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    samedi 13 juillet 2013

    UNE SÉRIE COMMUNE EN 2017 : DTM, GRAND-AM ET SUPER GT



    En marge de la manche DTM du Norisring, les représentants du DTM, du GRAND-AM et du SUPER GT se sont réunis, de même que les constructeurs déjà présents dans ces Séries, Audi, BMW, Honda, Mercedes-Nenz, Nissan et Toyota.

    A l'issue de cette réunion, il a été décidé la création d'une nouvelle Série en 2017, avec une règlementation commune pour les trois championnats actuels, Série qui sera organisée aux USA. Le DTM, le GRAND-AM et le SUPER GT ont également formé un Comité de Pilotage qui sera chargé de la réglementation et dont la première réunion a donc eu lieu à Nuremberg.

    Hans-Werner Aufrecht, Détenteur des Droits du DTM : « Nous sommes tombés d'accord sur l'objectif qu'en 2017 tous les constructeurs courent sous une réglementation complètement identique. C'est une étape très importante. De plus, nous nous sommes mis d'accord pour que le Comité de Pilotage décide des règlements et les développent dans cet esprit. »

    Masaaki Bandoh, Président du SUPER GT (les voitures du SUPER GT adopteront déjà une partie de la règlementation DTM en 2014 et au-delà) : « Nous sommes heureux de pouvoir entamer un nouveau chapitre  d'un l'histoire du sport automobile avec cette première étape. Le développement des voitures de Honda, Nissan et Toyota doit être finalisée à la fin de ce mois. Pour la cinquième manche du SUPER GT à Suzuka le 16 août, nous avons programmé de toutes les présenter et de les montrer aux fans et aux medias. »    

    La nouvelle Série sera organisée aux USA dans les cadres des meetings de la nouvelle Série américaine unifiée, l'USCR (United Sportscars Racing).

    Ed Bennett, Président du GRAND-AM : « Dans la nouvelle Série United Sportscars Racing, nous avons quelques grands circuits tels que Daytona, Sebring ou le Circuit of the Americas ) Austin. Nous courrons sur quelques circuits magnifiques. »
     

    Le Comité de Pilotage tiendra sa deuxième réunion après celle de Nuremberg aux USA, le Comité devant se réunir au moins une fois tous les  six mois.

    Ed Bennett : « Nous avons prévu une rotation entre nos trois pays. En conséquence, la prochaine réunion aura lieu aux USA à l'occasion des 24 Heures de Daytona fin janvier 2014."

    La troisième réunion aura pour cadre Suzuka à l'occasion des 1000 Km durant l'été 2014.

    La constitution d'un Groupe de Travail Technique a également été décidée.

    Dr Gerd Ennser, Membre du Directoire de la Fédération Allemande du Sport Automobile (DMSB) : « Bien sûr, au cours  de notre première réunion, des opinions différentes ont été exprimées. Cependant, nous avons le même but et nous essayons de trouver des solutions pour les points de détail. Le Groupe de Travail Technique assistera le Comité de Pilotage et sera constitué de techniciens qui trouveront ces solutions. »

    Yoshiki Hiyama, Secrétaire Général de la Fédération Automobile du Japon (JAF) : « Avec la nouvelle règlementation, nous avons une magnifique occasion de parvenir à une réduction des coûts et la possibilité d'amener nos courses japonaises à un échelon mondial. »

    Assistaient à cette première réunion : Masaaki Bandoh, Junichi Tsuda, Membre de la GTA, Promoteur du SUPER GT, Hideo Sato (Honda), Shoichi Miyatani et Toshikazu Tanaka (Nissan), Keizo Takahashi (Toyota), Ed Bennett, Jim France (NASCAR), Hans Werner Aufrecht et Michael Bernard (ITR), Hans-Joachim Stuck, Dr Gerd Ennser et Christian Schacht (tous trois de la DSMB)n Jens arquardt (BMW), Dr Wolfgang Ullrich (Audi) et Toto Wolff (Mercedes-Benz).

    Rappelons qu'à l'automne 2012 le DTM et le SUPER GT avaient signé un accord de coopération pour une règlementation commune, ITR, Promoteur du DTM, et l'IMSA avaient signé un accord identique en mars 2013.   

    D'après le communiqué du DTM,

    Claude Foubert(Endurance-Info)

    Jorge Lorenzo undergoes 'another' successful collarbone surgery


    Just two weeks after undergoing collarbone surgery, Jorge Lorenzo went under the knife again this morning to fix the titanium plate he damaged after highsiding during Friday’s second free practice at Sachsenring.
    The reigning world champion who was just 9 points for standings leader Dani Pedrosa, after he raced at Assen just 36 hours after undergoing surgery, was already on top of the timesheets after just three laps, when he crashed out heavily and bending the plate that was holding together his fracture.
    The first operation operation had required a plate and eight screws, the second operation which was slightly more complicated, and required a new plate and 10 screws and the removal of bone substance from his pelvis, in order to stabilize the original fracture.
    “As a result of the trauma suffered in the crash yesterday the original fracture suffered a little movement that required a new surgery to close the space and reduce the fracture by the osteosynthesis method and with a new plate,” said Dr. Joaquin Rodriguez, who was originally against Lorenzo racing at Assen. “The new plate needed 10 screws plus 1 inter fragmentary screw. We then needed to take out some bone substance from the pelvis that was mixed with dried bone. We placed this implant into the collarbone to stimulate the creation of the callus and help speed up the consolidation of the bone. The operation lasted two hours.”
    Yamaha is yet to announce if Lorenzo will try to ride at Laguna Seca next week, before the championship stops for the summer break to resume in August at Indianapolis.
    via TWOWHEELSBLOG

    2013 Bentley Continental GT3 revealed



    Without a doubt one of the most exciting race cars to debut in the last year has been the Continental GT3 from Bentley. The car will be making its on-track debut at Goodwood this weekend, and as part of the occasion Bentley has released this video clip showing the car in action. Even though it’s being driven lightly in a lot of this video, you can still sense just how cool this thing. The 600 horsepower twin turbo V8 makes some beautiful music and the car looks flat-out amazing. The Continental GT3 is scheduled to enter the FIA Blancpain Series in 2014.
    -Mike

    Marc Marequez takes pole position Sachsenring


    Marc Marquez took his third pole position of the 2013 season (Austin and Le Mans) in today’s qualifying session at the German circuit at Sachsenring.
    The MotoGP rookie had absolutely no qualms of blasting his Repsol Honda around the track - considering all the crashes that happened during the four practice sessions that kept the doctors at the Clinica Mobile very busy.
    With a best lap of 1.21.311 Marquez pushed a suffering and heroic Cal Crutchlow (after his two crashes on Friday) and Valentino Rossi to second and third. For Crutchlow this is his fourth front row start (he was on pole at Assen) of the season, while for Valentino Rossi you have to go back two years, Estoril 2010.
    Valentino Rossi Sachsenring 2013 day 1
    The Yamaha factory rider and Tech3 satellite rider were separated by a mere 0.059s, with Crutchlow pipping the Italian for second by grabbing a tow.
    Stefan Bradl slid out at turn 3 after taking a provisional fourth sport during the first half of the session, and he rejoined uninjured and will take off in fourth.
    The most impressive rider of Q2 was without a doubt - and all weekend so far - was Aspar’s Aleix Espargaro. The ART rider qualified fifth and a little less than six tenths from Marquez! The track layout and cool temperatures have helped the Spaniard according team boss ‘Aspar’ Martinez.
    Ducati riders Nicky Hayden and Andrea Dovizioso were sixth and ninth, while Bradley Smith will take off in seventh with Alvaro Bautista beside him in 8th.
    CRT riders Claudio Corti and Danilo Petrucci who were the fastest riders in Q1 and took part in Q2 were 10th and 11th.
    If Dani Pedrosa decides to race tomorrow he will start in 12th.

    2013 MotoGP Sachsenring starting grid:
    01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V
    02- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1
    03- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1
    04- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V
    05- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13
    06- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13
    07- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1
    08- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V
    09- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13
    10- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki
    11- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW
    from TWOWHEELSBLOG