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    jeudi 10 janvier 2013

    Dani Sordo: “It feels like I’m back home!”


    Not far from the Col de l'Echarasson, in France’s Vercors Mountains, Dani Sordo is in the process of completing two long days of testing (Monday and Tuesday). After an initial day on dry asphalt, he then faced more typical Monte Carlo conditions on the Tuesday. And his beaming smile said it all: “I’m very happy!”
    This year, Dani Sordo is back at Citroën, the make which launched his career in the Junior World Championship in 2005, and then in the WRC in 2006. “It’s clear that my two years with Mini weren’t always easy. We weren’t able to do everything we wanted. That said, working with another, equally professional team proved very useful for me. But now I’m back at Citroën, back with people I have known for many years and whose work I appreciate. They welcomed me back as though I’d never left…”
    The Spaniard was already a little familiar with the DS3 WRC after contributing to the car’s early development work, in 2010. “We all know how efficient Citroën is and the car has obviously come on a great deal since then,” he says. “It’s a pleasure to drive and the transmission and steering feel very comfortable. It hasn’t lost any of its responsiveness or vivacity. I will need to re-accustom myself to that, but I don’t see that as a problem.”
    Given the presence of Sébastien Loeb on the Monte Carlo, Dani hasn’t been nominated by the French carmaker to score Manufacturers’ points. “I have become used to having to push while at the same time bearing in mind the need to make sure of Manufacturers’ points, so the fact that I will be spared that mission next week could be a good thing. In any case, I will still need to drive very, very fast; as fast as possible!”
    From five starts, Dani has come second in the Principality on two occasions (2007, 2012)… “Who would believe me if I said my aim wasn’t to win? I intend to push all the way for the best result I can. Okay, I will be up against the likes of Seb, who is the absolute benchmark, while Mikko has a year’s experience with the DS3. However, Ogier, Latvala and many of the others have either changed cars or changed status, so there are automatically certain question marks there. On top of that, there are all the uncertainties that are a traditional ingredient of the Rallye Monte-Carlo, especially those associated with the weather, so it could be very open. I will do my best to come out on top and, if I succeed, you can be sure you’ll never have seen Dani Sordo so thrilled!”

    Watch the highlights from the 6th stage of Dakar won by Nasser Al-Attiyah.


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    Foto: Facebook (Un pneu dans la tombe)

    24H DUBAI : UN POINT SUR LES FRANÇAIS À L'ISSUE DES QUALIFS.



    Le contingent français est nombreux pour cette huitième édition des 24 Heures de Dubai. Le pays est bien représenté dans les différentes catégories, et un point sur les pilotes en piste à l'issue des qualifications s'impose.

    Les plus rapides ont été Henry Hassid et Kévin Estre sur la Porsche 911 GT3-R/Attempto Racing avec un très beau deuxième chrono au scratch et en classe A6. Le quatuor de la Ferrari F458 Italia/Visiom s'est lui aussi mis en évidence puisque Benjamin Roy, Jean-Bernard Bouvet, Thierry Perrier et Jean-Paul Pagny s'élanceront de la 7ème place sur la grille de départ. Pour ses débuts sur la Mercedes SLS AMG GT3 du GDL Racing, Olivier Baharian verra sa monture partir de la 12ème place, tout juste devant la Lamborghini Gallardo/Gulf Racing Middle East de Fabien Giroix et Fred Fatien, toutes deux également en A6. Sur la Porsche 997 Cup S/Speedlover, Philippe Marie et Philippe Richard se sont classés 26ème en A6.

    Du côté des Porsche 997 Cup, le Crubilé Sport s'est mis en évidence puisque François Glenmor, Sébastien Crubilé, Mr John of B et Soheil Ayari ont pris le deuxième chrono de la classe 997. Pas de chrono pour la Porsche/BF Compétition de Benoît et Bruno Frétin, Pascal Colon et Laëtitia Tortelier.

    La catégorie SP2 sera aussi âprement disputée et la GC Automobile GC10-V8 du team tricolore a décroché le 5ème temps, juste devant la Renault Megane Trophy/Boutsen Ginion Racing de Jean-Charles Battut. La GC Automobile GC10-V8/Defi Sport Auto de Franck Leone Provost, Philippe Cimadomo, Lionel Amrouche et Jérôme de la Chapelle a bouclé sa qualification au 8ème rang.

    La catégorie A5 a vu la BMW Serie 1/Duwo Racing de Frédéric Schmit prendre la troisième place de la catégorie A5, juste derrière la voiture sœur de Frédéric et Nicolas Schmidt, Thierry Chkondall et Yusif Bassil.

    En SP3, les Français ont été groupés avec une 10ème place pour l'Aston Martin Vantage GT4/Gulf Racing Middle East de Robert Partouche. La GT4 aux couleurs Gulf a devancé la Porsche 996 Cup/LD Racing de Slobodan Arezina, Bernard et Olivier Salam ainsi que Jean Lou Rihon. Douzième temps pour la GC Automobile GC10-V6 de Christophe Contre, Gérard Bonjean, Gilles Courtois et Patrick Brochier.

    Le LD Racing a de quoi faire une belle course en A4 avec la BMW 130i de Eric Vincenot, Jean-Marc Bachelier, Guillaume et Adrien Havette qui s'élancera de la deuxième ligne.

    by Laurent Mercier(Endurance-Info.com)