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    jeudi 6 juin 2013

    KTM LC8 – Spirit of the seventies


    Kevin from Spirit of the Seventies has owned quite a few KTM’s in his time including a 950 SMR, 990 SM and a 990 SDR so he knows a thing or to about KTM’s. I was chatting to him a few times over the last few weeks about a design he was working on for a client and he sent me a few Renders to share. I thought the round headlight looked a little too static so he tried one with a flat front mask which I think looks brilliant. Anyway, check em out below.
    ktm lc8 spiritoftheseventies 03 KTM LC8   Spirit of the seventies
    ktm lc8 spiritoftheseventies 02 KTM LC8   Spirit of the seventies
    ktm lc8 spiritoftheseventies 01 KTM LC8   Spirit of the seventies
    ktm lc8 spiritoftheseventies 04 KTM LC8   Spirit of the seventies
    from DERESTRICTED

    Max Biaggi on the Ducati Desmosedici - first photos from Mugello


    Max Biaggi Ducati MotoGP test Mugellofrom Twowheelsblog
    As we highly expected, Max Biaggi’s test at the Mugello riding Ben Spies’ Pramac Ducati GP13 has sent his Italian fans and not only them, into fibrillation.
    Even our Italian cousins at Motoblog.it are so involved that they sent Francesco, one of their bloggers to the circuit to take these first shots and they are also giving a live blow-by-blow account of what’s happening on track and are posting Biaggi’s completely unofficial lap times.
    Biaggi’s first taste of the Desmosedici saw him out on the bike around 11:30am and his first laps were in the 1.50s, while his second run saw him lower the time to 1′49.7 - as a reference point, Andrea Iannone’s best lap during QP1 in last weekend’s Mugello GP was in 1′49.265.
    After the lunch break the riders returned to track but around 3pm it started to rain on the Tuscan track which stopped all activity.
    Andrea Iannone was able to briefly test the Ducati laboratory bike and improve his Italian GP lap times while Andrea Dovizioso and Nicky Hayden were supposed to carry out a comparison test between the GP13 and the lab bike.
    Max Biaggi Ducati MotoGP test MugelloMax Biaggi Ducati MotoGP test MugelloMax Biaggi Ducati MotoGP test MugelloMax Biaggi Ducati MotoGP test Mugello

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    IMSA PERFORMANCE MATMUT VICTORIEUX DANS LE VAR.



    Après les deux premières courses du V de V Michelin Endurance Series terminées sur le podium, le duo Gibon-Belloc s'est imposés avec seulement 2,5s au terme des 4 heures du Castellet! Dès les essais libres, la Porsche GT3 R n°53 indiquait clairement ses prétentions et pointait systématiquement aux avants postes, Jean-Philippe Belloc établissant le meilleur temps lors de la dernière séance de roulage. En qualification, Pascal Gibon réalisait le sixième temps avec un chrono de 2'09"005, s'assurant une place parmi les prétendants à la victoire.

    Le dimanche, Pascal Gibon prenait un bon envol et s'emparait de la cinquième position. Au fil de son relais, il reculait légèrement au classement, au tour de la septième position, tentant de préserver ses gommes avant de céder le volant à son équipier peu après l'heure de course.

    Grâce à la rapidité des mécaniciens IMSA Performance Matmut et à une bonne stratégie, Jean-Philippe Belloc retournait rapidement en piste et se retrouvait troisième une fois les arrêts de tous les concurrents effectués.

    Pilote le plus rapide en piste, il s'emparait de la seconde position au bout d'1h50 de course, peu avant de rentrer au stand pour le deuxième arrêt ravitaillement. Le Montalbanais récupérera ensuite la tête de la course à 1h25 de l'arrivée suite à l'arrêt de la Porsche Crubilé Sport d'Emmanuel Collard, partie sur une stratégie différente.

    La tension monte dans les stands, tout se jouera lors de la dernière heure entre les deux Porsche. La Porsche Crubilé Sport doit effectuer encore un passage par les stands, contre deux pour la Porsche IMSA Performance Matmut. Le premier de ces deux arrêts intervient au tout début de la dernière heure, Jean-Philippe Belloc repasse au stand pour un dernier ravitaillement essence avec changement de pilote et des pneus.

    Pascal Gibon repart en tête avec dix secondes d'avance sur la Porsche n°25, écart insuffisant pour conserver la première place après le dernier arrêt obligatoire. Poussé par son ingénieur de piste, Pascal Gibon grignote seconde après seconde sur son adversaire et à sept minutes de l'arrivée, il dispose des 26 secondes nécessaires pour repasser aux boxes et rester leader. Une fois l'arrêt effectué, le pilote IMSA Performance Matmut n'a plus qu'une seconde et sept dixièmes d'avance alors qu'il reste encore trois tours à couvrir!

    C'est finalement avec un faible écart de 2,5s que la GT3 R bleu-blanc-rouge passe en vainqueur la ligne d'arrivée au terme d'une course qui aura tenue toutes se promesses.

    Au classement général, IMSA Performance Matmut prend les commandes du championnat avec 85 points devant la Porsche n°25 (83 points) et la Ferrari n°2 (80 points)

    INTERVIEW

    Pascal Gibon ■ « Lors du départ, je suis resté prudent mais j'ai pu gagner une place. J'ai ensuite tenté d'économiser mes pneus jusqu'à la fin de mon relais pour rester le plus constant possible. Pour mon second relais, il n'y avait plus qu'une seule consigne: attaquer, attaquer, attaquer! J'ai tout donné dans cette dernière heure afin d'augmenter notre avance et pouvoir repartir en tête. La pression était là mais Félix (Barré) n'a pas manqué d'encouragement. Je tiens également à remercier Christophe (Bourret) venu spécialement nous encourager et qui n'a pas hésité à rester sur le muret des stands et à nous panneauter pendant 4 heures! »

    Jean-Philippe Belloc ■ « Nous avions montré sur les deux dernières courses que nous avions le potentiel pour nous imposer. Grâce au travail des mécaniciens du team et à celui de Pascal, je suis reparti troisième au début de mon relais. Je suis parti sur un bon rythme tout en essayant de conserver au maximum les pneus. Après mon ravitaillement, les pneus commençaient à être très usés mais j'ai réussi à tenir jusqu'au bout. Pascal a ensuite fait un fantastique dernier relais qui nous permet de l'emporter. Il avait beaucoup de pression sur les épaules et il n'a pas craqué. C'est une super performance de toute l'équipe »

    Félix Barré (ingénieur d'exploitation) ■ « C'était chaud! Nous n'avons pas commis la moindre erreur aujourd'hui et le résultat est fantastique. Tout s'est bien déroulé, nous avons su adapter notre stratégie aux conditions de piste et à part un problème de radio, tout s'est parfaitement enchaîné. Je ne tenais plus en place lors de la dernière heure et sur le muret avec Christophe (Bourret), nous ne savions plus quoi faire pour encourager Pascal!»

    Source : IMSA Performance Matmut
    via Endurance-Info

    The most spectacular automotive finds of all time



    Whether it’s rekindling a past romance or finding money in the pocket of an old coat, there’s a special thrill in finding something you thought lost forever. We look at the most remarkable automotive discoveries of all time, and explore the stories behind them.


    The old lady and the Shelby Daytona Coupé


    Having won numerous races and set no fewer than 23 land speed and endurance records, the first of the six Shelby Daytona coupés built certainly had the prerequisites of a blue-chip car. The trouble was, no one knew where it was.

    It was eventually tracked down to a lock-up in Southern California, though the eccentric lady owner refused to even talk to anyone – including Carroll Shelby – about the car, despite being made aware of its value. It was only after her suicide that the Daytona was woken from its 30-year slumber; it now resides in the Simeone Automotive Museum in its original state.

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    Alloy-bodied Gullwing behind the computers



    Most youngsters get a pat on the back from their parents when they complete their studies; in 1955, however, Californian Tom Wellmer received rather more than that. He was given an alloy-bodied 300 SL to celebrate his graduation.

    After the transmission gave up the ghost in the 70s (perhaps having taken part in one too many traffic-light Grands Prix?), it was left in the owner's garage for four decades, gradually becoming concealed behind stacks of mainframe computers.

    Recently, it was tracked down and bought by 300 SL guru Rudi Koniczek, whose company is currently restoring the car – expected to be worth several million dollars when complete.

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    The tax-dodging Bugatti from the depths



    This Bugatti Brescia 22 Roadster was merely a well-used, 10-year-old car when it met its sodden fate sometime in the mid-30s. Legend has it that the car was imported to Switzerland without the payment of import tax and it was subsequently abandoned. With the tax debt unpaid, the pursuing customs officer was obliged to destroy the vehicle. His somewhat unorthodox method was to tip it into a nearby lake.

    Discovered in 1967, it remained in the lake until raised to the surface in 2009. Soon afterwards, it sold at Bonhams’ 2010 Retromobile auction for an estimate-shattering EUR 260,500.

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    One shed, three Italians, four decades



    In 2011, it emerged that a trio of Italian exotics had been discovered in storage in Dallas. The subjects were a pair of Ferraris (a ‘Dino’ and a 365 GTB/4 ‘Daytona’) and a Maserati Bora – but what made them particularly notable was that they had lain dormant for almost four decades, acquiring just 13,500 miles between them before their extended hibernation.

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    Ferrari Dino buried alive


    A group of children stumbled across this stolen 1974 Dino 246 GTS in 1978. Apparently the victim of an insurance scam, the hired crooks secreted the Dino deep in the backyard of a house, rather than the agreed resting place somewhere off the coast.

    After being exhumed, the Dino was restored and has remained in the same ownership ever since. It’s thought that a drought in the late 70s was the car’s saving grace, as the dry soil largely preserved the car in a mummified state.

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    Text: Joe Breeze (Classic Driver)
    Photos: Simeone Automotive Museum; Rudi Koniczek; Bonhams; Mecum; Michael Haering