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    jeudi 28 août 2014

    Moto GP ; Un rendez-vous pas comme les autres pour Redding / Redding excited to race at Silverstone again


    Scott Redding se prépare pour sa première course MotoGP™ en Grande-Bretagne, où il était devenu le plus jeune vainqueur de l’histoire du Championnat du Monde en 2008, en 125cc, et s’était aussi imposé en Moto2™ l’an dernier.

    Scott Redding, GO&FUN Honda Gresini, MotoGP Brno Test
    Vainqueur de la course Moto2™ de l’an dernier à Silverstone, Scott Redding arrive sur ses terres après avoir réalisé deux courses encourageantes à Indianapolis et à Brno, où il avait respectivement été le premier pilote de la catégorie Open puis le premier pilote sur Honda RCV1000R.
    Le rookie du team GO&FUN Honda Gresini était entré dans l’histoire en 2008, lorsqu’il avait remporté l’épreuve 125cc du GP de Grande-Bretagne à Donington Park, à seulement 15 ans et 170 jours. Six ans plus tard, Redding demeure le plus jeune vainqueur de l’histoire des Grands Prix.
    « Tout le monde me demande si courir à domicile est quelque chose de particulier et c’est évident, » a affirmé Redding. « C’est la seule opportunité de la saison que j’ai de courir devant mon public, dont le soutien a été très important durant ma carrière en 125cc et en Moto2. C’était incroyable de monter sur la plus haute marche du podium pour la première fois au GP de Grande-Bretagne de 2008 et ça l’était aussi l’an dernier avec une autre victoire très spéciale, quand je portais une combinaison rouge, blanche et bleu et le drapeau de notre pays sur ma moto. »
    « Une fois le drapeau à damier passé, je voyais tout le monde debout dans les tribunes, en train de m’applaudir, c’était incroyable. Cette fois-ci je vais courir en MotoGP à domicile pour la première fois et je suis impatient. Ce sera un week-end difficile parce que Silverstone est une piste où il faut un maximum de puissance et c’est justement ce qui nous manque par rapport à d’autres motos. Je vais cependant me donner à fond, comme toujours, et j’espère réaliser une bonne performance devant mon public. »
    Scott Redding, GO&FUN Honda Gresini, GBR
    The 12th round of the 2014 MotoGP™ World Championship, the Hertz British Grand Prix, is a special event for Team GO&FUN Honda Gresini’s Scott Redding, who will be racing a MotoGP bike in front of his home crowd for the first time.
    Redding, winner last year of the Moto2™ race at Silverstone, heads back to England after two strong performances. Top Open class rider in Indianapolis, Redding confirmed his good form at Brno as the fastest rider aboard the Honda RCV1000R, a goal that he will try to achieve once again in his home race.
    The Gloucestershire rider of course first made the headlines early in his career in the 125 British Grand Prix of 2008, when still a school pupil, by becoming the youngest ever World Championship Grand Prix race winner at 15
    years and 170 days of age. That victory was at Donington and Redding still holds the record as youngest ever GP winner courtesy of that triumph.
    He commented, “Everyone always asks me if your home race is special and of course it is. It’s the only time in the season I get to race in front of my home crowd, whose support has been so important during my career in 125 and Moto2. It was incredible to stand on the top step of the podium for the first time ever at the British Grand Prix in 2008, and last year was equally special taking the win in front of a massive crowd wearing red, white and blue leathers aboard a bike with a huge union flag on the sides.”
    “Coming round after the chequered flag and seeing everyone in the stands on their feet clapping and cheering was an unbelievable experience. Now I’m going to race the MotoGP bike at home for the first time, and I can’t wait. It will be a tough weekend, because Silverstone is a power track and power is something we’re down on compared to other bikes. But, like always, I’ll be pushing as hard as I can and I hope I can put in a good performance in front of my home crowd.”
    Scott Redding, GO&FUN Honda Gresini, MotoGP Brno Test

    rien à dire ...

    mercredi 27 août 2014

    Les brèves du mercredi…/ Wednesday’s WRC notes


    Au menu des brèves de Trèves, des sorties de route, des histoires de reconstruction, une vente aux enchères qui promet, des accidents et une Porsche enfin à l’arrivée d’un rallye WRC depuis 1986 !
    Le vainqueur Thierry Neuville portait un casque édition-limitée avec le logo de son partenaire Stars and Drive (golf) qui sera vendu aux enchères en fin d’année. Cette victoire lui aura sans doute donné beaucoup de valeur !
    Le Rallye Deutschland est « l’épreuve à domicile » pour tous les teams WRC. Le siège de Hyundai Motorsport, à Alzenau, se trouve à 221 km de Trèves. Le HQ de Volkswagen Motorsport est à Hannovre, à 456 km de la ville hôte du rallye. Citroën Racing est encore plus près, à Versailles, à 443 km de Trèves. Pour l’équipe française, le Rallye Deutschland est plus près de ses bases que le Rallye de France puisque Strasbourg se trouve à 511 km de Versailles ! Le total des distances parcourues par Hyundai, VW et Citroën pour se rendre à Trèves est sensiblement équivalent à celle de M-Sport pour venir du nord-ouest de l’Angleterre (1117 km). Ceci dit, le siège européen de Ford, à Cologne (comme celui de Toyota Motorsport) n’est qu’à 166 km de Trèves…
    Le rallye de Kris Meeke aurait pu s’arrêter samedi matin quand sa Citroën DS3 WRC a été impliquée dans un accident sur la liaison menant à Panzerplatte. Un policier avait autorisé le pilote Citroën à doubler une file de voitures, mais un véhicule venant en face a percuté la DS3 WRC, occasionnant que peu de dégâts. Ca n’a pas perturbé le pilote britannique qui a signé le 3e meilleur temps dans Panzerplatte Lang 1.
    Des représentants de rallyes WRC étaient à Trèves. On a ainsi vu des délégations de France, de Grande-Bretagne, du Portugal et du Monte-Carlo. Tous les organisateurs devraient se réunir à Paris jeudi 28 août pour le second meeting annuel.
    L’histoire se répète parfois… Ainsi, Thierry Neuville n’est pas le premier à avoir gagné un rallye WRC après être sorti au Shakedown. En 2003, Petter Solberg avait lui aussi détruit sa Subaru Impreza la veille du départ du Tour de Corse. Le Norvégien s’était imposé trois jours plus tard.
    Richard Tuthill a ramené sa Porsche 997 GT3 à la 27e place du général. Il a évidemment remporté la catégorie RGT (il était le seul engagé !) et le pilote britannique a déclaré que c’est la première fois en 28 ans qu’une Porsche termine un rallye WRC.
    Rallye Deutschland’s post-event stories include tales of travel, rebuilds, auction items, road accidents, contracts and historic landmarks…
    Winner Thierry Neuville was wearing a one-off, special-edition helmet in Germany. It features the logo of the Belgian’s partner Stars and Drive (golf events) and will be auctioned off for charity later in the year. Its value has no doubt soared following the result of the rally!
    Rallye Deutschland was the closest event to home for all the WRC teams. Hyundai Motorsport had the smallest distance to travel, since its base in Alzenau is only 221km from Trier (source: viamichelin.com). Volkswagen had to travel 456km from Hannover to take part. Ironically, though, Citroën Racing’s base in Versailles, near Paris, is only 443km away. That’s shorter than its journey to Strasbourg for the Rallye de France (511km)! The total distance covered by VW, Citroën and Hyundai combined was only marginally longer than the trip from M-Sport’s base in northwest England (1117km). That said, Ford of Europe’s head office in Cologne is only 166km away, as is that of Toyota Motorsport.
    Kris Meeke’s weekend nearly ended on Saturday morning when his DS3 WRC was involved in a collision on the road section to the Panzerplatte stages. The Citroën driver was being waved past a queue of vehicles by a policeman when he was hit by a car coming in the opposite direction. Thankfully, damaged was limited to his rear-left wheel and it didn’t prevent the Briton from producing a first class run to stay second after Panzerplatte Lang 1.
    Most of the current driver contracts come up for renewal at an end of the season. There remain four rounds of the 2014 WRC (two on asphalt, two on dirt) for those concerned to convince their existing or prospective bosses of their credentials.
    There were representatives from several WRC rounds in Trier to talk to teams and gather ideas. We saw delegations from France, GB, Portugal and Monte Carlo. We hear that all the organisers will gather in Paris on Thursday (August 28) for the second of their two annual meetings. They could be important discussions.
    The fact that Neuville went on to win Rallye Deutschland after his Hyundai i20 WRC had to be rebuilt following an accident on shakedown reminds us of a few similar fairy-tale stories. The case of Petter Solberg who comprehensively destroyed his Subaru Impreza the day before the start of the 2003 Tour de Corse comes to mind. He, too, went on to win. In June, Audi’s N°2 prototype came second at Le Mans despite a complete rebuild necessitated by a horrific crash in practice.
    Richard Tuthill steered his Porsche 997 GT3 to 27th overall. He naturally won the RGT class (he was the only entrant!) and the British driver claims it is the first time in 28 years that a Porsche has completed a WRC rally…

    Rally dos Sertões: Both Ford Rangers reached top speeds above 175 km/h.

    Less than 7.5 minutes split the top-4 cars in the T1 FIA class of Brazil`s "Rally dos Sertões": Tuesday the competitors faced a 209 km stage, in a total of 360 kilometers from Catalão (to the bivouac located in Paracatu, already in Minas Gerais state.

    Once again, the South Afican NWM Ford Rangers 4x4 brought by the Baumgart brothers´ "X Rally Team" showed a staggering pace, closing the gap heading the lead of the seven-stage competition, and reaching the top speed of 179 km/h in the Ford 5-litre V8 engine.

    The Ford Ranger #316 with Cristian Baumgart/Beco Andreotti became second, just 1:18 minutes behind the stage-winning Overdrive Toyota Hilux of Reinaldo Varela/Gustavo Gugelmin. Mitsubishi´s Guilherme Spinelli/Youssef Haddad, who won Monday´s stage, were third, 40 seconds behind the fastest Ford Ranger.

    "I have to tell, it was a crazy race today," said Christian Baumgart. "The design of the track allowed the drivers to see each other several times during the stage, so we could see how we were going. Is was a little bit out of Sertões standards, but it was good fun, especially in the final kilometers, when we´ve reached a good top speed. We´ve got two long days ahead of us."

    The X-Rally Ford Ranger #303 of Marcos Baumgart/Kleber Cincea reached fourth position once more - only 1:16 minutes behind the Mitsubishi ASX Proto of Spinelli. The quartet shows a close competition, and the gap between the top-4 cars is only 7:28 mins after three stages and 836 kilometers run.

    Tomorrow they move another 585 kilometers from Paracatu to São Francisco, with a 364 km stage, the longest of the Sertões so far and the one before the marathon stage.

    "One more day, one day less to go in the marathon-stage," reported Marcos Baumgart. "Our goal is to grow more and more in this rally, and we could already feel some evolution. Wednesday is another day and we want to get closer to our competitors."

    "The thing is: This car is resistant, tough, and I think if I was with any other car today we would be out of the race, because I hit a hole in the stage and absolutely nothing happened to the car. It´s unbelievable."

    via www.marathonrally.com