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    jeudi 25 juin 2015

    MotoGP ; Pedrosa signe un nouveau record du circuit à Assen / Record-breaking Pedrosa heads first day of Free Practice

    Le pilote du team Repsol Honda a terminé en tête des essais libres de jeudi au Motul TT Assen.
    Dani Pedrosa (Repsol Honda) a établi un nouveau record pour la piste d’Assen en 1’33.450 jeudi après-midi lors de la seconde séance d’essais, devançant d’un bon dixième de seconde son coéquipier Marc Márquez (Repsol Honda), qui se maintenait ainsi en seconde position.
    Pilote le plus rapide le matin, Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) s’est classé troisième, devant Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech3), Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), Andrea Dovizioso (Ducati) et Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar).
    Cliquez ici pour accéder aux résultats.
    Pedrosa signe un nouveau record du circuit à Assen
    Repsol Honda’s Dani Pedrosa sets the fastest ever lap by a motorcycle around the TT Circuit Assen to top the combined MotoGP™ timesheets.
    Pedrosa outshone his rivals to end the first day of Free Practice at the Motul TT Assen on top after setting a blistering 1’33.450 during FP2, beating his teammate Marquez’s lap record from last season (1’33.462) in the process.
    It was a simply glorious day at the TT Circuit Assen, the only track that has been ever-present in the World Championship calendar since it began in 1949, with track temperatures peaking at 40 degrees Celsius in FP2. With the forecast for Friday not looking great todays Free Practice sessions took on an extra emphasis as riders tried to secure automatic qualification through to Q2. With this in mind, as the clocked ticked down towards the end of FP2, riders headed out on fresh tyres to try and set a flying lap.
    Repsol Honda made it a 1-2 on the combined timesheets, as Marc Marquez, who had earlier crashed on his out-lap in FP1, set the second fastest time of the day, just 0.139s behind his teammate.
    Movistar Yamaha’s Valentino Rossi (+0.202s), using a new frame which his team debuted last week at a private test in Aragon, ended the day in third after he had earlier topped FP1 for the first time since Indianapolis last year.
     Rossi leads the way in FP1 on new frame
    Ducati Team’s Andrea Iannone (+0.249s) was fourth, with Cal Crutchlow (+0.284s) on the CWM LCR Honda the leading Satellite rider in fifth. The man who has won the last four races in a row, Jorge Lorenzo (+0.291s), was in sixth ahead of the second Ducati Team GP15 of Andrea Dovizioso (+0.394s) who ended the day in seventh.
    Aleix Espargaro (Team Suzuki Ecstar) made use of the softer option tyre available to him to finish in eighth, ahead of Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing) and the second GSX-RR of Maverick Viñales who completed the top ten.
    Monster Yamaha Tech 3’s Bradley Smith found himself outside of the top ten in 13th, along with Scott Redding (14th) on the Factory spec EG 0,0 Marc VDS Honda. Stefan Bradl was the leading Open class rider in 15th, while the Aspar Team MotoGP Honda’s of Eugene Laverty and Nicky Hayden finished in 17th and 18th respectively.
    Check out the combined results from the first day of MotoGP™ Free Practice; FP3 starts 9:55am local time on Friday.

    Porsche 911 2.4 S Coupé // 1973 // Raymond Narac

    Portrait vidéo Mode & Passion de Raymond Narac avec sa Porsche 911 2.4S coupé Lauréate du challenge restauration Porsche Classic.


    16ÈME RALLYE TERRE DE LANGRES HAUTE-MARNE (26 AU 28/06) ; Qui pour contrer Jean-Marie Cuoq ?


    Qui pour contrer Jean-Marie Cuoq ? Deuxième épreuve de la saison, le Rallye Terre de Langres Haute-Marne accueillera 97 équipages en moderne et 14 en VHC. Sur un parcours légèrement modifié, tous les pilotes du Championnat vont tenter de faire barrage à l’ogre Ardéchois, Jean-Marie Cuoq ! La 16° édition de l’épreuve Haut-Marnaise sert également de cadre au Championnat Deux Roues Motrices, au Trophée des Manufacturiers ainsi qu’à la 208 Rally Cup dont elle est la troisième manche.
    LE PLATEAU
    32 pilotes inscrits en Championnat de France des Rallyes Terre sont au départ contre 23 en Championnat Deux Roues Motrices. Dans le Trophée des Manufacturiers8 équipages vont représenter Michelin et seront aux couleurs deKumho Tyres22 Peugeot 208 R2 vont en découdre dans le cadre de la 208 Rally Cup.

    LES FAVORIS POUR LA VICTOIRE ET LE CHAMPIONNAT PILOTES
    Déjà vainqueur aux Causses début avril et fort de 6 succès acquis en Haute-Marne,Jean-Marie Cuoq (Citroën C4 WRC) fait naturellement office de favori. Toujours très rapide, Lionel Baud doit vite reprendre en mains sa Ford Fiesta WRC sur la terre pour espérer contrer l’Ardéchois. Avec un rallye dans les jambes, Stéphane Chambon sera naturellement plus compétitif aux commandes de sa Citroën DS3 R5 qu’il découvre cette saison. Véritable révélation du Terre des Causses en Groupe N, Stephan Codou(Subaru Impreza) doit maintenant confirmer sur cette épreuve. Il a pour adversaire dans cette catégorie, Arnaud Mordacq, actuellement deuxième du Championnat sur sa Mitsubishi Lancer Evo9. Jean-Marc Falco doit enfin associer la fiabilité à la vitesse, pour espérer emmener son originale Mitsubishi Lancer Evo9, qui évolue en Groupe R4, sur le podium. Rapidement contrait à l’abandon au Terre des Causses, Nicolas Rivièreest inscrit sur une Peugeot 206 WRC. Egalement engagé sur une WRC des années 2000, en l’occurrence une Citroën Xsara WRC, Cyrille Féraud peut lui aussi se distinguer sur les chemins haut-marnais. Même s’il n'est pas inscrit au Championnat,Matthieu Margaillan qui vient préparer ses prochaines échéances en WRC 3, est à surveiller aux commandes de sa Citroën DS3 R3.

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    LES FAVORIS EN CHAMPIONNAT DE FRANCE DES RALLYES TERRE DEUX ROUES MOTRICES
    Actuellement dominé par Vincent Dubert, présent à Langres sur une Citroën DS3 R3, tout comme Yohan Rossel, membre de l'Equipe de France FFSA Rallyes, ce Championnat devrait une fois encore être dominé par les voitures appartenant au Groupe R. Parmi elles, on note la présence de 7 208 R2 de la 208 Rally Cup, avec en tête de liste François-Xavier Blanc et Jean-Paul Monnin, respectivement deuxième et troisième au classement provisoire du Championnat. Parmi les autres 208, il faut souligner la présence d’Emmanuel Gascou, toujours parmi les meilleurs à Langres,Bruno RiberiStéphane ConsaniPatrick Magnou et Jean-Baptiste Franceschi. Il ne faut surtout pas négliger Jean-Pierre Vital, vainqueur du Trophée Deux Roues Motrices en 2014 et dont la Citroën Saxo VTS fait preuve d’une fiabilité exemplaire, etDavid Julia, le Gardois qui étrenne son habituelle Peugeot 206 RC.

    LES FAVORIS EN 208 RALLY CUP
    Véritable révélation du début de saison dans la formule de promotion Peugeot Sport,José Suarez est au départ pour obtenir un troisième succès consécutif. Ils sont nombreux à vouloir lui barrer la route, à commencer par Stéphane Consani et Cyril Audirac. Ces deux pilotes sont dans l’obligation de réaliser une belle performance puisqu’ils n’ont toujours pas marqué le moindre point ! Comme de coutume sur la terre,Emmanuel GascouFrançois-Xavier BlancFrantz Comoli ou encore Jean-Paul Monnin ont de grandes ambitions, tout comme les leaders de la catégorie Junior,Jordan Berfa et Bruno Riberi.

    LES FAVORIS DU GROUPE N
    Excepté Arnaud Mordacq et Stephan Codou (déjà cités dans les favoris pour le Championnat), Christian Marti (Mitsubishi Lancer Evo9) et Alexander Villanueva(Mitsubishi Lancer Evo10) sont eux aussi à surveiller dans cette catégorie qui regroupe 9 voitures au total.

    DU COTE DE L’ORGANISATION
    Les espaces Eponine et Turenne à Langres serviront de cadre aux vérifications techniques et administratives, ainsi qu’au parc d’assistance, à la salle de presse et à la conférence de presse. Le parc de Blanchefontaine accueillera le podium de départ et d’arrivée, tandis que le PC Course se situera à la salle des fêtes de Langres, place des Etats-Unis.

    PARTICULARITES DU PARCOURS
    8 spéciales sont au programme de cette épreuve qui se caractérise par ladiversité du parcours qu’elle propose avec des parties à la fois lentes et sinueuses et d’autres rapides et très techniques. Une nouvelle épreuve chronométrée est au programme, et toutes sont tracées au nord et à l’est de Langres.

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    LA FICHE TECHNIQUE
    16ème Rallye Terre de Langres Haute-Marne. 491,76 km (reconnaissances incluses) dont 135,40 km d’ES (8), répartis en deux étapes. Départ de Langres (Parc de Blanchefontaine), le samedi 27 juin à 7h10. Arrivée à Langres (Parc de Blanchefontaine), le dimanche 28 juin à 15h50.

    Sites Internet : www.ffsa.org et asalangres.wix.com/asalangres
    Images du rallye : à partir du lundi 29 juin sur www.ffsa.tv

    Honda Dominator by Renard Speed Shop


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    Words by Martin Hodgson.
    It was once a basic Honda 650 Dominator, now the bike before you is a certifiable scrambler beast, with the smile of a Dakar racer to prove it. If there is a legitimate gripe some motorcyclists have of the custom industry it is that while many of the bikes look great, they in fact ride worse than the standard item, sometimes they’re just downright dangerous. But the truth is, very few custom bikes are ever subjected to the sorts of tests a manufacturer puts their machines through. For a custom bike shop what better way to test your abilities than to build a bike for someone who can push it to its limits, a professional racer. For Estonia’s Renard Speed Shop this was never going to be a problem, the 4th placed bike builders from our 2014 Bike of the Year Award, have a reputation for absolute quality and this scrambler for a professional Dakar racer only raises the bar.
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    To start the scrambler build the boys at Renard wheeled over a big bin and began stripping off absolutely everything until only a bare Dominator carcass remained. The frame, rear swing arm, rear shock and the engine are all that didn’t end up at the garbage dump. This is the easy part of any build; it’s when the fabrication starts that we begin to find the limits between our creative and practical sides. For Renard this is where they excel, evidenced immediately on this build with just how perfectly the modified Honda CB100 tank sits on the frame, the lines are simply perfect.
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    The colossal rear subframe from the original Dominator could only peer over the bins edge as a new lighter and much shorter item was hand fabricated. Atop sits one of Renard’s own custom seats that not only gives the scrambler look but is designed to handle all sorts of weather and riding conditions. A scrambler with no fenders not only looks wrong but is a sure sign it’s never ridden to anywhere but an urban café. Renard are never prepared to accept second best, so hand fabricated the slimline front guard that is supported by drilled posts and the rear item that will handle all the dirt and gravel the big rear hoop can spit out. The side covers like the rest of the build are both purposeful and exceptionally finished with a nod to their racer rider.
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    In truth a scrambler’s looks should really only identify the design through a form that is uniquely functional to the object of its purpose. Which is to destroy any road or barrier it comes across, from desert trails, to dirt tracks or jumping Nazi fences in The Great Escape if a scrambler can’t handle these challenges then is it really a scrambler? Well Renard answers that handling question with a set of Sölva’s competition SM front forks, industry leading hardware that come with a five figure price tag. Not totally satisfied even with these lofty standards the engineering talents of the team combined to shorten the forks 18cm, these are the limits you have to push to impress a professional racer. The brakes and hoses have been upgraded to match the handing prowess of the Sölva suspension, while unsprung weight is further reduced with competition spoked rims shod in chunky Avon rear tyres at both ends.
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    The cheap price and plentiful parts of the Honda Dominator are not the only reason they make a good base for a build. Its light weight and torquey big 650cc single perfectly match the needs of a scrambler. Performance is further enhanced with an exhaust that utilises an Akrapovic shorty MX rear can with original heat wrapped headers. While the big puddle problem of sucking in gallons of water is solved with a high performance water proof filter on the intake side. Grabbing gears as you throw the Renard scrambler at all conditions is a darn sight easier with a Magura hydraulic clutch conversion that ensures consistent feel with every pull of the lever.
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    At this point I’m again reminded at just how performance focussed a machine this is, we’ve barely touched on its appearance despite the fact it is an incredible looking machine. The CB100 tank is coated in white with a subtle pinstripe and is topped off with a stunning engraved Renard gas cap. The blue frame matches the Renard Speed Shop graphics on the swingarm, with a set of Rizoma bars completing the theme. The under-over headlights peer through a race plate with a roadworthy low and high beam combination, while a set of Kellermanns BL2000’s, almost invisible to the eye, take care of the indicating. Keeping a track of vital signs is a Koso enduro speedo unit with all electrics running through a Motogadget power box.
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    There is even a tail light and numberplate combo out the back and you start to realise that Renard Speed Shop simply leave no stone unturned. Here is a competition quality motorcycle that will take all a professional racer can throw at it while remaining road legal and it all started with a simple old Honda… incredible.
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    via PIPEBURN