ACE CAFE RADIO

    jeudi 10 juillet 2014

    Jazz music and Seventies cars – the perfect match?


    Funky and soulful jazz devoted to the cars of the Seventies? That’s our kind of music! ‘Cars’ is the debut, motoring-based album from groovy Danish jazz band, Elektrojazz…

    You might remember a while back we posted a story on Classic Driver about Elektrojazz, a Danish jazz band basing its upcoming album on the evocative cars of the Seventies. Well, we’re pleased to say it’s finally arrived. Appropriately named ‘Cars’, each of the record’s songs is dedicated to a classic Seventies automobile. Delights include the Ferrari 308, Maserati Bora and Chevrolet Corvette, to name but three. It’s remarkable how each laid-back, mellow tune so aptly fits its chosen car. Naturally, Elektrojazz is a Classic Driver kind of band. We won’t think twice about sticking a copy of ‘Cars’ in the glovebox, ready to make the next long-distance trip that little bit more enjoyable.
    You can find hundreds of Seventies cars in the Classic Driver Market.

    un verre ?

    mercredi 9 juillet 2014

    Ecrasante Mannschaft


    L’humiliante victoire de l’Allemagne face au Brésil (7-1) en demi-finale de la Coupe du monde de football 2014 nous a conduits à faire un petit bilan sur la domination actuelle de ce pays aussi en sport automobile, F1, Rallye, 24 Heures du Mans…
    « Le football est un jeu simple : 22 hommes courent après un ballon pendant 90 minutes et à la fin, ce sont les Allemands qui gagnent. ». Cette citation du footballeur anglais Gary Lineker est restée célèbre.
    Certes, l’Allemagne n’a plus remporté de titre majeur en football depuis 1996, mais elle a tout de même décroché 3 titres mondiaux et 3 européens, et a joué 8 finales de Coupe du monde et 6 de Coupe d’Europe. L’Allemagne, c’est aussi 895 médailles aux JO d’été et 267 aux JO d’hiver, soit 1162 médailles, ce qui la classe 3e nation derrière les USA et la Russie (Union Soviétique).
    En sport automobile, l’Allemagne réussit plutôt bien également. En Formule 1, les pilotes allemands ont remporté 11 titres mondiaux (Schumacher, Vettel) et 148 victoires en GP (2ederrière Royaume-Uni). Sur les 14 constructeurs allemands engagés en F1 depuis 1950, 3 ont gagné (Porsche, BMW-Sauber, Mercedes-Benz). Mercedes-Benz domine la saison 2014 (6 victoires) et Nico Rosberg a remporté 3 GP. L’Allemagne est actuellement leader des championnats Constructeurs et Pilotes.
    En Endurance et plus particulièrement aux 24 Heures du Mans, le palmarès de l’Allemagne est tout aussi impressionnant : depuis leur 1ère participation en 1930, les constructeurs allemands ont remporté 30 victoires aux 24 Heures du Mans, signé 83 podiums, 25 pole positions et 24 meilleurs tours en course. Porsche (16) et Audi (13) sont les marques les plus victorieuses au Mans. Côté pilotes, 16 Allemands ont remporté un total de 27 succès et signé 60 podiums, 6 pole positions et 6 meilleurs tours en course. L’Allemagne, c’est aussi 9 titres en American Le Mans Series, 2 titres en European Le Mans Series et 2 titres de Champion du monde d’Endurance avec Audi, sans oublier un total de 37 titres en Championnat du monde des Voitures de Sport avec Porsche, BMW et Mercedes-Benz.
    En Rallye, le palmarès de l’Allemagne est moins fourni avec seulement 3 titres mondiaux Constructeurs avec Audi et Volkswagen et 2 titres Pilotes avec Walter Röhrl. Les constructeurs allemands ont remporté 54 rallyes WRC (Audi, VW, BMW, Porsche, Opel) et les pilotes germaniques ont gagné 17 épreuves (Röhrl, Warmbold, Schwarz). L’Allemagne compte aussi 7 titres européens Pilotes. Volkswagen est actuel leader du Championnat du monde des Constructeurs.
    Au Rallye Dakar, l’Allemagne a triomphé 10 fois en catégorie Auto, 5 fois en Camion (avec Jost Capito en 1985) et 6 en Moto. Jutta Kleinschmidt reste la seule femme vainqueur du Dakar. L’Allemagne, c’est aussi 6 victoires à Pikes-Peak avec Audi et 20 succès aux 24 Heures de Daytona avec Porsche et BMW

    MARTIN BRUNDLE’S EAGLE E-TYPE


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    For those of you who watch Formula 1, Martin Brundle needs no introduction. The former Formula 1 driver is now the lead commentator on Sky Sports, remarkably his commentating career began 17 years ago beside the legendary Murray Walker on ITV Sport in 1997.
    Skip forward to 2014 and Brundle is now the only commentator any serious Formula 1 fan wants to listen to, an untold number of people outside of Britain (and the reach of Sky Sports) clamour to find any online stream they can of his coverage – only resorting to using their local commentators when absolutely necessary.
    What many of Brundle’s current fans don’t know is that he entered Formula 1 as a driver in 1984 – the same year as Ayrton Senna. The two men had battled it out in Formula 3 during the 1983 season with Ayrton only winning the championship on the last few laps of the last race – Ayrton had great respect for Brundle, which itself is possibly the greatest nod of approval any racing driver from the era could possibly receive. Brundle would go on to win the 1988 World Sportscar Championship with a record points score before taking a swing at endurance racing and winning the 1990 24 Hours of Le Mans race for Jaguar.
    brundle 6 740x492 Martin Brundles Eagle E Type
    When it comes to his own personal cars, Martin has owned a slew of classics that many would kill for, including 2 of my personal favourites – the Ferrari F355 and the E-Type Jaguar. In fact he’s owned 2 E-Types, a Series III V12 Roadster and a Series I Coupe. He impulse bought the Series III on sight, something that many of us would have done years ago if we had the money and the opportunity. Years later he decided that the convertible was a little too exposed – probably because he has one of the most famous faces in Britain, and so he approached the team at Eagle to build him a Series I Coupe.
    As with all Eagle E-Types Brundle’s coupe would be a tweaked, improved car that would be more than capable of rubbing shoulders with modern sports couples – a feat many classic cars genuinely struggle with. The straight-6 was reworked to produce a little over 300hp at the rear wheels, it was fitted with a 5-speed transmission, modified suspension geometry, an entirely new interior and a modern air-conditioning system.
    Impressively, Brundle uses either his E-Type, his BMW K1600GT or his helicopter to travel to the Formula 1 races in Europe – in fact, he’s now attended almost half the Grand Prix races that have ever taken place worldwide.
    If you’d like to see more Eagle E-Types you can click here.
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    e type jaguar coupe 740x493 Martin Brundles Eagle E Type
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    e type jaguar coupe 5 740x493 Martin Brundles Eagle E Type
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    e type jaguar coupe 4 740x493 Martin Brundles Eagle E Type
    e type jaguar coupe 6 740x493 Martin Brundles Eagle E Type
    brundle 3 740x1111 Martin Brundles Eagle E Type

    Additional information provided by Evo.co.uk
    Photographs by Dean Smith