ACE CAFE RADIO

    vendredi 7 mars 2014

    Valentine Agent Provocateur


    Valentine Agent Provocateur par laurentec

    The One Motorcycle Show, No. Five: Part 2



    Well the dust has settled–or maybe more appropriately, "the snow has melted"–since The One Motorcycle Show 2014. Our 5th year in operation: a milestone we never anticipated when we first dreamt this up back in 2010.
    This was our biggest and best show to date. We worked harder and longer to get more bikes, more people, and more fun packed into a weekend celebrating 2-wheeled culture. Despite the worst snow storm Portland has seen in 5 years, we pulled it off without a hitch. It was a little worrisome that people would be scared away by the weather, but that was not the case. We had more than 9,000 attendees over two days and more than 120 bikes in the show!
    It was smiles for miles. Check the1moto.com and seeseemotorcycles.com for more

    EVENTS : AFTERSHOCK


    A week straight of rain did nothing to dampen the spirits and passion for stupidity of the almighty Sydney Cafe Racercrew. Aftershock is a backyard Australian based event that takes inspiration from Dirt Quake and the Australian Flat Track scene.
    Aftershock 1
    I could go down the path of saying “it’s an event where the bike and dirt become one within the human soul as we eat free range organic poached egg and tofu wraps while listening to the Eco friendly sounds of cultural drums from some country I’ve never heard of.”
    Aftershock 2
    Aftershock 3
    Aftershock 4
    But I wont. In some ways it is about getting back to mother nature, but let’s be realistic. It is about turning grass into mud and ruining the land. Yeah it will regrow let’s not get all emo, but this event is about the STUPID fun you can have when you bring together adults that appreciate the enjoyment of immaturity and danger.
    Aftershock 5
    Aftershock 6
    Aftershock 7
    Aftershock is about taking and modifying bikes that where not built for the use we put them to. It’s about the trackers with incorrect tyres, the CB125’s with knobblies, the CX500’s with street suspension and the Postie bikes with modified frames to accept twin cylinder engines. There are categories for the proper bikes but that’s a bit boring and will probably be banned next year.
    Aftershock 8
    Aftershock 9
    Thanks to Mark Hawwa at Sydney Cafe Racers for putting this feature article together for the Bike Shed. This is what biking is all about.
    Aftershock 10
    Photos by Pete Cagnacci. Video by My Media Sydney

    Rallye du Mexique


    La spectaculaire cérémonie de départ de Guanajuato a indéniablement contribué au succès Rallye du Mexique. Après la présentation des équipages devant l’Alhondiga de Granaditas, les concurrents ont disputé la Superspéciale tracée dans les galeries souterraines de l’ancienne cité minière.
    Classée au patrimoine mondial de l’Unesco,Guanajuato est un passage quasi obligé pour les touristes fuyant les plages bondées d’Acapulco et de Cancun ou fatigués par l’ascension des temples mayas. La ville a prospéré grâce à l’extraction des minerais d’or et d’argent dont il ne reste plus aujourd’hui qu’un immense dédale d’artères souterraines entrelacées au-dessus desquelles s’accrochent des bicoques bariolées.
    Guanajuato est une ville colorée, réputée pour ses églises, ses monuments et ses places ombragées qui invitent au farniente ou du moins à la siesta. Ce soir, la foule a envahi les rues de Guanajuato pour assister au lancement du Rallye du Mexique devant l’Alhondiga de Granaditas – la halle au blé – d’où partie la Guerre d’Indépendance du Mexique il y a deux cents ans.
    Après le podium de départ, les voitures de course ont remonté la Calle Allende pour passer devant le Teatro Juarez considéré comme le plus beau du pays, avant de remonter la ruelle menant à Plaza Mayor. Six minutes après avoir franchi le podium sous les feux d’artifices et au son des mariachis, Jari-Matti Latvala et Miikka Anttila étaient casqués, sanglés, prêts à s’élancer dans la Superspéciale à 20h09 précisément.
    A peine plus d’un kilomètre à parcourir dans les galeries souterraines de la ville, sur des pavés glissants, usés par les chariots chargés de minerais. Un kilomètre et dix mètres que les meilleurs ont parcouru à moins de 70 km/h de moyenne. Evidemment, les chronos n’ont rien de significatif et les concurrents n’ont bouclé que 0,25% du rallye. N’empêche…
    Sébastien Ogier (VW/Michelin) a signé le meilleur chrono (52s9) devant trois « rookies » mexicains : L’Estonien Ott Tanak, 2e sur sa Ford Fiesta R5 (+0s3), Andreas Mikkelsen (+0s4) et Kris Meeke (Citroën, +0s6). Vainqueur de cette spéciale l’an passé, Thierry Neuville a réalisé le 6e meilleur temps sur sa Hyundai i20 WRC. Son équipier Chris Atkinson a dû redémarrer sa voiture 60 m après le départ et a perdu 24s7.
    La 1ère journée du Mexique compte 10 spéciales (148,62 km), dont deux passages dans El Chocolate (44,03 km) et trois Superspéciales pour conclure l’étape.