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    mercredi 5 décembre 2012

    Andrea Dovizioso has no serious serious neck issues



















    Andrea Dovizioso underwent successful surgery yesterday at the Cervesi Hospital at Cattolica to remove the titanium plate that was inserted in his right collarbone following a motocross training accident last January.
    The Ducati rider was operated on the same Dr. Giuseppe Porcellini who did the first surgery, and today Dovizioso was released from the hospital and was able to return home.
    Before going under the knife, Dovizioso also underwent an MRI scan to discover the reasons behind the neck issues that he has been suffering from since the Sepang round, that he partially solved with physiotherapy and anti-inflammatory medicines, but the problem returned with a vengeance at the start of the three-day Ducati test at Jerez last week and he was unable to ride, but was able to compete and win the Sic Supermoto Day charity event this past weekend.
    According to Dovizioso’s official Facebook page, the scan did not reveal any particular problems, except for a slight degeneration of a couple of intervertebral discs, which was deemed compatible with his profession as a motorcycle racer and that a slight muscle imbalance caused by the presence of the plate may have induced inflammation resulting in the neck pain.
    Dovizioso will rest for a few days before starting rehabilitation and postural re-education and he should be fully fit for the first official MotoGP test at Sepang next Feburary.
    from TWOWHEELSBLOG

    MARKUS WINKELHOCK ÉLU PILOTE DE L'ANNÉE À ESSEN.



    Le Essen Motor Show tenait salon le week-end dernier et plusieurs pilotes ont été récompensés à l'issue de la soirée. Le trophée du meilleur pilote de l'année décerné par Auto Bild Motorsport est revenu à Markus Winkelhock. L'Allemand a remporté cette saison les 24 Heures du Nürburgring sur une Audi R8 LMS ultra/Audi Sport Team Phoenix. Il a également décroché le titre de Champion du Monde GT1 sur une Mercedes SLS AMG GT3/All Inkl Münnich Motorsport aux côtés de Marc Basseng. « Ce prix est un grand honneur pour moi, d'autant plus qu'il y avait un grand nombre de pilotes de talent en compétition » a déclaré le lauréat. « Cela montre que les fans ont de toute évidence vu tout comme moi que j'avais fait du bon travail lors de la saison 2012. Elle montre aussi à quel point les 24 Heures du Nürburgring tiennent une place importante. En plus d'avoir gagné dans l'Eifel, le titre de Champion du Monde GT1 a été un gros point fort et a aussi joué un rôle pour les lecteurs d'Auto Bild. »

    La victoire au Nürbugring signifie beaucoup pour Markus Winkelhock : « C'était un week-end fantastique avec une bonne ambiance et une concurrence très forte. La voiture était vraiment bien tout comme l'équipage et l'équipe a fait un excellent travail. La Nordschleife est la piste la plus difficile au monde et y gagner est quelque chose de très spécial. » Il y a quelques semaines, le Champion du Monde GT1 était en piste pour une course de 24 heures d'un tout autre type avec les slotcars : « C'était un événement incroyable. Pour commencer, je ne savais pas à quoi m'attendre. Je n'avais jamais rien fait de tel auparavant. C'était vraiment super fun et nous avons réussi à terminer deuxième avec notre Audi R8. Si le timing me permet d'y participer à nouveau en 2013, je serai ravi de disputer les 24 Heures de Hambourg la saison prochaine ! »

    En attendant, Markus Winkelhock prendra part aux 24 Heures de Dubai en janvier sur une Seat Leon Supercopa alignée par All Inkl Münnich Motorsport, le reste de son programme n'étant pas finalisé : « Je devrais connaître mon programme 2013 d'ici les prochains jours voire les prochaines semaines. J'espère rouler le plus souvent possible pour Audi. Audi est une marque fantastique et l'Audi R8 une auto fascinante. »

    BY Laurent Mercier(Endurance-Info.com)

    BMW M3 DTM Champion Edition announced


    BMW M3 DTM Champion Edition 05.12.2012

    Celebrates Bruno Spengler's DTM drivers? title

    Following a preview ceremony, BMW has finally announced plans to offer an M3 DTM Champion Edition to celebrate Bruno Spengler's DTM drivers’ title.
    Drawing inspiration from Spengler's race car, the special edition features a Frozen Black metallic exterior with carbon fiber flaps, dark chrome accents and matte black wheels. There's also DTM-inspired graphics and plenty of M badging.
    Interior changes are limited but the model comes nicely equipped with an Alcantara steering wheel, carbon fiber trim and black Novillo leather seats with contrasting Palladium Silver accents. Other highlights include GPS navigation, heated front seats and door sill plates which "replicate Spengler’s helmet design."
    Power is provided by a 4.0-liter V8 engine that produces 420 HP (309 kW) and 400 Nm (295 lb-ft) of torque. It is connected to an M Double Clutch Transmission (M DCT) which enables the coupe to accelerate from 0-60 mph in 4.5 seconds.
    The car will go into production in February and only 54 units will be built. German pricing starts at €99,000.00 (including VAT) and buyers will be offered a chance to attend the BMW M Fascination Nordschleife driver training course to get tips directly from Bruno Spengler himself.
    Source: BMW

    BMW M3 DTM Champion Edition 05.12.2012
    BMW M3 DTM Champion Edition 05.12.2012


    Urban Outlaw by MOS MEDIA | SUPPLEMENTAL

    URBAN OUTLAW is a portrait of Magnus Walker, the rebel Porsche customizer who turned a hobby into an obsession, and an obsession into a successful business. From a workshop in downtown Los Angeles, Magnus obsessively harvests fragments from donor 911s, grafting them onto vintage frames to create one-off automobiles with the spirit of Ferdinand Porsche but an ethos entirely his own.