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    samedi 29 novembre 2014

    Barcelona - Wheels and Waves

    Barcelona - Wheels and Waves from Thomas Krause on Vimeo.

    MotoGP ; Une transition en bonne voie pour Loris Baz


    Le rookie français a fait son deuxième test en MotoGP™ avec NGM Forward Racing cette semaine à Jerez et a dressé un bilan positif de ses premiers essais sur Forward-Yamaha Open avec OffBikes.com.

    Loris Baz, NGM Forward Racing, Jerez Test
    Jeudi, le team NGM Forward Racing terminait son dernier test avant la trêve hivernale sur le circuit de Jerez. Pour Loris Baz, ce test représentait sa deuxième sortie au guidon de la Forward-Yamaha. Le pilote français revient sur les objectifs de ses premiers tours de roue en catégorie MotoGP™ et dresse un bilan positif.
    À Valence, tu découvrais la Forward-Yamaha, quelles ont été tes premières impressions ?
    « Mes premières sensations ont été très bonnes. Par rapport à une Superbike, les différences principales portent sur la rigidité de la moto et sur les vitesses de passage en courbe. Pour être honnête, je ne m'attendais à rien afin de ne pas être surpris voire déçu. Il y a un ensemble d'éléments qui font que la MotoGP est beaucoup plus réactive aux mouvements qu'on peut avoir dessus ou aux propriétés de la piste. Je me suis rapidement habitué aux freins. Globalement, j'étais très satisfait de mon premier contact à Valence. »
    Quels ont été les premiers points sur lesquels vous avez travaillé ?
    « Au départ, nous avons travaillé afin de trouver ma bonne position sur la moto. C'était encore l'objectif cette semaine à Jerez. Parallèlement, le but était de s'habituer à la MotoGP en effectuant le plus de tours possibles afin de prendre la mesure de la moto petit à petit, sans commettre d'erreur, tout en prenant le plus de plaisir. »
    L'équipe a testé les suspensions Kayaba, comment se comportent-elles sur la Forward-Yamaha ?
    « Il n'est jamais facile de changer lorsqu'on tente de s'habituer à quelque chose. L'équipe dispose d'une très bonne base avec les Öhlins. Kayaba est d'abord une inconnue pour toute l'équipe avant d'être une inconnue pour moi. Il y avait beaucoup de mouvements parasites avec les Kayaba. Il était donc assez difficile d'avoir la même confiance que le lundi à Valence. Dans tous les cas, ça m'a permis de continuer à réaliser des tours avec la moto. Malgré tout, j'ai réussi à améliorer et c'est ce qui comptait le plus à ce moment. »
    Loris-Baz-NGM-Forward-Racing-MotoGP-Valencia-Test-581434
    La pluie est venue perturber la deuxième journée du test à Valence, était-ce une difficulté supplémentaire dans ton apprentissage ?
    « J’ai tout de suite été bien sur le mouillé avec un bon rythme. J'ai chuté à deux reprises. La première chute était entièrement de ma faute alors que la seconde était liée à ma position de pilotage : je n'arrivais pas toucher le sélecteur comme il le fallait. J'ai donc touché le sélecteur sans enclencher la vitesse et j'ai perdu l'avant. Globalement, je suis satisfait du potentiel de la moto et des pneus sur le mouillé. »
    Quels étaient les objectifs du test à Jerez cette semaine ?
    « Le but était de continuer à améliorer ma position car à Valence j'étais vraiment plié sur les bouts droits et je n'arrivais pas à me caser sur la moto. C'était très compliqué et il fallait que nous progressions sur ce point. Nous avons fait un grand pas en avant dès le premier jour. Désormais, j'arrive presque à rentrer mes coudes devant mes genoux. Le but est aussi d'être plus à l'aise en virage. Il y a encore des améliorations à faire pour les prochains essais mais ces modifications m'ont permis d'être plus à l'aise dans mon pilotage et d'être plus fluide. Évidemment, l'objectif était aussi de continuer à me familiariser avec la moto et de progresser petit à petit. »
    Concrètement, quels sont les points qui ont été modifiés sur la Forward-Yamaha pour correspondre à ton gabarit ?
    « Nous avons reculé légèrement la selle, avancé les demi-guidons et baissé les cales-pieds. L'équipe a amené de nouveaux éléments à Jerez pour les baisser davantage. Pour les prochains essais, nous allons essayer de les baisser encore légèrement, de reculer et de rehausser la selle. Nous ne serons alors pas loin de la position idéale pour moi. »
    Les temps que tu réalises à Jerez ne sont pas éloignés de ceux de ton coéquipier Stefan Bradl, quel bilan dresser de ce test ?
    « Jerez est un circuit que j'apprécie beaucoup plus que Valence. Très rapidement, j'avais plus de repères et j'ai réussi à me placer dans un rythme plutôt correct. Toutefois, le temps était capricieux. Mercredi était une bonne journée malgré tout mais le temps s'est rafraîchit assez vite. Sur une piste plus fraîche, j'avais des sensations différentes. Je n'ai pas été en mesure de trouver la limite et d'améliorer en fin d'après-midi. Néanmoins, je reste très satisfait des temps qui ont été réalisés le matin. »
    Quels seront les objectifs pour l'équipe et toi lors du prochain test à Sepang début février ?
    « En plus de ma position de pilotage, nous allons travailler autour des points sur lesquels nous avons encore quelques difficultés comme les zones de freinage ou la maniabilité. Nous allons essayer de trouver une meilleure direction qui me convienne mieux que celle que nous avons actuellement. Pour le moment, nous roulons avec les réglages de base. Nous allons commencer à modifier ces réglages en nous inspirant peut-être de ceux d'Aleix Espargaró afin de nous rapprocher des meilleurs chronos. »
    L'électronique fait habituellement partie d'un des éléments compliqués dans l'appréhension d'une MotoGP, quel a été ton cas ?
    « J’ai eu la chance d'évoluer dans une équipe Superbike disposant d'une électronique très développée. En MotoGP, le niveau est encore supérieur mais ce sont des éléments avec lesquels j'ai déjà l'habitude de travailler que ce soit le Traction Control, le Wheelie-Control ou encore la gestion de l'ouverture des gaz. Ces contrôles fonctionnent différemment sur cette MotoGP mais la base reste similaire et ce n'est pas un problème pour moi. »
    L'année 2014 se termine sur ce test à Jerez, que prévois-tu durant la trêve hivernale ?
    « Comme d'habitude, je prévois de la préparation physique. On va dire que les freins carbone travaillent plus les bras que les freins aciers d'une Superbike. Je vais donc axer mon entraînement autour d'un renforcement musculaire. Je vais essayer de faire un peu de moto (Cross ou Supermotard). Le mois de février sera vite arrivé. »
    Propos recueillis par OffBikes.com

    THE DEUSKY 510


    SPIRIT OF ZELLER: A BMW R NINET HOMAGE


    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    Thanks to BMW Motorrad’s aggressive (and slightly genius) marketing strategy, custom R nineTs were popping up before the bike had even hit showroom floors. And now that the furor has died down, local distributors are having a go too.
    BMW Italy recently invited dealers to participate in an R nineT build-off and one dealer turned to Officine Sbrannetti to build their entry. This is it, and as far as we’re concerned, it’s a shoo-in.
    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    Officine Sbrannetti is a fairly young operation, run by five friends out of an old house in La Spezia. They started up two years ago—spending the first nine months converting the house into a workshop before tackling their first motorcycle.
    This R nineT is only their seventh build, but it’s an absolute cracker. “We had an idea in our heads,” says founding member Jody Basso. “We chose to base our R nineT on an important historical BMW motorcycle.”
    The iconic BMW Rennsport RS54 racebike.
    That motorcycle was the legendary BMW RS54 Rennsport (above), piloted to second place in the 1956 500cc World Championship by Walter Zeller. Since the profile of the R nineT is radically different, the goal was to build a modern homage, rather than an exact replica—while carrying over as many details from the Rennsport as possible.
    The BMW R nineT’s original fuel tank was handed over to Pierluigi Tagliagambe from TP Design in Massa. He finished it in a mix of matte and gloss black, with a textured aluminum stripe to mimic the white pinstripes on vintage BMWs. The areas where a racer’s thighs and arms would make contact with the tank were then distressed, giving the bike a track-worn vibe.
    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    Turning their attention to the seat, the team fabricated a metal base that could be attached using existing fittings.
    Leather artisan Andrea Lava of LA1972 upholstered it in aged leather, and also created a matching tank belt and sternum pad, embellished with the name and number of the bike.
    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    Officine Sbrannetti prefer to use metal when fabricating parts, rather than plastic or fiberglass. In keeping with this they asked another friend, Emanuele of Della Signs, to make a set of number boards.
    “The plates and numbers are aluminum, held together by nails,” explains Jody. “It’s very skilled handiwork.”
    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    The boards were fitted using hand-made brackets, with the front bracket doubling up as a mount for a small MMB speedo. The Sbrannetti crew then trimmed the stock front fender and modified a rear fender from Officine 08. Both were fitted using custom-made braces, with the rear fender aligned to hug the wheel in the style of the RS54.
    Staying with the vintage feel, the valve covers and swingarm were stripped and finished in a light grey. But now the black wheels and gold forks looked out of place. So they were anodized in silver and black respectively by another La Spezia company, Style & Performance.
    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    Style & Performance also supplied the nineT’s finishing kit: aluminum rear-sets, clip-ons, a new top triple tree, and a unique filler hole flange for the fuel tank to enable the use of a Monza gas cap.
    “For the exhaust system, we wanted the effect of the open exhausts from competition bikes in the 1950s,” says Jody, “but that noise had to be ‘acceptable’.” To achieve this, they turned to Sicilian company MASS. “They proved to be incredibly helpful, developing a new system from scratch, completely approved for road use.”
    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    Despite this, the R nineT as it’s shown here (complete with racing slicks), is not road legal. “We realized our project purely as a racing version, with no compromise,” explains Jody. Even so, there’s a version of the front plate with a headlight, and a license plate holder.
    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    In a final tribute to Walter Zeller and his Rennsport, Officine Sbrannetti dubbed their R nineT “Spirit of Zeller.” And as modern interpretations of vintage race bikes go, it’s as good as it gets.
    Spirit of Zeller: a BMW R nineT homage by Officine Sbrannetti
    via BIKEexif

    Get Shorty: The curious tale of a one-off Mustang, on sale after 47 years


    Auctions America will be offering the one-off ‘1964½ Ford Mustang III Factory Prototype’ on 27-29 March in Ford Lauderdale, Florida. As if the year of manufacture weren’t odd enough, you might also like to know that the car is affectionately known as the Mustang ‘Shorty’. Here’s why…
    The Mustang III was a one-of-a-kind design study built at Ford’s request by the Dearborn Steel Tubing Company, and it was based on a prototype Mustang chassis, shortened by 16 inches. Hence ‘Shorty’, we presume. Having created the Shorty’s chassis, the designers equipped it with a custom-built 302-cubic-inch V8, while the two-seat, fastback coupé body was the work of freelance designer, Vince Gardner, better known for his custom creations of the 1950s and 60s.

    Now for the curious bit...

    Ford’s plans for limited production never came to pass and, apparently upset at the thought of the prototype’s impending destruction, Gardner hid it away in a nearby warehouse. It was subsequently reported stolen by Ford, only to be discovered several months later (after the insurance had paid out for it). It now leads a much more sedate and sophisticated existence, restored to its former glory and shown – in public for the first time in 40 years – at the 2013 Amelia Island Concours d’Elegance.
    The ‘Shorty’ will carry an estimate of $400,000 - $600,000 when it goes under the hammer in late March at Auctions America’s Fort Lauderdale sale. The multi-day auction is expected to feature around 500 cars, from all sectors of the collector car market. See auctionsamerica.com.
    Photos: Drew Shipley © 2014 Auctions America
    You can find several Ford Mustangs of standard length for sale in the Classic Driver Market.

    Will this Brough Superior SS100 sell for £300,000?


    It’s a rare occasion that a Brough Superior SS100 comes up for sale – but at Bonhams’ Bond Street sale at the end of November, a special version of this ‘Rolls-Royce of motorcycles’ will go under the hammer…
    The SS100 in question is the ‘Alpine Grand Sports’ version, which pays homage to the Alpine Trial reliability run that George Brough famously entered in 1925. Built in 1929, the ‘AGS’ features a lower compression ratio (for better touring suitability), a small fly-screen and a pair of toolboxes as standard. Perhaps even more impressive is that the 85-year-old motorcycle retains matching numbers for the frame and engine – despite the previous owner using it regularly across Scotland, France, Spain, Italy and Austria. 

    Riding high

    The recently restored motorcycle (completed by marque specialist Tony Leedal) will go under the hammer on 30 November at Bonhams’ Bond Street sale, carrying an estimate of between £270,000 and £320,000. 
    Photos: Bonhams

    Sébastien Loeb : « Ce n’est pas un come-back »


    Deux jours après l’annonce de sa participation au Rallye Monte-Carlo 2015, nous avons joint Sébastien Loeb à Nice avant le début des reconnaissances du Rallye du Var qu’il va disputer avec sa femme Séverine.
    Il ne faut jamais dire jamais. D’ailleurs, en tirant sa révérence à la fin du Rallye de France-Alsace 2013, Sébastien Loeb avait précisé qu’il se retirait du Championnat du monde des Rallyes FIA sans exclure une apparition ponctuelle en rallye, ici où là...
    Il n’a donc pas hésité un instant lorsque Cit… – pardon, DS, lui a proposé de l’engager au Rallye Monte-Carlo 2015. Citroën et DS, qui souhaitent ardemment communiquer sur la naissance de la toute jeune marque, ne pouvaient pour ce faire trouver mégaphone plus puissant que le « Monte-Carlo », rallye universellement connu et suivi. L’idée d’envoyer leur meilleur ambassadeur faire héros sur le Rocher s’imposait dès lors naturellement.
    Elle réjouit bien évidemment les aficionados de la discipline, ravis que la saga Rally Star Wars s’enrichisse d’un nouvel épisode palpitant : le retour du Jedi, sept fois vainqueur en Principauté. C’est entre Nice et Ste Maxime, sur la route des recos du Rallye du Var, que nous avons joint Seb pour qu’il nous donne son point de vue sur l’évènement.
    Sébastien, tu vas disputer le Rallye du Var sur une DS3 WRC/Michelin en compagnie de ton épouse Séverine. Préparation planifiée en vue de ce retour au Monte-Carlo ?
    « Non. Notre décision de disputer ensemble ce rallye que nous apprécions et l’engagement à Sainte-Maxime d’une DS3 WRC alignée par l’équipe de Satory sont antérieurs à l’idée de ce retour au Monte-Carlo. »
    Tu es en manque de rallyes ?
    « Non, pas vraiment. Mais j’ai toujours aimé les participations hors-programme. Quand mon calendrier était « rallye », j’appréciais de m’engager ponctuellement en circuit. Nous sommes dans la situation inverse. Retrouver les éléments spécifiques au rallye, le pilotage de nuit, la proximité des fans, toutes ces sensations qu’on ne trouve qu’en rallye, oui, ça me plaît. Mais ça reste un one-shot, ce n’est pas un come-back. »
    Vous avez étudié le parcours du Monte-Carlo 2015 ?
    « Pas vraiment. Juste assez pour constater que Daniel et moi ne connaissons que deux spéciales : Sisteron-Thoard, et le Turini en sens inverse, qu’on a dû emprunter il y a une dizaine d’années… »
    Avez-vous testé la version 2015 de la DS3 WRC ?
    « Pas encore. Je sais qu’il y a de petites évolutions, dont une concernant le moteur. Une grosse séance de roulage est prévue avant l’épreuve. »
    Comment évaluez-vous vos chances ?
    « A dire vrai, cet aspect ne nous préoccupe pas. Bien sûr, j’espère que nous serons dans le coup, on va tout faire pour que ce soit le cas. Mais il n’est pas interdit d’être lucide : nous partons de loin. Après, le Rallye Monte-Carlo est un rallye spécial, avec parfois de possibles « coups de pneus », avec l’importance de la lecture de la route lorsque les conditions sont difficiles. L’expérience est sûrement un atout. »
    Question bonus : neuf participations, sept victoires, quelles sont les éditions du Monte-Carlo que tu as préféré ?
    « Je place en haut du classement 2002. La première en WRC. Même si au final une pénalisation nous relègue au deuxième rang, nous, les novices, avions battu Mäkinen dans les spéciales. Puis 2003 : triplé Citroën, nous devançons Carlos (Sainz) et Colin (McRae). Sur le plan du pilotage, j’ai bien aimé aussi 2006 : notre sortie de route du premier jour nous a obligés à attaquer à bloc jusqu’au dernier mètre de spéciale, sans calculer. C’était jouissif. »
    C’est également dans le périmètre du Rallye du Var, au départ de Collobrières pour être précis que nous avons joint l’alter ego de Seb, le toujours facétieux « Danos » Elena : « Même un peu rouillé, le Monégasque que je suis est naturellement ravi de participer une fois de plus à son rallye national. J’ai cru comprendre que mes petits camarades rigolent sous cape en songeant au programme de remise en forme que je vais devoir m’imposer. Mais ils savent bien que je vais faire le nécessaire. J’ai hâte d’être au départ… »

    cuir

    Cars, Bikes & Bacon

    vendredi 28 novembre 2014

    MotoGP; Márquez : « Le succès peut vous mettre mal à l’aise » / ‘Success can make you uncomfortable’

    Interviewé par motogp.com, Marc Márquez a discuté de sa place dans les médias et des inconvénients d’être en permanence au centre de l’attention.
    Marc Marquez, Repsol Honda Team, MAL RACE

    Marc Márquez a réécrit une importante partie des records historiques de la catégorie reine cette année, en établissant de nouvelles références pour le nombre de pole positions et de victoires remportées au cours d’une même saison, et était évidemment au centre de l’attention tout au long de l’année. Avec quatre titres mondiaux à son palmarès sur les cinq dernières années, l’Espagnol, âgé de 21 ans, s’habitue petit à petit à sa célébrité mais admet que le succès n’est pas toujours facile à gérer.
    « Les questions posées aux autres pilotes étaient toujours les mêmes, » rappelle Márquez. « C’était du genre : ‘De quoi avez-vous besoin pour battre Márquez ?’ ou ‘Comment arrêter Márquez ?’. J’étais parfois un peu mal à l’aise parce qu’en tant que pilote, je sais ce qu’on ressent lorsqu’on vous pose une question à propos de votre rival plutôt que de vous. S’il ne s’agit que d’une ou deux questions, ça va, mais lorsque ce sont toujours les mêmes questions au sujet du même concurrent… Je m’inquiétais que les pilotes avec qui je m’entends bien commencent à me détester ! »
    « C’est un peu étrange. En réalité, le plus vous gagnez et plus votre avantage augmente. La pression devrait donc être moins importante parce qu’en gagnant, on obtient l’opportunité de continuer à lutter pour le championnat en pouvant prendre moins de risques. Au lieu de ça, à chaque fois que je gagnais, j’avais de plus en plus de pression parce que les gens attendaient que je fasse une erreur. Je sentais que le jour où j'allais faire une erreur allait faire les gros titres. Au final, quand j’ai fini quatrième à Brno, ça a été un grand soulagement parce que je pouvais enfin me dire que les gens allaient arrêter de penser à ce que je remporte toutes les courses… Ils sont passés à autre chose, la situation est redevenue normale et j’ai davantage pu me concentrer sur moi-même. »
    L’an prochain, Marc Márquez tentera de devenir le premier pilote à décrocher trois titres consécutifs dans la catégorie reine depuis Valentino Rossi.
    Marc-Marquez-Repsol-Honda-Team-MotoGP-Valencia-Test-581603
    In a candid sit-down interview with motogp.com following his second MotoGP™ title win, Marc Marquez has spoken of the added media attention in 2014 and admits how being in the spotlight can be a somewhat awkward experience.
    Having re-written the record books in 2014, sealing more pole positions and Grand Prix victories than any other rider had previously done in a single season of the premier class, Marquez was naturally the centre of attention in the majority of press conferences and media gatherings. Having won four World Championship titles in the last five years, some may say the 21-year-old Spaniard is becoming accustomed to such worldwide acclaim, but even he admits this can be a tough challenge at times.
    "I remember how all of the questions to the other riders would continue to be the same," Marquez recalls. "It would be things like: ‘What do you need to do to beat Marquez?’ and ‘How can you stop Marquez?’ Somehow I was a bit uncomfortable about it because, as a rider, I know how it feels when they ask you about your rival and not about yourself. If it is only one or two questions it is okay, but when you get the same thing all the time, the same questions about the same competitor…I was worried that even riders I get on well with would end up hating me!
    "It was a bit bizarre. In reality the more you win, the greater your advantage. So the pressure should be decreased because, each time you win, you are having to risk less on the following occasion in order to push for the championship. Instead, every time I won I was having more and more pressure because I felt like people were just waiting for me to make a mistake. I always felt that the day I failed would make big news. Finally, when I finished fourth at Brno, it actually came as a huge relief, as I was able to say to myself, ‘Okay, now people will stop talking about whether I can win all of the races…they will move on, so things will go back to normal and I will be able to concentrate more on myself.’"
    In 2015, Marquez will be looking to become the first rider to win three consecutive premier class world titles since Valentino Rossi in the middle of the last decade.
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    I HAD TOO MUCH TO DREAM LAST NIGHT


    Deus ex Machina in collaboration with Raen are super stoked to present our latest ocular extravaganza, ‘I HAD TOO MUCH TO DREAM LAST NIGHT’. Now available to stream and share with your pals.
    In case you missed our Instagram snippets or stills in the blog, here is the trailer for your viewing pleasure.
    To give you the good oil: the movie follows the simplistic travels of two surfers, meeting friends along the way, on an open ended journey across an archipelago littered with islands and breaks. Connected by ribbons of tarmac and separated by deep ocean valleys, these islands have been here for millennia and will continue to be for millennia to come. A veritable Eden for waves of every nature, from long reeling glassy point breaks to sketchy urchin infested waves in the middle of nowhere.
    We hope you enjoy the film!

    ‘85 Yamaha SR400 – Addiction Customs



    Written by Ian Lee.
    With a hot sun beating down, 45 degree Celsius heat just outside my front door, last week my thoughts drifted to the beach and how nice it would be to live near the ocean. Cool breezes, the sound of waves and a sweet ride to experience it all on. Then this bike appeared in my email inbox. Must be a sign. A sweet thumper, built with the surf in mind, this 1985 SR400 has been made over to suit the beach bum lifestyle. With a build brief that appeals to both form and function, this is definitely a bike I would be happy to ride on a sunny day. Or any other day for that matter.
    The crew at Addiction Customs had a great base to build from with the SR. Having imported the bike themselves, they knew the condition of the bike at the start of the build which allowed for the perspective to be put on reworking rather than rebuilding the machine. Another bonus was the owner being in no rush to pick up the SR, with the thumper staying at the AC workshop while its owner took a surfing holiday.
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    The build brief was simple, the bike needed to be able to carry a surfboard and/or a passenger, based around a matte black paint scheme,  and no Firestones. With this in mind, the bike was stripped back to a bare frame.  Whilst the Yamaha was naked,  the factory rear hoop was removed and an in-house upswept loop grafted onto the frame. Once the custom hoop was on, the builders assessed the mounting points for the surfboard rack. It was decided the surf rack would need to be ‘easily removed, wouldn’t compromise the look of the build and be stealthy in design’. To achieve this,  the Internet was scoured for existing bike racks that could modified to suit the aesthetic of the bike. 6mm plates were welded to the front frame gusset, while at the rear an underslung mount was fabricated and fitted up.
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    Once the rack was mounted, the seat pan, fender and indicator mounts were fabricated to suit, and the rest of the frame detabbed. After ensuring everything fitted, it was off to the sandblaster to prepare for the thumper’s new paintjob. The pristine tank and stainless rear fender were sent to Smith Concepts, the result a simple matte black base emblazoned with the Yamaha logo, detailed in gold leaf and finished with a white pinstripe. Addiction Customs are happy with the finish, describing it as ‘clean and classy’.
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    Once the tank guard were finished, the remaining frame componentry was cleaned up and powdercoated. Frame, swing arm, wheels and hubs all received the powdercoat treatment,  giving the dark aesthetic the owner wanted in their ride. To round out the dark side of the build, the engine was prettied up and given a coat of matte black paint. Happy with the SR powerplant itself, there are a few mods that lens themselves to performance. A Keihin CR38 roundslide carb had been fitted, along with a K & N pod and breather. To offset all that black, a stainless reverse cone muffler was polished up and mounted. In addition to this, bling was added in the form of gold engine bolts, sprockets and drive chain.
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    From such a simple build brief, Addiction Customs has managed to build a sweet ride. In-house fabrication, and ample time to create the look they wanted, means that the owner of this Yamaha has one of the coolest rides parked up in the beach car park, or anywhere else for that matter.
    via PIPEBURN

    SLIDETOBERFEST 2014: THE VIDEO

    Here is the Video of the Slidetoberfest 2014 ! Enjoy the view!


    Gunter Sachs' ‘Hommage à BB et Andy’ at Quittenbaum


    Gunter Sachs had not only a love of women – but also of the arts. In the early 1990s, he dedicated a visual homage to his friend Andy Warhol and ex-wife Brigitte Bardot, the subject being none other than supermodel Claudia Schiffer…
    In 1972, Gunter Sachs opened his own gallery in Hamburg, at which he allowed Andy Warhol to hold his first solo exhibition. Almost two decades later, the German created a series of Warhol-style photographs of Claudia Schiffer dedicated to the pop artist and Sachs' former wife, Brigitte Bardot. On 10 December, Quittenbaum auction house will offer a complete portfolio of the eight photographs (from a set of 33) at its Contemporary Art sale in Münich, with an estimate of €120,000 - €150,000.

    Our choice of artworks from the Quittenbaum auction