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    dimanche 14 octobre 2018

    FIA WEC ONE-TWO SUCCESS AT HOME FOR TOYOTA! / TOYOTA SIGNE UN DOUBLÉ À DOMICILE

    One-two success at home for Toyota!
    TOYOTA GAZOO RACING TOOK A PREDICTABLE WIN AT FUJI SPEEDWAY, JAPAN, ON SUNDAY. TOP PRIZE WENT TO THE N°7 TS050 HYBRID/MICHELIN OF CONWAY/KOBAYASHI/LOPEZ, WHILE BUEMI/NAKAJIMA/ALONSO (N°8) MADE IT A ONE-TWO FINISH FOR THE JAPANESE SQUAD ON HOME SOIL. PORSCHE/MICHELIN CAME FIRST IN BOTH LM GTE CLASSES.
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    Despite starting last in the LMP1 order, the crew of the N°7 Toyota TS050 Hybrid successfully picked off its rivals one by one to secure its first victory of the 2018/2019 FIA WEC campaign. Mike Conway, Kamui Kobayashi and Jose-Maria Lopez posted consistently quick times (fastest race lap: Lopez/1m25.603s) to earn Toyota Gazoo Racing’s sixth win at the Fuji International Speedway.
    Wet conditions saw Japan’s WEC encounter get underway behind the safety car, with the majority of Michelin’s partners running on rain tyres. Ten or so laps into the race, however, there was a rush for the pits to fit intermediate rubber (Michelin’s ‘Hybrid’ slick in the case of the LM P1 prototypes) before everyone switched to slicks when the conditions dried. The mixed weather meant Michelin’s entire range of endurance racing tyres was used.
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    The battle for third place essentially opposed the Rebellion and SMP Michelin-equipped non-hybrid prototypes. After problems for both teams (the N°3 Rebellion crashed out and the N°11 SMP prototype was delayed by an alternator belt problem), the final podium position ended up in the hands of Jani/Lotterer/Senna in the N°1 Rebellion/Michelin (+4 laps).
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    In LM GTE Pro, there was another epic battle opposing every one of the five makes involved in the class. The pole-winning N°95 Aston Martin/Michelin led early on in the wet but, as the racing line dried, first place became the property of the N°82 BMW/Michelin, then the N°71 Ferrari/Michelin and, ultimately, the N°92 Porsche/Michelin. The 911 RSR of Kevin Estre/Michael Christensen crossed the line 12 seconds clear of the N°82 BMW (Blomqvist/Da Costa) which collected the German make’s best result to date. The N°67 Ford/Michelin and N°51 Ferrari/Michelin were third and fourth.
    Porsche/Michelin secured the LM GTE Am laurels, too, thanks to the N°56 Team Project 1 car of Bergmeister/Lindsey/Perfetti. The N°88 Dempsey-Proton Racing Porsche came second, ahead of the N°90 and N°98 Michelin-equipped Aston Martin Vantages.
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    Jackie Chan DC Racing took first and second places in LMP2 with its N°37 and N°38 prototypes.
    The last round of the year will take teams to Shanghai on November 18, although the Chinese race will not mark the end of the 2018/2019 ‘Super Season’, of course!
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    SANS SURPRISE, LES TOYOTA TS050 HYBRID/MICHELIN N°7 (CONWAY/KOBAYASHI/LOPEZ) ET N°8 (BUEMI/NAKAJIMA/ALONSO) ONT SIGNÉ UN DOUBLÉ AUX 6 HEURES DE FUJI (JAPON). LA REBELLION/MICHELIN N°1 COMPLÈTE LE PODIUM. VICTOIRE DE PORSCHE/MICHELIN EN LM GTE PRO (N°92) ET LM GTE AM (N°56).
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    Partie en dernière position des LMP1 sous la pluie, la Toyota/Michelin N°7 est remontée au fil des tours pour décrocher son 1er succès de la saison 2018/2019. Mike Conway, Kamui Kobayashi et Jose-Maria Lopez ont signé des chronos très rapides tout au long des 6 heures de course sur le Fuji International Speedway (meilleur tour Lopez 1min25s603) pour offrir une 6e victoire à l’équipe Toyota Gazoo Racing au pied du Mont Fuji.
    Comme souvent, la manche nippone du championnat FIA WEC s’est élancée sur une piste détrempée et sous safety-car. La plupart des voitures équipées par Michelin étaient en pneu « Wet ». Après une dizaine de tours, elles sont repassées au stand pour chausser les pneus intermédiaires, ou hybrides pour les prototypes, avant de poursuivre la course en slicks sur un revêtement sec. Toute la gamme des pneus Michelin d’Endurance fut donc utilisée.
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    La Toyota/Michelin N°8 a assuré le doublé pour l’équipe japonaise, alors que derrière, la bagarre a fait rage entre les prototypes thermiques Rebellion/Michelin et SMP/Michelin. Après les déconvenues subies par la Rebellion N°3 (sortie de piste sous safety-car) et la N°11 (courroie d’alternateur), la 3e place du classement final est revenue à la Rebellion/Michelin N°1 de Jani/Lotterer/Senna qui termine à quatre tours du vainqueur.
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    La course fut une nouvelle exceptionnelle en LM GTE Pro où les cinq marques engagées ont participé à la lutte pour la victoire à un point ou un autre de l’épreuve. Qualifié en pole position, Aston Martin/Michelin a mené le début de course sous la pluie avec la N°95.
    Sur une piste séchante, elles ont cédé du terrain face à BMW/Michelin (N°82), à Ferrari/Michelin (N°71) et Porsche/Michelin (N°92). C’est la Porsche 911 RSR de Kevin Estre et Michael Christensen qui s’est finalement imposée avec 12 secondes d’avance sur la BMW N°82 (Blomqvist/Da Costa) qui signe son meilleur résultat. La Ford/Michelin N°67 complète le podium devant la Ferrari/Michelin N°51.
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    Victoire également de Porsche/Michelin en catégorie LM GTE Am avec la N°56 du Team Project 1 (Bergmeister/Lindsey/Perfetti) devant la Porsche/Michelin N°88 Dempsey-Proton Racing. Les Aston Martin Vantage/Michelin N°90 et N°98 terminent aux places d’honneur. Doublé du team Jackie Chan DC Racing en LMP2 avec la N°37 et la N°38.
    La dernière course de l’année 2018 – mais pas de la SuperSaison 2018/2019 – se tiendra à Shanghai (Chine) le 18 novembre
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