ACE CAFE RADIO

    mercredi 21 mai 2014

    Riding on the Dark Side of the Moon


    Waking up in the inn, down by the lake, up top of a volcano, isn’t only a mouthful, it’s a rad place to set out from if you intend to ride the sides of a lava field.
    We have to zig through a conifer plantation, which is mentally out of place in Bali, then zag past rich market gardens of plump ripe Roma tomatoes until we finally emerge at a place as desolate as the dark side of the moon. Sharp craggy rocks with a bump infested driveway lead us on a crooked path that finally ends at this field of fine dark grey pumice.
    It’s still early and yesterdays rain still inhabits the porous post eruption cover making it this perfect carpet for fanging about on. People just head off in different directions. Something for everyone.

    THE SMIRK










    Spending a good part of its life in a Queensland shed collecting dust and rust, this little SR was given a new start at the hands of Camperdown head mechanic Jeremy.
    Starting with a top to bottom engine rebuild. Cleaned and trimmed up the frame finished in classic black powder coat, Blasting every nut and bolt, fitting a KLX Swing-Arm and new Gazi Shocks.
    Then moving on to giving it a tracker look with an over sized Kedo oil pump, custom head light mounted with custom headlight number plate, duck tail tracker seat cowl, custom made pipes with a Super Trap muffler, Fork brace mounting the front fender, Mini speedo and K180 Dunlop tyres. The tank and seat cowl were treated to a fresh lick of paint from our good friend Dutchy. With custom surf racks fitted, this smirky SR is laughing all the way to the beach.








    Latvala reste dans la course au titre


    En remportant le Rallye d’Argentine, Jari-Matti Latvala revient à 24 points de Sébastien Ogier au Championnat Pilotes. Côté Constructeurs, Volkswagen Motorsport compte 97 points d’avance sur Citroën-Total Abu Dhabi et pourrait décrocher son second titre mondial en Australie.
    « Oui, c’est peut-être la 1ère fois que Jari-Matti est plus performant que moi sur l’ensemble d’un rallye », reconnaissait Sébastien Ogier à l’arrivée du Rallye d’Argentine. Le Français précisait aussi qu’il avait ouvert la route toute la 1ère étape et pointait du doigt ce problème de pneumatique à 1,5 km de l’arrivée de l’ES8 (2.5 secondes perdues).
    C’est vrai que Jari-Matti Latvala a maîtrisé ses adversaires en Argentine. Le Finlandais, qui avait un peu fait la fête la semaine précédente, semblait plus détendu qu’à l’accoutumée. Jari-Matti, lui, expliquait surtout cette sérénité retrouvée grâce au travail de son coach mental, Christoph Treier, qui le suit depuis fin 2013 après avoir accompagné Marcus Grönholm.
    Reste que la fin de rallye du Finlandais fut quelque peu gâchée par cette Power Stage remportée facilement dans des conditions épouvantables par son rival Sébastien Ogier. « J’aurais peut-être dû aller plus vite », avouait Jari-Matti en conférence de presse. En prenant le bonus maxi, le Français a limité son déficit à cinq points sur ce rallye et a surtout marqué l’esprit de son équipier, du style « je peux accélérer quand je veux ».
    Sébastien Ogier compte désormais 24 points d’avance au championnat Pilotes. Jari-Matti Latvala reste à moins d’une victoire du leader et garde toutes ses chances avant le Rallye d’Italie-Sardaigne où il avait brillé l’an passé (meilleur performer). Les Norvégiens Andreas Mikkelsen et Mads Ostberg sont 3e ex aequo avec 48 points.
    Au championnat Constructeurs, ce 2e doublé 2014 permet à Volkswagen Motorsport de compter 97 points d’avance sur Citroën-Total Abu Dhabi WRT. L’équipe allemande a marqué une moyenne de 37 points par épreuve contre 18 pour Citroën depuis le début de saison. A ce rythme, Volkswagen pourrait envisager un second titre mondial Constructeurs en Australie.
    Le championnat Pilotes WRC-2 est toujours mené par Yurii Protasov malgré sa sortie de route en Argentine. L’Italien Lorenzo Bertelli en a profité pour revenir à quatre points de l’Ukrainien et grâce à ses deux victoires consécutives, Nasser Al-Attiyah est 3e du classement à dix points du leader. Karl Kruuda (4e) disposera d’une Peugeot 208 T16 en Sardaigne, où le champion WRC-3 en titre, Sébastien Chardonnet, fera débuter la Citroën DS3 R5 en Mondial. Jari Ketomaa (5e) ne sera pas en Italie.
    Les Français Stéphane Lefebvre et Quentin Gilbert sont co-leaders du championnat WRC-3 2014 après leur victoire respective au Portugal et au Monte-Carlo. Ce même Lefebvre est aussi leader du Championnat du monde Junior avant le Rallye de Pologne, prochaine manche de la série.

    Premium Motorrad: A successful statement


    Guy Martin and Tobias Aichele
    In just one year, Premium Motorrad has managed to make its name in the world of top-end classic machines and custom bikes. It all started with an unusual appearance at Retro Classics 2013…
    On a historic 1970s Mercedes racing transporter, the motorcycle specialist displayed a very special duo: the rare Honda CB 1100R alongside the ultra-rare Egli 1100 R ‘Red Baron’. It was a dramatic statement by premium motorcycle enthusiast Tobias Aichele (pictured right, next to racer Guy Martin). A year later, in 2014, Aichele presented another special pairing in the form of a 1977 BMW R 100/7 and the unique MV Agusta 350 Corsa from 1975.

    Premium bikes of the 70s and 80s

    For a truly awe-inspiring selection of dream bikes from the 1970s and 80s, see the Motorworld Region Stuttgart (and of course in the Classic Driver Market), where Aichele operates his business premises. The collection consistently includes some 25 highly desirable machines, including such icons as MV Agusta 750 motorbikes from premium Swiss tuner Egli, along with café racer and high-quality conversions based on the best of the 80s-built BMW 2V Boxer. “We are looking for customers who dream of building an exclusive collection, perhaps as an investment. In partnership with a furniture manufacturer, we also suggest creative ways in which a motorcycle might be integrated into a living room – as a piece of art,” says Aichele. “Plus we run our own events for premium motorcycles: for the last 10 years, event management has been one of the core competencies of our parent company Solitude GmbH.”

    Early two-wheeled love

    When he came to set up his present business, Tobias Aichele had already paved the way with 18 years’ experience of racing a Moto Parilla 175 Competizione motorcycle, and driving classic cars on the circuits of Europe. During his studies in the 1980s, he was a test and photographic driver for the motorcycle publication ‘PS’. The magazine ‘Motorrad’ was an important step for him during his apprenticeship at Motor-Presse Stuttgart. It was then that he learnt about virtually every dream bike of the era. Aichele’s passion for motorcycles and their history also led to his friendship with the World Champions and legends of that era – riders such as Giacomo Agostini, Phil Read, Jim Redman and Freddie Spencer.
    Photos: Premium Motorrad
    Aichele’s current range of premium motorcycles can be found in the Classic Driver Market. The fact that you will find some special cars there, such as a De Tomaso Pantera Group 4, is no mistake. Tobias Aichele has now expanded his business to encompass fascinating four-wheeled classics.