ACE CAFE RADIO

    mercredi 3 septembre 2014

    BM "double vie" R 65

    intro bmwr65 v2 page



    "Ah… tu fais pas encore tes propre réservoirs ?!" Une petite phrase lâchée comme ça, l’air de rien, par Bertrand Bussillet (Cafe Racer) à l’occasion d’une discussion autour de la BM. Une petite phrase… qui raisonnait dans ma tête depuis notre rencontre !
    En effet, dans sa première version, la R 65 avait conservé le tank original (du moins la partie que je n’avais pas découpée...) alors pour remédier au "litige" soulevé à juste titre par mon hôte de marque, je m’essaye volontiers à l’exercice du "réservoir alu home made."
    En plein mois d’août pas facile de dégoter tout l’équipement que nécessite ce genre d’activité. Alors comme il fallait faire taire cette voix dans ma tête, j’ai tenté une approche moins conventionnelle mais immédiatement abordable… la pince multiprise ! Les petits caches latéraux ont été (dé)formés par le même procédé. Quelques crampes plus tard l’expression « fait main » a pris tous son sens. Quitte à faire dans le matériau « noble », pour compléter cette nouvelle parure, la selle est habillée par un cuir retourné, découpé dans le dos de mon vieux Redskins. Voilà pour les modifs !
    Maintenant petit message à Benoît le proprio : viens chercher ta moto mec ! Tant que tu ne me la retires pas je continue !!!
    Publié par Ed Turner le  dans Atelier
    Ah... you do not make your own tanks?!" A little phrase dropped like that by Bertrand Bussillet (Cafe Racer Magazine) on the occasion of a discussion about the BMW. A little phrase... which reasoned in my head since we met!
    Indeed, in its first version, the R 65 kept its tank of origin (at least the part I did not cut ...), thus in order to put an end to the "controversy" rightly raised by my VIP guest, I gladly tried the exercise of the "homemade aluminum tank."
    In the middle of August, it’s not easy to find all the equipment needed for this type of activity. So, as I wanted to silence that voice in my head, I tried a less conventional but immediately affordable approach ... the multiple slip joint pliers! The small side covers have been (de)formed by the same process. Some cramps later the term "handmade" has taken all its meaning. To keep on using “noble” material and complete this new finery, the saddle has been dressed with suede leather, cut into the back of my old Redskins. Here we are for the modifications!
    Now short message to Benoît, the owner: come and get your bike man! As long as you do not take it away from me, I’ll continue!!!
    more ; http://www.edturner-motorcycles.com












    © Pierre Le Targat


    Audi S1 E2 Rally – Through the forest with a WRC driver

    Audi S1 E2Narrow tree lined roads, a life-long rally driver and the legendary Audi S1 E2.
    Armin Schwarz is more than comfortable behind the wheel of a rally car, he’s right at home. The German born ex-WRC driver spent nearly twenty years rallying competitively. He was German rally champion for two years running in 1987 and 1988, and European Rally Champion in 1996.
    For every other year between 1988 and 2005 he was a part of the WRC, winning the Spanish round of the 1991 season whilst driving for Toyota. Today however, we’re going to watch him in an Audi. It’s not just any Audi either.
    This video takes us for a ride aboard nothing less than the legendary Audi S1 E2, driven by Schwarz at the 2005 Eifel Rallye. The onboard film was shot years before YouTube swapped to a widescreen format, so you’ll have to pay attention to the center of the screen. That being said, it’s pretty awesome.


    vintage

    mardi 2 septembre 2014

    SuperMoto : Thomas Chareyre (TM-Michelin), nouveau leader / Thomas Chareyre (TM-Michelin) takes command


    En remportant les deux courses de l’avant-dernière épreuve du championnat du monde Supermoto FIM en Estonie, Thomas Chareyre (TM Racing Factory – Michelin) reprend les commandes du classement général et compte 14 points d’avance sur son principal rival, Mauno Hermunen (SHR - TM – Michelin).
    Auteur de la pole position, Mauno Hermunen n’a pas réussi à concrétiser son avance et a dû s’incliner à deux reprises face à Thomas Chareyre.
    Prenant le meilleur départ de la première course, Mauno Hermunen a mené les deux premiers tours avant de céder aux attaques de Thomas Chareyre. Le Français a alors enchaîné une série de tours rapides pour se forger une avance de plus de cinq secondes sous le drapeau à damier.
    Qualifié en troisième position, Ivan Lazzarini (L30 Racing – Honda) n’a pas quitté cette place jusqu’à la ligne d’arrivée. Derrière, Adrien Chareyre (Aprilia Fast Wheels – Michelin), en lutte avec l’Italien pour la dernière manche du podium au classement général, a dû concéder sa quatrième place au Tchèque Pavel Kejmar (833 Racing Team – Husqvarna) à quatre tours du drapeau à damier. Le Français termine cinquième.
    Mauno Hermunen a signé le meilleur départ de la seconde manche mais c’est Thomas Chareyre qui a bouclé le premier tour en tête. Le Finlandais a mené le tour suivant avant que Thomas Chareyre ne reprennent définitivement les commandes. Poussant un peu trop fort dans un virage, Hermunen est parti, une première fois, à la faute au 10ème  tour. Il a pu repartir en cinquième position avant de commettre une nouvelle erreur cinq tours plus tard qui l’a contraint à l’abandon.
    Ivan Lazzarini en a profité pour se hisser à la deuxième place et marquer des points supplémentaires dans la course au podium. Thomas Travnicek est troisième devant  Pavel Kejmar et Adrien Chareyre.
    Grâce à ce doublé, Thomas Chareyre compte désormais 14 points d’avance sur Mauno Hermunen. Ivan Lazzarini a consolidé sa troisième place avec 20 points d’avance sur Adrien Chareyre. Le titre se jouera dans trois semaines en Italie.
    Résultats :
    Course 1 : 1. CHAREYRE Thomas (FRA-TM) 20:06.337; 2. HERMUNEN Mauno (FIN-TM) 20:11.765; 3. LAZZARINI Ivan (ITA-Honda) 20:23.887; 4. KEJMAR Pavel (CZE-Husqvarna) 20:25.907; 5. CHAREYRE Adrien (FRA-Aprilia) 20:28.033; 6. RAVAGLIA Christian (ITA-Honda) 20:29.560; ….
    Course 2 : 1. CHAREYRE Thomas (FRA-TM) 20:15.298; 2. LAZZARINI Ivan (ITA-Honda) 20:18.601; 3. TRAVNICEK Tomas (CZE-Yamaha) 20:20.358; 4. KEJMAR Pavel (CZE-Husqvarna) 20:25.690; 5. CHAREYRE Adrien (FRA-Aprilia) 20:29.378;…
    Classement général : 1. CHAREYRE T. 271 points ; 2. HERMUNEN 257 pts ; 3. LAZZARINI 235 pts ; 4. CHAREYRE A. 215 pts ; 5. KEJMAR 178 pts ; ….
    Prochaine épreuve : Italie, Jesolo, 21 septembre
    Thomas Chareyre (TM Racing Factory-Michelin) won both races at the penultimate meeting of the 2014 FIM SuperMoto World Championship in Estonia. He has consequently gone 14 points clear of chief rival Mauno Hermunen (SHR-TM-Michelin).
    Hermunen failed to capitalise on starting from pole position and was beaten in both Estonian clashes by Chareyre.
    The Finn led the first race for the first two laps but eventually had to let Chareyre pass. The Frenchman then posted a run of quick laps to cross the finish line with a lead of more than five seconds.
    Ivan Lazzarini (L30 Racing-Honda) started from third on the grid and held that position to the flag, despite the best efforts of Adrien Chareyre (Aprilia Fast Wheels-Michelin) to finish on the podium’s third step. In the end, the latter was deprived of fourth by the Czech Republic’s Pavel Kejmar (833 Racing Team-Husqvarna) who relegated the Frenchman to fifth with four laps remaining.
    Hermunen produced the best start in the second race, too, but Thomas Chareyre completed Lap 1 in front. The Finn recovered the lead next time round but Chareyre recovered the lead when Hermunen made a mistake through a turn on Lap 10. He re-joined in fifth spot before making another mistake and retiring five laps later.
    Lazzarini took advantage to climb to second and earn additional points in his bid for a top-three championship finish. Thomas Travnicek was third, ahead of Kejmar and Adrien Chareyre.
    Thomas Chareyre’s double whammy weekend has taken him 14 points clear of Hermunen in the championship. Lazzarini has strengthened his grasp of third place, 20 points clear of Adrien Chareyre. The title will be settled in Italy in three weeks’ time.
    Final positions:
    Race 1:1, CHAREYRE Thomas (FRA-TM), 20m6.337s. 2, HERMUNEN Mauno (FIN-TM), 20m11.765s. 3, LAZZARINI Ivan (ITA-Honda), 20m23.887s. 4, KEJMAR Pavel (CZE-Husqvarna), 20m25.907s. 5, CHAREYRE Adrien (FRA-Aprilia), 20m28.033s. 6, RAVAGLIA Christian (ITA-Honda), 20m29.560s. Etc.
    Race 2:1, CHAREYRE Thomas (FRA-TM), 20m15.298s. 2, LAZZARINI Ivan (ITA-Honda), 20m18.601s. 3, TRAVNICEK Tomas (CZE-Yamaha), 20m20.358s. 4. KEJMAR Pavel (CZE-Husqvarna), 20m25.690s. 5, CHAREYRE Adrien (FRA-Aprilia), 20m29.378s. Etc.
    Championship standings:1, CHAREYRE T. (271 points). 2, HERMUNEN (257). 3, LAZZARINI (235). 4, CHAREYRE A. (215). 5, KEJMAR (178). Etc.
    Next round: Jesolo, Italy (September 21).