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    samedi 11 avril 2015

    ELMS, Silverstone : Une première ligne Gibson-Nissan ! / ELMS qualifying


    Greaves Motorsport et Jota Sport ont assuré une première ligne 100% Gibson-Nissan sur la grille de de départ des 4 Heures de Silverstone, première manche des European Le Mans Series 2015, qui s’élanceront à 14h30.
    Après une matinée pluvieuse, le soleil était de retour sur Silverstone et la piste était quasiment sèche pour le début des qualifs ELMS, une séance quelque peu retardée à cause d’une course de Formula 3.
    En ELMS, le format des qualifs est classique avec la pole offerte au meilleur temps. En GTE, la Ferrari 458 Italia N°81 (Wyatt/Rugolo/Aguas) a signé la pole. Les sept premières autos se tiennent en moins d’une seconde. En GTC, la voiture la plus rapide fut la BMW Z4 GT3 N°59 (Perera/Lunardi/Dermont).
    Les prototypes LM P2 et LM P3 sont ensuite entrés en piste pour les 20 dernières minutes.
    En LM P3, le prototype Team LNT de l’ancien champion cycliste Sir Chris Hoy, et de Chris Roberston, a facilement signé la pole position (1min59s982). Elle fut en revanche plus disputée en LM P2. Après une belle série de tours rapides, elle est finalement revenue à la Gibson-Nissan N°41 Greaves Motorsport (Hirsh/Wirdheim/Lancaster) en 1min48s752.
    La Gibson-Nissan N°38 de Jota Sport partira à ses côtés, alors que la nouvelle Oreca05-Nissan N°46 Thiriet By TDS Racing et l’Oreca03-Nissan/Michelin AF Corse N°34 s’élanceront depuis la deuxième ligne.
    Greaves Motorsport (1st) and Jota Sport (2nd) earned an all-Gibson-Nissan front row for the start of Round 1 of the 2015 FIA European Le Mans Series which starts at 2:30pm local time today.
    After the morning’s rainy start, the sun is back out as promised and the track at Silverstone was almost entirely dry for the beginning of ELMS GT qualifying. The session’s start was slightly delayed, however, because of the late-running Formula 3 race, the first of three this weekend.
    The format of the session was a conventional qualifying format, with the fastest car winning the category’s pole. In GTE, that honour went to the N°81 Ferrari F458 Italia of Wyatt/Rugolo/Aguas. The top seven cars were covered by less than a second.
    Fastest in GTC was the new N°59 BMW Z4 GT3 of Perera/Lunardi/Dermont. In contrast to the GTE battle, the Team Marc VDS-run car completed the session more than a second faster than its closest rival, AF Corse’s N°63 Ferrari.
    ELMS qualifying ended with 20 minutes for the LM P2 and new LM P3 cars.
    While Team LNT, the car of ex-cycling champion Sir Chris Hoy and Chris Roberston easily dominated its four rivals in the latter class (1m59.982s), there was a much closer battle in the premier category. First place on this afternoon’s grid was earned by Hirsch/Wirdheim/Lancaster in the N°41 Gibson 015S-Nissan (Greaves Motorsport, m48.752s) which came out on top after a flurry of quick times.
    Jota Sport’s similar car (N°38) collected second place at the very last moment to make it an all Gibson-Nissan front row, while the exciting shootout also involved the N°46 Oreca05-Nissan (Thiriet by TDS Racing) and the N°34 Oreca03-Nissan (AF Corse) which will start the ELMS race from the second row.

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