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    mercredi 19 juin 2013

    Le Mans : SEVEN ORECA 03 AND ONE ALPINE A450 IN SEARCH OF VICTORY IN LMP2 ! / SEPT ORECA 03 ET UNE ALPINE A450 EN QUÊTE DE VICTOIRE EN LMP2 !



    Après une Journée Test concluante, huit châssis ORECA participeront aux 24 Heures du Mans 2013 : sept ORECA 03 et une Alpine A450, voiture construite et développée par ORECA. Après avoir goûté aux joies du podium lors des deux dernières éditions, les teams-clients viseront la victoire dans une catégorie LM P2 particulièrement relevée qui a tout d'une grande : 22 voitures et 6 constructeurs, parmi lesquels ORECA est le plus représenté ! Le département moteur du groupe, basé à Magny- Cours, sera également présent : les ingénieurs superviseront pas moins de huit V8 Nissan.

    S'il n'en restait qu'une...
    Depuis ses débuts en 2011, la ORECA 03 n'a cessé de briller dans la catégorie LM P2, et notamment aux 24 Heures du Mans. Le prototype conçu dans les ateliers varois reste sur deux poles consécutives, mais aussi sur deux meilleurs tours en course. Après un premier podium sarthois en 2011, deux ORECA 03 s'étaient classées dans le Top 3 en 2012. Sept d'entre elles, sur huit, avait rejoint l'arrivée, dont quatre figuraient dans les six premiers.

    Après deux victoires en deux manches du Championnat du Monde d'Endurance FIA, et un succès lors du dernier meeting de l'European Le Mans, les ORECA 03 surfent sur une bonne dynamique. Victorieuses sur tous les types de circuit, de Spa à Shanghai en passant par Le Castellet, Silverstone ou encore Imola, Bahreïn et Fuji, les prototypes « Made in Signes » n'ont qu'une mission au moment d'aborder les 24 Heures du Mans : gagner la plus mythique des courses d'endurance, celle qui manque au palmarès de la ORECA 03.

    « Soutenir les teams pour décrocher la victoire »
    « Avec une ORECA 03 qui a évolué durant l'hiver, tous les éléments sont réunis pour briller » souligne Hugues de Chaunac, Président du Groupe ORECA. « L'ambition du service compétition-client d'ORECA est donc claire : soutenir les teams pour décrocher la victoire aux 24 Heures du Mans. Un mythe qui réserve toujours son lot de surprises. Un mythe difficile à apprivoiser. Un mythe au pied duquel l'humilité est primordiale. C'est dans cet état d'esprit qu'ORECA aborde Le Mans 2013 : avec ambition mais humilité. »

    « Nous sommes des compétiteurs et nous voulons gagner en tant que constructeur »
    Les six équipes qui composent la délégation ORECA ont chacune déjà montré leur niveau de compétitivité : G-Driving by Delta-ADR et Pecom Racing, plusieurs fois vainqueurs en FIA-WEC, Race Performance, Boutsen Ginion Racing et Murphy Prototypes, auteurs de podiums en ELMS, et Thiriet by TDS Racing, champion ELMS en titre. Alpine, qui a choisi un châssis ORECA pour son retour aux 24 Heures du Mans, sera également un sérieux prétendant.

    Les pilotes sont eux aussi de premier plan. Des anciens pensionnaires du Championnat du Monde de F1, des jeunes en devenir qui ont brillé en monoplace, ou encore des références de l'Endurance et des gentlemen drivers parmi les plus expérimentés.

    « Nous sommes des compétiteurs, et nous voulons gagner en tant que constructeur » explique Christophe Guibbal, Directeur du Bureau d'Etudes. « Ce serait une manière de concrétiser tout ce qui a été fait depuis la mise en piste de la ORECA 03 en 2011. Nous avons déjà démontré la compétitivité et la fiabilité sur de nombreuses épreuves, mais une victoire aux 24 Heures du Mans reste unique. Le hat-trick est l'objectif ultime : signer la pole, établir le meilleur tour en course et gagner avec tous nos clients à l'arrivée. Ce serait magique. Nous travaillons avec cette ambition un peu folle sur le papier. Un rêve difficilement réalisable... mais tout de même réalisable. »

    Il faudra donc venir à bout du mythe et réunir toutes les pièces du puzzle : la fiabilité, la performance pure, des interventions solides dans les stands et une bonne gestion de l'évolution de la piste. Pour cela, les teams pourront compter sur le soutien du service compétition-client d'ORECA, ainsi que sur le kit Le Mans qui a fait ses premiers pas lors de la Journée Test.

    « La ORECA 03 se distingue par sa facilité de conduite, notamment pour les gentlemen drivers » ajoute Christophe Guibbal. « La particularité de la catégorie LM P2 est de mettre en piste des pros et des pilotes amateurs. L'ORECA 03 permet aux pros de se transcender afi n de pouvoir en tirer la quintessence et la pousser à la limite. Les amateurs, eux, doivent pouvoir chercher leurs limites et atteindre un haut niveau. La ORECA 03 réunit ces deux paramètres antagonistes et c'est l'une de ses forces. »

    Après le traditionnel Pesage dans le centre-ville du Mans, dimanche 16 et lundi 17 juin, les essais libres des 24 Heures du Mans se dérouleront mercredi de 16h à 20h. Suivront les premières qualifications de 22h à minuit. Deux autres sessions qualificatives se tiendront le jeudi de 19h à 21h, puis de 22h à minuit. Le départ de l'épreuve sera donné le samedi 22 juin à 15h.

    Le Mans Addict
    A l'occasion de l'édition 2013 des 24 Heures du Mans, ORECA témoignera sa passion pour l'épreuve avec un logo spécifique symbolisant les 40 ans du groupe et reprenant le message « Le Mans Addict ». Durant la semaine de course, plusieurs ORECA 03 alignées par les teams-clients arboreront un sticker spécial « Le Mans Addict ». Les mécaniciens et ingénieurs du service Compétition- Client porteront également ce logo sur leur combinaison. Enfin, plusieurs milliers de mains géantes seront distribuées au public durant la semaine mancelle.



    After a conclusive Test Day, eight ORECA chassis will take part in the 2013 Le Mans 24 Hours : sevent ORECA 03 and one Alpine A450, built and developed by ORECA. After podium finishes in the previous two editions of the race, the customer teams will be aiming for victory in a particularly competitive LM P2 class : 22 cars and 6 constructors, of which ORECA is the best represented ! The engine department, based in Magny-Cours, will also be on hand with the engineers overseeing no fewer than eight V8 engines.

    Only one mission for these 24 Hours of Le Mans
    Since its debut in 2011, the ORECA 03 has not ceased to shine in the LM P2 class, notably in the 24 Hours of Le Mans. The prototype designed in the ORECA workshops has two consecutive pole positions and two fastest race laps. After reaching its first podium at Le Mans in 2011, two ORECA 03 finished in the top three in 2012. Seven of eight ORECA 03 took the checkered flag, of which four were ranked in the top six.

    After two wins in the FIA World Endurance Championship, and success in the latest European Le Mans Series, the ORECA 03 chassis is looking to continue their good pace. Winners on all types of circuits, including Spa and Shanghai to Le Castellet, Silverstone and Imola, as well as Bahreïn and Fuji, the prototypes « Made in Signes » have only one mission for these 24 Hours of Le Mans : win the most legendary endurance race - a result that has so far eluded the ORECA 03..

    « Support the teams to reach victory »
    « With an ORECA 03 that has evolved over the winter break, all the elements are in line for us to shine » explains Hugues de Chaunac, president of ORECA Group. « The ambitions of the customer racing program is clear : help the teams take the victory in the 24 Hours of Le Mans. A legendary event that always has surprises in store and is difficult to predict. It's an event that must be approached with humility. It's in this state of mind that ORECA takes on the challenge of Le Mans in 2013 : with ambition but humility as well. »

    « We are competitors, and we want to win as a constructor »
    The six teams that will be representing ORECA have all shown their level of competition. Les six équipes qui composent la délégation ORECA ont chacune déjà montré leur niveau de compétitivité : G-Driving by Delta-ADR and Pecom Racing, winners in the FIA-WEC multiple times ; Race Performance, Boutsen Ginion Racing and Murphy Prototypes, podium finishers in the ELMS ; and Thiriet by TDS Racing, defending ELMS champions. Alpine, who chose ORECA to make its return to the 24 Hours of Le Mans, will also be a major player in the race.

    The drivers are also top notch. From ex-Formula One drivers, young talents who have shown their speed in single-seater racing, to top references in endurance racing and some of the most experienced gentlemen drivers in the discipline.

    « We are competitors, and we want to win as a constructor » explains Christophe Guibbal, Director of the Design Bureau. « It would be a way to confirm all of the work done since the ORECA 03's first on-track appearance in 2011. We've already proven the car's competitiveness and reliability at numerous events, but a win at the 24 Hours of Le Mans is unique. The ultimate goal is a hat trick : pole position, fastest race lap and the win with all of our customer cars at the finish. That would be magic. We are working with that slightly crazy ambition on paper. It's a dream that's difficult to realise, but still possible. »

    All the pieces of the puzzle will need to fall into place in order to succeed in taking on this legendary challenge : reliability, performance, solid pit stop work and good management of the ever-changing track conditions. For this, the teams will count on ORECA's customer racing program, as well as the Le Mans package which made its debut on the cars during Test Day.

    « The ORECA 03 distiguishes itself by how easy it is to drive, especially for gentlemen drivers » adds Christophe Guibbal. « The LM P2 class is interesting because it puts together professional and amateur drivers. The ORECA allows pros to get the max out of the car and push the limits. While the amateurs have to find their own limits and reach the highest level possible. The ORECA 03 unites these two antagonistic parameters to make it one of its strengths.»

    After the traditional scrutineering days in the centre of Le Mans, on Sunday and Monday, June 16-17, practice for the 24 Hours of Le Mans will take place on Wednesday 4pm-8pm followed by the first qualifying session from 10pm to midnight. Two more timed sessions will be held on Thursday from 7pm to 9pm, then 10pm to midnight. The start is scheduled for Saturday, June 22 at 3pm.

    Le Mans Addict
    To mark the 2013 edition of the 24 Hours of Le Mans, ORECA will being showing its passion for the race with a special logo celebrating the ORECA Group's 40th year with the message « Le Mans Addict ». During race week, several ORECA 03 entered by customer teams will carry the « Le Mans Addict » stickers. The mechanics and engineers will also wear the special message on their firesuits. In addition, several giant foam hands will be given away to fans during the week.


    Source : ORECA

    « Les 28 Heures d’Olbia »


    Not only does the Rallyd’Italia-Sardegna clash with the 2013 Le Mans 24 Hours, but the formats of the two events are quite similar. Indeed, competitors on the Italian WRC round will spend just 28 of the event’s 37 hours (from start to finish ceremony) behind the wheel of their respective cars.
    Non seulement le Rallye d’Italie-Sardaigne 2013 est organisé le même week-end que les 24 Heures du Mans, mais le format s’en rapproche aussi puisque les concurrents vont passer (seulement) 28 heures au volant sur un total de 37 entre le départ et l’arrivée de cette septième manche de la saison.
    After the recent Acropolis Rally, the WRC’s regulars can look forward to another sprint, this time over a period of just two days. The Sardinian event features just 16special stages totaling 306km and, as in Greece, the pace promises to be fast and furious from the word go…
    Two years after the presentation of a mock-up of the Polo R WRC in Olbia in 2011, Volkswagen Motorsport returns to the Mediterranean island with a record of four wins from six so far this year, plus 56 stage victories from a possible 104. It also tops both the Drivers’ and Manufacturers’ points tables.
    Before the short summer break, Citroën-Total Abu Dhabi WRT and Qatar M-Sport WRT will be keen to stem the German make’s domination.
    The former will benefit from the services of last year’s winner Mikko Hirvonen who has always gone well in Sardinia (five straight second places). Meanwhile, his team-mate Dani Sordo (2nd in Greece, plus two podium finishes in Sardinia) is proving a strong contender on gravel this season.
    Ford’s Evgeny Novikov and Mads Ostberg both have winning potential, too. The Russian was particularly fast during the early part of the Acropolis Rally, while everyone is hoping that Mads Ostberg’s fortunes have changed at last following his spectacular showing on the Rally Haurskog/Holand which was a hit on the social media!
    The route of the 2013 Rally d’Italia-Sardegna is reasonably conventional, with a menu of narrow, fast and technically challenging stages that can cut up badly, plus a high number of jumps and water splashes. The second attempt at ‘Gallura’ (13.55km) will take place on Friday night.
    The Priority 1 drivers will be able to use up to 35 Michelin Latitude Cross tyres,and will be able to choose from a total package of 24 hard-compound H2s, and 16 soft-compound S2s.
    Alongside the usual works stars, Welsh youngster Elfyn Evans (2012 WRC Academy winner) is standing in for Al-Attiyah in the Qatari’s Ford Fiesta RS WRC. Poland’s Michal Kosciuszko and Suede P-G. Andersson will also drive Michelin-equipped Ford Fiesta RS WRCs.
    Sepp Wiegand makes his return to the WRC-2 battle in his Skoda Fabia S2000. His main rivals will be Kubica, Al-Kuwari, Protasov, Gorban, Kikireshko, Fuchs and Bertelli. In the WRC-3, the Citroën Top Driver contingent (DS3) will be competing for the first time since the Rally de Portugal.

    Après l’Acropole, c’est un autre « rallye-sprint » que les concurrents du WRC vont disputer. Condensé sur deux jours, le Rallye d’Italie-Sardaigne 2013 compte 16 épreuves spéciales et 306 km chronométrés. Comme en Grèce, on s’attend donc à un rythme infernal dès les premiers mètres de course.
    Deux ans après la présentation de la Polo R WRC - qui n’était alors qu’une maquette - Volkswagen Motorsportrevient en Sardaigne avec quatre victoires en six courses, 56 spéciales remportées sur 104 parcourues, en tête des championnats Pilotes et Constructeurs2013.
    Avant la pause estivale, pilotes etteams Citroën-Total Abu Dhabi WRT et Qatar M-Sport WRT n’auront qu’un objectif : stopper l’hémorragie VW et/ou des « Sébastien » en WRC !
    Citroën ne manque pas d’atouts avec le vainqueur sortant, Mikko Hirvonen, qui a toujours été performant sur cette épreuve (cinq 2e places consécutives). Son équipier Dani Sordo, 2e en Grèce et deux podiums sardes, a prouvé sa pointe de vitesse sur la terre cette saison.
    Côté Ford, Evgeny Novikov et MadsOstberg ont les arguments pour s’imposer. Le Russe a pris une nouvelle dimension depuis son excellent début de parcours en Grèce et on espère que MadsOstberg aura « écrasé le chat noir » lors de ses passages ahurissants au RallyHaurskog/Holand qui ont fait le buzz sur les réseaux sociaux !
    Le parcours du Rallye d’Italie-Sardaigne est assez classique avec des spéciales techniques, assez étroites, plutôt rapides et piégeuses, de nombreux « jumps » et gués, un sol sablonneux pouvant vite devenir cassant… Le second passage de Gallura (13,55 km) sera à disputer de nuit vendredi. Chaque pilote prioritaire 1 disposera de 35 pneumatiques Michelin Latitude Cross à choisir parmi 24 H2 (hard) et 16 S2 (soft).
    Outre les pilotes officiels, le Gallois Elfyn Evans (champion WRC Academy 2012) disposera de la Ford Fiesta RS WRC d’Al-Attiyah (forfait). Le Polonais Michal Kosciuszko pilotera lui aussi une Ford Fiesta RS WRC/Michelin, tout comme le Suédois PG Andersson.
    En WRC-2, Sepp Wiegand est de retour sur sa Skoda Fabia S2000. Les autres concurrents (Kubica, Al-Kuwari, Protasov, Gorban, Kikireshko, Fuchs, Bertelli…) se retrouveront depuis la Grèce. En WRC-3, les DS3 du Citroën Top Driver sont de retour après le Rallye du Portugal.

    Harley-Davidson 110th Anniversary event in Rome: two Road Kings Police for Pope Francis


    Harley-Davidson Road King Police per il Vaticanofrom Twowheelsblog
    Among the highlights of the celebrations that took place last weekend in Rome for the 110th Anniversary of Harley-Davidson there was the blessing that Pope Francis provided to H-D owners and bikes on Sunday morning, and the Milwaukeee-based manufacturer has seen fit to thank the ‘host’ with four special Road King Police models that were specially prepared to serve and protect the Vatican. In accordance with the new line dictated by the Argentinian Pope - who famously advocates a ‘poorchurch for poor people’, free from the earthly goods of nature - two of these bikes will be auctioned with the proceeds going towards charity, while the other two will remain in the fleet of the Vatican Gendarmerie.
    On Saturday, the bikes were then handed over to the officers of the Vatica Police by Karen and Bill Davidson (pictured above), son and daughter of the legendary Willie G. Davidson and key figure within the H-D management. The models are actually quite similar to those provided to the US Police Forces, and will be used to escort visiting foreign diplomats and for certain ceremonies.
    The bikes were not the only gift that the house from Wisconsin had for the Pope: on Sunday, after the mass, the Harley-Davidson delegation gave the Pope a painting entitled “Chance Encounter” created by artist of David Uhl, which symbolizes the meeting in St. Peter’s Square between two different worlds as different as H-D and the Vatican. The image will also be made available to the public in the form of printed postcards in a limited run of 50,000 units.
    Harley-Davidson Road King Police per il VaticanoHarley-Davidson Road King Police per il VaticanoHarley-Davidson Road King Police per il VaticanoHarley-Davidson Road King Police per il VaticanoHarley-Davidson Road King Police per il VaticanoHarley-Davidson Road King Police per il VaticanoHarley-Davidson Road King Police per il VaticanoHarley-Davidson Road King Police per il Vaticano
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    in my boudoir