ACE CAFE RADIO

    mercredi 22 mai 2013

    Five potential Art Cars



    Most will already be familiar with BMW’s Art Cars, which marry creative visuals to potent machinery. With the intention of finding some perfect blank canvasses of the automotive form, we trawled the Classic Driver Marketplace.


    #5 Aston Martin Lagonda: 

    Falling victim to some heavy criticism in its day, the Lagonda never reached the lofty heights Aston management hoped it would. However, the boxy styling and its distinct 80s aura now makes it ripe for decoration. Of course, the art applied would need to be of the ‘edgy’ variety…

    Lagondas in the Classic Driver Marketplace >>



    #4 Lamborghini Pregunta Prototype: 


    Art cars are created to add an air of exclusivity; but as the only one ever made, the Pregunta concept had already taken care of that for you. All that remains is to make it look more striking than it already does – good luck with that.

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    #3 Alfa Romeo Montreal: 


    With pretty lines and intricate details straight from the pen of automotive designer-cum-artist Marcello Gandini, the Montreal is already a work of art in itself. Perhaps it would only require a ‘minimalist’ touch? 

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    #2 Porsche 962 Brun Jägermeister: 


    Thanks to its flamboyant Jägermeister livery, this 962C already has plenty of visual impact. The 'art' is in keeping the car in running order (engine rebuilds are required every 3,000km), so that it can do what it does best: crafting pretty arcs on the racetrack. 

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    #1 Bentley S3 Continental by Park Ward 'Chinese Eye'


    You might remember our feature on the S1 ‘Beatles Bentley’, but had a more contemporary model been chosen (that car was 10 years old when painted), it might well have been an S3. The version most appropriate as an art car would surely be the Mulliner Park Ward 'Chinese Eye', with its atypical design making for the perfect blank canvas.

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    Text: Joe Breeze (classic driver)
    Photos: Classic Driver dealers

    24H : LE BELGIAN AUDI CLUB TEAM WRT PIÉGÉ PAR "L’ENFER VERT."



    Les 24 Heures du Nürburgring, probablement la course la plus difficile au monde pour les GT, se sont terminées prématurément pour le Belgian Audi Club Team WRT. En cause, un accident dû à une tâche d'huile sur la piste et des dégâts trop importants sur l'Audi R8 LMS ultra de l'équipe belge pour pouvoir poursuivre la course. Avant ce malheureux incident, le clan WRT était l'un des candidats à la victoire et occupait d'ailleurs la 5e place. Pour l'équipe et ses quatre pilotes (Laurens Vanthoor, Christopher Haase, Christopher Mies et Edward Sandström), il y avait un mélange de frustration et de satisfaction après avoir montré durant tout le week-end la compétitivité de la voiture et de la formation dirigée par Vincent Vosse, laquelle ne disputait pourtant que ses deuxi&egra! ve;mes 24 Heures du Nürburgring. Durant cette édition 2013, la célèbre Nordschleife fut terriblement exigeante avec les concurrents, à tel point que la course dut être neutralisée une bonne partie de la nuit à cause des pluies violentes et du brouillard. Finalement, Audi n'a pas pu conserver sa couronne, la première GT frappée des quatre anneaux pointant à la 5e place d'une édition dominée par les Mercedes SLS.

    Dans la foulée se ses débuts très positifs en 2012, Le Belgian Audi Club Team WRT voulait démontrer son potentiel pour sa deuxième participation aux 24 Heures du Nürburgring. Dès le début des essais libres, l'Audi R8 LMS ultra "belge" se montrait à la fois rapide et saine à conduire. Edward Sandström se classait d'ailleurs au 10e rang (sur 175 partants !) des essais qualificatifs.

    Lancée dimanche à 17h, la course était particulièrement serrée durant les premières heures avec des écarts minimes dans le top 10. Parmi les voitures figurant dans ce groupe de tête, l'Audi R8 LMS ultra aux couleurs de Battlefield4 effectuait un début de course irréprochable, si ce n'est un léger contact avec un rail de protection suite à une séance d'aquaplaning sur une piste détrempée. Mais la course étant arrêtée au drapeau rouge vers 23h, la voiture pouvait être réparée et remise parfaitement en état alors que, dans l'Eifel, la pluie se faisait toujours plus intense et les conditions de visibilité étaient réduites à presque néant par la nuit, la pluie et des bancs de brouillard. La situation était telle que la direction de co! urse attendait 8 heures ce lundi matin pour redonner vie à la ronde infernale.

    A la relance, le rythme de l'équipe belge était une fois encore excellent et l'Audi #29 était remontée à la 5e place lorsque, peu avant 10 heures, elle était victime d'un accident dans la portion rapide de Bergwerk. Alors au volant, le jeune Belge Laurens Vanthoor était surpris par de l'huile sur la piste, non signalée par les commissaires de piste. La voiture a heurté le rail a plusieurs reprises et elle était trop abimée pour poursuivre sa route, mais Laurens s'en sortait heureusement indemne.

    "C'est le genre de chose qui peut arriver n'importe quand dans une course comme les 24 Heures du Nürburgring", philosophait Vincent Vosse, le Team Principal. "Il faut l'accepter ! Cette année, les choses ont été rendues encore plus compliquées par les conditions météo apocalyptiques. C'est dommage, car nous avons prouvé notre compétitivité en étant toujours parmi les premiers et très souvent la meilleure des Audi. Mais c'est la course ! Maintenant, nous allons tous essayer de réconforter Laurens. Il se sent mal en ce moment et chaque pilote serait comme lui dans sa position, mais il ne doit pas s'en vouloir. Ce qui est arrivé serait probablement arrivé avec n'importe quel pilote au volant. Je suis heureux de ce qu'on a montré, de tout le travail fantastique réalisé par l'équipe et par les pilotes et nous allons rapidement tourner la page pour nous concentrer vers nos prochains objectifs."

    En l'occurrence, le prochain rendez-vous du Belgian Audi Club Team WRT est fixé à Silverstone les 1er et 2 juin prochains pour la deuxième manche de la Blancpain Endurance Series.

    Source : Belgian Audi Club Team WRT via Endurance-Info

    Halcyon 50 Deluxe - Janus Motorcycles


    Everything old is new again. The more we race towards the future with our iPhones and internets, the more we seem to long for a time when things were simpler. Cut throat razors are now selling better than they have in 50 years. 15 years ago, a hand-made leather wallet was something only Louis Vuitton and $500 could have got you. Now there are small leather makers popping up all over the place. And it seems like every man and his dog are doing a decent pair of jeans, although we remember when the only choice you had were 501s. So what would happen if you took this bespoke, small-scale approach and applied it to build an entire motorcycle? Enter Janus Motorcycles of Goshen, Indiana, and their wonderful Halcyon 50.
    Janus employs five craftsmen to bend, form, and weld its frames and tanks and contracts other local businesses for leather goods, fenders, cutting, machining, engraving, chroming, and painting. The company is owned by Devin Biek and Richard Worsham, who lead product design, development, quality assurance, testing, and final fit and finish. And thanks to America's inbuilt love of the automobile, Janus Motorcycles is also a federally licensed vehicle maker, with each bike being supplied with a VIN number, title and road-worth certification.
    “We see ourselves participating in a now-forgotten ‘startup culture.’ Harley set up shop in a 10’x15’ shed, Buell in an barely-heated barn. It’s hard to think that the world can still operate like that in an age of start-up software firms. We approach manufacturing with a practical, innovative attitude, in the same way that Harley Davidson started off in 1903; adding a lot of hard work to the promise of something great. We are extremely proud to be a part of that tradition.”
    The Halcyon 50 Deluxe is their top-of-the-line model, sporting all the extra special bits including leather saddlebags and seat, polished aluminum tanks, hydraulic forks, and beautiful hand pin-striping. Delivery takes few months after you stump up the deposit, and they are more than happy to let you go hard on the custom colours and indeed any other options that might take you fancy. Gloves to match you seat and bags, anyone?
    The bikes are built on a rigid tubular steel cradle frame with each featherbed frame bent and TIG welded by hand, as are the aluminum fuel and oil tanks, battery box, seat, saddlebags and battery cover. To avoid clouds of blue smoke, oil leaks, and breakdowns the engines are decidedly not accurate recreations of old two-strokers. Instead Janus sources a 10hp Euro model based on the Derbi Senda with water cooling, a 6-speed box, and case-induction.
    Continuing the modern theme, the bike uses hydraulic EBR forks up front for decent ride and a professionally tuned expansion chamber exhaust to make sure you get the most out of your oily petroleum. Get a little wristy with the throttle and the bike will see you all the way to 55mph, or 90km/h in fancy newspeak measurements.
    If you are as taken with the whole bike and concept as we are, you'll no doubt be wanting to get you deposit to them as fast as your little legs can carry you. And if you're thinking what we're thinking, why not see if they could deliver one with a set of clip-ons. Can you imagine? We're drooling on our boots just thinking about it.
    fromPipeburn

    GARB: FISHING TRIP



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