ACE CAFE RADIO

    samedi 3 octobre 2015

    SVRF PVNK INVITATIONAL 2015 @ SOMEWHERE DANS LES LANDES....


    Beach Party et Wipe Out A Go Go @ Seignosse, vendredi 2 et samedi 3 octobre

    Svrf Pvnk Invitational 2015 @ Somewhere dans les Landes....
    Décidément, les nouvelles scientifiques sont bonnes cette année... Cet été, on découvrait en Afrique du Sud, l'Homo Naledi le chainon manquant de l'humanité et cet automne, quelque part sur un beachbreak de la côte landaise, le Svrf Pvnk, chainon manquant qui nous relie au surf originel... Celui qui faisait le bonheur de l'humanité avant le débarquement des sponsors, des autocollants fluos, de l'ASP World Circuit et des bimbos peroxydées... Un surf à la cool, spontané, pour le fun et, tiens, pendant qu'on y est, ajoutons y de la franche déconne, ça nous évitera les prises de melons... Depuis 4 ans, une bande de primates Basquo-Landais retournés aux saines valeurs de l'age de pierre renoue avec le plaisir pur de la glisse en organisant cette compet' hilarante ou l'on tire sa planche ou son requin gonflable au sort ainsi que son déguisement pourri à enfiler par dessus la combi... Bon, c'est vrai, certains préfèrent taquiner le swell dans le plus simple appareil... C'est toléré... De même que la franche bamboule est de mise du côté du public qui, dès les premières séries se met en condition pour la très éprouvante troisième mi-temps ponctuée de gang banging de tatoos, crash skate, pogos néanderthaliens et concerts de rock garage sauvages, dans cette ambiance festive étonnament proche de l'orgie romaine dont le Sud Ouest a le secret... On est donc loin, et c'est tant mieux, du happening pour frimeurs kakous carburant au bio sans gluten... La preuve en image :

    Cette année, top départ au Coolin A La Plage d'Hossegor, vendredi dès 22h en mode Cheaap et Dirt, combos bordelais sévèrement garage... On y dévoilera, en fonction de la météo, le spot ou s'affronteront samedi des 09h00, les gladiateurs du Svrf Pvnk en mode "Shark Attack"... avant de retrouver la foule en délire de 20h à l'aube pour la remise des prix dans les colimaçons mythiques de l'Escargot, la boite de Seignosse qui résiste mieux au temps et au Top 50 que les blockhaus du Mur de l'Atlantique : Muchos de vacarme annoncé avec les MadcapsFactotum et Cogs = concours d'amplis à 11, fuzz guitare et tambours de guerre... Suivi d'un dj set comme on aimerait en voir plus souvent, confié au digger Sharky, àGlen Goetz, le producteur de Tame Impala et à quelques guests surprise du label Modular... 
    Et dimanche ? Non, laisse tomber... C'est pas la peine...
    À la plage, dans les Landes, vendredi 2 et samedi 3 octobre -Gratuit- Toutes les infos ICI

    vendredi 2 octobre 2015

    Sykes démarre en tête à Magny-Cours / Penultimate WorldSBK round begins with Sykes on top


    Le Britannique a fini la première séance d’essais devant ses compatriotes Jonathan Rea et Leon Haslam.

    Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) a été le plus rapide de la première séance d’essais de l’épreuve de Magny-Cours, où les pilotes du Championnat du Monde eni FIM Superbike ont été accueillis par des températures particulièrement basses.
    Le Britannique a cependant réussi à tourner en 1’38.755 pour s’installer au sommet du classement avec un rien d’avance (0.017s) sur son coéquipier Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), qui est arrivé en France en tant que nouveau Champion du Monde Superbike après avoir été sacré à Jerez.
    Leon Haslam (Aprilia Racing Team – Red Devils) est lui aussi plutôt bien parti sur la piste française et complétait le Top 3 en étant à seulement 0.046s du leader.
    À domicile ce week-end, le Champion sortant Sylvain Guintoli (Pata Honda World Superbike Team) s’est classé cinquième, juste derrière Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team), qui a pour l’instant l’avantage sur Sykes pour le titre de vice-Champion.
    Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki), Niccolò Canepa (Althea Racing), Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia), Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team) et Matteo Baiocco (Althea Racing) ont aussi fini dans le Top 10.
    Jordi Torres (Aprilia Racing Team – Red Devils) découvrait pour sa part la piste de Magny-Cours et a terminé avec le douzième temps.
    Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki) s’est quant à lui classé quinzième tandis que Christophe Ponsson (Team Pedercini) n’a pas pu boucler le moindre tour en raison d’un problème technique qui l’a retenu au garage.
    Suite des essais libres cet après-midi à 15h. 
    Suivez toute l’actu en direct sur Twitter : @WorldSBK

    0.046s split top 3 after FP1.

    With temperatures colder than experienced at any event of the year so far, Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) came out on top at the end of this morning’s FP1 at the 4.411km Circuit de Nevers Magny-Cours lapping in a time of 1.38.755s, well outside the circuit best but still impressive given the heat in the track.
    Newly crowned champion Rea left it until the final 20 minutes to move into the top 3, eventually ending FP1 in 2nd overall just behind his team mate and only 0.017s away from the top spot.
    Leon Haslam (Aprilia Racing Team – Red Devils) had an encouraging start to the weekend in 3rd overall, the British rider looking extremely fast, especially through the fast flowing sector 1 and closing to within 0.046s of his Kawasaki rival.
    Outgoing champ Sylvain Guintoli powered his Pata Honda to 5th after a number of consecutively quick laps in the first half of the session, just behind Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team) who was 4th and ahead of Alex Lowes who put his Voltcom Crescent Suzuki in 6th.
    Niccolo Canepa (Althea Racing), Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia), Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team) and Matteo Baiocco (Althea Racing) completed the top ten.
    WorldSBK rookie Jordi Torres is riding at the Magny-Cours track for the first time, the Spaniard using the session to learn his way around, he eventually finished FP1 in 13th overall.
    French rider Randy de Puniet (Voltcom Crescent Suzuki), who hasn’t been to Magny-Cours for 16 years ended the opening 45 minutes in 15th overall while compatriot Christophe Ponsson (Team Pedercini) failed to complete a lap after problems kept him in the garage throughout.
    FP2 will take place at 1500 local time. Follow the action as it happens on Twitter: @WorldSBK

    WRC Rallye de France - Tour de Corse 2015 : Evans leader surprise !/Evans takes surprise lead for Ford/Michelin + vidéo


    Dans des conditions météo dantesques, le Gallois Elfyn Evans (Ford/Michelin) a pris les commandes du Tour de Corse 2015 après un meilleur temps dans l’ES3. Premiers co-leaders, Sébastien Ogier (VW) et Robert Kubica (Ford) ont perdu du temps dans cette spéciale. Kevin Abbring (Hyundai) et Jari-Matti Latvala (VW) complètent le podium provisoire.
    Although SS1 ran to schedule in perfectly practicable - if wet - conditions, the Corsican clerk of the course was unfortunately compelled to cancel SS2 (43.69km) because of a landslide 22km into the test, plus serious flooding on the run-out to the start.
    Si l’ES1 s’est déroulée normalement, la suite de la journée fut plus mouvementée. L’ES2 a dû être annulée en raison d’éboulement dans la spéciale et d’inondation sur la liaison. Cette annulation a privé les concurrents de 40% de l’étape.
    Mais les organisateurs sont parvenus à maintenir l’ES3, après un parc de regroupement rallongé d’une heure et demie et quelques minutes de retard supplémentaire. Pendant cette interruption, de violentes averses se sont abattues sur Corte et la spéciale elle-même.
    Finalement, le feu vert fut donné pour les 36,43 km de ce secteur très difficile entre Francardo et Sermano, via le col Saint Antoine. En raison du retard, nous étions à l’arrivée très en avance, ce qui nous a permis de collecter des informations des ouvreurs. « La première partie est horrible, de véritables rivières coulent de la montagne, il y a des pierres sur la routes. La fin est un peu mieux. »
    Dans ces conditions apocalyptiques, Sébastien Ogier semblait marcher sur l’eau. Le champion du monde comptait près de 30 secondes d’avance sur Latvala, avant de s’arrêter pour changer une roue arrière. Co-leader à l’issue de l’ES1, Ogier se retrouve à la 10e place, à 1min13s2 de la tête de course. Mais rien n’est perdu car le parcours est encore long jusqu’à Ajaccio.
    Robert Kubica (Ford), qui avait signé le même chrono qu’Ogier dans l’ES1, a lui aussi perdu du temps dans l’ES3 et pointe à la 5e place, derrière Mads Ostberg (4e), meilleur représentant Citroën aujourd’hui.
    Cette ES3 a été brillamment remportée par Elfyn Evans (Ford/Michelin). Le Gallois, qui avait déjà montré sa pointe de vitesse sur asphalte en Allemagne (seul temps scratch hors Volkswagen), a laissé son poursuivant immédiat, Kevin Abbring (Hyundai), à 10s3. Le jeune pilote Ford est leader avec 18s7 d’avance sur le Néerlandais, très performant aujourd’hui sur sa i20 WRC/Michelin. Jari-Matti Latvala (VW) est 3e à 22s9 d’Evans.
    Au volant de sa Ford Fiesta RS WRC version 2012, le vainqueur sortant du Tour de Corse Stéphane Sarrazin est 6e du général provisoire, devant Mikkelsen (VW) et Meeke (Citroën). Autre pilote Ford « privé », Bryan Bouffier est 9e.
    Cette première journée fut bien difficile pour l’équipe Hyundai, malgré la performance d’Abbring. Thierry Neuville a tapé un muret dans l’ES1, Dani Sordo a perdu 2 minutes dans l’ES3 et Hayden Paddon, qui découvre la Corse, pointe à la 11e place.
    En WRC-2, Craig Breen (Peugeot/Michelin) est leader devant Julien Maurin (Ford) et Esapekka Lappi (Skoda), les trois étant groupés en quelque 10 secondes. Premier leader, Pontus Tidemand (Skoda) s’est arrêté dans l’ES3.
    Demain, la journée compte trois spéciales. La météo devrait être plus clémente, les routes devraient s’assécher. Ce qui va compliquer les choix de pneumatiques...
    Poor weather affected this afternoon’s Tour de Corse programme, but Welshman Elfyn Evans (Ford) survived the pit-falls to emerge as the surprise overnight leader. Earlier pace-setters Ogier and Kubica were both slower on SS3. The equally surprising Kevin Abbring (Hyundai) appears in second place tonight (+18.7s). VW’s Latvala is third (+22.9s).
    Although SS1 ran to schedule in perfectly practicable - if wet - conditions, the Corsican clerk of the course was unfortunately compelled to cancel SS2 (43.69km) because of a landslide 22km into the test, plus serious flooding on the run-out to the start.
    Indeed, that’s one of the risks of organising few, long stages, since the disappearance of Casamozza-Ponte Leccia 1 deprived competitors of 40 percent of today’s competitive action.
    The organisers were consequently keen not to lose Leg 1’s third and last stage. They consequently held competitors at the lunchtime regroup for an extra 90 minutes while they evaluated the state of ‘Francardo-Sermano 1’.
    The green light was finally given to run the 36.43km stage, albeit three-quarters of an hour late. As a result, we were in position at the Stop Control well in advance, which allowed us to collect information from the ‘gravel note’ crews. “The first part is horrendous,” we learned. “There is so much water running off the mountain, bringing lots of stones onto the stage. The end is a little easier.”
    Sébastien Ogier - who co-led the rally after SS1, equal with Robert Kubica (Ford) – would perhaps have preferred SS3 to have been cancelled, too, since the Volkswagen star dropped around a minute-and-a-half to change a rear-left slow puncture after hitting a stone. Kubica’s time wasn’t great, either, almost a minute off the fastest effort: “Very tricky. There were a lot of places with water crossing, and very little grip. I took it safe.”
    Surprisingly, the man of the afternoon was Corsica rookie Elfyn Evans (Ford/Michelin) who powered through the conditions to post the fastest time and complete Day 1 at the top of the provisional order. At the Stop Control, he seemed sincerely surprised. “It didn’t feel particularly great,” he said, trying hard to conceal a smile after learning he was really leader. “It was very tricky, and there was also lot of information from the gravel crew to take on-board. My gravel guys did a very good job.”
    Only 10 seconds short of the Welshman was Dutch youngster Kevin Abbring in the fourth Hyundai. “My pace notes were great, especially for the first part,” he reported. “I don’t take part in many rallies at the moment, so it’s hard to have a good feeling straight away.
    The third and fourth fastest times went to French Ford privateers Bryan Bouffier and Stéphane Sarrazin who were split by just three seconds, while the next best WRC regulars were VW’s Andreas Mikkelsen and Jari-Matti Latvala.
    Hyundai’s Dani Sordo lost a chunk of ground with a puncture.
    In tonight’s standings, Evans and Abbring are first and second overall, joined on the podium by Latvala. Fourth is Citroën’s Mads Ostberg (+38.8s), tailed by Kubica (+40.3s). Endurance racer Sarrazin (who completed SS3 without realising he had significant rear-right suspension damage!) is the best-placed Frenchman (6th, +43.1s), but Ogier is down to 10th overall (+1m13.2s).
    The WRC2 class is provisionally topped by Ireland’s Craig Breen (Peugeot/Michelin), chased by Frenchman Julien Maurin (Ford) and Finn Esapekka Lappi (Skoda/Michelin) who needs to a good result in Corsica to boost his title chances.
    Twenty-year old Yohan Rossel (Citroën/Michelin) has pulled out a nice lead in WRC3, ahead of Tempestini and Folb. Gilbert lost time on SS3 and is currently fifth.
    Finally, ex-Le Mans winner Romain Dumas has stolen a 13.7s advantage over WRC veteran François Delecour (both Porsche/Michelin) in the RGT class.


    One Vespa Leads To Another

    When he was six years old, Peter Maas nabbed his grandfather’s garage key and snuck into his own future. Inside the shop, he found himself captivated by the shelves of carburetors and spark plugs, and old pictures of his grandpa’s TT racing days at Assen. From that moment on, Maas was obsessed with old things, and especially with old things that motored about on two wheels.

    Upon turning sixteen, Maas bought himself a Vespa PK50. From there, one Vespa led to another and, today, he finds himself buying, selling, and restoring Vespas for a living in the Netherlands. He can now frequently be found stirring up the autumn leaves from atop his all-original GS160, an Italian-production model that exemplifies the voluptuous metal construction of the 1960s-era Vespas, Maas’s favorite.

    Out of a mischievous childhood moment, Maas created a life that allows him to share his passion for vintage Vespas with others. In this video, he shares it with us.

    Drive Tastefully®