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    vendredi 10 juillet 2015

    BMW Days Garmisch 2015

    BMW Days Garmisch 2015 from Roman Haenicke on Vimeo.

    THE BLACK: A STEALTHY HONDA CB350 FROM AUSTRALIA



    The Honda CB350 hits the sweet spot for a stylish urban commuter. It’s well made and nimble, with a dry weight of just 350 pounds or so.

    It’ll comfortably crack the ton, if the parallel twin engine is in good nick. And in the States, you can pick up a good one for around a couple of grand.
    This lovely resto-mod is from Australia, though, where the Honda CB350 is something of a rarity. It’s from Sixty-Six Motorcycles, who have just moved their shop from Perth to the slightly cooler climate of Fremantle on the coast of Western Australia.

    “Our client wanted a classic, small-capacity street bike,” says Sixty-Six’s Peter Ellery. “With clip-ons and rearsets, and a tank from a CB200 in red.”

    But the red tank didn’t make the cut, so this 1971 CB350 is now called ‘The Black.’ And it’s all the better for it—a tight, compact build that didn’t break the bank.

    “We decided to build a bike that was not flashy,” says Peter. “A little bit conservative, but definitely not boring. Fun rather than demanding to ride—yet it always demands a second look.”

    Sixty-Six have built a few small Hondas in the past, so they know how to make them sing. “Our head mechanic Paul races a very quick CB350 in the local Historics class. He knows the motors inside out, and knows how to make them handle well beyond their intended purpose.”

    The air-cooled motor now breathes through K&N filters, with rejetted dual Keihin carburetors for smooth running. Exhaust gases exit via 18-inch reverse cones: “A first for us on a small bike, we normally opt for 12-inch shorties,” says Peter. “The extra baffling produces a tasteful rumble, but it’s not loud enough to piss off the neighbors.”


    The header pipes are original: they have some of the best curves around. “Honda nailed it. But we’d love to put on a set of less restrictive, hand bent pipes on one day,” says Peter.

    Sixty-Six wanted to maintain the integrity of the original classic, so they’ve rebuilt rather than discard the drum brakes. The aluminum surfaces on the braking drum (and fork legs) have been vapor blasted, and the wheel hubs powder coated.

    Other upgrades include stainless steel fenders, indicators from Posh, Tarozzi rearsets, and a vintage-style Daytona headlight and gauge combo. “It helps elongate the look of the bike. Originally we tried a Bates light, but this one is far more complementary. The billet style head light ears work with the exposed fork springs.”


    The rear shocks are from highly regarded Australian maker Gazi, with soft springs and light damping. “They work in harmony with the front end, providing confidence-inspiring cornering and braking,” says Peter. “As much as can be had with drum brakes!” The tires are Avon AM26 Roadriders—a good mix of modern performance and classic looks.

    The riding position is unapologetically lean-forward, but the seat cushioning is ample. (“The bike is actually very comfortable on a long ride.”)





















    It’s usually the CB750 that gets all the attention on the custom scene, but we’d take a CB350 any day. It’s better value, easier to throw around and has plenty enough power for tight city streets—what’s not to like?
    The Black: a stealthy 1971 Honda CB350 from Australian workshop 66 Motorcycles.
    via BIKEexif

    Sébastien Loeb en Porsche Supercup à Spa


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    Grand animateur de la Porsche Carrera Cup France depuis quatre saisons, le Sébastien Loeb Racing avait découvert la Porsche Supercup l’an passé lors de trois manches. Dans sa volonté de rivaliser avec ce qui se fait de mieux à l’échelon international, l’équipe alsacienne a fait une première apparition en 2015 à Barcelone, avec Joffrey de Narda et Roar Lindland. Elle en fera deux autres, à Spa (21-23 août) et Monza (4-6 septembre). L’épreuve belge verra Sébastien Loeb et le pilote norvégien défendre les couleurs du team. (In English)
    Sébastien Loeb « Un plaisir de retrouver toute l’équipe ! »
    Si Sébastien Loeb a fait du Championnat du Monde des Voitures de Tourisme (WTCC) son objectif principal, il est toujours en quête d’expérience sur les circuits, et ce d’autant plus lorsque les opportunités se présentent avec sa propre écurie. Le nonuple Champion du Monde des Rallyes sera ainsi au départ de la manche Supercup de Spa-Francorchamps (21-23 août). Un rendez-vous parfait, comme il l’explique : « J’ai de plus en plus de vécu sur circuit, mais il reste inférieur à mes adversaires en WTCC. C’était valable en rallye, ça l’est encore plus sur circuit, et ça le reste d’une manière général en sports mécaniques : on apprend toujours ! Cette course en Supercup est donc une nouvelle occasion de prendre de l’expérience, de découvrir de nouvelles choses, parfois sur des détails. Je sais qu’on ne me fera pas de cadeau dans le peloton et c’est ce qui est intéressant. Je suis heureux de pouvoir le faire avec le Sébastien Loeb Racing. J’ai trop rarement l’occasion de courir pour le team et je sais que ça va être un plaisir de retrouver toute l’équipe et de courir avec Roar, qui possède une solide connaissance de la discipline. »
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    Sébastien Loeb n’est pas un novice de la Porsche 911 GT3 Cup. Outre plusieurs participations en France, avec notamment deux victoires au Grand Prix de Pau, il a disputé deux manches de la Porsche Supercup en 2013, à Barcelone et Monaco. A Spa, sa voiture arborera une décoration inédite avec, entre autres, le soutien de Nikko, spécialiste des voitures radios commandées.
    Patron-pilote, Sébastien sera accompagné de Roar Lindland, pilote qui évolue au sein du Sébastien Loeb Racing depuis deux saisons. Le Norvégien est un véritable spécialiste : Champion GT3-Cup scandinave en 2012, il a régulièrement couru en Supercup depuis 2013, terminant par ailleurs Vice-Champion du classement B de la Porsche Carrera Cup France en 2014. Après Barcelone, Roar participera aux meetings de Spa et Monza.
    Porsche Cup 2015 Val De Vienne
    « Ces trois courses s’inscrivent dans la logique de ce que nous construisons depuis l’an dernier avec le Sébastien Loeb Racing » confie Roar. « L’objectif est de continuer à progresser afin de viser des résultats encore meilleurs. Parallèlement au programme français, ce sera intéressant de courir à nouveau en Supercup, notamment au niveau du rythme. Cela a déjà été le cas à Barcelone et je veux poursuivre sur cette bonne dynamique. Je commence à bien connaître ces circuits et j’espère pouvoir faire mieux que les années précédentes. C’est un honneur de courir aux côtés de Sébastien. Je me souviens que nous avions couru l’un contre l’autre en 2013 et j’avais été impressionné par sa faculté d’adaptation alors qu’il découvrait l’auto. Ce sera très enrichissant de travailler avec lui et de partager sa vision de la course. Je suis impatient ! »
    Parallèlement aux quatre Porsche 911 GT3 Cup engagées en Porsche Carrera Cup France, le Sébastien Loeb Racing participera donc à trois épreuves de la Porsche Supercup, à chaque fois avec deux autos.

    Hankook 24H PAUL RICARD ; 58 voitures, deux tours d’horloge / 58 cars, twice around the clock



     Cette semaine (10-12 juillet 2015), le Circuit Paul Ricard au Castellet, dans le sud de la France, servira de cadre à l’édition inaugurale des Hankook 24H CIRCUIT PAUL RICARD. Le double tour d’horloge réservé aux GT, voitures de Tourisme et 24H Specials marque le début de la seconde partie de saison sur le front des 24H SERIES powered by Hankook 2015. Il s’agira aussi de la deuxième course de 24 heures de l’année, après les Hankook 24H DUBAI. L’intérêt pour cette course est impressionnant, puisque 58 voitures sont prêtes à participer, soit un plateau réellement international, avec des teams et des pilotes issus de 34 pays différents. “Le vif intérêt pour la quatrième joute de notre saison nous rend très fiers et démontre combien nous avons eu raison d’inclure cette course à notre calendrier’’, commente Gerrie Willems au nom de CREVENTIC. L’agence néerlandaise assure l’organisation et la promotion des 24H SERIES powered by Hankook, en étroite collaboration avec le Dutch National Team. La première édition des Hankook 24H CIRCUIT PAUL RICARD est aussi la première épreuve des 24H SERIES organisée sur le territoire français, pays qui possède la plus longue histoire en sport automobile, puisque la toute première course de voitures, mais aussi le premier Grand Prix, s’y sont tenus. Le Circuit Paul Ricard en lui-même a été inauguré dans les années ’70 et a accueilli toutes les catégories majeures, depuis la F1 jusqu’au Prototypes, en passant par le Grand Tourisme et le Tourisme. Son dessin très fluide, ses incroyables infrastructures au niveau sécurité et de larges zones de dégagement étaient des caractéristiques idéales pour l’organisation d’une épreuve d’endurance avec une grille de départ particulièrement bien fournie. La Classe A6 compte pas moins de 10 voitures sur la liste provisoire des engagés, avec pas moins de 7 Mercedes-Benz SLS AMG GT3. Les équipes engageant le bolide à l’étoile sont notamment Hofor Racing, vainqueur des récentes Hankook 12H ZANDVOORT, mais aussi les Britanniques de RAM Racing, qui mènent le classement des Teams en A6. La Scuderia Praha aligne sa traditionnelle Ferrari, tandis que Simpson Motorsport est de retour avec une Audi R8 LMS. La Classe 997, réservée aux Porsche Cup, a suscité énormément d’intérêt depuis la part des teams français, avec Ruffier Racing, Le Duigou Racing, Curbillé Sport et Porsche Lorient Racing. En SP2, quatre Silhouettes MARC Cars, deux GC Automobiles, plus d’autres GT, garnissent la liste des engagés. Quant à la catégorie SP3, elle inclut une Lotus Evora, une Ginetta, une BMW et une Aston Martin, qui répondent toutes à la réglementation GT4.

    Si l’on s’en tient au nombre d’engagés, la Classe A3T, qui regroupe des voitures de Tourisme avec moteur turbocompressé, est la plus importante, avec pas moins de 11 bolides. La SEAT Léon Cup Racer est devenu le modèle en vogue, mais la Léon Supercopa conserve la cote avec deux exemplaires, pour une BMW 135d et deux BMW M3 qui assurent la variété du plateau. La Classe CUP1, réservée aux BMW M235i Racing Cup, a réuni trois engagés. Enfin, en A2, le plateau est tout aussi impressionnant, avec 10 voitures qui prendront place sur la grille : 6 Renault Clio, 2 Honda Civic Type R, une Peugeot RCZ et une BMW 120d. “Nous sommes assez heureux du mélange entre GT et voitures de Tourisme, et particulièrement ravis de constater le nombre toujours plus important de plus petites voitures apparaissant dans les Classes A3T et A2. Pour nous, ces voitures sont aussi importantes que les GT, explique Gerrie Willems. Afin de leur assurer un maximum de publicité, nous effectuerons un tirage au sort parmi les voitures inscrites en A2, ainsi que les bolides gavés au diesel, afin de placer une caméra on-board dans l’une de ces voitures durant la course. Cela aidera ces équipes à récolter leur part de couverture médiatique.’’ Une retransmission live sera assurée par Motors TV, tandis qu’un streaming live avec des commentaires sera disponible durant les 24 heures de course. Des images des caméras embarquées seront inclues dans le streaming. Hankook sera une fois encore le fournisseur exclusif de pneumatiques pour tous les teams, tandis que BRM, partenaire officiel au niveau chronométrage, fournira aussi les trophées pour le classement général et les différentes classes. SPAA05 proposera son système d’affichage du classement sur toutes les voitures, tandis que Showtrax et Stand21 seront présents avec leurs unités de service et de vente dans le paddock. Les essais libres auront lieu le vendredi 10 juillet de 14h00 à 16h00, suivis des qualifications entre 17h15 et 19h00 et des essais de nuit entre 21h00 et 22h30. Un warm-up battra son plein le samedi 11 juillet de 11h00 à 11h30, alors que le départ de la course sera donné à 14h30, pour une arrivée à la même heure le dimanche, suivie de la cérémonie protocolaire. Pour plus d’infos au sujet des Hankook 24H CIRCUIT PAUL RICARD et des 24H SERIES powered by Hankook, rendez-vous sur le site www.24hseries.com.


    This week (10-12 July, 2015), Circuit Paul Ricard in Le Castellet in the south of France will be hosting the inaugural Hankook 24H CIRCUIT PAUL RICARD. The 24-hour race for GTs, touring cars and 24H Specials marks the start of the second season half of the 2015 24H SERIES powered by Hankook and the second 24-hour race of the year following the Hankook 24H DUBAI. Interest for the race is quite impressive, with 58 cars set to compete and a truly international field with teams and drivers from 34 different countries. “The huge interest for the fourth round if our season is making us very proud and shows that it was right to include this event into our calendar,” says Gerrie Willems on behalf of CREVENTIC. Together with the Dutch National Racing Team (DNRT), the Dutch agency is the organiser and promoter of the 24H SERIES powered by Hankook.
     
    The inaugural Hankook 24H CIRCUIT PAUL RICARD also is the first round of the 24H SERIES powered by Hankook ever to be held in France, the country with the world’s longest history in motor racing as it hosted the first-ever motor race and the first-ever Grand Prix. The Circuit Paul Ricard itself was opened in 1970 and has hosted all the top categories in motorsport ever since, from Formula 1 and sports cars to GTs and touring cars. Its fluent lay-out, excellent safety facilities and wide run-off areas make the circuit ideally suited for endurance races with huge grids.
     
    The A6 class has ten cars on the provisional entry list, with no less than seven Mercedes-Benz SLS AMG GT3s. The competing Mercedes-Benz teams include Hofor Racing, the winners of the most recent running of the Hankook 12H ZANDVOORT, plus British outfit Ram Racing, leaders in the A6 Team standings. Scuderia Praha runs its regular Ferrari while Simpson Motorsport is back with its Audi R8 LMS. The 997 class for Porsche Cup cars has an equally large entry with particular interest from French teams, with Ruffier Racing, Le Duigou Racing, Crubillé Sport and Porsche Lorient Racing. The SP2 class has four MARC Cars silhouettes, two GC Automobiles plus some GT machines. The SP3 class includes a Lotus Evora, a Ginetta, a BMW and an Aston Martin, all to GT4 specifications.
     
    Based on the number of entries, the A3T class for touring cars with turbocharged engines is the biggest to date, with eleven teams on the grid. The SEAT Leon Cup Racer is the car of choice here, but two SEAT Leon Supercopa cars, one BMW 135D and two BMW M3s add some variety. The CUP1 class for BMW M235i Racing Cup cars includes three entries. The A2 class looks strong as well with ten cars on the grid: six Renault Clios, two Honda Civic Type Rs, one Peugeot RCZ and one BMW 120D.
     
    “We are quite happy with this good mix of GTs and touring cars and we are particularly pleased to see the number of smaller cars in the A3T and A2 categories increasing again. For us, teams with these cars are just as important as the big GT class teams. To give them some more publicity, we will organise a raffle among the A2 and diesel-powered teams for an onboard camera, to be placed in one of the cars during the race. This will help these teams get more media coverage as well,” Gerrie Willems says.
     
    There will be live broadcasts on Motors TV with a live-stream including commentary throughout the 24 hours. Footage from the onboard cameras will be included in the stream, too. Hankook will again be providing tyres for all competitors while BRM is the official timing partner and also provides the trophies for the overall classification and the various classes. SPAA05 will have its position displays on all the cars and Showtrax and Stand21 will be present with sales and service booths in the paddock area.
     
    Free practice is scheduled on Friday, 10 July, from 14.00 till 16.00 hrs, followed by qualifying from 17.15 till 19.00 hrs and night practice from 21.00 till 22.30 hrs. A warm-up session will be held on Saturday, 11 July, from 11.00 till 11.30 hrs. The race starts on Saturday at 14.30 hrs and ends at the same time on Sunday, followed by the prize-giving ceremony. More information about the Hankook 24H CIRCUIT PAUL RICARD and the 24H SERIES powered by Hankook can be found at: 
    www.24hseries.com