ACE CAFE RADIO

    mercredi 10 septembre 2014

    BMW GS Trophy 2014


    Day 1 :

    Day one of this once-in-a-lifetime week-long adventure saw the 48 competitors and 16 journalists taking part in the 2014 Trophy get their first real taste of Canada, as the route took them right into the picturesque Rocky Mountains.



    DAY 2 :

    Team CEEU (Central Eastern European Union) continue to lead the 2014 BMW Motorrad GS Trophy after a tough second day of competition in Canada, which saw France and newcomers Korea emerge as joint day winners. Solid performances in the day's two special tests (second and fourth) helped CEEU maintain a slim five-point advantage.



    Day 3

    A worldwide mix of talented GS riders got the best possible taste of the rugged beauty of Canada today as day three of the GS Trophy consisted of nearly 200 kilometres of off-road adventure, 150 kilometres of scenic paved mountain passes and three special stages thrown in for good measure – two of which involved getting extremely wet.


    motoGP; Rossi : « Je ne suis pas satisfait à 100%. Je veux gagner. » / Rossi on staying competitive and relationship with Lorenzo


    Valentino Rossi s’est confié à motogp.com pour discuter de la façon dont il a renoué avec la compétitivité en 2014 mais aussi de sa place chez Yamaha et de sa relation avec son coéquipier Jorge Lorenzo.


    Le nonuple Champion du Monde Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) est monté sur le podium huit fois en douze courses depuis le début de la saison alors qu’il n’avait eu que six podiums en 2013 et pense que le travail effectué sur son style de pilotage a été un facteur clé dans son gain de compétitivité.
    « Le changement le plus important depuis l’année dernière a été d’améliorer le freinage, » a expliqué Rossi. « J’ai aussi beaucoup travaillé sur mon style de pilotage. Après une année sur la Yamaha, j’ai essayé de changer mon style pour le rendre plus moderne et l’adapter aux nouveaux pneus, qui fournissent moins de grip sur l’angle. Il faut davantage utiliser son corps maintenant, et bouger davantage lorsqu’on prend de l’angle. »
    Quant à ses objectifs pour le reste de la saison, Rossi veut rester devant son coéquipier Jorge Lorenzo dans le classement général et a ajouté : « Nous sommes face à un très gros challenge pour la fin de la saison parce que je suis actuellement devant Jorge dans le classement du Championnat mais il veut revenir et il devient plus fort. Puis nous devons aussi essayer de battre les Honda. (Dani) Pedrosa n’est pas très loin au Championnat. Ce sont les principaux objectifs que nous nous sommes fixés. »
    Rossi a aussi discuté de son départ de chez Yamaha fin 2010 et a admis : « Aller chez Ducati était une erreur et je l’ai faite parce que j’étais en colère avec Yamaha. Après avoir remporté le titre avec Yamaha en 2004 et 2005, alors que Yamaha avait eu beaucoup de mal pendant des années, ils avaient décidé de placer un coéquipier très fort à mes côtés et ça ne m’avait pas plu. Mais je sais maintenant que je me trompais. Notamment parce que le traitement reçu dans le box Yamaha a toujours été très égalitaire. »
    « Quand Jorge est arrivé en 2008, nous étions toujours sur le même niveau et c’est encore comme ça. Cette année, Yamaha a fait un gros effort pour moi, afin de créer des conditions qui me permettent de me donner à fond, mais ils font aussi de leur mieux avec Lorenzo et je pense que nous sommes à 50/50 en termes d’importance au sein du team. »
    Rossi avance d’autre part que sa relation avec Lorenzo, le Champion du Monde MotoGP™ 2010 et 2012, demeure parfaitement saine : « Je ne me suis jamais fâché avec Lorenzo, nous sommes de grands rivaux mais nous nous entendons bien. Nous sommes adversaires mais il y a une bonne ambiance au sein du team. Je crois que l’épisode du pot d’échappement à Assen était une erreur de la part de Yamaha parce qu’ils devaient m’en donner un à moi et un à lui mais ils ont fini par lui donner les deux. Ce n’était de toute façon pas un gros problème. »
    Et s’il faller évaluer son travail, The Doctor a reconnu qu’il ne pouvait pas en être pleinement satisfait : « Je suis satisfait mais pas à 100% parce que je veux gagner. Ne pas l’admettre serait mentir. »
    Ahead of this weekend’s Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini, one of his two home rounds, Valentino Rossi has spoken to motogp.com at length about his improved competitiveness in 2014 and the dynamics of his relationship with his teammate Jorge Lorenzo.
    Nine-time World Champion Rossi has been on the podium on eight occasions already this season, compared to six rostrum results in 2013 and believes the evolution of his riding style in recent months has been a key factor.
    “First of all, the most significant thing I have changed compared to last year was improving the braking,” Rossi explained. “I’ve also worked a lot on my riding style; after a year with the Yamaha I’ve tried to change my riding style to make it more modern and adapt to the new tyres which have less edge grip. Now you need to use your body more, and move yourself more when leaning.”
    Regarding his objectives for the remainder of this season and his aim to stay in front of his Movistar Yamaha MotoGP colleague Lorenzo in terms of points, Rossi added, “We have a very big challenge ahead of us from now to the end of the season, because I am in front of Jorge in the Championship standings, but he will want to catch up, and he is getting stronger. And then we also need to try and beat the Hondas. (Dani) Pedrosa is not very far away in the Championship. These are the main targets we have set now.”
    Looking back on his departure from Yamaha at the end of 2010 and the recent seasons of his long career, Rossi added, “It was a mistake to go to Ducati, because I was annoyed with Yamaha. Because after having won (the title) with Yamaha in 2004 and 2005, after so many years in which Yamaha had been struggling, Yamaha decided to bring a very strong teammate, and then I got really annoyed at it. But now I understand I was wrong. Also because the treatment in the Yamaha box has always been very equal.”
    “Even in 2008 when Jorge arrived we were always at the same level, and it is still like that. This year Yamaha has made a big effort for me, to create the conditions for me in which I can give my maximum, but they also do their best for Lorenzo, and I can say we are 50 / 50 in terms of importance in the team.”
    On the specifics of sharing a box with another hugely talented rider, in the form of 2010 and 2012 World Champion Lorenzo, Rossi said, “I have never had an argument with Lorenzo, we are great rivals but we get on well. There is a good atmosphere in the team even if we are rivals. I think the thing with the exhaust pipe in Assen was a mistake from Yamaha because they had to give one to me and one to him but in the end they gave him two, but it wasn’t not a big problem.”
    Finally, Rossi acknowledged that only by tasting victory again will he be totally satisfied with his current work. He admitted, “I am happy but not one hundred per cent because I need to win. I would be lying if I tried to deny it.”

    2014 24 Heures Moto - Michelin


    Glemseck 101 Round 9 - Cafe Racer Festival