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    samedi 31 mai 2014

    Baja Deutschland 2014 - 5 minutes onboard with Stensky Lensson

    Moto GP: Márquez s'empare de la pole au Mugello / Marquez takes pole to extend perfect run


    Marc Marquez, Repsol Honda Team, ITA Q2
    Qualifié en tête de la grille au Mugello, Marc Márquez s'élancera devant Andrea Iannone et Jorge Lorenzo en première ligne dimanche pour le Grand Prix TIM d'Italie.
    Marc Márquez a une fois de plus surclassé ses adversaires samedi après-midi lors des qualifications pour le Grand Prix TIM d’Italie et partira en pole position pour la sixième fois en six courses depuis le début de la saison. Sur une série de sept pole consécutives en comptant celle de Valence 2013, le pilote du team Repsol Honda a bouclé le tour du Mugello en 1’47.270 et n’était qu’à 0.113s du record du circuit. 
    Sur le pneu tendre réservé aux pilotes de la catégorie Open et à ceux de Ducati, Andrea Iannone (Pramac Racing) s’est approché à 0.180s du Champion du Monde en titre pour s’offrir son tout premier départ sur la première ligne de la grille MotoGP™, que complètera Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP). Vainqueur au Mugello ces trois dernières années, le Marjoquin a terminé à 0.251s de Márquez et tentera en course de mettre fin à la série de cinq victoires consécutives de son rival.
    En difficulté au début de la séance de 15 minutes, Dani Pedrosa (Repsol Honda) s’est rattrapé sur son dernier tour pour s’assurer un départ en tête de la deuxième ligne, devant Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3) et Cal Crutchlow (Ducati). Espargaró, qui avait déjà chuté vendredi, est tombé sur son cinquième tour et n’a pas pu repartir alors qu’il espérait se battre pour la première ligne, sur laquelle il s’était qualifié en France deux semaines plus tôt.
    Son coéquipier Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3), Andrea Dovizioso (Ducati) et Stefan Bradl (LCR Honda) seront en troisième ligne sur la grille de départ tandis que Valentino Rossi (Movistar Yamaha Tech3), à 0.521s de la pole, partira seulement dixième pour son 300e Grand Prix.
    Valentino Rossi, Movistar Yamaha MotoGP, ITA Q2
    Pilotes les plus rapides de la Q1, Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) et Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) se sont confirmés aux onzième et douzième places. Mike Di Meglio (Avintia Blusens) est de son côté qualifié en 21e position.
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    Jorge Lorenzo, Movistar Yamaha MotoGP, ITA Q2

    Having taken MotoGP™ pole at the Gran Premio d’Italia TIM on Saturday afternoon Marc Marquez (Repsol Honda Team) heads the grid again for Sunday’s sixth race of the year, with Andrea Iannone (Pramac Racing) and Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) also featuring on the front row.

    A 1’47.270 lap gave Marquez his sixth consecutive pole this year and his seventh successive top grid spot including Valencia last year, as his perfect form continued.
    An excellent effort from Iannone (+0.18s) saw him show his pace again to get his first premier class front row start, the perfect response to his two recent DNF results and an ideal performance from an Italian rider on an Italian bike at the Gran Premio d'Italia TIM.
    Lorenzo got his third row one result of the year in third place, meanwhile, as he lapped a quarter of a second off Marquez.
    Dani Pedrosa (Repsol Honda) still holds the pole record at Mugello with his 1'47.157s time from last year - and he qualified in fourth position with a late lap 0.314s from today’s pole.
    A big crash on an out lap ended Monster Yamaha Tech3 rider Pol Espargaro’s session early as he went down at turn nine and was clearly annoyed, but the Spaniard was unhurt and still ended up 5th on the grid.
    A good qualifying result for Cal Crutchlow (Ducati Team) in sixth saw him outperform teammate Andrea Dovizioso who was eighth.
    Sandwiching Dovizioso on the third row are Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) and Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) in seventh and ninth places respectively, with all three qualifying within 0.5s of pole.
    Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) did not get the Q2 result he wanted as he qualified down in 10th for his 300th Grand Prix race.
    Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) and Aleix Espargaro (NGM Forward Racing) made it through from Q1 but were ultimately 11th and 12th.
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    Dani Pedrosa, Repsol Honda Team, ITA Q2
    Colin Edwards, NGM Forward Racing, ITA Q1

    INSOLITE : R12 Davaï 2014 (condensé)

    Voyage en side-car en hiver de Thiers (France) au lac Baïkal (Russie) puis en Mongolie, avec un budget (hors essence) de 4 euros par jour et par personne. Eric Dumas et François Thomas sont partis de Thiers (Puy-de-Dôme) le samedi 25 janvier 2014, ont traversé l'Italie, la Slovénie, la Croatie, la Serbie, la Roumanie, la Moldavie et l'Ukraine avant d'entrer en Russie le 14 février, puis ont continé vers l'Est, traversant les monts de l'Oural pour s'enfoncer en Sibérie, jusqu'à Irkutsk (11 mars, apr!ès 46 jours de voyage) puis ils ont roulé sur le lac Baïkal gelé (12 mars). Ensuite, Sabine, la fille d'Eric, les a rejoints à Irkutsk et elle a pris place dans le side-car pour se rendre en Mongolie, où François a passé quelques jours avec eux. Enfin, Bruno Bohrer a remplacé Sabine début avril, et Eric l'a déposé à Irkutsk le 20 avril. De là, Eric est rentré seul, arrivant à Thiers le samedi 17 mai, après avoir parcouru 21500 km avec sa BMW R12 de 1939 !



    Cette vidéo est un résumé de l'aventure partagée avec Eric par François et Sabine (les vidéos de Bruno seront mises en ligne par ses soins). Elle est un hommage à ceux qui nous ont soutenus lors de la préparation de cette aventure et à tous ceux qui nous ont aidés lors de la progression de notre voyage, et particulièrement à ceux qui nous accueillis, et auprès de qui nous avons vécu des moments inoubliables.
    Une version plus "documentaire" en plusieurs épisodes sera disponible ultérieurement. 
    Enfin, je tiens à saluer l'audace, le courage et la détermination de mon ami Eric Dumas, qui ont été aussi déterminants que ses talents de pilote et de mécanicien

    ‘73 Honda CB750 – Wes York


    , by Andrew in BratClassic. via PIPEBURN
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    “I had to cut the tree down that was growing through the old bike I found.” It reads like some kind of urban legend or biking folk law, right up there with the story of the guy who wheelied all the way home after he punctured the front. That and the one about loud pipes saving lives… but we’re here to tell you that sometimes the truth is stranger than fiction. And the guy with the saw? Introducing Wes York from Indianapolis, Indiana and his rather sawdusty Honda CB750 brat.
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    “Two years ago I found a ‘73 CB750 and a ‘74 CB550 that had been rotting away in a field in Illinois for over 20 years. I had to cut down a tree growing through the wheel to remove the bikes (yes, seriously) but after we got them out I discovered the 750′s motor was free.”
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    Wes says that he’s always had an appreciation for the industrial age and it’s relics because of their raw, mechanical, do-it-yourself feel. To him, a vehicle is best appreciated when it is stripped down to its purest form, without any fancy paint jobs or flashy chrome. Or leaves, we guess.
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    “To achieve this raw, mechanical look I started with a new frame and cut off just about every extra tab and the rear section of the frame to weld in the new hoop. I machined the top triple flat, installed clip-on bars and replaced the gauges with a GPS unit to make the highest point of the bike the fork tops.”
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    Wes then obtained an original Ford Model A tail light and converted it over to 12 volt to make it usable. He also managed to get his hands on a 1978 Super Sport tank and decided to sand it and the motor down to give them a brushed metal look. The wheels were blasted, powder coated, re-laced with new spokes and wrapped in vintage Firestone tires to complement the retro/industrial look.
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    “The bike had an original 4-into-1 Kerker header that I wrapped in exhaust wrap and left as an open pipe. I made a custom flat seat with diamond stitching to try to distance my look from the traditional cafe tail section that I feel is a little over used now-a-days. In the end, I couldn’t be more happy with the outcome of the bike and I look forward to starting the next project. It means a lot to me to bring a motorcycle like this back to life that was certain to rust away and die.”
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    Wes also took the time to say a huge thanks to his family and friends for their help. He also wanted us to mention his wife for her complete support in his ‘sometimes frustrating but satisfying hobby.’ Awe, shucks, Wes.