ACE CAFE RADIO

    jeudi 14 novembre 2013

    The WRC season’s finale in Wales / Bouquet final au Pays de Galles


    The 2013 FIA World Rally Championship is poised to end this weekend in the forests of Wales where the planet’s best drivers will be free to fight for victory.
    Le Championnat du monde des Rallyes FIA 2013 va se terminer par un grand bouquet final dans les forêts galloises où les meilleurs pilotes mondiaux ont quitus pour se disputer la victoire.

    With the all the 2013 WRC titles now settled, the only remaining battle of note is that for the Driver’s runner-up prize opposing Thierry Neuville and Jari-Matti Latvala.
    That basically means everyone will have a green light to drive as they see fit. For Neuville, Mads Ostberg and Evgeny Novikov, that will involve trying to earn the Ford Fiesta RS WRC’s first win of the year, while Latvala and Sébastien Ogier will want to wrap up the year in style for Volkswagen, with even Andreas Mikkelsen under no instructions to reach the finish at all cost. Meanwhile, Mikko Hirvonen, Dani Sordo and Robert Kubica all have their own personal reasons to shine this weekend in their respective Citroën DS3 WRCs.
    This year’s Wales Rally GB has traded the relative indifference of Cardiff for a return to its roots in North Wales where it will hopefully attract fans from nearby population centres like Liverpool, Manchester and Birmingham. The event itself will be based in Deeside, near Chester, with competitive action focused on the forests of northern and central Wales.
    There consequently promises to be a high number of spectators, despite the rally’s traditional cocktail of mud, wind, fog and rain on some stages which haven’t been used for a decade or two, or more.
    Hostilities are scheduled to begin on Thursday, November 14, with shakedown, the Qualifying Stage (Llandegla, 3.11km) and three short night-time tests. Friday will feature two loops of three classics (Hafren, Sweet Lamb and Myherin), followed by Saturday’s seven stages before the last day which will include a blast over the asphalt of the magnificent Great Orme. Competitors face 312.38km of competitive action divided into 22 stages.
    Toutes les couronnes WRC 2013 ont déjà trouvé tête. Ne restent plus que Neuville et Latvala à départager pour le titre de vice-champion du monde et les troisièmes places honorifiques des championnats Pilotes et Constructeurs à attribuer.
    Autant dire que tout le monde aura le feu vert pour partir à la conquête de la victoire : Thierry Neuville, Mads Ostberg, Evgeny Novikov pour offrir à la Ford Fiesta RS WRC un premier succès cette année. Jari-Matti Latvala et Sébastien Ogier pour clore la saison en beauté pour l’équipe Volkswagen où même Andreas Mikkelsen aura carte blanche. Mikko Hirvonen, Dani Sordo et Robert Kubica auront tous des raisons personnelles de briller ce week-end sur les Citroën DS3 WRC…
    Le Wales Rally GB quitte enfin l’indifférence de Cardiff pour retrouver ses racines au nord du Pays de Galles et espérer reconquérir ses fans abandonnés là, aux portes de Liverpool, Manchester et Birmingham, depuis de trop longues années. L’épreuve est basée à Deeside, près de Chester et sillonnera une grande partie du nord et du centre du Pays de Galles.
    On attend donc des milliers de spectateurs, des tonnes de boue, des rafales de vents, du brouillard, des millions de litres d’eau de pluie le week-end prochain sur les spéciales du Wales Rally GB dont la plupart n’ont plus été empruntées depuis une ou deux décennies. Un fabuleux retour aux sources pour cette 40e édition du Rally GB comptant pour le Championnat du monde des Rallyes WRC !
    Début des hostilités jeudi 14 novembre avec le Shakedown, la Qualifying Stage à Llandegla (3,11 km) et trois courtes spéciales nocturnes. Vendredi, deux fois trois spéciales connues (Hafren, Sweet Lamb, Myherin) sont au programme. Samedi, sept ES sont prévues avant la dernière journée et la magnifique spéciale de Great Orme sur asphalte. Les concurrents auront 22 spéciales et 312,38 km chronométrés pour se départager

    Aucun commentaire:

    Enregistrer un commentaire