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    samedi 9 mai 2015

    Hellas Rally Raid 2015 ; Day 5


    Day5 
    Stage 2 cancelled due to roadbook mistake.
    Sunderland out of race, he is 100% safe
    Walkner does it again. 5:45 ahead of Cerutti.
    SS1 Surprise from Souday with a quad at 3rd place.


    Moto + Quad
     1 75 CERUTTI Jacopo IT M1 1 Honda CRF 450 19:40:18 
     2.64 CIOTTI Filippo IT M2 1 RR 480 20:59:48 
     3 41 VERKADE Maikel NL M1 2 FE 450 21:26:46 
     4 4 RIEZEBOS Jasper NL M1 3 KTM 450 EXC 21:51:44 
     5 40 PABISKA David CZ M1 4 KTM 450 EXC 21:56:53
     6 20 PRAZZOLI Massimo IT M1 5 KTM 350 EXC 22:01:50
     7 12 COTTI Michele IT M1 6 Honda CRF 450X 22:54:00
     8 35 PEDEMONTE Angelo IT M1 7 FE 450 22:44:20 
     9 203 KUBIENA Tomas CZ QU 1 Hawk 690 23:02:20 
     10 210 PLECHATY Martin CZ QU 2 EATV 690 23:06:10 
     11 17 ENNSMAN Roland A M1 8 Yamaha WR 250F 23:17:06 



    SSV
     1 305 PLNY Rostislav CZ BU 1 RZR 1000 23:25:58 
     2 301 HEGR - KOHUTOVC CZ BU 2 Maverick 1000X Rs 24:39:44 
     3 304 RANDYSEK Dusan CZ BU 3 Wildcat Dakar 23:33:33
     4 306 KINIGADNER Heinz AT BU 4 RZR 1000 15:04:30 
     5 308 ILLEK - HINTERLEITNER AT BU 5 RZR 1000 22:59:36 

    WSBK ; Giugliano s’offre la Tissot-Superpole pour son grand retour à Imola / Giugliano grabs emotional Tissot-Superpole at Imola

    Tom Sykes et Jonathan Rea complèteront la première ligne.

    De retour en piste ce week-end après une longe absence, Davide Giugliano (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team) a décroché la quatrième pole position de sa carrière en WorldSBK grâce un excellent chrono de 1’46.382 réalisé dans la chaleur samedi après-midi à Imola. Blessé juste avant l’ouverture de la saison 2015, l’Italien avait dû manquer les quatre premières manches et réussit jusqu’ici parfaitement son retour à la compétition.
    Tom Sykes et Jonathan Rea du Kawasaki Racing Team l’accompagneront en première ligne après avoir respectivement fini à 0.084s et 0.121s de la pole position.
    Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team), Leon Haslam (Aprilia Racing Team – Red Devils), qui a chuté en qualifications, et Jordi Torres (Aprilia Racing Team – Red Devils) composeront quant à eux la deuxième ligne après avoir devancé Leandro Mercado (Barni Racing Team), Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia) et Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team) tandis que David Salom (Team Pedercini),  Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) et Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse), victime d’un problème technique en Superpole 2, partiront de la quatrième ligne.
    Les Français Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike Team), Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki) et Christophe Ponsson (Team Pedercini) sont respectivement qualifiés aux 15e, 17e et 19e positions.
    Retrouvez toutes les interviews post-qualifications dans la section vidéo de WorldSBK.com, dans laquelle vous pourrez aussi consulter de nombreux contenus exclusifs.
    Les courses de la catégorie WorldSBK ont lieu dimanche à 10h30 et 13h10.

    Ducati and Kawasaki represented on the front row of the grid.

    With the action on track as hot as the air temperature off it, today’s Tissot-Superpole qualifying sessions at the 4.9km Imola circuit was scintillating, with Davide Giugliano (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team) securing the 4th Pole Position of his WorldSBK career thanks to a 1.46.382s lap time. For Giugliano today’s result marked an emotional return to the series following his injury at the official pre-season test in Australia.
    The Kawasaki Racing Team duo of Tom Sykes and Jonathan Rea will join the Italian rider on the front row of the grid tomorrow in what are shaping up to be two very unpredictable races as the top 5 on the grid are separated by a mere 0.472s.
    Row two will comprise Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team), Leon Haslam (Aprilia Racing Team – Red Devils), despite a small crash in the session and the 2nd Aprilia RSV4 RF Jordi Torres.
    Leandro Mercado (Barni Racing Team) heads the third row, he will be joined by Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia) and Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team) while David Salom (Team Pedercini), Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) and Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse) will start from row 4.
    WorldSBK Imola FP2
    Michel Fabrizio, his Althea Racing team mate Matteo Baiocco, reigning World Champion Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike Team) complete the top 15 riders on the grid ahead of tomorrow’s two 19 lap races.
    The earlier 15 minute Superpole 1 session saw Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team) and Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse) progress to Superpole 2. Camier was however unable to take part in the final Pole Position shootout after suffering a technical problem in the closing minutes of the opening qualifying session, resulting in his 12th position on the grid.
    Check out all of the latest interviews from Imola in the video section at worldsbk.com where you will also find lots of exclusive content.

    WSSP ; Cluzel arrache la pole Supersport à Sofuoglu en Italie / Cluzel wins Imola WSS Pole Position fight with his final lap

    Le Français a pris la pole grâce à un superbe dernier tour.

    Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse) s’est emparé de la pole position pour la cinquième manche du Championnat du Monde Supersport 2015, sa quatrième cette année et sa quatorzième dans la catégorie, en se montrant tout juste 0.037s plus rapide que Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing), qui mène le classement général avec 25 points d’avance sur PJ Jacobsen (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) et 35 sur le Français. 
    Marco Faccani (San Carlo Puccetti Racing), le Champion en titre du STK600, s’est quant à lui assuré un premier départ en première ligne, en finissant à plus de huit dixièmes de seconde de Cluzel. 
    Malgré un problème technique survenu à quatre minutes du drapeau à damier, Jacobsen a réussi à s’installer en tête de la deuxième ligne, devant Lorenzo Zanetti (MV Agusta Reparto Corse) et Alex Baldolini (Race Department ATK#25 MV Agusta).
    Gino Rea (CIA Landlords Insurance Honda), Ratthapark Wilairot (CORE Motorsport Thailand), Riccardo Russo (CIA Landlords Insurance Honda) et Kyle Smith (Pata Honda World Supersport Team) complétaient le Top 10, devant Lucas Mahias (Kawasaki Intermoto Ponyexpres), onzième à 1.6s de la pole.
    Le départ de la course sera donné dimanche à 11h40.

    MV Agusta delighted to be on top at home.

    Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse) his fourth Pole Position of the 2015 World Supersport championship, finishing the 45-minute qualifying session only 0.037s ahead of one of current series leader Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing), who claimed second place on the grid for tomorrow’s 17-lap encounter after heading most of the session. Marco Faccani (San Carlo Puccetti Racing) will join the duo on row one, the young Italian who won last year’s STK600 crown claiming a maiden WSS top-3 race start.
    Despite a technical problem in the final 4 minutes American PJ Jacobsen (Kawasaki Ponyexpres Intermoto) will head row 2 while last year’s race winner Lorenzo Zanetti (MV Agusta Reparto Corse) is in contention and will start 5th alongside former podium finisher Alex Baldolini who is enjoying a strong start to 2015. The Italian completes row 2 with his privately entered Race Department ATK#25 MV Agusta.
    Gino Rea (CIA Landlords Insurance Honda), Ratthapark Wilairot (CORE Motorsport Thailand), Riccardo Russo (CIA Landlords Insurance Honda) and Kyle Smith (Pata Honda World Supersport Team) complete the top ten.
    Tomorrow’s race is scheduled to start at 1140 local time.

    WRC Rally de Portugal 2015 ;Evolutions aéro pour les DS3 WRC / Streamlining evolutions for the DS3 WRC


    Il n’y a pas qu’en circuit où les teams travaillent sur l’aérodynamique des véhicules. Au Rallye du Portugal, Citroën Racing propose une nouvelle aéro et une nouvelle livrée pour ses DS3 WRC/Michelin
    Depuis le Rallye Monte-Carlo, les DS3 WRC officielles sont équipées du moteur 1.6 Litre turbo à injection directe et cascade de pignons de la Citroën C-Elysée WTCC, d’une commande de boîte de vitesses semi-automatique, de nouvelles suspensions arrière et d’un aileron arrière redessiné.
    Ces évolutions ont permis à la DS3 WRC de rester au contact des nouvelles VW Polo R WRC en termes de performances. Au Portugal, un nouvel ensemble bouclier + ailes avant viendra compléter un kit aérodynamique offrant moins de trainée et plus d’appui aéro. « Validé en soufflerie et lors de nos essais, le gain obtenu sur les coefficients de traînée et de portance est significatif », affirme Yves Matton, patron de Citroën Racing, qui ajoute que la DS3 WRC n’a cessé d’évoluer depuis son lancement en 2011.
    Ces évolutions techniques s’accompagnent d’une nouvelle livrée sur les trois DS3 WRC, mêlant blanc banquise, noir pena nera et gris aluminium, quelques touches de vert fluo. Comme dans le commerce où les clients peuvent personnaliser leur DS, les pilotes ont pu choisi leur couleur de toit : blanc pour Kris Meeke, gris pour Mads Ostberg et rouge pour Khalid Al-Qassimi.
    La DS3 WRC/Michelin avait signé un doublé au Portugal 2011 (Ogier, Loeb), année de son lancement. Citroën a également remporté les éditions 2010 (Ogier), 2009 (Loeb), 2007 (Loeb), et aussi 2004 (Araujo) et 2003 (Araujo) hors WRC.
    It’s not only racing teams that seek to fine-tune the aerodynamics of their cars. The Rally de Portugal will see Citroën Racing’s Michelin-equipped DS3 WRCs run a new aero package, as well as a new livery.
    Since January’s Rallye Monte-Carlo, the factory DS3 WRCs have been powered by the same direct-injection 1.6-litre turbocharged engine as the Citroën C-Elysée WTCC, along with semi-automatic gearshift, a new rear suspension arrangement and a revised rear spoiler.
    These evolutions have helped to keep the DS3 WRC competitive compared with the latest-spec VW Polo R WRCs. In Portugal, the French cars will feature a new front wing/bumper assembly as part of their new aerodynamic package. “The work has been signed off in the wind tunnel and in testing. The drag coefficient and downforce gains are significant,” says Citroën Racing boss Yves Matton who adds that the DS3 WRC hasn’t stopped evolving since its introduction in 2011.
    Meanwhile, a new livery featuring a combination of white, black and aluminium grey with fluorescent green details will be seen on all three DS3 WRC. As is the case with DS road cars, which customers can customise, the drivers are free to choose their roof colour (Kris Meeke: white / Mads Ostberg: grey / Khalid Al-Qassimi: red).
    The DS3 WRC/Michelin claimed a one-two finish on its Portuguese debut in 2011 (Ogier, Loeb). Citroën drivers also won the event in 2010 (Ogier), 2009 (Loeb) and 2007 (Loeb), as well as in 2004 (Araujo) and 2003 (Araujo) when it didn’t count towards the WRC.