ACE CAFE RADIO

    jeudi 16 avril 2015

    Legendary Glemseck 101 – The No.1 Cafe Racer Event in Europe


    Every year the wildest bikers meet in Leonberg. Have fun with the amazing documentary from2013' th legendary Glemseck 101. Meet Nina Prinz, Guy Martin, Connor Cummins and many many others!


    Legendary Glemseck 101 – The No.1 Cafe Racer Event in Europe from Oliver Lozano on Vimeo.

    Taking to the salt flats in a Ferrari 400 Superamerica


    In 1962, several types of sports car entered the high-speed tests at Bonneville. One of them, just a few months prior, had been posing at the Geneva Motor Show. The owner of this Ferrari 400 Superamerica SWB convertible clearly wasn't too concerned about the effects of the salt...

    Wash first, then add salt

    Bonneville, 1962. Only a few months earlier in Geneva, the final version of the short-wheelbase Superamerica was presented, and then taken by air freight to the United States, where it posed once more before visitors – this time at the New York International Auto Show. Those who lovingly polished the Ferrari for its presentation would never have dreamt that the varnish they were applying would later be covered with a caustic salt crust. After all, the 400 Superamerica SWB was the most expensive convertible Ferrari in the manufacturer’s portfolio at the time. Its original owner, R. J. Stallings – a car dealer in his early retirement – obviously cared very little about any long-term damage he might cause, for there was no stalling him that day in Bonneville: he maxed out the Ferrari at the remarkable speed of 145 miles per hour.

    Never again in Bonneville

    Stallings kept his Ferrari 400 Superamerica (chassis number 3309 SA) for only a few more years, and the car changed hands several times before being temporarily taken back to Europe, where it was restored at Carrozzeria Fantuzzi, in Modena. Did the runs at Bonneville cause the chassis to rust? – We don’t know. Up until 2010, once the Ferrari was back in the United States, this rare Ferrari was part of Paul Andrews’ collection. RM Sotheby’s will auction it on 2 May alongside significant other members of the Andrews collection; the Ferrari 400 is shown with an estimated value of $7.0 to $8.5 million. Which poses the question, will the car ever take to the Utah salt again? We highly doubt it.
    Photos: RM Sotheby's, Darin Schnabel © 2014 Courtesy of RM Sotheby's
    EUR 6 626 278 - 8 046 195

    GT TOUR: Sébastien Loeb Racing à la conquête du titre national avec ses deux équipages


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    par Sébastien Loeb Racing
    Le Sébastien Loeb Racing reprend ce week-end les pistes du Championnat de France FFSA GT. Et plus particulièrement celle de Lédenon, dans le Gard, où les deux Audi R8 LMS ultra préparées dans les ateliers de Soultz-Sous-Forêts retrouveront le parfum de la compétition dans le cadre du GT Tour. Une saison 2015 marquée par de nombreux changements, dont le format avec des courses de 90 minutes, et dans la définition des équipages, dorénavant de trois pilotes par voiture.
    Les trios Mike Parisy / David Hallyday / Philippe Gaillard et Lonni Martins / Christophe Hamon / Christian Bottemanne sont ainsi chargés de faire briller les couleurs du team. Cinq nouveaux pilotes parmi les six, mais un seul et unique objectif : rafler la mise qui a échappé d’un fil à l’effectif ces deux dernières années.
    L’endurance prend tout son sens dans les épreuves françaises de Grand Tourisme, avec l’introduction d’un format de course d’1h30 – au lieu d’1h – qui mettra en valeur les qualités stratégiques des équipes. « Un nouveau challenge et une découverte pour tout le monde qui ne sont pas pour me déplaire », souligne Philippe Gaillard. « Je pense que les teams vont s’observer pour ensuite analyser et corriger ce qui doit l’être. J’ai toute confiance en nos ingénieurs qui ont d’ores et déjà prouvé leurs capacités dans ce domaine et qui planchent depuis longtemps sur le sujet. » De retour à la compétition cette saison, Gaillard est associé  sur la n°3 à un duo de choc rompu aux succès avec l’Audi R8 : Mike Parisy, vice-champion de France l’an passé avec le Sébastien Loeb Racing, et le très véloce David Hallyday, maintes fois victorieux au volant de la GT allemande, troisième en 2014.
    « Ma dernière médaille dans cette discipline remonte à 2009, avec Mike, justement », poursuit Philippe Gaillard, dont la dernière apparition à Lédenon avait été ainsi récompensée. « Les évolutions entreprises depuis sur les voitures sont absolument fantastiques, en particulier autour de l’aéro. Les courbes se négocient à des vitesses bien plus élevées et on encaisse davantage de g. Les freinages sont plus tardifs et même par rapport à un modèle de 2012, on est dans un autre monde.
    « Personnellement il va me falloir un petit temps d’adaptation, mais l’Audi est très plaisante à piloter et diablement efficace. L’équipe a « calé » une voiture très rapide d’entrée. Pour Lédenon, le niveau de la concurrence demeure pour moi une inconnue, mais mes équipiers la connaissent bien. Leur ambition sera donc clairement d’aller chercher la victoire. Et quand on connait les qualités du Sébastien Loeb Racing… J’ai hâte d’y être ! »
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    Dans l’habitacle de la R8 LMS ultra n°5 se relaieront Lonni Martins, un habitué de la Porsche Carrera Cup France, Christophe Hamon, en provenance de la même discipline, et Christian Bottemanne, qui a multiplié les expériences dans diverses disciplines. Un trio novice en Championnat de France GT, mais qui ne manque pas d’ambitions. « Tout le monde veut gagner, mais à la vue des essais récemment réalisés ensemble, j’estime que nous pouvons être dans le coup. Christian a énormément progressé, Christophe a de l’expérience, j’y crois », confie Lonni, 25 ans et capitaine de route, qui comme ses équipiers découvre l’Audi. « Je m’y suis adapté rapidement. C’est assez étonnant, car elle est techniquement très différente de la Porsche, mais très proche dans son comportement, sans les inconvénients comme l’usure des pneus, la position du moteur en porte à faux… Elle est ainsi moins sous-vireuse. A nous de faire le job maintenant. »
    Pour les protégés de Sébastien Loeb et Dominique Heintz, le coup d’envoi des festivités sera donné samedi 18 avril à 11h18 avec les qualifications, suivies de la première course à 16h40. Dimanche 19 avril, les concurrents se retrouveront enfin à 14h00 pour se disputer de haute lutte la deuxième manche. Pour ne rien rater de ces deux épreuves explosives, rendez-vous sur le site officiel du Sébastien Loeb Racing afin de suivre en direct l’évolution des deux équipages du team

    VDB MOTO H-1


    VDB H-D Scrambler 1
    Proportions are an interesting thing, you’ve either got it, or you haven’t. The Golden Ratio of 1.6180339 is often referred to as the scientific method of working out if someone has a perfectly pretty face, yes, some of us do actually focus that high up. This isn’t a new phenomena made up by pleb-dazzle celebrity magazines, some dude called DaVinci used to doodle multi-limbed people using this method.
    VDB Moto are a builder with that uncanny ability to make things look just so. This successful attempt to reduce visual heft of 74 cubes has us in the ‘Shed office wanting ourselves some Milwaukee Muscle for this summer. In the meantime we are lucky enough to be basking in sunshine at the Bike Shed Paris so we’ll leave it to VDB’s Derick Van den Bussche to tell us the story of the build.
    VDB H-D Scrambler A
    “The entire front end was ditched for a brand new set of Showa inverted forks attached to a set of custom aluminum triple trees made by our friend Mark at Crossroads Performance and increased stopping power given by a PM 6 pot caliper with a 13.5″ rotor, while at the rear a pair of taller Progressive shocks lifts the back end.
    VDB H-D Scrambler C
    “The original mag wheels were swapped for a set of 18” spokes front and back for more of a classic look, and mounted to the usual Conti TKC80 that all together helped leveling the bike and adds some general height”.
    VDB H-D Scrambler D
    “The engine breaths through a Boyle Custom air cleaner and in combination with the straight high pipes makes the V twin sound like a beast releasing the power through a chain in place of the original belt drive”.
    VDB H-D Scrambler E
    “Given the overall new stance and height the Chainsikle rear set is now providing a great riding position sitting 4” lower than the original set up flowing perfectly with the feel of the enduro bars. We wanted to keep the front end as clean as possible so the mini switches were wired inside the handlebars, while the motogadget speedometer is mounted in the headlight bucket, and micro LED indicators are attached to the bar mounts”.
    VDB H-D Scrambler F
    “The frame was shortened and a loop was welded with tabs for the rear indicators. Brackets were fabricated to hold the steel fenders and headlight while an aluminum mudguard in the wheel well and a skid plate under the frame were made for added protection”.
    VDB H-D Scrambler G
    “The ignition key is now repositioned by the fuse box and a LED toggle acts as a kill switch next to it while the coil is now relocated in the battery box sporting a smaller Ballistic unit”.
    VDB H-D Scrambler H
    “To finish the look we opted for a big old ’77 Hondamatic tank that was modified in order to fit the frame, then painted with a pastel Jaguar green that blends with the lines of the handmade brown ribbed leather seat”.
    “The result is a functional and fun to drive Sportster with classic lines that can take you in every road setting”.
    VDB H-D Scrambler I
    The Bike Shed Crew might be in Paris but VDB Moto are at the Handbuilt Show in Austin, Texas unveiling this wonderful machine. Check out his website or Facebook page for more.
    via The Bike Shed