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    dimanche 17 mars 2013

    Cafe’ Racer by RUGGERI COMICS





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    from ruggeriblog

    Carmakers flock to R5 class / Les constructeurs se lancent en « R5 »


    Following the maiden runs of the Ford Fiesta R5 and Peugeot 208, Citroën is expected to reveal its DS3 R5 at April’s Rally de Portugal. There is a chance it will appear as zero car at the Rallye de France.
    Après les premiers roulages de la Ford Fiesta R5 et ceux de la Peugeot 208, Citroën devrait présenter sa DS3 R5 lors du prochain Rallye du Portugal. Elle pourrait rouler en voiture « 0 » au Rallye de France.






    To be eligible for the FIA’s ‘R5’ class (four-wheel drive, turbocharged petrol engine), a minimum of 2,500 identical cars must be manufactured over a period of 12 months. The performance of these machines is expected to be between that of an ‘S2000’ and an ‘RRC’.
    Two weeks ago, the Ford Fiesta R5 made its first public appearance at the Malcolm Wilson Rally in Cumbria, northwest England, where Matthew Wilson/Chris Patterson completed seven stages. Last week saw Matthew test the car on asphalt in Wales, and M-Sport plans further work in Spain and the south of France over the coming days.
    Meanwhile, Peugeot Sport is working on the 208 R5 which was officially christened ‘208 T16’ in February. After Bryan Bouffier’s work at the end of 2012, Ireland’s Craig Breen was tasked with the most recent gravel test and the car could well make its first competitive appearance in the second half of 2013. For the moment, however, the FIA hasn’t received homologation applications for either the Fiesta or the 208.
    The Volkswagen Group could well produce its own R5 challenger with its brand Skoda, but not before 2015, since the car would be based on the new Fabia which is due in 2014. There is no fresh news from Toyota, but an R5 car still figures in the Japanese make’s plans.
    At the last FIA World Council meeting, the decision was taken to allow R1, R2 and R3 cars to use a series engine which isn’t necessarily that which powers the model currently marketed (from January 1, 2014). This would allow Opel, for example, to return to rallying while an R5 car was being developed.
    We have learnt that the Citroën DS3 R5 might be revealed at next month’s Rally de Portugal and, if the project continues as planned, it could serve as ‘zero car’ at the Rallye de France. With who behind the wheel, we wonder?

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    La catégorie « R5 » est ouverte aux voitures de Tourisme ou de Grande Production, à moteur essence suralimenté, 4 roues motrices. Pour être homologuées par la FIA, ces voitures doivent être produites à 2500 exemplaires identiques en 12 mois consécutifs. Le niveau de performances d’une « R5 » devrait se situer entre celles d’une S2000 et celles d’une RRC.
    Il y a quinze jours, la Ford Fiesta R5 a effectué sa première apparition publique à l’occasion du Malcolm Wilson Rally, à Cumbria. Matthew Wilson et Chris Patterson ont parcouru les sept spéciales du rallye. La semaine passée, Matthew était au Pays de Galles pour des tests sur asphalte. M-Sport devrait poursuivre les essais en Espagne, puis dans le sud de la France dans les jours prochains.
    De son côté, Peugeot Sport travaille au développement de la 208 R5 officiellement baptisée 208 T16 en février dernier. Après Bryan Bouffier fin 2012, c’est l’Irlandais Craig Breen qui a mené les derniers tests sur terre au volant de cette nouvelle auto dont les débuts en course sont programmés au second semestre 2013. A ce jour, la FIA n’a reçu aucun dossier de demande d’homologation, ni pour la Fiesta, ni pour la 208.
    Le Groupe Volkswagen pourrait également se lancer dans la catégorie « R5 » via la marque Skoda, mais pas avant 2015 puisque l’auto serait basée sur le nouveau modèle de la Fabia attendu en 2014. Pas de nouvelles du côté de Toyota, mais le projet « R5 » est toujours dans les cartons du constructeur japonais.
    Lors du dernier Conseil Mondial, décision a été prise d’autoriser les R1, R2 et R3 à utiliser des moteurs de série différents de ceux qui équipent les modèles actuellement commercialisés (à partir du 1er janvier 2014). Cette décision permettra par exemple à la marque Opel de se relancer
    en rallye, en attendant, peut-être une version « R5 ».
    Par ailleurs, nous avons appris que la Citroën DS3 R5 devrait être présentée lors du prochain Rallye du Portugal, et, si le projet avance comme prévu, pourrait officier en voiture « 0 » au Rallye de France. Qui à son volant ?
    from best-of-rallylive

    Influx Top Ten German Cars of All Time


    Germany has produced some of the greatest all round cars of all time. But could you pick the defin­itive top ten?
    10 Ruf CTR Yellowbird
    YellowbirdPoster child for insane German tuning industry. Beat the Ferrari F40 to first production car with 200MPH top end. ‘Nuff said.
    Mercedes-​​Benz 560SEL 6.9
    Mercedes-Benz 560SEL 6.9 The most outrageous S-class borrowed the 6.9-litre engine from the vast Pullman limo. James Hunt had one, and stored it on bricks when he couldn’t afford the tax
    The most outrageous S-​​class borrowed the 6.9-litre engine from the vast Pullman limo. James Hunt had one, and stored it on bricks when he couldn’t afford the tax
    Auto Union V16
    Auto Union V16 Legendary, terrifying, Hitler-sponsored racers with over 500bhp: it took decades for post-war Formula 1 cars to get close
    Legendary, terri­fying, Hitler-​​sponsored racers with over 500bhp: it took decades for post-​​war Formula 1 cars to get close
    BMW 507
    BMW 507 Albrecht Goertz’s iconic design was early proof that the reborn German car industry could do gorgeous as well as good
    Albrecht Goertz’s iconic design was early proof that the reborn German car industry could do gorgeous as well as good
    Volkswagen Golf GTi
     Volkswagen Golf GTi Groundbreaking hot hatch, and still sensational to drive. We’ll have ours in Mars red, please
    Groundbreaking hot hatch, and still sensa­tional to drive. We’ll have ours in Mars red, please
    BMW E39 530d
    BMW E39 530d Arguably - pound-for-pound - the best car Germany has ever made because it so comprehensively eclipsed its rivals
    Arguably — pound-​​for-​​pound — the best car Germany has ever made because it so compre­hens­ively eclipsed its rivals
    Volkswagen Beetle
    Volkswagen Beetle Where it all re-started for the German car industry after the war; the original stayed in production in Mexico until 2003
    Where it all re-​​started for the German car industry after the war; the original stayed in production in Mexico until 2003
    3 Benz Patent Motorwagen
    Innovative wagon from the early years of internal combustion. Look out for the AMG version!
    Innovative wagon from the early years of internal combustion. Look out for the AMG version!
    Porsche 911
     Porsche 911 Of course it has to be in this list, but which do you pick? An early seventies, 2.4-litre 911S is arguably the sweetest of the lot
    Of course it has to be in this list, but which do you pick? An early seventies, 2.4-litre 911S is arguably the sweetest of the lot
    Porsche 917
    Like Wagner on four wheels. Count Rossi’s road-registered version is possibly the coolest thing ever to wear number plates
    Like Wagner on four wheels. Count Rossi’s road-​​registered version is possibly the coolest thing ever to wear number plates
    from .influx.

    The Lamborghini WRC Stage One

    Une Lamborghini rallye ? Mike Wavrecan et Steven Davies ont donc utilisé cette Lamborghini Gallardo sur un terrain qui ne lui est pas du tout commun, un chemin dans la foret.