ACE CAFE RADIO

    mercredi 29 avril 2015

    WHAT’S WRONG WITH A PEOPLE’S CAR?


    Inexpensive to buy, own, and maintain, inexpensive vehicles have put millions of people on the road—especially in the wake of the Second World War. Now that many former economy-minded runabouts are classics, does it really matter that they began life several rungs down the ladder from sports cars?
    Still, some trot out the old adage: “Not all classic cars are old, and not all old cars are classic.”
    Fiat 500Citroën 2CV
    It’s an attractive statement for sure, but one that tosses aside the most important part of the car: its owner.Petrolicious prides itself on the stories behind vehicles; this week, our video was on an ’80s Volkswagen Scirocco, we featured a Fiat Jolly, and one of our writers bought an Opel Kadett C—all began life as pretty ordinary cars, but they now tell a much different story.
    As values of Ferraris, Porsches, and the like continue to swell, let these vintage photos of city cars inspire you—speaking from personal experience, your next classic might just be a Citroën 2CV that you name Bertrand! 
    Mini Cooper

    24H Nürburgring : Des Audi R8 LMS en vedette mais la concurrence n’est pas en reste !

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    par Laurent Mercier (Endurance-Info.com)
    Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Mercedes, Nissan, Porsche. Au moins sept marques sont en lice pour succéder à Audi Sport Team Phoenix au palmarès des 24 Heures du Nürburgring, dont la 43ème édition se déroulera du 14 au 17 mai. Depuis que les GT3 (SP9) ont pris le dessus, Audi (Phoenix) mène par deux victoires à une face à Mercedes (Black Falcon).
    Forte d’une victoire lors du dernier rendez-vous VLN avec sa nouvelle R8 LMS, la marque aux quatre anneaux alignera quatre nouveaux modèles, deux chez Audi Sport Team WRT, deux chez Audi Sport Team Phoenix. Basé au bord de la Nordschleife, le team dirigé par Ernst Moser fera rouler Christopher Haase, Christian Mamerow, René Rast et Markus Winkelhock sur la R8 LMS #1, soit le même quatuor victorieux qu’en 2014. La #2 verra en découdre Marc Basseng, Marcel Fässler, Mike Rockenfeller et Frank Stippler. Face à eux, les troupes belges de Vincent Vosse ont de sérieux atouts avec Christopher Mies, Edward Sandström, Nico Müller et Laurens Vanthoor d’un côté, et Nicki Thiim, Christer Jöns, Pierre Kaffer et Laurens Vanthoor de l’autre. Peu d’Audi R8 LMS ultra pour donner la réplique, si ce n’est les deux du Audi race experience. vln-2015-04-25-007
    Cela fait plusieurs années que BMW tourne autour d’un succès dans l’Eifel et pour la dernière année de la Z4 GT3, BMW Motorsport a mis les petits plats dans les grands, où comme chez Audi quatre équipages en découdront pour la victoire. BMW Sports Trophy Team Marc VDS aura en charge deux BMW avec Maxime Martin, Lucas Luhr, Markus Palttama et Richard Westbrook sur la #25, et Augusto Farfus, Jörg Müller, Nick Catsburg et Dirk Adorf sur la #26. Malchanceux ces dernières années, l’équipe emmenée par Bas Leinders espère bien conjurer le sort. Dans le camp du BMW Sports Trophy Team Schubert, Dirk Müller, Alexander Sims, Dirk Werner et Marco Wittmann défendront les chances de la #19. On retrouvera sur la #20 Dominik Baumann, Claudia Hürtgen, Jens Klingmann et Martin Tomczyk. Le Walkenhorst Motorsport alignera également une paire de BMW Z4 GT3 avec notamment John Edwards et Ferdinand Stück.
    Lauréat de l’épreuve en 2013, Mercedes a une revanche à prendre avant la sortie de la AMG-GT3. On sait que la SLS AMG GT3 est souvent intraitable sur un double tour d’horloge, à commencer par celles du Black Falcon. Yelmer Buurman, Andreas Simonsen, Adam Christodoulou et Bernd Schneider se partageront le baquet de la #2, la #5 étant confiée à Abdulaziz Al Faisal, Hubert Haupt, Yelmer Buurman et Jaap Van Lagen. ROWE Racing pourra aussi jouer les premiers rôles avec deux équipages très relevés composés de Maro Engel, Jan Seyffarth, Renger van der Zande et Thomas Jäger sur la #22, Klaus Graf, Christian Hohenadel, Nico Bastian et Thomas Jäger sur la #23. Attention également au Zakspeed Racing qui aura dans ses rangs Sebastian Asch, Tom Coronel, Luca Ludwig et Christian Vietoris. Malchanceux lors du dernier round VLN, Haribo Racing Team a une revanche à prendre. Rob Huff aura un double programme avec WTCC et 24 Heures sur la Mercedes du Team Premio en compagnie de Kenneth Heyer, Philip Frommenwiler et Christian Krognes.
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    La dernière victoire de Porsche remonte à 2011 et les 911 GT3-R ne vont pas avoir la partie facile cette année. La plus en vue pourrait bien être celle du Falken Motorsports de Peter Dumbreck, Alexandre Imperatori, Martin Ragginger et Wolf Henzler. Le Frikadelli Racing aura une bonne carte à jouer avec Patrick Pilet, Jörg Bergmeister, Patrick Huisman et Sabine Schmitz. Richard Lietz trouvera refuge sur la Porsche 911 GT3-RSR (SP-PRO) du Wochenspiegel Team Manthey. Michael Christensen, Sven Müller, Matteo Cairoli et Christoph Breuer se partageront quant à eux le baquet d’une Porsche 911 GT3 Cup du Manthey Racing.
    Bentley Motors et Bentley Team HTP auront la volonté de faire briller les Continental GT3 avec des pilotes du calibre de Jeroen Bleekemolen, Lance David Arnold, Guy Smith, Steven Kane ou Andy Meyrick. Chez Aston Martin, cela fait plusieurs années que l’on veut rafler la mise mais la classique de l’Eifel s’est toujours refusée à AMR. Pour cette campagne 2015, deux V12 Vantage seront engagées avec Jonny Adam, Richie Stanaway et Matthias Lauda sur la #6, Stefan Mücke, Darren Turner et le quadruple vainqueur Pedro Lamy sur la #7. Deux Nissan GT-R GT3 NISMO à suivre, dont celle du Schulze Motorsport de Jordan Tresson.
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    On suivra avec intérêt les débuts de la SCG 003C où deux autos rouleront dans la catégorie SP-X avec Franck Mailleux. Dominique Nury et Fabrice Reicher feront cause commune sur la BMW Serie 1 du MSC-Rhön.
    Les pilotes devront se familiariser avec les nouvelles règles, notamment une vitesse limitée dans plusieurs portions du circuit. Il faudra donc être rapide mais aussi très attentif en piste.

    Blue....


    mardi 28 avril 2015

    EYE CANDY: TWO NEW WALT SIEGL LEGGEROS























    We make no apologies: we’re featuring the latest two customs from Walt Siegl because we can’t tear our eyes away from them. And we’re not alone—a few days ago, Wall Street Journal reporter Jonathan Welsh fell for the charms of these Ducatis too.
    We’ve already covered the story behind the Leggero bikes in depth here and here. But Walt’s new builds show how the concept can be stretched without losing its appeal. The commissions came from clients with very different requirements, so we have a ‘naked’ bike with a classic look, and a faired machine with a more modern vibe.

    “The choice of color and graphics can dramatically change the ‘language’ or feel of the machine,” says Walt. “I know this is largely true for any bike, but I think it’s especially true for the Leggero.”

    The faired machine has a more modern exhaust system than usual, and a contemporary aluminum swingarm—55 millimeters longer than most Leggeros.























    “It puts more weight on the front wheel, and gives more stability coming out of turns on the power,” says Walt. “The rider gets more front-end feel, with the same trail as the shorter chassis. It makes the bike look less compact though—which is not necessarily a bad thing.”
    Siegl is happy to adapt his design to client requirements, hitting the sweet spot between (relative) affordability and full customization. He makes small runs of key parts—such as the ultra-light frame—and uses computerized CNC data to turn out smaller components when needed.

































    “I get to know what my clients need, and not just by asking for their height and weight so we can tune suspension and ergonomics. We also talk about their cars, their watch, their riding habits, and the colors they like in the motoring world.
    “We talk about the kind of performance they are looking for, where they live, and what they will end up doing with the bike. With these particular builds, it was obvious I was working with two very different men.”

































    The Leggeros, we’re told, are ‘tight and light’—which you can sense just by moving them around. Siegl has worked hard to get the geometries right and reduce weight, by using magnesium wheels, Kevlar bodywork, and cromoly frame tubing.
    There is no shortage of power. The 900SS-derived motors are rebuilt and blueprinted by ace technician Bruce Meyers, who adds big bore 944 kits and ported and flowed cylinder heads. “He is simply the best engine builder and Ducati expert in North America,” says Walt. “Truly a legend in the Ducati racing community.”

    Another legend involved in the Leggero story is painter Robbie Nigl of Peach Pit, who conveniently has a workshop an hour north-east of Siegl’s base in the old New Hampshire mill town of Harrisville.

    “I love to work with people at the top of their game, and Robbie Nigl is the best painter I’ve come across,” says Walt. “Over the last twenty years I’ve seen his work on many racebikes, including mine. He puts so much pride into his craft, and won’t let a part leave his shop until he and the customer are both 100% satisfied.”

    Blistering performance and traffic-stopping looks: it’s an irresistible combination. And the potential to fine-tune the Leggero configuration adds an extra layer of danger.

    It’s a good job Walt doesn’t have one of those carmaker-style configurators on his website. We’d lose hours of valuable riding time specc’ing up the ultimate cafe racer.
    Ducati Leggero cafe racer by Walt Siegl.
    via BIKEexif