ACE CAFE RADIO

    dimanche 1 février 2015

    SEBASTIAN’S Z440


    Vietnamese KZ440 1
    Sometimes timing is everything, in fact almost always. Nguyễn Việt Thắng – aka Sebastian Nguyen from Vietnam was grading his photos of his first custom build when he stumbled upon The Bike Shed. His click of Facebook’s infamous like button pushed The Bike Shed over the 300,000 milestone, so we sent Sebastian a package of BSMC goodies to say thanks. He replied with these photos of his Kawasaki café racer. Nice when fate works out like that.
    Vietnamese KZ440 2
    Sebastian is no stranger to customisation. He owns a car tuning company called GTPs in Ho Chi Minh City, high-end Fast & Furious type stuff, but has buddies at a couple of custom bike shops to steer him in the right direction. A local magazine ad yielded the 1982 KZ440 donor and so the eBay trial and error project began in ernest.
    Vietnamese KZ440 3The first component for the recycling pile was the skinny front fork, superseded by an infinitely stiffer set from a ZX6R, complete with clipons. Originally a set of ZX7 alloy wheels were sourced but proved too wide for the swingarm, which was a blessing in disguise as more classical wire wheel look was the preferred choice, so a 36 hole front hub from a Kawasaki Z900 was laced to an 18″ Excel rim.  But not before a Ducati Sport Classic set-up was unsuccessfully tried. The rear also proved tricky, but a solution was found with an XS Performance 18″ hoop and KZ1000 48 spoke hub. Not sure who has been busier here, Sebastian or the postman.
    Vietnamese KZ440 5
    One definite upside to building bikes in Vietnam is the extraordinary wealth of hands-on skills that so many still posses. In this case the fuel tank, bar-end indidcators and exhaust have been fabricated locally. Making a speedo was beyond the remit of his mate’s skills so a Koso unit was ordered. The headlight is from a Honda CB233S, this bike is a true Bitsa.
    Vietnamese KZ440 4
    The engine was in rude health so required a service and tune-up to cope with the pod filters and free-flowing exhaust. One of the pesky Kehin carbs refused to fall into line and fuel smoothly, so eBay was enlisted once more to source another.
    Vietnamese KZ440 6The shortened front mudguard, café tail and upside-down forks play their part in the squat stance, and the kicked-up rear hoop breaks up the flat visual line perfectly.
    Vietnamese KZ440 7Vortex rearsets look the part and allow Sebastian’s small frame to bunch up, hunker down and give that frontend a proper workout.Vietnamese KZ440 8
    The painstaking eBay searches, lengthy shipping times from the U.S.A. and commitment to a trial, error and learn approach meant the whole project to Sebastian two years. Whilst waiting for parts to arrive the sight of his two wheeled statue became a slightly depressing sight, but thankfully perseverance won the day.
    Vietnamese KZ440 10
    It’s great to see young guys, and gals, knuckling down to bring their ideas to life and we’re sure to see more of Sebastian in the future. Well, the near future, we want to see a picture of the 300,000th Facebook follower on his bike wearing a BSMC T-shirt.
    via PIPEBURN

    Monte carlo historique : mise en bouche

     - next picture

    via News Classic Racing | Publié le 1er février

    A l’issue de l’étape de concentration, les équipages ont rejoint le Parc Fermé de Monaco, après une première ZR de mise-en-bouche entre Saint-Jean-la-Rivière et Levens. Le 18e Rallye Monte-Carlo Historique est entré dans le vif du sujet
    PNG - 722.6 ko
    Ce samedi, Saint-André-les-Alpes accueillait l’ensemble des participants de cette 18e édition du Rallye Monte- Carlo Historique. Partis de cinq villes réparties entre le nord et le sud de l’Europe, les concurrents se retrouvaient en fin de matinée et début d’après-midi dans le petit village des Alpes de Haute Provence, pour se préparer à affronter la première Zone de Régularité au programme, Saint- Jean-la-Rivière / Levens (11,97 km).

    Z.R. 1 - SAINT JEAN-LA-RIVIÈRE / LEVENS ( 11 ,97 km)

    Le départ a été donné sur la M19 environ 200m après la bifurcation M2565/M19. Une route en virage large, plein sud, traversant le lieu dit L’Imberguet pour arriver au village de Duranus. A la sortie du village, la route devient plus étroite et sinueuse en sous bois avec des petits ponts souvent verglacés. La montée vers le village de Levens s’effectue ensuite en plein sud en passant par la stèle du Saut des Français avant d’arriver par une grande épingle en fin de ZR
    PNG - 215.5 ko
    Comptant environ 900 habitants, Saint-André-les-Alpes a toujours bien accueilli les adeptes du sport automobile. Situé sur l’axe Nice/Grenoble au bord du lac artificiel de Castillon, le village est le point d’entrée de la vallée du haut-Verdon et se trouve à proximité de Castellane, côté sud, et non loin de Barrême et Digne-les-Bains au nord.

     - next picture

    Le Top 5 après la ZR1

    1 – Anders Bremer/Clas Bohman – Porsche 924 Turbo – 0 pt
    2 – Marco Trevisan/Urs Ernst – Austin Healey 3000 MkII – 1 pt
    3 – Kurt Leimer/Markus Abeler – Porsche 912 – 1 pt
    4 – Torstein Bergum/Sven Age Bergum – Porsche 930 Turbo – 1 pt
    5 – Arnaud Doublet/Patrick Vial – Alfa-Romeo Alfetta GTV – 1 pt
    -> tous les résultats

    PNG - 104.3 ko
    Les 1ers abandons
    Une dizaine de concurrents ont été contraints à l’abandon depuis le départ, parmi lesquels Jean-Michel Raoux / Yannick Dieu et leur rare Facel-Vega Facellia de 1960 (bielle) et un habitué de l’épreuve monégasque, André Recordier, trahit par l’embrayage de sa Fiat X1.9.


     - next picture

    X-Trial : Bou (Montesa-Michelin) impérial à Marseille


    Toni Bou a remporté la deuxième épreuve du championnat du monde FIM X-Trial à Marseille en ne laissant aucune chance à ses adversaires. Octuple champion du monde, Bou se détache déjà au classement général en s’imposant pour la deuxième fois en deux courses. Adam Raga (Gas Gas – Michelin) et Albert Cabestany (Sherco – Michelin) complètent un podium 100 % espagnol.
    Toni Bou a dominé la deuxième épreuve du championnat du monde FIM X-Trial en offrant un superbe show aux spectateurs présents au Palais des Sports de Marseille. Incapable de rivaliser avec le champion du monde en titre, Adam Raga a terminé deuxième devant Albert Cabestany plus en retrait.
    Jeroni Fajardo (Beta – Michelin) a assuré la quatrième place devant le premier Français Alexandre Ferrer (Sherco-Michelin), cinquième également lors de la première manche début janvier à Sheffield. Ferrer, soutenu par le public, était en bonne voie pour se qualifier pour la finale, avant de commettre une erreur éliminatoire dans la seconde section des qualifications.
    Cette deuxième épreuve est à oublier pour Dabill, sixième, victime d’une casse de suspension arrière. Le Britannique a été contraint d’utiliser son mulet.
    Pilote wild-card, Loris Gubian (Gas Gas – Michelin), et Eddie Karlsson ont été les deux premiers éliminés à l’issue des qualifications et se classent respectivement septième et huitième.
    En remportant une deuxième victoire consécutive, Toni Bou (40 points) a déjà creusé l’écart sur ses adversaires et compte 13 points d’avance sur Raga et Cabestany, deuxièmes ex-aequo.
    Résultats : 1. Bou ; 2. Raga ; 3. Cabestany ; 4. Fajardo ; 5. Ferrer ; 6. Dabill ; 7. Gubian ; 8. Karlsson
    Classement général : 1. Bou, 40 points ; 2. Raga, 27 pts ; 2. Cabestany, 27 pts ; 4. Fajardo, 18 pts, 5. Ferrer, 12 pts ; 6. Dabill, 6 pts, 7. Gubian, 4 pts, 8. Brown, 2 pts ; 9. Karlsson, 2 pts
    Prochaine épreuve : France, Pau, 6 février

    GARB: MOBILE OFFICE

    Garb: Mobile Office

    Wilson and Willy's Anorak Jacket ($279). Proper Cloth Dress Shirt ($145). Levi's Vintage Selvedge Denim ($225). This is Ground Mod Laptop Case ($575). New Balance 25th Anniversary Edition Sneakers ($220). Tudor Snowflake Submariner Watch ($6,800). Drift + Winter Session Eyeglass Case ($100). Apple Magic Mouse($69). Urbanears Kransen White Headphones ($39). Masunaga Glasses ($TBA).