ACE CAFE RADIO

    dimanche 8 septembre 2013

    BMW R80 Big Tank



    Every so often a custom motorcycle pops up that is so radically different that it makes your head spin...and this is one of them. When this BMW popped up on the Instagram feed of _Jaymac_ I thought for a moment it was a photoshopped bike. After contacting the guys responsible for the build it became clear that this was in fact a very real bike. I already know that this BMW R80 is going to stir up mixed emotions and for me that's simply another reason to love it even more. Here's how this bloated BMW came to be...

    This drastically customised BMW R80 is the brainchild of Oaky and JJ from Griffin Spares in Sydney. "Sometimes the best way to build a great motorcycle, is to build a great big tank. We’ve always had two things in common: a serious love of custom bikes, and a similar disposition towards beer. It was after a few too many of the latter, that conversation veered towards comparing tanks."


    "With so many of today’s builds being based on looks, rather than lean-angle, lap-time or long-distance touring; Chopper, Bobber and Café gas tanks are getting smaller and distances between refills are becoming ridiculous. We hatched a hazy plan to bring big tanks - back into bike builds.

    We were already wrenching an '84, BMW R80 in the Griffin Motorcycles man-cave, so we decided to track down an original, Karl Heinrich, long-distance tank. We managed to locate one in Germany… it was twelve grand. So Oaky called his mates from OldWheelz overseas and got them to start working on a hand-built, 45 litre gas tank, modelled on the original, German design. The bike wasn’t built just to make something that could go over 400km between refills, we also wanted to create something that looked great standing still, and handled likewise at high speeds."


    "We set about swapping the original BMW forks for a 2008 R1 USD front end, all anodised in-house. We added an Ohlins shock in the rear and replaced the crusty callipers with Brembo 4 pots. Most of the billet bits and brackets are all custom through Griffin Motorcycles, as are the custom-laced wheels.

    One of the most time consuming aspects of the build was the handmade exhaust. Which runs up  under the frame and past the gearbox, before splitting into left and right trumpets. It gives the bike a gorgeous growl at idle, and a banshee bark at high revs. The end result, is a truly unique bike that not only stops traffic; but one that can shoot past traffic, hoon around the hills all day, and get back home without even thinking about a re-fuel."


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    via  return of the café racers

    Motorbike : Greg Tracy's under 10:00 race run at Pikes Peak!


    MCLAREN A CÉLÉBRÉ SON 50ÈME ANNIVERSAIRE



    McLaren a fêté lundi dernier le cinquantième anniversaire de la fondation effective de la marque, même si la première apparition d'une McLaren F1 eut lieu en 1966. C'est en effet le 2 septembre 1963 que le néo-zélandais Bruce McLaren a réuni un petit groupe de designers et de mécaniciens qui allaient construire les premières voitures de course McLaren à New Malden, dans le Surrey, en Angleterre.

    Ce petit groupe s'est étoffé au fil des années, les installations de la marque déménageant tout d'abord à Colnbrook et enfin à Woking, siège actuel du McLaren Technological Centre où travaillent actuellement plus de 2000 personnes.

    Bruce McLaren ne remporta pas lui-même le Championnat du Monde de F1 -il participa à 98 GP entre 1959 et 1970, en remportant quatre, fut vice-champion du Monde en 1960 sur Cooper Climax, troisième en 1962 sur une autre Cooper Climax et également troisième en 1979 sur une McLaren-Cosworth. Il remporta aussi les 24 Heures du Mans en 1966 associé à Chris Amon sur une Ford MkII- mais Emerson Fittipaldi, James Hunt, Nikki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mikka Hakkinen et Lewis Hamilton ont tous été Champions du Monde avec un châssis McLaren. La firme de Woking peut également s'enorgueillir s'une victoire aux 24 Heures du Mans  en 1995 avec la McLaren F1 GTR.

    Pour cette commémoration, McLaren avait fait appel à ses deux pilotes F1 actuels, Jenson Button et Sergio Perez. Le mexicain ouvrit les festivités en se présentant sur le plateau devant l'ensemble des employés de la firme, tous de rouge vêtus, au volant du 3000ème exemplaire de la 12C, une 12C Spider jaune, alors que le britannique présenta un peu plus tard la McLaren P1TM, dans une robe noire du plus bel effet.

    Ron Dennis, Président de McLaren Group : « McLaren a débuté comme le rêve d'un homme et depuis lors a grandi pour accompagner les espoirs et les rêves de plus de 2000 hommes et femmes qui travaillent de manière aussi infatigable que Bruce McLaren lui-même le faisait afin d'être sûrs que tout ce que nous  faisons corresponde bien à tout ce que nous avons déjà réalisé.

    Aussi, notre cinquantième anniversaire fournit une opportunité à chaque employé de McLaren de réaliser que lui ou elle est une part tout à fait essentielle de notre organisation avec une histoire et une culture qui ont un vrai sens.

    Appelez ça l'ADN de McLaren, si vous voulez. Appelez ça la continuité de la marque McLaren, si vous préférez. Appelez ça la culture de groupe de McLaren, si cela vous chante. Appelez ça la soif inextinguible de McLaren de vaincre dans tout ce que nous entreprenons, et vous serez probablement plus proches de ce que je veux dire, de ce que je pense, et de ce que je ressens. »

    Martin Whitmarsh, Président Exécutif de McLaren Group : « Marquer le cinquantième anniversaire de McLaren, c'est pour moi un moment dont je suis extrêmement fier, et il en va de même pour tous ceux qui travaillent pour ce groupe.

    Nous sommes un groupe qui réussit grâce à la  passion, la détermination et la foi de nos employés. Nous sommes aussi reconnaissants pour avoir reçu un remarquable soutien de nos partenaires au cours de ces décennies, dont l'apport a donné à nos ingénieurs de classe mondiale les outils dont ils ont besoin pour gagner des courses. »
       
    Citations tirées du communiqué McLaren,

    Claude Foubert(Endurance-Info)

    Scorching weather, scintillating cars: Salon Privé 2013


    This is getting a bit predictable: another ‘best ever Salon Privé’? We think so, judging by an opening day that showcased genuinely rare cars and bikes, wonderfully presented on the lawns of Syon House, West London. Concours ‘Best of Show’ was Sarah Allen’s 1959 Ferrari 250 GT California Spider...
    The decision to award the prize on the opening day, rather than wait till the event was about to close, was an inspired one. Visitors on days two and three can now admire the cars at leisure, debating the judge’s decisions with a glass of champagne in hand (there may still be time to book a last-minute package). We wouldn’t disagree with the verdict – the open Ferrari was a stunner, although run close by the ex-Steve McQueen 250 GT Lusso and the ‘patinated’, blue 1955 Ferrari 500 Mondial.
    Elsewhere on the concours field, we liked any one of the classic motorcycles, particularly Andrew Millyard’s mad custom ‘Board Racer’. A green Ruf-modified 911 joined many other rare and historic examples of the 50-year-old German sports car, while special classes for pre-War, Aston Martin and Lamborghini motor cars served up some treats.
    As ever, a fair proportion of the event was devoted to modern cars, design concepts, watches and jewellery (Audemars Piguet and Boodles were major sponsors), and all things varied from the world of luxury. There was even a boat – a Riva, of course.
    Add in the grilled lobster lunch, champagne and a knowledgeable crowd, all things considered it was a fine and splendid day out. Recommended.
    Photos: Steve Wakefield/Joe Breeze
    For further information and details of last-minute ticketing, see www.salonprivelondon.com