ACE CAFE RADIO

    samedi 8 mars 2014

    Après ES8 : Ogier de nouveau leader


    Il reste trois Superspéciales à parcourir en cette première journée du Rallye du Mexique. Sébastien Ogier (VW Polo R WRC/Michelin) a repris la tête à l’issue du second passage d’El Chocolate (ES7) devant Mads Ostberg et Jari-Matti Latvala. Mikkelsen, Meeke et Hirvonen ont dû se retirer.
    Sa position sur la route (2e) ne semblait pas lui permettre de jouer les premiers rôles aujourd’hui. Mais Sébastien Ogier a encore une fois déjoué tous les pronostics en s’installant en tête du rallye après l’ES7 : « La spéciale était très difficile, il faisait très chaud dans l’habitacle, mais nous avons fait du bon boulot », commentait le Français après 44,03 km et 29min29s d’effort sous le soleil et dans la poussière mexicaine.
    Mads Ostberg était leader jusque-là. A la sortie de Los Mexicanos (ES6), le Norvégien comptait 1s2 d’avance sur le champion du monde. Puis… « J’ai eu beaucoup de sous-virage dans et perdu du temps. Je suis déçu », expliquait Mads à l’issue de l’ES7, devancé de 17s8 par Ogier et relégué à 13s7 au général. Après un nouveau meilleur temps dans l’ES8, Sébastien Ogier compte 20s6 d’avance sur Ostberg avant les trois Superspéciales restant à disputer dans cette étape.
    A son second passage dans El Chocolate, Kris Meeke (Citroën/Michelin) a signé le 2e meilleur temps à seulement 7s8 d’Ogier, ce qui lui permit de prendre la 4e place du général aux dépens de Jari-Matti Latvala. Le Britannique a entamé l’ES8 sur le même rythme (-4s5 sur Ogier au 1ersplit) avant de perdre du temps et de s’arrêter près de l’arrivée (bras de suspension).
    De son côté, Mikko Hirvonen était 3e du classement général quand sa Ford Fiesta RS WRC/Michelin a connu un problème électrique dans l’ES8. C’est son compatriote Jari-Matti Latvala qui a repris cette 3e place (+40s8) provisoire à l’issue d’une longue journée passée à balayer les pistes.
    Malgré un souci de « paddle shift » ce matin, Robert Kubica a conclu la journée à la 4e place devant Elfyn Evans et Thierry Neuville. La catégorie WRC-2 fut décimée. Tanak, Fuchs et Gilbert ont dû se retirer, seul l’Ukrainen Yuri Protasov (Ford/Michelin) est passé au travers des embûches.
    Samedi matin, la longue et difficile spéciale d’Otates (53,69 km) attend les concurrents à partir de 10h46 (17h46 heure française).

    vendredi 7 mars 2014

    Valentine Agent Provocateur


    Valentine Agent Provocateur par laurentec

    The One Motorcycle Show, No. Five: Part 2



    Well the dust has settled–or maybe more appropriately, "the snow has melted"–since The One Motorcycle Show 2014. Our 5th year in operation: a milestone we never anticipated when we first dreamt this up back in 2010.
    This was our biggest and best show to date. We worked harder and longer to get more bikes, more people, and more fun packed into a weekend celebrating 2-wheeled culture. Despite the worst snow storm Portland has seen in 5 years, we pulled it off without a hitch. It was a little worrisome that people would be scared away by the weather, but that was not the case. We had more than 9,000 attendees over two days and more than 120 bikes in the show!
    It was smiles for miles. Check the1moto.com and seeseemotorcycles.com for more

    EVENTS : AFTERSHOCK


    A week straight of rain did nothing to dampen the spirits and passion for stupidity of the almighty Sydney Cafe Racercrew. Aftershock is a backyard Australian based event that takes inspiration from Dirt Quake and the Australian Flat Track scene.
    Aftershock 1
    I could go down the path of saying “it’s an event where the bike and dirt become one within the human soul as we eat free range organic poached egg and tofu wraps while listening to the Eco friendly sounds of cultural drums from some country I’ve never heard of.”
    Aftershock 2
    Aftershock 3
    Aftershock 4
    But I wont. In some ways it is about getting back to mother nature, but let’s be realistic. It is about turning grass into mud and ruining the land. Yeah it will regrow let’s not get all emo, but this event is about the STUPID fun you can have when you bring together adults that appreciate the enjoyment of immaturity and danger.
    Aftershock 5
    Aftershock 6
    Aftershock 7
    Aftershock is about taking and modifying bikes that where not built for the use we put them to. It’s about the trackers with incorrect tyres, the CB125’s with knobblies, the CX500’s with street suspension and the Postie bikes with modified frames to accept twin cylinder engines. There are categories for the proper bikes but that’s a bit boring and will probably be banned next year.
    Aftershock 8
    Aftershock 9
    Thanks to Mark Hawwa at Sydney Cafe Racers for putting this feature article together for the Bike Shed. This is what biking is all about.
    Aftershock 10
    Photos by Pete Cagnacci. Video by My Media Sydney