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    mardi 6 octobre 2015

    Zarco face à une nouvelle opportunité au Motegi / Zarco ready to take title in Japan

    Après un GP d’Aragón en demi-teinte, Johann Zarco aura de nouveau l’opportunité de décrocher le titre Moto2™ ce week-end au Motegi.
                    How Zarco can lift the title at Motegi
    Johann Zarco (Ajo Motorsport) aura cette semaine au Grand Prix Motul du Japon sa deuxième balle de match pour le Championnat du Monde Moto2™ 2015, qu’il mène avec 78 points d’avance après avoir fini sixième du GP d’Aragón, qu’avait remporté son principal concurrent, le Champion en titre Tito Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS). Avec une telle avance et seulement trois courses après l’épreuve japonaise, Zarco sera donc automatiquement sacré Champion du Monde au Motegi s’il finit devant Rabat.
    Le Français sera en plus de retour sur le circuit où il avait décroché sa toute première victoire en Grand Prix, en 2011, lorsqu’il courait en 125cc, et avait fini quatrième de la course Moto2™ l’an dernier, son meilleur résultat en catégorie intermédiaire sur le tracé japonais.
        
    En pleine forme suite à sa victoire au MotorLand, Rabat sait qu’il aura beaucoup de mal à rattraper son retard sur Zarco mais continuera à viser la victoire à chaque course jusqu’à la fin de la saison pour finir en beauté avant de passer en MotoGP™ avec Estrella Galicia 0,0 Marc VDS l’an prochain.
    À 100 points de Zarco, Àlex Rins (Paginas Amarillas HP 40) ne peut plus espérer rattraper le Français mais pourrait par contre s’emparer du titre de vice-Champion. Le rookie barcelonais n’est en effet qu’à 22 points de Rabat et sera en quête d’un bon résultat au Japon, où il n’est cependant jamais monté sur le podium.
    Takaaki Nakagami (Idemitsu Honda Team Asia) visera lui aussi les avant-postes après s’être offert le premier podium de sa saison 2015 à Misano. Seul Japonais de la grille Moto2™, Nakagami n’a jamais fait mieux que septième au Motegi, en 2012, mais s’était qualifié en sixième position l’an dernier. 
    Souffrant de plusieurs blessures suite à son accrochage avec Xavier Siméon (Federal Oil Gresini Moto2) en Aragón, Dominique Aegerter (Technomag Racing Interwetten) a d’ores et déjà dû déclarer forfait pour l’épreuve japonaise, mettant fin à son record du seul pilote à avoir participé à toutes les courses Moto2™ depuis le lancement de la catégorie en 2010. Le Suisse sera remplacé par l’Australien Josh Hook, qui courait au Japon en Superbike cette année.
                  Zarco ready to take title in Japan
    After a disappointing Aragon GP, Johann Zarco heads to the site of his first ever GP win with eyes fixed on the Moto2™ crown.
    For the second time in 2015, Johann Zarco (Ajo Motorsport) is presented with a chance to claim the 2015 Moto2™ World Championship as his own. A disappointing weekend in Aragon saw Estrella Galicia 0,0 Marc VDS’ Tito Rabat take a hard fought win and claw back vital championship points. For the Frenchman to claim the title he must leave Motegi with at least a 75-point advantage, the current gap standing at 78-points.
    Zarco took his first ever GP win at the Japanese track back in 2011 and since moving up to the Moto2™ class has a best result of fourth, achieved in 2014.
    Standing between Zarco and the title is Tito Rabat, riding a wave of confidence after a fantastic home win in Aragon and announcing a move up to the MotoGP™ World Championship in 2016 with the Estrella Galicia 0,0 Marc VDS squad. Twice the Spanish rider has stood on the Japanese podium, a third in both 2012 and 2014. The gap might be vast, but the fight for the title isn’t over yet and Rabat will continue to push to end his Moto2™ career with the best results possible.
    It was not an easy win for Rabat in Aragon, impressive rookie Alex Rins (Paginas Amarillas HP 40) pushing him down to the wire as he recovered from a disastrous San Marino GP. Now 100 points down on Zarco, Rins’ chances of taking the title in his rookie season are gone, but the fight for second with Rabat is still on as just 22 points split the Spanish pair. Rins was one of just a few riders to test a version of the 2016 Kalex in Aragon, the upgrade appearing as a positive step forward.
                   A guide to the #AragonGP Moto2™ race
    Takaaki Nakagami is out hunting for his second podium of 2015, having claimed third in Misano. The Idemitsu Honda Team Asia rider has a best finish of seventh at Motegi in 2012 and as the lone Japanese rider in the intermediate class is out for a strong result.
    The Moto2™ race in Aragon was red flagged due to a first lap crash involving both Dominique Aegerter (Technomag Racing Interwetten) and Xavier Simeon (Federal Oil Gresini Moto2). Simeon was able to remount and join the restarted race, but unfortunately Aegerter was taken to hospital for an extensive list of injures. While none of the Swiss rider’s injuries are serious or life threatening, he will be forced to miss the race in Japan which ends his run as the only rider to compete in every Moto2™ race since the class was introduced in 2010. Aegerter will be replaced by Australian Josh Hook who currently races in the Japanese Superbike series.

    "Tuesday Classic" at MotoRanch 46


    Gary Nixon: Yamaha Cup is "Far Out"


    THE KREIDSTLER PROJECT: DANNY SCHRAMM’S WILD KREIDLER























    In 1970s Europe, every teenager had a favorite set of wheels. In England, it was ‘sixteener specials,’ highly tuned mopeds like the Yamaha FS1-E. In France, Mobylettes were everywhere. And in Germany, three makers dominated: Zündapp, Hercules and Kreidler.

    For young Danny Schramm and friends, the weapon of choice was a two-stroke Kreidler Florett. “You wore a denim vest, fitted large mirrors, and reamed out the exhaust,” he recalls. “With some ‘tuning’ you could be faster than the villain from the neighboring village, if he was causing trouble with your Dorfschönheiten [village beauties].”

    Those days are long past. Danny is now a highly respected custom builder on the German scene, and has his own company, SchrammWerk GmbH. But at a custom show in Abu Dhabi, chatting to some fellow builders during the after party, he found himself reminiscing about the past. He decided to resurrect his old 50cc freedom machine.


    The Kreidstler Project was born. It soon captured the attention of Danny’s friends and German industry heavyweights, who weighed in with advice and parts.


    Danny started chopping, and the next three months felt like “Christmas every day” as the parts arrived. Uwe Ehinger sourced a 1932 BSA girder fork, and TTS Motorcycles sent through a set of 23-inch ‘Big Spoke’ rims.

    Not surprisingly, these did not fit the forks or swingarm, so the modifications continued.

    Danny believes in having the ‘go’ to match the show, so he hooked up with Sven Naber of NHPower for an engine overhaul and a new carburetor. One thing led to another and Naber soon got a request for an uprated clutch to handle the resulting tsunami of torque.


    The sinuous exhaust system—with six tiny outlets—was built by Mario at Chopper Kulture, who also supplied a tiny headlight with a beautiful teak wood veneer. The bars and pegs came from a Kuwait specialist, with other parts arriving from equally far-flung shores—including New Zealand.






















    All that was left was to install a new tank, and tie the electrics together. Ingo Kruse is a legend in Germany for his show bike paintwork, and handled the spraying duties. Then Müller Motorcycle stepped in with a custom ECU to keep the new wiring loom humming.














    At the recent Hamburg Harley Days, the Kreidstler scored an incredible coup: it won the ‘Best In Show’ award. Yes, despite being surrounded by big-bore, big budget Milwaukee customs, the little moped stole the day.
    Who says Germans don’t have a sense of humor?

    via BIKEexif

    Fun CUP ; LA BONNE AFFAIRE ALSACIENNE DE BOLLEN-CAPRASSE-MONDRON


    Vainqueur pour 4 secondes seulement au terme des 6 heures de course, le trio composé de Cédric Bollen, Frédéric Caprasse et Guillaume Mondron a placé l’équipe Allure Team 2 en position idéale avant la finale de l’European VW Fun Cup, programmée les 23 et 24 octobre à Mettet. Deuxième, la formation Socardenne (Balthazar-Martin-Nivarlet) conserve aussi une chance de titre. En Biplaces, la victoire de CARPASS LRE by DRT (Coppieters-Lémeret-Reynens), permet aux champions 2014 de se relancer dans la course au titre.
    Un soleil radieux a accueilli les trente équipages de l’European VW Fun Cup à l’occasion du Trophée d’Alsace, première visite de la série sur le circuit de l’Anneau du Rhin. Pourtant, c’est sur une piste humide, conséquence des pluies nocturnes, que le départ était donné dimanche matin pour la première partie des 6 heures de course. Avec uniquement les écarts en tours conservés au terme des trois premières heures, l’objectif pour tous les favoris était de rester dans le même tour que le leader.
    Mais pendant que la bagarre faisait rage, ils allaient être nombreux à voir leurs espoirs s’évaporer plus vite encore que les plaques d’humidité sur la piste. Alors qu’il pointait dans le top 5, Gérald Delepine s’accrochait avec un concurrent doublé. Roue arrachée, l’ex-champion du monde de Supermoto (associé à David Doutrepont et Fabrice Van Outrive) voyait la voiture #18 plonger dans le classement. Pratiquement au même moment, c’est l’ancien leader Didier Van Dalen qui rentrait au stand avec un radiateur troué. « J’avais des problèmes de freins depuis quelques tours et j’ai bien involontairement percuté la #278 d’Alain Delrez au freinage de la chicane », expliquait l’équipier d’Arnaud Quédé et Stéphane Perrin. Un peu plus tard, c’est la #44 de Jac Motors 1 qui rentrait à son tour, Laurent Jaspers étant victime d’une crevaison. Quant à Gilles Debrus, au volant de la #55 de Poison Ivy – 4 Race, il devait purger une pénalité après un excès de vitesse dans la pitlane.
    Au fil des tours et des ravitaillements, la situation se décantait et trois voitures seulement terminaient les trois premières heures de course dans le même tour. Sur la #277 d’Allure Team 2, Guillaume Mondron, Cédric Bollen et Frédéric Caprasse affichaient déjà leurs ambitions. Derrière cette voiture favorite du championnat, on retrouvait la #280 Socardenne de Kevin Balthazar, Renaud Martin et Christophe Nivarlet et la #284 AC Motorsport 2 pilotée par Alix Fraiture et Sébastien Ryhon. Tous les autres, emmenés par Leader Racing Events (Philippe Willems-Marc Van Cutsem-Hakim Ouassini) et Poison Ivy – 4 Race (Gilles et Bruno Debrus), pointaient déjà à plus d’un tour !
    Après une interruption de deux heures, les concurrents reprenaient les débats là où ils les avaient laissés pour une fin de course de 180 minutes. Les trois équipes en lutte pour la victoire s’en donnaient à cœur joie. Mais comme lors des deux courses du Trophée des Fagnes et comme lors des deux joutes à Zandvoort, le trio composé de Cédric Bollen, Fred Caprasse et Guillaume Mondron s’imposait, empochant ainsi une cinquième victoire partielle cette année et… le maximum de points au championnat ! Plus que jamais, ce trio est en position idéale dans la course au titre avant la finale des 10 Heures de Mettet, le samedi 24 octobre.
    « En fin de course, je devais composer avec une voiture qui sous-virait terriblement », expliquait Fred Caprasse. « Probablement la suite d’une touchette avec la pile de pneus dans la chicane… Toujours est-il que j’ai dû me battre et que ce fut passionnant jusqu’au bout. Mais cette victoire est avant tout celle de toute une équipe et je salue mes équipiers, Guillaume et Cédric, qui ont aussi fait du super boulot ! »
    Malgré le sprint final d’un Kevin Balthazar échouant à 4 secondes seulement de Fred Caprasse, la #280 Socardenne qu’il partageait avec Renaud Martin et Christophe Nivarlet (souffrant, ce dernier n’a pas pu disputer la fin de course) devait se contenter de la médaille d’argent. Il n’empêche qu’après son succès de Zolder, l’équipe Socardenne conserve des chances de ceindre la couronne en fin de saison.
    La dernière marche du podium revenait à AC Motorsport 2, le duo composé d’Alix Fraiture et Sébastien Ryhon. Constamment aux avant-postes, les deux hommes ne cachaient pas leur émotion de retrouver ainsi le podium après leur victoire – sous la pluie – lors du Trophée de Bourgogne en début de saison.
    Après une course régulière, l’équipe Poison Ivy – 4 Race terminait au pied du podium, pour la plus grande joie des Debrus père (Bruno) et fils (Gilles), lesquels signaient là l’une de leurs meilleures prestations en famille. L’équipe AC Motorsport 6 complétait le top 5 après les belles performances signées par Bruno Magal, le « touche-à-tout » Julien Collette et le jeune kartman de 16 ans, Benjamin Lessennes, très convaincant pour la toute première course automobile de sa courte carrière.
    Derrière, on retrouvait, dans l’ordre, les équipes Leader Racing Events (Willems-Van Cutsem-Quassini), Jac Motors 1 (Jaspers-de Frahan), DRM Motorsport 1 (Denis-de Braekeleer-Lieutenant), Colson Racing (Crosset-Gressens-Jacquemin) et le DZ Racing (Dorkel-Zeghouani-Vandormael).

    CARPASS LRE by DRT se relance dans le championnat Biplaces
    En Biplaces, c’est l’équipe CARPASS LRE by DRT qui remportait une bien belle victoire grâce à Philippe Reynens, Miguel Coppieters et Stéphane Lémeret, Alain Vercammen n’ayant pas pris le volant durant la course. Pour les champions en titre, cette victoire tombe à point nommé dans la course au titre, surtout que les leaders du championnat n’ont pas connu la réussite cette fois. Ralentis par des problèmes de boîte de vitesses en fin de parcours, Francis Plunus et Eric Jardon (Trendy Foods) ont dû se contenter de la 4e position, voyant ainsi leur avance réduite avant d’aborder le rendez-vous décisif des 10 Heures de Mettet.
    Les soucis techniques de Trendy Foods ont fait les affaires du TML Racing, Baudouin et Florent de Liedekerke prenant une belle deuxième place malgré un drive through en fin de parcours pour non-respect du temps minimum d’arrêt dans la pitlane. Le podium des Biplaces était complété par CBRS / AC Motorsport, l’quipage composé d’Alain Dupont, Michel Koning et Philippe Fisette. Enfin, on notait le top 5 dans cette catégorie du Team ComToYou avec Dominique Bustin, Christophe Hooreman et Stéphane Evrard.
    Après ce déplacement très réussi en Alsace, c’est bien en Belgique que se terminera la saison 2015 de l’European VW Fun Cup lors de la deuxième course la plus longue du championnat. C’est en effet sur 10 heures que se jouera cette finale sur le Circuit Jules Tacheny de Mettet. Le rendez-vous est déjà pris le samedi 24 octobre prochain pour une ultime course s’apparentant à une apothéose !

    Résultat final:
    1.Allure Team 2 (Bollen-Caprasse-Mondron) 198 tours; 2. Socardenne (Nivarlet-Balthazar-Martin) +4’’157; 3. AC Motorsport 2 (Fraiture-Ryhon) +1 tour; 4. Poison Ivy-4 Race (Debrus-Debrus) +3 tours; 5. AC Motorsport 6 (Magal-Lessennes-Collete); 6. Leader Racing Events (Willems-Van Cutsem-Quassini) +4 tours; 7. Jac Motors 1 (Jaspers-de Frahan); 8. DRM Motorsport 1 (Denis-de Braekeleer-Lieutenant) +5 tours; 9. Colson Racing (Crosset-Gressens-Jacquemin); 10. DZ Racing (Dorkel-Zeghouani-Vandormael) + 6 tours; etc.

    Buell M2 Cyclone – Plan B Motorcycles


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    Written by Martin Hodgson.
    Plan B Motorcycles from Northern Italy might describe themselves as being a ‘neo-café’ workshop, but in the grand tradition of Speed Shops around the world they have an in-house racing monster with a quirky name, a mongrel sprinter named ‘Cherry Salt’. Christian the owner of Plan B makes no apologies about being inspired by the all-conquering drag machine built by Lucky Cat’s Garage that took the European scene by storm a few years ago. But the plan was never to simply emulate it, Christian wanted to build his own bike to take to the Glemseck 1/8th mile race in Germany, conquer his competitors and win big.
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    Float like a butterfly…
    Just about every kind of motorcycle has run between the hay bales at Glemseck’s strip, from vintage racers to modern streetbikes and even Guy Martin’s turbocharged Suzuki that competed at Pikes Peak has had a go. But what interested Christian the most was the twin cylinder air-cooled class of bikes that is becoming the prestige class where the big guns compete for supremacy. His choice of bike however was certainly from left field, no Triumph or old BMW here but a 1999 Buell M2 Cyclone. The frame however is from Christian’s backyard in Italy, built by renowned engineering firm Verlicchi and is a full on, no compromise, tube frame special. The Buell swimgarm has been cleverly adapted to fit and the belt drive ditched in favour of a much more race friendly chain system that allows for easy ratio changes, the current combo being a 60 tooth sprocket and Barnett clutch.
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    The tank was made in-house by Christian from aluminium with a race friendly 12 litre capacity it incorporates recesses at the front for the helmet of the rider and knee dents to really be able to tuck in. Head down the rider is almost completely shielded by the huge dust bin fairing that features twin cooling scoops for the engine and a single projector headlight to gives its competitors the evil eye. Getting the riding position low and long enough meant removing some material from the frame and the addition of a new monocoque single seat in unpainted aluminium. Its arms out and legs back for a true lay down riding position and the custom rearsets are mounted on brackets that reach halfway along the swingarm. The whole thing is finished off in a spectacular paint job by “Two Right Hands” that has brilliant details everywhere you look.
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    A drag bike isn’t much use, even looking this good, if it’s not pumping out some serious horsepower and this is where the thumping Buell V-Twin comes in. The stock 1203cc engine now has an extra 50cc’s of displacement and is fitted with hi-compression Wiseco forged pistons. The cylinder heads have come in for a great deal of work, machined, flowed and ported their ability to consume the fuel mix is given a helping hand thanks to N8 cams from Andrews. Supplying that mix is a Mikuni HSR42 breathing through a tailor-made velocity stack that drastically outperforms the standard Keihin CV item both in terms of flow and throttle response. Dumping all the spent gases back to atmosphere are tuned length headers with the rest of the system finishing neatly under the frame. A Twin Tec controller allows Christian to adjust the timing throughout the rev range and set the all-important limiter for take-off.
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    To the uninitiated the suspension on any drag racing machine might seem simplistic, but it couldn’t be further from the truth as the forces from the launch try to twist the whole bike into a pretzel. The front end is drastically improved with the fitment of Suzuki GSXR forks with twin four-piston radial calipers and 320mm floating rotors to bring it all to a halt at the end of the 1/8 mile. While the rear suspension that does much of the work is simply ingenious, the shock absorber is mounted under the swing arm creating enough room to fit the elaborate system that supports it. That system consists of an electric actuator and controller that with the press of the button allows the bike to be lowered or raised, changing trail, rake and the centre of gravity in just a fraction of second. All of which makes sending power through the big Hoosier slick that much easier and can be tuned depending on the grip and surface conditions.
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    With the bike barely finished it was time to load up and head to Germany with friend and pilot of Cherry Salt, Emanuele Crosta, along for the ride. Having not had a chance to test the machine and a disassembled carburettor still in their hands an hour before racing you could forgive the boys for a less than brilliant first outing. But with the bike improving with every run and Emanuele keeping the throttle pinned no matter the consequences the Plan B creation made it through the eliminations and onto the finals of the International Sprint Class.
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    Sadly that is where it would end, with a loss in the quarter-final after they weren’t given the time to properly warm the big slick. But for a first outing for the builder, rider and bike it was one hell of a result and looking around at the level of competition Christian could be extremely proud of their efforts.
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    Pre paint, post coast
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    The bike in this year’s Glemseck 1/8th mile race
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    In all its magenta magnificence
    So just how did these Italian men of speed come up with the name “Cherry Salt”, well that they are not quite sure. What Christian does know is one late night of brainstorming with the many characters who are friends of Plan B workshop a lot of suggestions were floated around. Perhaps there had been a little vino consumed but from their best recollection Cherry comes from the Buell colour code for the red paint and salt from the ultimate straight line race Bonneville. Either way Cherry Salt will be back to compete yet again and show the world that a one man workshop and a group of friends can conquer the Glemseck 101 no matter how good the competition.
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    Christian and the Cherry
    [Photos by N-drew, Silvia Galliani and Francesco “raffreddato ad aria” Marsili]
    via PIPEBURN