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    mercredi 6 mai 2015

    WTCC en Hongrie : Michelisz triomphe sur ses terres ! / Mighty Michelisz scores home WTCC win in Hungary


    Race report: Mighty Michelisz scores home WTCC win in Hungary
    Norbert Michelisz a fait honneur à son statut de héro local en remportant la 2e course hongroise du Mol Group WTCC. Honda s’offre sa première victoire de l’année, mettant ainsi fin à la suprématie des Citroën.

    Michelisz, qui évolue au volant de la nouvelle Civic WTCC, a pleinement profité de sa pole position pour franchir la ligne d’arrivée en vainqueur devant une foule de 35 000 fans acquis à sa cause. Ce succès du pilote Zengö Motorsport survient juste après que José Maria Lopez a décroché sa 3e victoire de l’année : un résultat qui lui permet d’ailleurs de conforter sa place de leader au championnat, à deux semaines des 7e et 8e rounds disputés sur le légendaire tracé du Nurburgring Nordchleife.
    Michelisz stops Citroen's WTCC winning streak
    Yvan Muller et Hugo Valente se hissent sur le podium en course 1, Tom Coronel et Tom Chilton sur la suivante. Valente et Michelisz décrochent le trophée Yokohama Drivers. Déception en revanche pour le Lada Sport Rosneft puisque Rob Huff se classe 9e de la première course et ne fera pas mieux dans la deuxième.
    Course 1 : Lopez en cavalier seul
    Parti 3e sur la grille de départ, José Maria Lopez a viré en tête au premier virage et maintenu cet avantage jusqu’au drapeau à damier. L’Argentin a battu son coéquipier Yvan Muller pour décrocher sa 3e victoire de l’année. Hugo Valente, qui avait signé le 2e temps des qualifications juste derrière Muller, grimpe sur le podium pour la 2e fois de sa carrière. Le pilote Chevrolet du Campos Racing, classé 3e, n’a pas été en mesure de contenir le leader au départ. Ma Qing Hua termine 4e. Le Chinois est parvenu à résister à Tiago Monteiro , 5e et premier pilote Honda. Sébastien Loeb, qui avait tiré large au premier virage, complète le top 6. Suivent ensuite Tom Chilton, le héros local Norbert Michelisz, Rob Huff sur sa Lada et Tom Coronel, qui inscrit ses premiers points de 2015.
    Course 2 – Michelisz couronné de succès
    La 4e victoire de Norbert Michelisz en WTCC restera à tout jamais gravée dans sa mémoire. Le Hongrois a réussi à transformer sa pole position en une victoire sur ses propres terres, sous les acclamations de ses fans. Personne n’a été en mesure de déloger sa Honda de la tête de course. Tom Coronel et Tom Chilton devront se contenter des 2e et 3e places sur leur Chevrolet Cruze du ROAL Motorsport. Tiago Monteiro se classe 4e pour le compte du Castrol Honda World Touring Car Team. Sébastien Loeb a pu éviter la collision du deuxième virage pour finir 5e et premier pilote Citroën. Son coéquipier et leader au général José Maria Lopez hérite de la 6e place. Rob Huff a été contraint à l’abandon suite à ces dommages du premier tour. Yvan Muller, Hugo Valente, Ma Qing Hua et Grégoire Demoustier complètent le top 10. John Filippi finit 11e, Stefano D’Aste 12e. Gabriele Tarquini signe le meilleur tour en course après une splendide remontée. L’Italien avait raté son départ et avait dû tirer dans l’herbe. Huff, Mikhail, Kozlocskiy et Medhi Bennani ont quant à eux abandonné.
    Trophée Yokohama : Valente empoche sa première victoire
    Le succès de Norbert Michelisz en course 2 lui donne un avantage de quatre point sur Tom Chilton. Week-end frustrant en revanche pour Medhi Bennani puisque le Marocain perd pas mal de terrain sur la tête de ce classement. La victoire d’Hugo Valente en course 1 était la première. Stefano D’Aste, Gregoire Demoustier et John Filippi inscrivent également des points.
    Déclarations des vainqueurs :
    José Maria Lopez : « C’est ma première victoire sur ce tracé, autant dire que c’est un moment très spécial pour moi. Je savais que le départ serait fatidique. Je voulais passer Hugo parce que je savais que c’était important pour le championnat mais, pour être honnête, je n’aurais jamais cru passer Yvan. Ce fut une belle envolée. Yvan est le quadruple champion de la discipline, c’est noraml que j’essaie de le copier. »
    Norbert Michelisz : « Je suis un homme chanceux. Remporter mon épreuve nationale devant ce public c’est juste incroyable. Je me souviens de ma première victoire en 2012. Je m’étais dit que je n’espérais rien de mieux. Merci à tous les membres de mon équipe pour cette voiture. Tout s’est déroulé selon nos plans durant la 2e course. Je suis resté concentré et j’ai tout donné. Je n’ai pas beaucoup regardé dans les rétroviseurs. Quand j’ai vu sur le panneautage qu’il me restait deux tours, à ce moment-là j’ai réalisé que j’étais tout proche d’un nouveau succès et j’étais ultra excité. »
    National hero Norbert Michelisz won the second MOL Group WTCC Race of Hungary today to claim Honda’s maiden victory in the 2015 FIA World Touring Car Championship and end Citroën’s dominant start to the season.
    Driving the revamped Civic WTCC for the first time, Michelisz capitalised on his pole position in the reverse-grid race two for an emotional win in front of 35,000 fans. The Zengő Motorsport driver’s success followed world champion José María López’s third triumph of 2015 for Citroën in the opening contest, which ensures the Argentine remains the driver to catch in the title chase heading to rounds seven and eight on the legendary Nürburgring Nordschleife later this month.


    Yvan Muller and Hugo Valente completed the race one podium with Tom Coronel and Tom Chilton second and third respectively in race two in their Chevrolet RML Cruze TC1s. Valente and Michelisz were the two Yokohama Drivers’ Trophy winners. However, it was a case of mixed fortunes for LADA Sport Rosneft with Rob Huff’s ninth in the opening race the highlight.
    Lopez décidément trop fort
    RACE ONE ROUND-UP: LÓPEZ MAKES IT A WTCC HAT-TRICKStarting from third on the grid, José María López blasted into the lead on the charge to the first corner and maintained his advantage out front to the flag, beating Citroën team-mate Yvan Muller to top spot. Hugo Valente, who started second to pole-sitter Muller, scored his second WTCC podium with a fine drive to third for Campos Racing, having been unable to fend off the fast-starting López. Muller, meanwhile, blamed a sluggish getaway for his failure to hold the lead and continue his tally of Hungaroring wins, which had dated back to 2011. Ma Qing Hua took fourth after he withstood intense pressure from Tiago Monteiro, who was the first of the Honda Civic WTCC drivers home in fifth. Sébastien Loeb completed the top six having lost time when he was eased wide exiting the first corner, the contact affecting the handling of his Citroën. Tom Chilton finished seventh, home hero Norbert Michelisz was eighth, Rob Huff took ninth for LADA with Tom Coronel completing the top 10 to land his first drivers’ points of 2015.
    RACE TWO ROUND-UP: HOME CROWD ROARS MICHELISZ TO VICTORYNorbert Michelisz’s fourth win in the WTCC was perhaps his most momentous yet after he converted pole position into a dominant victory on home soil, with the local fans cheering his every move. The Hungarian never put a wheel wrong as he cruised to first place in Honda’s upgraded Civic WTCC. Tom Coronel and Tom Chilton were second and third respectively in their ROAL Motorsport Chevrolet RML Cruze TC1s with Tiago Monteiro fourth for the Castrol Honda World Touring Car Team. Sébastien Loeb made it through a second corner collision unscathed to finish fifth as the leading Citroën. Team-mate and WTCC leader José María López was sixth in the reverse grid counter. Rob Huff was not so fortunate however, retiring his LADA with accident damage at the end of lap one. Hugo Valente took eighth behind Muller with Ma Qing Hua and Grégoire Demoustier ninth and 10th. John Filippi finished 11th, Stefano D’Aste 12th with Gabriele Tarquini setting the fastest lap after he battle back into contention following a tough start when he headed to the grass leaving the grid. Like Huff, Mikhail Kozlovskiy and Mehdi Bennani also posted retirements.
    YOKOHAMA DRIVERS’ TROPHY: VALENTE STRIKES FOR FIRST WINNorbert Michelisz’s race two success hands him a four-point advantage over Tom Chilton. But a frustrating weekend for Mehdi Bennani means the Moroccan has lost ground in the title chase for independent racers. Hugo Valente’s victory in race one was his first of 2015 before Michelisz headed Tom Coronel and Chilton for an all-Yokohama Drivers’ Trophy overall podium. Stefano D’Aste, Grégoire Demoustier and John Filippi all scored points.
    RACE WINNER QUOTES (view the full transcript at media.fiawtcc.com)José María López: “My first win here in front of this crowd is very special. I knew the start would be important. I wanted to pass Hugo because I knew it was important for the championship but, to be honest, it was not the plan to pass Yvan like this. It was a very nice fight and as a four-time champion he’s the driver I try to copy.”
    Norbert Michelisz: “What a lucky man I am to have a race victory in front of these people is just amazing. I remember very much 2012 when I won for the first time and I thought I couldn’t hope for anything better. Thanks to everyone involved for making this fantastic car – everything went as planned in the second race. I was pushing hard to be focused. I didn’t look a lot in the mirror, I didn’t look at the pit board how many laps were left but with two laps left I realised I was close to finishing. I was very excited after that.”


    The world's craziest bicycle collection is due to be auctioned


    Austrian auction house Dorotheum is set to sell the unique bike collection of Michael Embacher in Vienna on 19 May 2015. More than 200 rare and unusual bikes will come under the hammer, with low estimates ranging from €100 to €7,000...

    The more unusual, the better

    In only 10 years, Viennese architect Michael Embacher has brought together one of the world's best bicycle collections. When selecting appropriate cycles, Embacher always posed the question: just how far can the design principle of the bicycle be stretched? Preference was given to the more unusual, in accordance with the rest of the collection. The collection has featured in museums in Vienna, Portland and Tel Aviv, and was celebrated in international publications such as the New York Times and Vogue. Design legends such as Richard Sapper, Sir Paul Smith and even Valentino Campagnolo – founder of the famous Italian bicycle dynasty – are renowned fans of the Embacher collection.

    203 specimens under the hammer

    Michael Embacher’s bicycle collection will be auctioned on 19 May 2015 in Vienna’s Palais Dorotheum, featuring 203 specimens in total. And the estimates are quite reasonable – some buyers will be acquiring a bicycle for just a few hundred euros. Looking at the lots, there are many very rare models, from the Funicolo bicycle built by Jaques Schulz in 1937, to the Italian briefcase bike ‘Skoot’. A genuine design classic is the Alex Moulton-designed, ultra-light titanium ‘One Off’ folding bike from 1991, which is featured in the MoMA collection in New York. 

    Unique pieces at reasonable prices

    In the Classic Driver editorial team, we’re tempted by the purist road variations from the 1980s, such as the affordable steel-frame classics by Eddy Merckx of Belgium, Puch of Austria and Cinelli of Italy. The aerodynamic racers built by car brands are also very desirable – especially the black and gold carbon frames by Lotus from the 1990s. And if you want something really unusual, take the replica of Francesco Moser's wild record-racer of 1984 or the futuristic Bianchi C4 project bike from 1988. All bikes are on display from 9 May at the Dorotheum in Vienna.
    Photos: Dorotheum
    The auction 'Bicycles from the Embacher Collection' will take place on 19 May 2015 at the Palais Dorotheum in Vienna. To view all 203 bicycles online, visit dorotheum.com.

    TEETH GNASHER: THOR DRAKE’S SCRAMBLER BIKE



    Thor Drake’s love for motorcycling and his desire to go beyond the ordinary can be seen in his latest project, a race-ready 2010-spec Triumph Scrambler. It’s at home on the track, in the woods and on the road.

    Drake, part-owner of Portland-based See See Motor Coffee Co., has an easy smile and boyish exuberance. But it hides a tenacious spirit.

    You need true Norwegian grit to organize the One Moto Show and operate a busy motorcycles-and-coffee shop. But Drake then spends every spare moment racing, planning races or helping others to race.

    Why? “Racing makes man better,” he says. “Without racing and without a reason to try harder, why would you ever do anything?”

    That competitive thinking led Drake to begin the scrambler bike project. He wanted an aesthetically pleasing bike: one that could perform well on the track and in the wooded hills around his home, but still feel good on the streets. The Triumph Scrambler emerged as a possible platform.

    “Triumph built a bike that wasn’t ‘really good’ at anything, but you can do just about anything on it,” Drake says of the 900cc EFI Scrambler. “It’s not meant for racing, but youcan race it.”

    Drake mustered his Viking courage and asked Triumph for a bike to modify—or “destroy,” as he puts it.

    He wasn’t holding his breath, but it worked out. “A magical wizard appeared one day and delivered a motorcycle. I was like, ‘Well, that was cool. Guess I’ve gotta follow through on everything I said I could do.'”

    Drake knew the bike needed to be pleasing as well as functional. “All the little details, all the stuff that you touch, has to be metal. So I’ve essentially removed everything that’s plastic. I tried to give it a bit of a throwback to the scramblers you would see back in the day.”

    Low-rise Renthal handlebars stay clean with See See’s own mini-switches, giving the Scrambler a quick ‘flat-track’ visual hit—while providing a comfortable riding position on and off the road.

    Fenders from Lowbrow Customs hug gold anodized Sun rims from Buchanan’s, shod with a set of (soon to be replaced) flat track tires. “I need to get some proper tires before I give ‘er hell,” Drake notes.

    A modified 2-into-2 high pipe exhaust from British Customs adds to the scrambler look, while providing an aggressive audio experience. (Plus extra horsepower, thanks to a mild remapping of the EFI system.) Speed Merchant engine cases match the polished cylinder fins and give the bike a ‘machined’ appeal.

    On the topside, Drake leveled and ribbed the tank. “It’s something you used to do, because that’s where they welded the tank together. It’s adding more weight to the bike, but I like the way it breaks it up. It makes the tank look a little less massive.”

    Cockpit mods include a custom seat pan with a 007-esque compartment for your wallet, phone or other important items. Ginger McCabe at New Church Moto provided the finishing touch—a covering of fine Langlitz leather.

    After some minor work on the frame, Blakely Powdercoating sealed everything in a harmonious gray. “Then Tony’s Customs did the paint, as per my design,” says Drake. “He said, ‘Are you sure this is all you want? You don’t want me to pinstripe it?’ I said ‘No! Get your brush away from here.’ Though there is a time and place for pinstripe.”

    With the look finally dialed in, Drake swung into action. “I’ve had it on the flat track, and I did a track day with it. Did a race, too: I think I was last place, but I didn’t expect to win. I was just trying it out. I’ve taken it out on the trails a little bit, and it’s really fun out there. You wick the throttle and it’s a lot of juice, especially for a dirt bike.”

    Drake concedes that ‘Teeth Gnasher’ isn’t a full-blown custom, but it’s what he was hoping for. ” It’s a working man’s custom. Something you’re not afraid is going to get stolen, but something you can be proud of.”

    The thought of having Thor Drake destroy your bike doesn’t sound so bad after all, does it?
    See See Motor Coffee Co., 1642 NE Sandy Blvd, Portland | Facebook | Instagram | Images by Patrick Farrell
    via BIKEexif 

    GT Tour Le Mans : Un nouveau podium et de précieux points pour IMSA Performance Matmut

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    Si le cadre du Mans reste mythique, son ciel n’est pas toujours clément pour ceux qui s’y engagent. Le week-end manceau du team aura suivi la courbe de la météo, passant du maussade à une éclaircie bienvenue lors de la dernière épreuve dominicale. Sans jamais baisser les bras dans l’adversité, les champions de France en titre se sont montrés dignes de leur rang : ce deuxième podium tombe à pic !
    Course 1. Samedi 2 mai 17H40
    Des essais libres à la course, c’est sur une piste humide et parfois plus que les équilibristes aux couleurs de la Matmut ont ramené la Porsche #1 à bon port. Olivier Pernaut – qui n’avait jamais roulé sous la pluie avec une GT – Raymond Narac et Sébastien Dumez signent une 8e place qui témoigne d’une prestation solide malgré une voiture perfectible.
    Au départ lancé sous safety car, Olivier Pernaut préserve sa 7e position et gagne, dès le 3e tour, une place qu’il conservera jusqu’à son passage de relais : « J’ai été hyper prudent au départ car on ne voyait absolument rien. J’ai vite décroché la Ferrari qui se trouvait derrière en mais je devais garder mes distances avec celle de devant pour garder de la visibilité ! J’ai fait de meilleurs chronos qu’en qualifications, avec une voiture plus lourde. C’est positif ! “.
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    Désormais au volant de la Porsche #1, Raymond Narac évolue aux portes du top 5 tout au long de son run. Avec sagesse, le vainqueur des 24 Heures du Mans en GTE ne résiste pas outre mesure à Sacha Bottemanne surtout que les deux Porsche flirtent déjà à la limite du contact… « La bagarre avec Sacha devait être sympa à voir à la télé ! Je l’ai contenu quelques tours mais c’était un peu chaud. J’ai fini par ouvrir la porte pour que ça se finisse bien. La voiture est un peu particulière à conduire. Il y a mieux à faire en set up. »
    C’est donc en 6e position que Sébastien Dumez ressort pour le sprint final. Avec des pneumatiques en bout de course, il cède deux places. «A 5 ou 6 tours de l’arrivée on perd les pneus et on chute en performance. Sans motricité, ce n’était pas possible de défendre ma position. » Finalement 8e, IMSA Performance Matmut engrange 4 points mérités suite à une solide prestation de l’ensemble du team.
    Course 2. Dimanche 3 mai, 9h40
    Aux avant-postes puis leader pendant les 2/3 de la course, le team IMSA Performance Matmut n’a pas pu résister à l’armada Ferrari sur les dernières boucles de l’épreuve matinale. L’équipe place la première Porsche au 10e rang.
    6e au départ, Raymond Narac met tout de suite la pression sur Eric Cayrolle mais La sortie du safety car entraine un statut quo peu favorable à la stratégie du Team Imsa Performance Matmut comme le souligne Franck Nara, le team Manager : « Raymond et Olivier devaient faire l’écart afin de mettre Sébastien dans les meilleures dispositions. Mais Raymond a passé la majorité du temps derrière la voiture de sécurité et n’a fait que 3 tours chronos ! ».
    Lorsque la course redémarre, la moitié du plateau rentre aux stands pour le premier arrêt obligatoire. Le team IMSA Performance Matmut adopte une tactique décalée et maintient la Porsche #1 en piste pour faire le forcing.
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    Stratégie payante : au terme de son relais Raymond est compté 2e et Olivier Pernaut prend rapidement la tête quelques mètres après son entrée en piste. Hélas, le safety car, qui refait son apparition, empêche le Picard de creuser l’écart ! Au restart, Olivier garde la tête et résiste vaillamment à ses poursuivants jusqu’à la fin de son relai.
    Charge à Sébastien Dumez de finir la course. Malheureusement, le Bordelais se retrouve aux prises avec une voiture rendue délicate par une piste s’asséchant. « La Porsche fonctionne très bien sur le sec ou sur le mouillé. Pas dans les conditions changeantes » rappelle Raymond Narac. La longue neutralisation du début de course a déjoué les plans. 10e sous le drapeau à damier, le team IMSA Performance Matmut n’aura pas eu le loisir de mettre sa stratégie en œuvre…
    Course 3. Dimanche 3 mai, 15h45
    Deuxième podium de la saison pour le team IMSA Performance Matmut ! 4e à l’issue de l’épreuve, l’équipe de Franck Rava reprend sur tapis vert la 3e place que la Porsche #17 lui avait dérobé après un contact dans les tous derniers tours !
    Qualifié en 14e position, Sébastien Dumez prend un bel envol et gagne deux places dès le premier tour. Las la Porsche lui échappe le tour suivant, 3 places s’envolent ainsi qu’une une poignée de secondes. Sans se décourager, le néo-bordelais reprend la piste et aligne de très bons chronos pour rentrer aux stands après avoir récupéré sa place initiale. S’en suit alors le festival Nara !
    Reparti en piste au 15e rang, le Champion en titre signe un début de relais époustouflant reprenant ses adversaires un à un jusqu’au 4e rang, avant de céder le volant !
    Olivier Pernaut ne va pas se priver de briller à son tour. 6e à 7”3 de la tête de la course, il remonte sur Stéphane Lemmeret et Nicolas Misslin (#17) au rythme de 2” par boucle ! Les trois pilotes bataillent désormais pour le gain de la 2ème place ! Il reste moins de 4 minutes de course quand Olivier passe Lemmeret à l’entrée du ralentisseur Dunlop puis attaque Misslin dans la foulée pour s’emparer de la médaille d’argent provisoire.
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    Le pilote de la Porsche #17 qui ne veut pas abdiquer s’appuie sur la voiture des champions en titre pour reprendre son bien ! En fâcheuse position, Olivier reçoit dans la foulée une virile accolade de Fabien Barthez mais parvient à résister aux tentatives du Champion du Monde de foot ! Olivier coupera la ligne en 4e position avant que les commissaires ne sanctionnent la manœuvre de Nicolas Misslin. IMSA Performance Matmut retrouve donc sa 3e place amplement méritée.
    La réaction d’Olivier Pernaut…
    “Nos fins de course sous la pluie, n’ont jamais été bonnes. Là, sur le sec, c’était génial, nous étions tout de suite dans le rythme. Sébastien fait une petite erreur qui nous coûte une dizaine de secondes mais après il a roulé super vite, Raymond et moi aussi.
    On remonte jusqu’à la P2 mais là on me touche à l’arrière, puis c’est au tour de Barthez qui ne peut m’éviter pliant mon échappement. J’ai perdu de la puissance mais j’ai pu résister à la Ferrari jusqu’au bout. Finalement, on décroche la 3ème place. Ce week-end n’a été facile, mais on a marqué des points à chaque course. Dans l’optique du Championnat c’est une bonne opération !”
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