ACE CAFE RADIO

    jeudi 6 novembre 2014

    Moto Guzzi Le Mans by Kaffeemaschine


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    Written by Ian Lee.
    When a builder is passionate about the bike he is working on, you can see it in his work. Axel fromKaffeemaschine has almost reached a state of oneness with Moto Guzzi’s. This stunning build is one in a long line of Guzzi’s that were lucky enough to have received his touch. Given the name ‘Machine 14′, the bike has the stance and smooth lines of a classic cafe racer. When it comes to aesthetics, Axel usually chooses less is more. Built up from a stock Le Mans 3 donor bike, this is very much the machine you would find parked up outside the local Kaffeehaus – just after it clocked the Ton.
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    The build brief for the Guzzi was simple, with the Swiss client looking for a custom Guzzi with a decent riding position and the ability to carry a passenger. To fulfil the customer’s needs, a new seat was fashioned inhouse by Axel, along with the fuel tank, scalloped to allow for a better riding posture. A set of pillion pegs have been built in the same style as the rear sets, so the sporty aesthetic of the Italian machine isn’t taken away by the ability to take someone for a blast on it. While the bike was stripped down, Axel lightened the look of the machine by detabbing the frame, and running a new wiring loom.
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    Engine performance has increased as well, with the powerplant being blown out to 1000cc, with the fitment of a lightened clutch and sporty cam being added during the rebuild. The heads are twin spark units, being fed the power by an electronic ignition system. For something different, the exhaust setup features BMW silencers, mounted up using adaptors and the whole lot coated in matte black.
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    To help with handling, the suspension has been touched up as well. The front forks now feature FAC dampers, with Ikon shocks sitting at the rear. Although Axel was satisfied with the stock twin rotor setup, stainless brake lines have been fitted, running to modern brake cylinders. To add to the build, a set of new high shoulder rims have been spoked and mounted, wrapped in Bridgestone BT45 tyres.
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    With experience in modifying the Moto Guzzi marque, Kaffeemaschine has managed to produce another clean build. By going their own way and highlighting parts of the build by using their own Kaffeemaschine alloy products, this is definitely something you would want to be happy to go with.

    Lappi, champion avant l’heure


    Avant le départ de la dernière manche ERC 2014, Esapekka Lappi est d’ores et déjà assuré du titre de Champion d’Europe des Rallyes FIA puisque son seul challenger, Sepp Wiegand, ne participera pas au Tour de Corse après l’incendie de sa Skoda Fabia S2000 lundi en tests.
    C’est mardi matin que nous avons été informés de la sortie de route du pilote Skoda Motorsport Sepp Wiegand lors des essais pré-Tour de Corse. De l’herbe s’est enflammée sous la Skoda Fabia S2000 au contact de l’échappement et la voiture a été très endommagée par un incendie.
    L’équipe tchèque n’ayant pu acheminer une nouvelle voiture sur l’île méditerranéenne, Sepp Wiegand est donc forfait pour le Tour de Corse. Il était le seul challenger de Lappi au championnat Pilotes, à 34 points néanmoins du Finlandais, et compte 24 et 28 points d’avance sur Craig Breen et Kajetan Kajetanowicz pour le titre de vice-champion d’Europe.
    A 23 ans, Esapekka Lappi remporte donc son premier titre européen dans des circonstances un peu particulières, qui ressemblent à celles qui ont accompagné Sébastien Ogier vers son premier titre mondial l’an passé (titré à l’issue de l’ES1 du Rallye de France).
    Esapekka Lappi, qui a explosé sur la scène internationale lors du Rallye de Finlande 2012, et son copilote Janne Ferm ont remporté trois rallyes ERC cette saison : Rally Liepaja, Circuit of Ireland et Rallye du Valais. Il est le meilleur performer du championnat 2014 et n’a donc pas usurpé son titre.
    Skoda Motorsport et Michelin dominent le rallye européen depuis quatre saisons. Après trois titres consécutifs en Intercontinental Rally Challenge (Hanninen 2010, Mikkelsen 2011 & 2012) et un en Championnat d’Europe « ancienne formule » (Hanninen, 2012), Jan Kopecky a remporté le titre européen « nouvelle version » l’an passé sur une Skoda Fabia S2000. Esapekka Lappi prolonge donc cette belle série en 2014.
    L’année prochaine, Skoda Motorsport va lancer sa nouvelle Fabia R5.

    HONDA AFRICA TWIN 2015 Prototype - first pictures

    EICMA 2014, the Legend returns. In heritage of the Queen of Africa and the legendary Africa Twin, Honda shows up with the all new prototype to give rebirth to this legend.


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