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    samedi 11 octobre 2014

    WTCC :Lopez bat le héros local Ma pour le gain de la pole position / López beats local hero Ma for the pole position


    Ma Qing Hua réalisa un tour magnifique en 1:48.898 en Q3 sur son circuit à domicile. Mais ce ne fut pas suffisant pour priver son équipier et leader du championnat du Monde, José-Maria López, d’une nouvelle pole position.
    L’Argentin en ajoute ainsi une cinquième à son impressionnante première saison en WTCC. Il a pour cela signé un chrono spectaculaire dans le premier secteur (41.868) et s’est ainsi assuré de disposer d’une marge de 3/10e d’avance sur Ma. Le second fut moins bon, mais le troisième fit définitivement pencher la balance en sa faveur avec un temps de 1:48.782. Le premier secteur fut également crucial pour Yvan Muller qui perdit dans cette portion toute chance d’inquiéter López et Ma à la fin du tour.
    Citroën n’est donc désormais plus qu’à deux points de décrocher le titre mondial Constructeurs, et Norbert Michelisz fit ce qu’il put pour s’immiscer dans le carré d’as de Citroën et devança Sébastien Loeb en quatrième position sur la meilleure des Honda
    Q1 – Malgré une légère averse apparue quelques minutes avant le départ, la poste est sèche lorsque les concurrents d’élancent.
    Les Citroën dominent la première partie de la session en monopolisant les quatre premières places. Après un bref passage de Tom Chilton (1:50.749) et Norbert Michelisz (1:50.312) aux avant-postes, Ma Qing Hua met définitivement tout le monde d’accord en 1:49.313.
    Ses équipiers améliorent également : Yvan Muller se hisse en 2eposition (1:49.514), devant José María López (1:49.546) et Sébastien Loeb (1:49.875).
    Aucun autre pilote ne parvient à passer sous la barre de 1’50’’ au tour. Chilton est le meilleur représentant Chevrolet au 5e rang (1:50.229) et précède la Honda de Gabriele Tarquini (1:50.226).
    Après le week-end victorieux à Pékin la semaine dernière, le team LADA Sport connaît un meeting plus difficile et aucun de ses trois pilotes ne parvient à accéder à la Q2.
    Les pilotes qualifiés en Q2: Ma, Muller, López, Loeb, Chilton, Tarquini, Michelisz, Monteiro, Coronel, Bennani, Borković et Valente. Franz Engstler décroche pour sa part la pole en TC2T.
    Q2 – Quelques ondées sont annoncées dans le premier secteur lorsque le segment est lancé. Le quatuor de Citroën réalisent alors leurs meilleurs temps dès leur premier tour : Muller (1:49.299), López (1:49.418), Ma (1:49.436) et Loeb (1:49.579). Seul Michelisz réussit à rester au contact
    (1:49.848), qui le place au 5e rang.
    Une dernière tentative des quatre pilotes Honda de profiter de l’aspiration ne donne rien et Monteiro et Tarquini échouent aux 6e et 7eplaces, aux portes de la Q3. Dixième, Mehdi Bennani s’élancera en pole position de la Course 2.
    Q3 – Michelisz est le premier en piste et décroche un brillant 1:49.681. Loeb suit dans l’ordre de passage mais le nonuple champion du monde des Rallyes ruine ses chances en touchant une pile de pneus à la corde du dernier virage. Ma passe signe un superbe 1:48.898, mais López fait encore mieux (1:48.782) tandis que Muller doit se résoudre à se contenter de la 3e place avec un tour en 1:49.424.

    Ma Qing Hua had posted an outstanding lap time of 1:48.898 during his Q3 shot at his home racetrack.
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    And yet, this was not enough to prevent his team-mate and current championship leader José María López from adding another pole position (the fifth so far) to the impressive tally of his first complete season in WTCC.The Argentine staked a claim on the pole with a spectacular split time in the first sector (41.868) that gave him a three-tenth margin over Ma. And despite a disappointing second sector that cost him the whole advantage, López was able to sprint in the third sector, completing the lap in 1:48.782. The first sector was also crucial for Yvan Muller, who ruined his chances of challenging López and Ma for the pole.This result meant that Citroën is now only two points away from securing the Manufacturers’ title, although Norbert Michelisz did his best to spoil the French manufacturer’s party and qualified in fourth, ahead of Sébastien Loeb and best of the Honda cars.
    Q1 – The track was dry in spite of a shower that fell a few minutes before the start.The Citroën cars dominated the first part of the session, filling the first four positions. After brief spells on top from Tom Chilton (1:50.749) and Norbert Michelisz (1:50.312), Ma Qing Hua posted the fastest time for good (1:49.313).His team-mates improved to rank immediately behind him: Yvan Muller in second (1:49.514), José María López in third (1:49.546) and Sébastien Loeb in fourth (1:49.875).None of the other drivers was able to break the 1:50 mark. Chilton was the best of the Chevrolet men in fifth (1:50.229) ahead of Gabriele Tarquini’s Honda (1:50.226).After the winning weekend in Beijing last week, the LADA Sport team was disappointed by seeing all his three drivers missing the cut for Q2.The following drivers advanced to Q2: Ma, Muller, López, Loeb, Chilton, Tarquini, Michelisz, Monteiro, Coronel, Bennani, Borković and Valente. Franz Engstler set the pole in the TC2T class.
    Q2 – A light rain was reported on the first sector when the drivers returned to the track. The Citroën quartet settled the matter on their first lap: Muller (1:49.299), López (1:49.418), Ma (1:49.436) and Loeb (1:49.579). Only Michelisz was capable of setting a lap time close to theirs: a 1:49.848 that placed him in fifth position.A final attempt of the four Honda drivers to play the slipstreaming game came to nothing. Monteiro and Tarquini remained in sixth and seventh, out of Q3.Mehdi Bennani won pole position on the top-ten reverse grid for the second race.
    Q3 – Michelisz was the first on the track and posted a brilliant 1:49.681. Loeb followed, but the nine-time WRC champion spoiled his chances by hitting the stack of tyres at the apex of the final turn. Then Ma broke the 1:49 barrier and posted an outstanding 1:48.898. López did even better and improved to 1:48.782, while Muller had to settle in third position with a lap of 1:49.424.

    Oscaro Tour de Corse Historique 2014 - 4ème et avant dernière étape

    la 4ème et avant dernière étape de l'Oscaro Tour de Corse Historique s'est déroulée le 10 octobre 2014, et a vu Jean-François et Aline Berenguer (Ford Escort) conserver leur première place au classement général.

    4ème étape : Porto - Ponte Leccia - Ile-Rousse



    Moto GP : Qualifications en demi-teinte chez Repsol Honda / Tricky Q2 run for Pedrosa and Marquez


    N’ayant pas réussi à exprimer tout leur potentiel en qualifications, Dani Pedrosa et Marc Márquez partiront des troisième et quatrième positions mais demeurent confiants pour la course du Grand Prix Motul du Japon.


    Tombé sur son dernier tour alors qu’il semblait bien parti pour s’emparer de la pole position, Dani Pedrosa (Repsol Honda) se contentera d’un départ en troisième position au Twin Ring Motegi. Malgré sa chute, dont il est sorti indemne, l’Espagnol était plutôt satisfait de ses performances et s’est dit prêt à se battre pour la victoire.
    « Je suis satisfait parce que nous avons eu une bonne séance de qualifications et que nous avons fait de bons chronos, » a affirmé Pedrosa, qui partira derrière Andrea Dovizioso (Ducati) et Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). « Je suis malheureusement tombé sur mon dernier tour, juste avant le dernier virage, alors que je tentais de prendre la pole position. Heureusement, je vais bien et demain j’essayerai de profiter de ma place en première ligne pour bien partir. » 
    « Ce sera une course disputée parce que beaucoup de pilotes ont affiché un bon rythme et que ce circuit génère des chronos très serrés. Nous allons voir comment ça se passera mais nous essayerons de faire de notre mieux et de rester concentrés. Ce sera important de piloter intelligemment et de ne rien lâcher. »
    Son coéquipier Marc Márquez, qui pourrait remporter le Championnat du Monde MotoGP™ 2014 et donc un second titre consécutif dimanche au Japon, a quant à lui manqué la première ligne de seulement 0.020s mais annonce qu’il luttera pour la victoire dans la course de 24 tours qui aura lieu demain à 14h, heure locale, soit 7h, heure de Paris.
    « Nous n’avons pas atteint notre objectif d’être en première ligne mais je suis content parce que nous avons progressé pour la course de demain, » a commenté Márquez. « Nous avons un bon rythme. C’est dommage que nous n’ayons pas pu faire de tour parfait en qualifications mais nous sommes confiants pour demain et prêts à nous battre pour la victoire. Notre rythme est similaire à celui de Rossi, de Pedrosa et de Lorenzo et c’est important. Il ne faudra pas sous-estimer Dovizioso, qui a aussi un très bon rythme sur pneus de course. »
    Dani Pedrosa, Repsol Honda Team, JPN Q2
    The Motul Grand Prix of Japan saw Repsol Honda’s Dani Pedrosa and Marc Marquez challenging for pole position, despite mistakes.
    Pedrosa was provisionally on pole during the second stage of Q2, able to make his second tyre work quickly. Andrea Dovizioso (Ducati Team) responded immediately to this, setting a new lap record in the process.
    The Spaniard was on a hot lap until at turn 12 he fell, ending the quick lap and his session. This not only allowed Dovizioso to claim pole, but also allowed Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) to stay second. Despite the crash Pedrosa starts Sunday’s Japanese Grand Prix from third.
    Meanwhile Marquez was also fighting hard during Q2. The Championship leader had run long during his first flying lap, reducing the number of laps in his first stint. A 1’44.775s was his best time on the second run, just 0.020s behind teammate Pedrosa.
    Motegi is Marquez’s first chance to seal the 2014 MotoGP™ World Championship title and he will be aiming to do so from fourth on the grid on Sunday.
    Pedrosa commented, “I’m all OK luckily. I think it was a very intense qualifying for me. I did a good lap time especially in the second run. Unfortunately on the last lap I had a little chatter and lost it with just one corner to go. Hopefully we can make a good start and take that opportunity, it looks like it’s going to be a tight race tomorrow.”
    Teammate Marquez explained, “I'm happy, even though we didn't achieve our goal of getting onto the front row, because we have improved ahead of tomorrow. The pace that we have is good. It's a pity that we didn't find a perfect lap in qualifying, but we are confident for tomorrow and ready to fight for the win. Our pace is similar to that of Rossi, Pedrosa and Lorenzo and this is important. We also shouldn't overlook Dovizioso, who also has a very good pace on race tyres.”

    If Ferrari returned to Le Mans


    What if Ferrari returned to Le Mans? Well, it’s LMP1 prototype could look something like this…
    Ferrari LMP1 01
    Ferrari LMP1 02
    Ferrari LMP1 03
    Ferrari LMP1 04
    Ferrari LMP1 05
    Ferrari LMP1 06
    Ferrari LMP1 07
    Ferrari LMP1 08
    Ferrari LMP1 09
    Ferrari LMP1 10
    Ferrari LMP1 11
    Ferrari LMP1 12
    Ferrari LMP1 13
    Ferrari LMP1 14
    Ferrari LMP1 15
    Ferrari LMP1 16
    Ferrari LMP1 01
    www.crankandpiston.com



    Rumours of Ferrari’s official return to the 24 Hours of Le Mans have circled the drain for many years now. There’s been recent success in the GT category – including victory in 2012 and 2014 with the 458 Italia GT2 – though it has been some time since Maranello’s last overall victory in 1965 (it’s seventh in eight years). And even that remains bittersweet considering the Ford GT whitewash that followed four years on the bounce. And although the thought of an Audi/Toyota/Porsche/Nissan/Ferrari fight for the top prize at La Sarthe is a tantalising one, it would be a brave man to bet his shirt.
    That’s not to say however that Ferrari fans have completely given up hope, as recent renders from Daniele Pelligra and the above collection from Lights Are On But No One’s Home demonstrates.
    Achingly beautiful, the above images are what Ferrari’s LMP1 racer COULD look like if we all wish together in unison. Complete with the #27 (famously worn by Ferrari F1 legend Gilles Villeneuve), Shell and Santander sponsorship decals akin to the team’s recent f1 liveries, and a dedication to seven-time F1 World Champion Michael Schumacher, the scarlet LMP1 ticks all the necessary boxes. We therefore urge any and all Maranello CEOs currently reading this post: BUILD THIS.
    And if, Signore e Signora Ferrari CEOs, who could drive at Le Mans should a Ferrari LMP1 be put into production, we hear a certain Fernando Alonso – two-time World Champion, 13-year Grand Prix veteran and guest of honour at this year’s Le Mans opening ceremony – is looking for a new seat…