ACE CAFE RADIO

    vendredi 26 juin 2015

    Les héros Français du WTCC prêts à briller à domicile / Home WTCC heroes ready to take centre stage


    Cinq pilotes français partent en quête du succès ce week-end alors que le Championnat du Monde FIA des Voitures de Tourisme fait escale au Castellet.
    Emmenée par le quadruple champion WTCC Yvan Muller et par Sébastien Loeb, qui poursuit sa carrière dans le championnat après avoir décroché neuf titres dans le championnat du monde des Rallyes, la délégation tricolore est également composée de Grégoire Demoustier, John Filippi et Hugo Valente.
    Muller l’Alsacien est l’homme fort du moment après avoir enregistré sa quatrième victoire dans la première des deux manches slovaques le week-end. Cette performance lui permet de ne compter désormais plus que 30 points de retard sur le leader, son équipier José María López. Les prévisions annonçant des températures pouvant atteindre jusqu’à 35°C sur le plateau varois, la lutte promet d’être intense sur cette piste qui accueillit le Grand Prix de France jusqu’en 1990. »C’est sûr qu’il va faire chaud, mais c’est aussi une certitude que ce sera un bel évènement, promet Muller. C’est un beau circuit, court, mais qui offre plusieurs opportunités de dépasser. L’an passé les courses avaient été excitantes et je m’attends à ce que celles-ci soient encore plus disputées. C’est toujours une bonne chose de gagner, et quand c’est à domicile le sentiment est encore meilleur. En tout cas nous ferons tout notre possible. »
    L’autre alsacien de la grille, Loeb, également victorieux sur le Slovakia Ring, mit fin à une série frustrante de résultats ne correspondant pas à ses attentes. Il est d’autant plus motivé qu’il retrouve le Paul Ricard, piste sur laquelle il disputa sa toute première course en peloton en 1997. Il a acquis une énorme expérience des lieux, depuis, ayant notamment testé F1, protos et motos, et se dit en pleine confiance.
    « S’imposer de nouveau fut une très bonne chose, témoigne « seb ».  Je n’avais pas un bon feeling avec la voiture lors des précédentes épreuves et mes équipiers étaient très rapides. A voiture égale, difficile de dépasser. Je n’ai pas vraiment modifié mon style de pilotage, mais je me sens mieux au volant. La Slovaquie fut un meeting parfait. »
    Valente, lui, évolue au volant d’une Chevrolet privée dans le Trophée Yokohama, mais donna du fil à retordre aux meilleurs. Il débute ainsi sa « home race » dans la foulée d’un double succès  et surtout d’une constance qui lui avait jusqu’alors fait défaut.
    « J’étais assez rapide au Castellet l’année dernière et nous n’embarquerons que 20 kilos de poids de compensation, confie le pilote Campos de 23 ans. Je suis à domicile, mais c’est aussi le cas pour mes compatriotes et ils seront tout aussi soutenus que moi. J’espère pouvoir me mesurer à Loeb et Muller et monter sur le podium en course 1 avant de marquer de nouveau de gros points dans la suivante. »
    Samedi, les qualifications débuteront à 15h00. Les deux courses de 16 tours, 13e et 14e manches de la saison, débuteront elles à 12h45 et 14h00, dimanche.


    Five French drivers will be in the thick of the battle when the FIA World Touring Car Championship stops off at Le Castellet in France this weekend.

    Home WTCC heroes ready to take centre stage

    Led by four-time WTCC champion Yvan Muller and Sébastien Loeb, who switched to the WTCC after landing his ninth World Rally Championship crown, the quintet of home racers also includes emerging stars Grégoire Demoustier, John Filippi and Hugo Valente.
    Muller, from Alsace, is the man of the moment after he notched up his fourth win of the campaign in the first of two races in Slovakia last weekend to close to within 30 points of championship leader and Citroën team-mate José María López. With ambient temperatures expected to top 35 degrees centigrade, the battle for top spot at Circuit Paul Ricard, the home of the French Grand Prix until 1990, will be extremely intense.
    “For sure it will be warm and for sure it will be a good event,” said Muller, 45. “It’s a good circuit, quite short but with some overtaking possibility. We had some exciting races last year but this year I expect the battle to be even tighter. To win is always a very good thing and when it’s at home it’s even better. We will do our best.”
    Fellow Alsatian Loeb was also victorious in Slovakia, claiming the second race laurels to end a frustrating run of results. Paul Ricard was the scene of Loeb’s first car race in 1997. He has accumulated considerable knowledge of the track since then in various test sessions in Formula One, sportscars and motorbikes and is full of confidence following his second WTCC win of the 2015.
    “To win again was really, really nice,” said Loeb. “I did not have such a good feeling with the car in the last few races and my team-mates are in the same car as me and are very strong so it makes it difficult to overtake. I have not changed so much my driving but I just feel better in the car. Slovakia was the perfect race for me.”
    Valente drives a privately-entered Chevrolet in the Yokohama Drivers’ Trophy but has spent much of 2015 punching above his weight by outpacing better funded and more established rivals. He starts his home round of the WTCC on the back of his most consistent performance of the season where he finished fifth in both races and was a double class winner.
    “I was quite fast in Le Castellet last year and we will carry only 20 kilograms of weight penalty,” said the 23-year-old. “For sure it’s my home race but it’s also the home race for the others and they will have support just like me. In the south of France on the last weekend of June is a good place to be. I’m hoping to catch Loeb and Muller and score a podium in race one if possible and hopefully get a good result as well in race two.”
    Qualifying for Sunday’s races begins at 15h00 on Saturday. The two 16-laps races, which count as rounds 13 and 14 of the 2015 WTCC season, are scheduled for 12h45 and 14h00.

    How To Build An Everyday Outlaw



    Larry_Chen_Speedhunters_Magnus_Walker_911_porsche_SC-21


    words 
     
    images
     
    Larry Chen

    The last time I wrote a feature about a Porsche 911, I waxed lyrical about the things that make air-cooled 911s so great. To sum it up, my thoughts were that these iconic Porsches are great in stock form, but not so great, or so exotic, that you are afraid to tinker with one, or make it you own. You could once have considered them to be the working man’s dream car, but unfortunately the rising popularity and prices of older 911s have put them out of the reach of many.

    Larry_Chen_Speedhunters_Magnus_Walker_911_porsche_SC-2

    It turns out, however, that the words ‘Porsche 911′ and ‘affordable’ don’t have to be mutually exclusive. And as evidence we present this 1978 911 SC built by none other than the Urban Outlaw himself, Mr. Magnus Walker.

    Larry_Chen_Speedhunters_Magnus_Walker_911_porsche_SC-4

    Now, I know what you’re thinking. Magnus has an incredible garage full of badass Porsches, which is not something many of us can realistically aspire to. So, what does this guy know about doing a 911 on a budget? As it turns out, quite a lot.

    Larry_Chen_Speedhunters_Magnus_Walker_911_porsche_SC-16

    At first glance, the 911s that make up Magnus’s collection might look fairly similar to each other. But as you talk to him, you begin to learn that each car has a different story, a different vibe and a different purpose. The purpose of this particular car is to show that you can have a very rewarding Porsche ownership experience, without breaking the bank.

    Zarco s’assure une nouvelle pole à Assen : Dominant Zarco claims 3rd pole of the season in Moto2™


    Le leader de la catégorie Moto2™ a été le plus rapide en qualifications aux Pays-Bas.
    Zarco en patron dès le départ à Assen
    Devancé par Tito Rabat (EG 0,0 Marc VDS) vendredi matin à Assen, Johann Zarco (Ajo Motorsport) a repris l’avantage en qualifications pour s’assurer la pole position, la deuxième d’affilée et sa troisième cette saison, en battant le Champion en titre de près de trois dixièmes de seconde.
    Sam Lowes (Speed Up Racing) complètera la première ligne après avoir fini devant Simone Corsi (Athinà Forward Racing), Jonas Folger (AGR Team) et Xavier Siméon (Federal Oil Gresini Moto2).
    Álex Rins (EG 0,0 Marc VDS), Tom Lüthi (Derendinger Racing Interwetten) et Lorenzo Baldassarri (Athinà Forward Racing) seront pour leur part en troisième ligne.
    Cliquez ici pour accéder aux résultats.
     Dominant Zarco claims 3rd pole of the season in Moto2™
    Johann Zarco took his third pole position of the season after annihilating the Moto2™ lap record at the TT circuit Assen.
    The Moto2™ paddock enjoyed ideal conditions with track temperatures reaching 36 °C as the sun came out for Qualifying. Current championship leader Zarco smashed Marc Marquez’s 2012 pole record (1’37.133) on the way to claiming his fourth career Moto2™ pole position, setting the fastest ever lap by a Moto2™ bike around the 4.5km TT Circuit Assen in the process.
    EG 0,0 Marc VDS’s Tito Rabat (+0.287s), the reigning Moto2™ World Champion, will start from second with Sam Lowes (+0.532s) on the Speed Up Racing bike completing the front row.
    Athina Forward Racing’s Simone Corsi (+1.047s) recovered from an early crash to start from the front of the second row, ahead of Jonas Folger (+1.088s) on the AGR Team Kalex in fifth and Federal Oil Gresini Racing Moto2’s Xavier Simeon (+1.163s) in sixth.
    Alex Rins (Paginas Amarillas HP40), Thomas Luthi (Derendinger Racing Interwetten), Lorenzo Baldassari (Athina Forward Racing) and Takaaki Nakagami (Idemitsu Honda Team Asia) complete the top ten.
    There were crashes for EG 0,0 Marc VDS’s Alex Marquez (13th) and Ratthapark Wilairot (27th) also crashed during the session, with both riders unhurt.
    Check out the full Moto2™ Qualifying results; the 24-lap race starts on Saturday at 12:20 local time.



    MotoGP : Rossi en pole position à Assen / Rossi on pole at Assen


    Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), leader du classement général, a signé le meilleur temps des essais qualificatifs du Grand Prix des Pays-Bas à Assen, huitième épreuve de la saison. Aleix Espargaro (Team Suzuki Ecstar) et Marc Marquez (Honda Repsol) complètent la première ligne. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), vainqueur des quatre dernières courses, s’élancera de la huitième place.
    Valentino Rossi décroche sa première pole de la saison en établissant un nouveau record de la piste en 1.32.627. L’Italien ne s’était pas élancé de la position de pointe depuis le Grand Prix de Valence en novembre 2014. Il signe ainsi la 61ème pole de sa carrière, la 51ème en catégorie reine.
    Il devance de 0.231 seconde Aleix Espargaro, meilleur temps de la première session qualificative, qui a été le premier à franchir la barre des 1.33. Marc Marquez est troisième en 1.32.886.
    Dani Pedrosa (Repsol Honda), Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3) et Andrea Iannone (Ducati) ont assuré leurs places en deuxième ligne.
    Position décevante pour Jorge Lorenzo qui reste sur quatre victoires consécutives. Le Majorquin doit se contenter de la huitième place (1.33.042), intercalé entre Cal Crutchlow (CWM LCR Honda) et Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar).
    Andrea Dovizioso (Ducati), Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing), également repêché en Q1 et Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) occuperont la quatrième.
    Si les pilotes ont bénéficié de conditions optimales en début d’après-midi avec une piste sèche et une température de 23°C, la pluie est attendue pour demain.
    The 2015 championship leader Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) was fastest in qualifying today for the Netherlands Grand Prix at Assen, round eight of the season. Aleix Espargaro (Team Suzuki Ecstar) and Marc Marquez (Honda Repsol) will join him on Saturday’s front row. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), winner of the last four races, will start from eighth on the grid.
    Rossi picked up his first pole position of 2015 with a new track lap record of 1m32.627s. it’s the Italian’s first qualifying win since Valencia in November 2014. It’s also the 61st pole of his career, and his 51st at the highest level.
    His lap was 0.231s quicker than that of Espargaro who was the first to squeeze beneath the 1m33s threshold in Q1. Marquez ensured third place with a 1m32.886s.
    Dani Pedrosa (Repsol Honda), Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3) and Andrea Iannone (Ducati) will all start from Row 2.
    It was a disappointing day for Lorenzo who is hunting a fifth straight victory tomorrow. The Majorcan (1m33.042s) had to settle for eighth on the grid, tucked between Cal Crutchlow (CWM LCR Honda) and Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar).
    Andrea Dovizioso (Ducati), Q1-escapee Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing) and Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) will line up on the fourth row.
    The riders benefited from dry conditions and a temperature of 23°C but rain is predicted for tomorrow.