ACE CAFE RADIO

    samedi 16 mars 2013

    Legacy Classic Trucks

    Silver Extended Cab Power Wagon













    SEBRING, H+3 : BMW ET VIPER MÈNENT EN GT.



    Trois heures de course à Sebring et 91 tours couverts pour l'Audi R18 e-tron quattro de tête pilotée actuellement par Marcel Fässler. La #1 avait pourtant perdu les commandes au profit de la voiture sœur durant la seule neutralisation occasionnée par l'abandon de la DeltaWing (moteur), arrêtée en bord de piste. Le Suisse a repris la tête lorsque Allan McNish a écopé d'une pénalité d'une minute pour un contact avec la LMPC/ DragonSpeed de Mirco Schultis. Pour le reste, les R18 e-tron quattro déroulent...

    Du côté des Essence, Rebellion Racing et Muscle Milk Pickett Racing continuent la bagarre avec pour le moment l'avantage à la Lola-Toyota #12 de l'équipe suisse. Chez Muscle Milk, on a perdu quelques plumes lorsque Lucas Luhr a dû rentrer au ralenti avec une roue en moins. Neel Jani compte deux tours de retard sur l'Audi de tête, sachant que les deux autos de l'équipe suisse sont dans le même tour que la HPD/Muscle Milk. Quant à la Lola du Dyson Racing, elle n'est plus au contact depuis un bon moment, notamment pour avoir pris une pénalité de 20s (trop de personnes travaillant sur l'auto).

    Domination Extreme Speed Motorsports en LMP2 et la #01 de Sharp/Brabham/Cosmo devant la Zytek Z11SN/Greaves et la HPD/Level 5 de Simon Pagenaud. L'autre HPD/ESM a été retardée suite à un contact avec une HPD/Level 5 au Turn 1.

    PR1/Mathiasen Motorsports a pris l'avantage en LMPC, l'équipage Cheng/Ostella/Guasch menant assez largement la catégorie avec un tour d'avance sur la ORECA-FLM09 du RSR Racing.

    La catégorie GT tient ses promesses avec au cap des trois heures de course le leadership pour la BMW Z4 GTE/BMW Team RLL de Hand/Edwards/D.Müller devant l'étonnante SRT Viper GTS-R/SRT Motorsports de Dalziel/Farnbacher/Goossens. Le Belge Marc Goossens a animé le début de course et ses compères ne sont pas en reste. La Ferrari F458 Italia/Risi Competizione est elle aussi au contact dans le même tour que le leader, tout comme la seconde BMW Z4 GTE et l'Aston Martin Vantage GTE/AMR #007 de Lamy/Dalla Lana/Johnson. La Corvette #4 est descendue au 9ème rang et la #3 encore bien plus loin après un changement de boîte de vitesse. La seconde Aston Martin (#97) a repris la piste, mais elle ne peut plus rien espérer.

    Le Dempsey Del Piero Racing est toujours aux commandes de la catégorie GTC devant Alex Job Racing et les deux Porsche 911 GT3 Cup/MOMO NGT Motorsports.

    On notera un seul abandon confirmé avec celui de la DeltaWing et une seule neutralisation.

    BY Laurent Mercier(Endurance-INFo°

    Bagger Bolt On and Ride by CCE


    Bagger Bolt On and Ride by CCE
    The company “Custom Chrome” manufactures aftermarket parts for motorcycles and was founded in 1970 in San Jose, California. For more than 40 years the company has become the largest independent distributor of motorcycle accessories and parts. The U.S. Company also has a European division, which is called the “Custom Chrome Europe GmbH”. European office is located in Bad Kreuznach, Germany. In addition there are offices in Japan and Mexico.
    Bagger Bolt On and Ride with Model
    At a recent exhibition in Verona guys “Custom Chrome Europe (CCE)” presented a new Bagger called “Bolt On and Ride”. The basis of this project, they used a motorcycle Harley-Davidson Road King in 2013 and established the American bike many aftermarket parts and accessories from the catalog of Custom Chrome.
    Details and modernization Bagger “Bolt On and Ride”:
    * 26-inch five-spoke front wheel
    * Redesigned front suspension geometry, in particular Andreas Berge Ford changed rake angle, is a special set of “Touring Kit”
    * Sliders, Ape Hanger-wheel, leather saddle, milled steps, chrome headlight
    * New fuel tank, new wings, belt drive BDL, large trunks
    * Silver paint is made in a factory Harley
    Parts list is endless, in total, they were required to add 10 000.

    2014 Chevrolet Corvette Stingray Shooting Brake by Callaway could be produced


     2014 Chevrolet Corvette Stingray Shooting Brake by Callaway could be produced

    Corvette AeroWagon

    With shooting brakes getting more popular, it's no wonder Callaway has already thought of this body style for the2014 Chevrolet Corvette Stingray.
    Known as the AeroWagon, this special C7 is already available on order and if Callaway receives enough demands they will actually build it for an additional 15,000 USD. The car's rear hatch will benefit from carbon fiber structural components made using Callaway's in-house Resin Transfer Molding process.
    It will be able to reach speeds of more than 200 mph (322 km/h) but they don't mention anything about the engine powering this custom Corvette. Chances are it won't be the stock 450 hp (335 kW) V8 6.2-liter engine since this probably isn't enough for a top speed in excess of 200 mph.
    If there are enough orders, Callaway will start delivering the Stingray AeroWagon in Q4 2013.