ACE CAFE RADIO

    vendredi 23 janvier 2015

    STEEL BENT DUBAI BUILD


    SBC Dubai 1 THUMB
    “We build rides.” – That was the opening quote of our inaugural Steel Bent Customs story back in June 2012. It turns out that truer words have never been uttered. Michael Mundy and his Steel Bent Customs team have built rides at a dizzying rate, their Bikeshed page is a shrine to their trademark super-clean brat inline-fours, but recently we have seen those machines joined by a more diverse style of steed as their style expands.
    SBC Dubai 2
    Hinckley Bonnevilles and Adventures have added some British iron to the CB party and SBC’s last two featured builds have been a stunning Honda CB125tt and a gnarly rigid knobbly CB450. But, when you think of a Steel Bent bike, you cannot help but summon an image of a CB750 done just right. That was certainly the case for the brains behind the Dubai Biker Cafe and when it came to adding one of Tampa Florida’s finest to their extensive fantasy garage, there was only one bike they could commission.
    SBC Dubai 3
    The brief was for a DOHC Honda CB750 with an inverted front end & spoked wheels, the rest of the details were left in the trusted hands of Mundy. With a suitable donor selected Michael contacted Devin Henriques at Cognito Moto to set up the front forks and spoked wheels. The execution was never in question, Cognito Moto have some serious talent in this department, their CB550 that featured in many of our 2014 Bikeshed personal top tens wears the very same combination perfectly.
    SBC Dubai 4
    Mundy paired the rear wheel with a tubular mono shock swing arm, the spring locates high beneath the tank, maintaining that super clear mid frame, another SBC calling card. Rear sets and clip ons complete the cafe stance while a digital gauge alerts the pilot to velocity and other such vital information. The decision was made to go for a solo saddle, a seat cowl was fabricated within which there is plenty of room to conceal the battery. Lance’s Tops obliged with the seat manufacture.
    SBC Dubai 5
    Befitting the definitive nature of the build Michael opted for a classic paint scheme of black and gold with white highlighting. Craig Paints Bikes applied the glossy scheme to the body work and Pro-Fab Powder Coat took care of the frame. The gold ties in with the forks and almost camouflages the brake fluid reservoir from the eye.
    SBC Dubai 6
    “Once we finished her up, they sent a shipping company to drive her to Miami where she boarded a boat bound for the Middle East.”
    No doubt on its arrival at the cafe the CB caused many a cup to pause midway on its journey to mouth as admirers beheld its splendour. As much as we are jealous of the beverage drinkers view, our main envy is reserved for whoever gets to take this black beauty out on the black top. A definitive Steel Bent Customs CB.
    via The Bike Shed

    Kytone Road Trip 2014


    BMW va commémorer à Daytona la première participation des 3.0 CSL

    #25 BMW Team RLL BMW Z4 GTE: Bill Auberlen, Dirk Werner, Augusto Farfus, Bruno Spengler
      par Claude Foubert
    Le BMW Team RLL va commémorer le week-end prochain lors de la Rolex 24 à Daytona le 40ème anniversaire des débuts de la BMW 3.0 CSL, un des fleurons de la firme munichoise, sur ce même circuit de Daytona. Les deux BMW Z4 GTLM porteront les numéros de course 24 et 25 en souvenir ce cette première participation. En 1975, la BMW 3.0 CSL n°24 était pilotée par Sam Posey et Hans Joachim Stuck, la n°25 par Brian Redman et Ronnie Peterson (Brian Redman et la BMW CSL ci-dessous). Les deux BMW n’avaient pas vu l’arrivée, en raison de problèmes moteur.
    BMW_Redman
    Ludwig Willisch, Président de BMW of North America : BMW Motorsport avait présenté pour la première fois deux BMW 3.0 CSL en Amérique du Nord pour la saison 1975 de l’IMSA aux 24 Heures de Daytona. Ces voitures sont devenues légendaires et ont posé les fondations pour les succès que BMW a enregistrés au cours des quatre dernières décennies, alors que nous sommes désormais la marque des voitures de luxe numéro un. »
    #24 BMW Team RLL BMW Z4 GTE: John Edwards, Lucas Luhr, Jens Klingmann, Graham Rahal
    Bobby Rahal : « Les deux courses les plus dures du championnat sont les deux premières de la saison. Daytona étant une course de 24 Heures, elle peut certainement jouer un rôle majeur dans le championnat. Les chances d’être à l’arrivée sont probablement contre vous, aussi la première chose qu’on doit faire, c’est de s’assurer qu’on peut terminer. L’année dernière, alors qu’il ne restait que deux heures de course, on était plutôt bien, puis une des voitures a perdu un roulement de roue et l’autre a dû s’arrêter et remplacer le roulement par mesure de précaution, donc nous sommes passés d’une chance de victoire à une deuxième place à l’arrivée comme meilleur résultat. Cela paraît simpliste, mais celui qui passe le moins de temps possible dans les stands sera bien placé pour l’emporter. Nous devons avoir la même approche cette année Nous avons deux nouveaux châssis Z4 GTLM qui sont probablement un peu mieux que l’année dernière et, après avoir fait de bons essais, je pense que nous avons une bonne chance de bien faire ici. »
    Les deux nouveaux châssis ont été soumis à deux séances d’essais productifs avant la Rolex 24. Les équipages seront de grande qualité, avec sur la n°24 John Edwards et Lucas Luhr –qui seront les titulaires de la voiture durant toute la saison du TUSC-, ainsi que Graham Rahal et Jens Klingmann. Sur la Z4 n°25, Bill Auberlen et Dirk Werner –qui feront eux aussi l’intégralité de la saison du TUSC- seront épaulés par les pilotes BMW en DTM Augusto Farfus et Bruno Spengler.

    Hot road ...