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    dimanche 9 décembre 2012

    SCRAM AFRICA 2013


    If you get here it is surely because you are one of those who believe that the bikes of today don’t have the soul of the motorcycles of yesterday and you are sure that itís possible to enjoy and live adventures as others did 30 or 40 years ago.

    At Fuel Bespoke Motorcycles we think that the best way to realize old times and experiences is to create “Scram Africa®”, a trip of more than 2.000 km for classic trail and neoclassic bikes to the south of Morocco by road, trail and dune. A unique adventure; a trip only for nostalgic riders!

    THE BIKES:

    The “Scram Africa®” is conceived and designed for classic trails and neoclassical motorcycles such as the Triumph Scrambler, BMW GS80/GS100/GS100PD , Royal Enfield, Ural, street  tracker and customized scramblers bikes and a few others. In short, “heavy” & classics on-off road bikes.

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    THE DATES

    from 26th April to 5th of May of 2013

    THE ROUTE

    Friday 26: Concentration of the whole group in the port of Almeria. Boarding at 23:00 to Morocco. (Dinner not included).
    Saturday 27: Stage of 300km by road and track
    After disembarkation and customs clearance we will enter the famous Plateau du Rekkam, and will travel this vast flatland to the point of assistance for dinner and sleep camped.
    Sunday 28:Stage of 300km by track
    In the morning we will head towards Erfoud to cross the beautiful scenery of the of Rekkam to arrive to Xaluca Hotel, a resort where to enjoy their spa pools, and recover some forces for the next stage.
    Monday 29: Stage of 100 km by track
    This is where Scram Africa really begins: we reach the dunes and the “scramblers” prove to be made of different stuff riding our bikes through the sand. We sleep at the hostel “Ali el Cojo” in Merzouga, where in addition to restoring our energy we enjoy some authentic African hospitality.

    Tuesday 30 Wednesday 1: Stage marathon 300km track
    This stage is split into two days. It is the queen stage of Scram Africa, circulating along the “Forbidden track”, an old stage of Paris Dakar, with stretches of stone, sand, fesh-fesh, dry lakes etc … We camp in the desert in order to reach the city of Zagora the day after where we’ll sleep in an authentic Riad.
    Thursday 2: Stage 250 by road and track
    We leave Zagora and head by road to reach the town of Nkob where we take the track to Tinerhir, the gateway town to the Gorges du Todhra. After that we reach Tamtattouchte, a small village in the middle of the Atlas.
    Friday 3: Stage of 291km by road and track
    We cross the Atlas by track and mountain road to reach the city of Meknes where we sleep.
    Saturday 4:Stage 350 km by road
    This last stage is by road to Nador.  At 22:00h we ship to Almeria where our journey ends.
    Every morning before leaving each rider will be given food for lunch.

    THE STUFF

    The organization and logistics is in charge of Soloraids company. A professional team composed by guides, drivers, mechanic, a doctor and support vehicles (a 4×4 and a truck) ready to take care of all the participants.

    THE PRICE

    The  price per person and bike is 1.500€

    1930 Packard Bentley 42 litre at The Cholmondeley Pageant of Power 2012


    PORSCHE LÈVE LE VOILE SUR LA NOUVELLE 911 GT3 CUP.



    On l'attendait depuis un bon moment et elle a enfin été présentée. La Porsche 911 GT3 Cup version 911 débutera en compétition dès 2013 dans la Porsche Mobil 1 Supercup avant de rejoindre les championnats nationaux dès 2014. C'est lors de la « Night of Champions » que le constructeur allemand a levé le voile sur sa dernière monture. Avec ses 460 chevaux et sa boîte de vitesses à commande au volant développée spécialement par Porsche Motorsport, cette 991 ravira à coup sûr les pilotes. La largeur des pneus slicks Michelin a été augmentée de 2 centimètres pour passer à 27, alors que la partie arrière est plus large de 10 millimètres. Un nouveau système de freinage a également été mis au point avec des disques de freins en acier à six pistons fixes à l'avant contre quatre pistons à l'arrière. Lors du développement de la 991, l'accent a été mis sur la sécurité du pilote avec la mise en place d'une nouvelle cellule qui protège le pilote en cas de choc ou de tonneau. Le siège a aussi été repensé pour un meilleur maintien. Une trappe de secours a été installée sur le toit pour que les équipes médicales puissent plus facilement accéder à la désincarcération du pilote en cas de problème.

    « Les limites de la nouvelle 911 GT3 Cup sont beaucoup plus facile à trouver » explique Timo Bernhard, qui a été fortement impliqué dans le développement. « La voiture est très bien équilibrée. La géométrie du nouvel essieu est vraiment bien pour ma manipulation. La nouvelle 911 est réellement agréable à piloter. » Comme le modèle précédent, la nouvelle Porsche 911 GT3 Cup est produite à Stuttgart-Zuffenhausen sur la même chaîne de montage que les modèles routiers. Un pilote professionnel essaiera chaque auto avant de la livraison aux clients. Disponible seulement en blanche, la nouvelle Cup coûte 181 200 euros.

    by Laurent Mercier(Endurance-Info.com)

    BMW RUDE BOY CONCEPT







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