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    samedi 25 octobre 2014

    1985 BMW R80 ST by Fuel Motorcycles


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    Written by Martin Hodgson.
    As static pieces of motorcycle art the creations of Fuel Bespoke Motorcycles are perfectly at home amongst the best in the business. The fact that they also excel at the tough world of long distance trial riding is truly incredible. Inspired by the heyday of International Six Days Trials proprietor of Fuel Bespoke Motorcycles Karles Vives builds some of the most battle hardened customs on the planet, not built just to look like they can take on desserts, they can and do! So when Didier, a French customer saw Fuel’s own R80 STrial, he made the call and ordered one customised just to his liking.
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    The blank canvas is a 1985 BMW R80 ST thoroughly eliminated of everything Karles deems unworthy of his creations. Borrowing from the BMW parts catalogue is the more suitable K75 sport front end that required modifications to the axle and triple trees to work. Designed in house by Fuel and then built by a brake specialist is the front stopping power that includes a large 320mm disc, Brembo 4 piston caliper and Nissin master cylinder.
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    Didier’s brief included a seat capable of riding two up, a distinct difference from the original STrial which is strictly solo. With this in mind Karles developed an entirely new sub frame that is both shorter and narrower than stock and importantly much stronger for those long days off road. Ensuring the rear tyre is planted and handling all manner of terrain is a multi-adjustable Wilbers shock, while rider and potential passenger sit in style on the hand crafted Fuel seat.
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    With the rigors of trials riding reliability becomes hugely important if you don’t want to get stranded out in the wilderness. So the emphasis is on keeping things simple, but that didn’t stop Karles from fitting a 2 plus 2 exhaust arrangement with stunning Hoske mufflers. While the engine remains distinctively BMW the tank is in fact taken from a Kawasaki z900 and painted like the original STrial giving the otherwise boxy Bavarian some distinctly flowing lines.
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    Completing the form and function of this special trials machine are Tomasselli handlebars and SW-Motech on-Road/Off-Road Footpegs for controls while a Motogadget speedo relays the vitals. The headlight is taken from a classic Spanish trials bike mounted with Fuel brackets and Indicators from Moto Posh Japan. The front and rear guards, spoked rims and Continental TKC 80 tires complete the utilitarian trials look.
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    And if you still weren’t convinced of Karles trials credentials the crew at Fuel Bespoke Motorcycles organise the annual Scram Africa, a trip of more than 2000 km for classic trail and neoclassic bikes to the south of Morocco by road, trail and dune. And with everything from factory built adventure bikes from the big makers to one off Fuel customs it surely must be a sight to see.
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    via PIPEBURN

    La bonne série d’Andreas


    Pour sa première campagne complète en WRC, le Norvégien Andreas Mikkelsen (VW/Michelin) est le plus régulier de la saison 2014. Il semble assuré de finir sur le podium du championnat…
    Il y a presqu’un an, avant le Wales Rally GB 2013, Andreas Mikkelsen nous avait accordé une interview qu’il avait conclue par ces propos :
    « En 2014, je disputerai un championnat complet avec Volkswagen et l’objectif sera de signer de bons résultats. J’aimerais jouer le podium sur quelques manches, me rapprocher de mes équipiers.J’ai beaucoup progressé. Je pense avoir le potentiel, mais je manque encore de constance. C’est d’ailleurs ce qui m’impressionne le plus chez les top-pilotes : leur capacité à aller très vite et très longtemps »
    Au regard de sa saison 2014, le Norvégien a rempli tous ses objectifs avec une 3e place au championnat en vue, cinq podiums sur neige, terre, asphalte, 13 meilleurs temps et 9 fois en tête d’un rallye mondial. Et côté notoriété, Andreas a gagné plus de 100 000 fans sur Facebook…
    Avant de RallyRACC-Rally de Espana, Andreas Mikkelsen est le seul pilote du WRC sur une série de 3 podiums consécutifs depuis le Rallye Deutschland, et de 8 places dans les points depuis le Rallye du Portugal en avril dernier. En fait, depuis sa faute au Mexique, il n’a jamais terminé au-delà de la 4e place, ce qui en fait le pilote le plus constant de la saison. Sa progression est aussi impressionnante sur asphalte avec trois meilleurs temps réalisés en Alsace, dont un dans la plus longue spéciale.
    Quasiment assuré d’un podium au championnat Pilotes 2014 après avoir pris l’ascendant sur Mikko Hirvonen et Mads Ostberg, Andreas Mikkelsen n’a pas de pression particulière au départ de ce RallyRACC-Rally de Espana, hormis peut-être celle d’offrir une 3e place au championnat Copilotes à son navigateur Ola Floene qui l’a rejoint en cours d’année, au Rallye d’Argentine. Un retour avec le copilote de ses débuts – et à un système de notes en norvégien – qui lui fut visiblement très bénéfique.
    Après Thierry Neuville (26 ans) en Allemagne, qui d’Andreas Mikkelsen (25 ans) ou de Kris Meeke (35 ans) sera le prochain pilote à rejoindre le club des vainqueurs en WRC ? « La première victoire mondiale d’Andreas n’est qu’une question de temps », a déclaré Jost Capito à l’arrivée du Rallye de France-Alsace. Le patron de Volkswagen Motorsport devra peut-être gérer un match à trois pour le titre 2015.

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    vendredi 24 octobre 2014

    Distinguished Gentleman's Ride UK

    More than 1,500 ladies and gentlemen rode dapper in the UK, on 28th September 2014 to raise money for a good cause; to help find a cure for prostate cancer.