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    dimanche 24 août 2014

    STEEL BENT CUSTOMS THE SEVEN 1


    SBC CB450 The Seven1 1
    Michael Munday and the guys from Steel Bent Customs are seriously busy but still manage to turn out top quality work. In the last 2 years alone over 20 Steel Bent bikes have been the The Shed. At the BSMC Event III, a Matchless KTM bobber created a huge stir for its originality and I-wanna-ride-that-one-appeal. For me this 1971 Honda CB450 DOHC – Seven 1 ticks a similar box, potentially wildly impractical and uncomfortable, and all the other things that people like to point out on forums but what it does do is scream, “ride me!”
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    This has been Michael’s own ride for the last four years and has now undergone its third iteration into what you see here. To achieve the low and long look an XS650 rear end was robbed of articulation and suspension and grafted onto the Honda’s frame. The obligatory black powder coat on the frame is matched by the 19″ x 3.5″ Harley-Davidson rims laced with stainless spokes to the standard drum brake hubs.
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    The front is CB650 but two right hand fork legs to eliminate the caliper mount. Super gnarly Michelin Cross Competition tyres apparently run OK on the street but keep you nice and alert under braking! I just want to tear this thing down the nearest beach.
    Electrics are minimal due to a conversion to kickstart only and what remains is hidden in the faux oil tank. These CBs are wet sumped so no need for space grabbing reserves of the black stuff.
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    Handlebars are an in-house fabrication with brass plated, end-mount inverted levers. The brass has been clear coated to maximise riding time versus polishing time. The carb velocity stacks received the same treatment and the caps on the end of the hi-temp coated exhausts tie in the material choice. The seat is covered in suede and stitched with copper thread. The tank appears to be Harley with a nice retro fuel-level tube.
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    Michael has again produced something a bit different and executed the build well, a shame he doesn’t live in London. In fact scratch that, it’s a shame I don’t live in Florida. Steel Bent do ship so if you like what you see, put an order in for a build and send us the pictures. You can see more from Steel Bent Customs on their Website and on The Bike Shed’s Steel Bent Customs pages or get in touch with them directly here.
    via The Bike Shed

    Rallye Deutschland : Michelin pense aussi aux fans / Michelin’s new podium!

    Michelin a prolongé son engagement en Championnat du monde des Rallyes FIA jusqu’en 2016. Ce week-end, le manufacturier de pneumatiques inaugure une nouvelle attraction pour les spectateurs.

    Installé au cœur du parc d’assistance de Trèves, le nouveau camion Michelin propose de nouvelles attractions multi-média aux fans.
    Quelques jours après l’annonce du directeur de Michelin Motorsport, Pascal Couasnon, du prolongement du partenariat entre Michelin et le WRC jusqu’en 2016 au moins, le manufacturier de pneus français propose aux fans de nouvelles attractions gratuites comme un simulateur de rallye, un show lumineux 3D, la diffusion des vidéos, résumés et résultats publiés sur le site Best-of-RallyLive sur quatre tablettes disponibles au public. Les spectateurs peuvent même faire recharger leur mobile.
    Pour appuyer son slogan « Passion de la piste à la route », Michelin expose également des pneus de route et de pneus de rallye pour démontrer comment « les technologies développées pour la compétition sont ensuite incorporées dans les pneus du commerce. »
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    Le simulateur, hyper sophistiqué, rencontre un énorme succès : « C’est super », nous a dit ce spectateur néerlandais Roland après avoir passé quelques minutes dans le siège baquet monté sur six vérins hydrauliques permettant de reproduire les sensations vécues par les pilotes WRC. « Il faut s’habituer à être secoué, mais après deux ou trois crashes, ça va mieux ! Ca valait le coup, mais je n’ai pas voulu comparer mes temps avec les autres. » Outre les spéciales sur asphalte disponibles ce week-end, le simulateur peut être programmé pour des parcours sur terre et sur neige.
    A partir de ce week-end, ce camion accueillera également les conférences de presse quotidiennes de fin d’étape avec les trois premiers du rallye et les teams managers. Cette scène est parfaite aussi pour organiser des interviewes spéciales comme avec Timo Bernhard, vainqueur des 24 Heures du Mans 2010, vendredi dernier.
    Le camion Michelin « Passion de la piste à la route » sera présent sur toutes les autres épreuves européennes du WRC 2014 (France, Espagne, Pays de Galles) et également en 2015.

    Truck

    In addition to announcing that it has extended its association with the FIA World Rally Championship (WRC) as an official partner until 2016, Michelin is inaugurating a new spectator attraction at this week’s Rallye Deutschland.


    There’s a shiny new truck in the heart of the service park in Trier where Michelin has parked its brand new multi-purpose, multi-media attraction.
    Just weeks after Michelin Motorsport director Pascal Couasnon revealed that Michelin’s partnership with the WRC will continue until 2016, at least, the French firm is actively contributing to the spectator experience in Germany with a number of draws, including a free, bespoke rally stage simulator, plus a 3D light show and access to the latest Best-of-RallyLive films, reports and results thanks to four tablets that are available to the public. There’s even a place where spectators can charge the battery of their mobile phone!
    In keeping with Michelin Motorsport’s slogan ‘Passion from Track to Street’, there is also a display of rally and road tyres to demonstrate how “technologies proven in motorsport feed into Michelin road tyres.
    Unsurprisingly, the sophisticated simulator is proving extremely popular. “It’s very good,” smiled Dutch visitor Roland after a spell in the driver’s seat which is mounted on six hydraulic hoists to reproduce as accurately as possible the sensations felt by the WRC stars. “You need to get used to all the ‘shaking’ but I think I went pretty well after the first two crashes! It was great to try, but I didn’t compare my time with the others.”
    In addition to the asphalt test available this week, the simulator can also be programmed to cover gravel and snow stages.
    Meanwhile, from now on, the truck will serve as the place where the official press conference with the top three crews and team managers is held after every leg. It’s ideal, too, to interview special guests like Porsche endurance prototype racer Timo Bernhard, winner of the Le Mans 24 Hours in 2010 with Audi/Michelin, who paid a visit on Friday. He’s a huge rally fan and has twice finished third on the German Championship round here organised in parallel to Rallye Deutschland.
    The Michelin ‘Passion from Track to Street’ truck will attend all the remaining 2014 WRC’s European rounds (France, Spain and Wales) and will continue to entertain fans in 2015.

    Rallye Deutschland (WRC): Débuts mondiaux de la Toyota GT86 CS-R3 / Toyota’s test outing


    Toyota Motorsport se sert du Rallye Deutschland pour tester et promouvoir sa nouvelle Toyota GT86 CS-R3. La pilote allemande Isolde Holderied est aux commandes de cette propulsion.
    Tandis que TMG poursuit le développement de la version World Rally Cars de la Yaris et travaille d’arrache-pied au programme LM P1 en Endurance, le département-compétition de la marque japonaise a aussi développé la GT86 CS-R3.
    Comme les dernières autos du Groupe R (Peugeot, Ford, Skoda), c’est en voiture ouvreuse que cette GT86 à la livrée rouge, blanche et noire est apparue aux yeux des spectateurs du Rallye Deutschland.
    De son côté, le directeur de TMG Pascal Vasselon est à Trèves pour s’imprégner de l’ambiance du WRC, une réminiscence pour celui que nous avions vu avec son petit cahier de notes dans les allées du Mans il y a quelques années avant le retour de Toyota en Endurance.
    « Le projet CS-R3 est un peu différent du programme Yaris car il est essentiellement mené par le département Compétition-Client », nous a confié l’ancien patron de la F1 chez Michelin. « Le but est de vendre des voitures à ceux qui ont envie de piloter une propulsion en rallye. C’est quelque chose d’assez nouveau dans le cadre du règlement FIA R3, mais on pense que ce concept a parfaitement sa place dans cette discipline. »
    20140222682_TOYOTA
    Elégante et surbaissée, la GT86 est motorisée par un 4-cylindres Boxer qui délivre 240/250 chevaux, assisté par une boîte de vitesses séquentielle à six rapports et un différentiel à glissement limité. Cette propulsion devrait ravir les pilotes et les fans de rallye.
    Une formule monotype sera organisée en Allemagne la saison prochaine avec un maximum de 10 autos. Les premiers kits seront livrés au premier trimestre 2015 et vendus au prix de 79 000 € (hors montage).
    Ce week-end, la Toyota GT86 CS-R3 est pilotée par la double vainqueur de la Coupe du monde des Dames Isolde Holderied (24 départs en WRC), toute heureuse d’être de retour au Rallye Deutschland. « C’est très fun. La voiture est bien équilibrée, sans trop de survirage, mais on peut en rajouter si on le souhaite bien sûr ! »
    La voiture a connu quelques soucis de direction assistée qui a contraint le team à faire l’impasse sur les deux passages de Moselland (ES3/6) à cause des nombreuses épingles. Les problèmes sont depuis résolus. Tester cette nouvelle voiture en condition course, c’était aussi un des objectifs de cette opération.
    Toyota Motorsport has been using Rallye Deutschland to test and promote the new ‘CS-R3’ rally version of its GT86 model. German lady Isolde Holderied has been driving the sleek car on this week’s stages.
    While Toyota (TMG) continues to develop a Yaris-based rally car which is the work of the same design team as that behind the Japanese make’s hybrid Le Mans prototype, it is also busy perfecting the latest GT86 CS-R3.
    Like many new Group R cars recently (Peugeot, Skoda, etc.), the smart red, white and black-liveried newcomer has been serving as the ‘double zero’ car for this year’s Rallye Deutschland.
    Meanwhile, TMG director Pascal Vasselon has been in Trier to get “impregnated” with the world of WRC competition, and that is reminiscent of when we saw him scribbling in a small notebook at Le Mans several years ago in preparation for Toyota’s return to endurance racing.
    “The CS-R3 project is slightly different to the Yaris programme because it is essentially led by the customer competition department,” Michelin’s ex-F1 boss told us. “The intention is to sell cars to competitors who want to experience the enjoyment of rallying in a rear-wheel drive GT car. This is something new within the framework of the FIA’s R3 regulations but we believe the idea has a place in the sport.”
    The sleek, low-slung machine is powered by a four-cylinder ‘boxer’ engine which delivers 240/250hp through a six-speed sequential gearbox and a limited slip differential. Its rear-wheel drive transmission should ensure that it forms a spectacular package that will please drivers and fans alike.
    A one-make trophy will be organised in Germany next season for a maximum of 10 cars and order books have just opened with a view to delivery in the first quarter of 2015. If you fancy buying one, it will cost you €79,000 in kit form, plus however much money is needed to bolt all the parts together.
    In Germany, the car is being driven by the two-time FIA Ladies World Cup winner Isolde Holderied (24 WRC starts) who is pleased to be back at Rallye Deutschland in a Toyota. “It’s been great fun,” she said earlier. “It’s nice to be able to drive a rear-wheel drive car. It’s nicely balanced, and there’s not too much oversteer, but you can have more if you want it.”
    The car’s run was hindered by a power steering-relating problem which prompted the team to withdraw it from Friday’s two attempts at ‘Moselland’ (SS3/6) because of its innumerable hairpin corners! Adjustments have since been made to solve the issue, and that’s one of the points of exercises like this, of course.

    Suzuki