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    dimanche 10 mars 2013

    Moto Morini 3 1/2 “Treemmezzo” by Emporio Elaborazioni


    Treemmezzo by Emporio Elaborazioni
    The custom workshop from Italy Emporio Elaborazioni has recently unveiled another great looking custom Moto Morini 350. The 350cc Moto Morini from 1981 is nicknamed “Treemmezzo” which means three and a half in Roman slang. This cool looking special master piece is actually an on-demand custom bike, for a customer who wanted it to be aggressive and classic at the same time.
    The guys at Emporio Elaborazioni completely re-designed the tail section of the bike. They cut down the rear frame and simplified the electrical wires to attain a clean look. A bare metal finish is given to the original Moto Morini fuel tank that brings a real classic look to the bike. The wheels were cleaned and repainted in black and the original exhaust system was cut into two slices to obtain a “meatier” sound.
    On stand
    Moto Morini 3 1-2 Treemmezzo
    Gauge
    Custom seat
    Fuel Tank
    Front view
    over view
    Left view
    via BIKEGLAM

    After SS18: Mexican success looking good for Ogier!


    With only two super-specials to come before the end of Saturday’s action, Sébastien Ogier continues to top the order in Mexico, despite having to stop to open a closed gate on SS18! The same stage saw Mikko Hirvonen (2nd) drop two minutes. He is now under the threat of third-placed Thierry Neuville (3rd).
    Sébastien Ogier est toujours leader du Rallye du Mexique avant les deux dernières Superspéciales du jour. Mais dans l’ES18, le Français a dû s’arrêter pour ouvrir un portail fermé devant sa Polo/Michelin ! Dans cette même spéciale, Mikko Hirvonen (2e) a perdu près de deux minutes et se retrouve sous la menace de Thierry Neuville (3e).
    Thanks to a score of three fastest times on today’s four ‘real’ stages, Ogier was once again the man to beat. At the start of ‘Otates 2, 42.17km’, the VW Polo driver enjoyed a cushion of 1m21.4s over Mikko Hirvonen (Citroën/Michelin) and 3m12.7s over Thierry Neuville (Ford/Michelin).
    A surprise awaited the front-runners on SS18, though, when they came across a closed gate which had been open for the other drivers! Ogier’s co-driver Julien Ingrassia had to get out and open the gate, and around half-a-minute was lost in the process. It had no effect on the provisional order, however.
    The French pair was helped by the fact that Mikko Hirvonen dropped almost two minutes with a reported rear-left puncture on the same test. The Finn is consequently now in the sights of Ford/Michelin’s Thierry Neuville who has closed to within 7.2s, despite an overheating engine on SS17. The fight for runner-up honours promises to be quite tense on Sunday.
    Following the retirement of Mads Ostberg (alternator) on the road section between SS14 and SS15 earlier in the day, Dani Sordo managed to move up one position, despite puncturing 10km from the end of SS15. The incident only cost him about 10 seconds. The Citroën/Michelin driver is now fourth overall, ahead of Nasser Al-Attiyah who is contesting a WRC round for the first time since last October’s Rallye de France.
    Ken Block (6th) is only 29.2s clear of Chris Atkinson who recovered from his mishap on Friday. Benito Guerra failed to resist the pressure of the experienced Australian, but he appears to be a safe eighth, ahead of Martin Prokop.
    The WRC2 fight is currently led by Nicolas Fuchs (Mitsubishi/Michelin) who is almost seven minutes ahead of Mexico’s Ricardo Trivino and more than 20 clear of Ukrainian Yiuri Protasov (Subaru)
    Sunday’s programme features just two more ‘real’ stages: ‘Guanajuatito’ (54.85km) and the Power Stage, ‘Derramadero’ (21.14km).
    Avec trois meilleurs temps sur les quatre « vraies » spéciales du jour, Sébastien Ogier a dominé cette 2e étape du Rallye du Mexique. Au départ de l’ES18 – Otates 2, 42,17 km -, le pilote VW comptait 1min21s4 d’avance sur Mikko Hirvonen (Citroën/Michelin) et 3min12s7 sur Thierry Neuville (Ford/Michelin).
    Dans cette ES18, les leaders se sont retrouvés devant un portail fermé, qui ne l’avait pas été pour les concurrents précédents ! Julien Ingrassia a dû descendre pour ouvrir ledit portail…et ne l’a pas refermé derrière lui (lol). Une trentaine de secondes se sont envolées dans cette aventure. Sans conséquence sur le classement général.
    D’autant plus que Mikko Hirvonen a perdu près de deux minutes dans cette même spéciale en raison, semble-t-il, d’une crevaison à l’arrière gauche. Du coup, le Finlandais se trouve sous la menace directe du pilote Ford/Michelin Thierry Neuville, revenu à 7s2 malgré une petite surchauffe moteur dans l’ES17. La bagarre s’annonce très intéressante demain pour la place de dauphin.
    Après l’abandon de Mads Ostberg (alternateur) entre l’ES14 et l’ES15 ce matin, Dani Sordo est monté d’un rang malgré une crevaison à 10 km de l’arrivée de l’ES15 qui ne lui a coûté qu’une dizaine de secondes. Le pilote Citroën/Michelin est ce soir 4e devant Nasser Al-Attiyah, très performant pour son retour en WRC depuis le Rallye de France en octobre 2012.
    Ken Block (6e) est quant à lui sous la pression de Chris Atkinson (7e, +29s2) auteur d’une belle 2e étape après sa touchette de vendredi matin contre une pierre (biellette de direction). Benito Guerra n’a pu résister à l’Australien, beaucoup plus expérimenté, mais il est toujours accroché à la 8e place à bonne distance de Martin Prokop.
    En WRC2, Nicolas Fuchs (Mitsubishi/Michelin) compte près de sept minutes d’avance sur le Mexicain Ricardo Trivino et plus de vingt minutes sur l’Ukrainien Yiuri Protasov (Subaru)
    Il reste deux « vraies » spéciales dans ce Rallye du Mexique 2013, avec Guanajuatito (54,85 km) et Derramadero (Power Stage, 21,14 km).
    from best-of-rallylive

    ce soir on joue ??

    samedi 9 mars 2013

    After SS16: a strong lead for Ogier


    Following this morning’s retirement of Mads Ostberg (Ford Fiesta RS WRC), Sébastien Ogier (Polo R WRC) enjoys a lead of more than one minute over Mikko Hirvonen (Citroën DS3 WRC). Thierry Neuville is third.
    Après le retrait de Mads Ostberg (Ford Fiesta RS WRC) ce matin, Sébastien Ogier (Polo R WRC) compte désormais plus d’une minute d’avance sur Mikko Hirvonen (Citroën DS3 WRC). Thierry Neuville est troisième.





    To reach our chosen viewing point 7.3km after the start of SS15 (‘Otates’, today’s longest stage), we had to take a gravel track which climbs some 15km into the mountains near Léon.
    The first spectator cars we came across were stopped about a kilometre from the stage and, following the advice of a photographer colleague, we parked our big pick-up by the side of the road. That turned out to be a wise move, because 10 or so buses had tried to force a way through and were now blocking the access road, which was supposed to have been kept clear for emergency use all day long…
    We ended up finding a pretty good spot to watch: a sequence of fast and slow downhill corners followed by two uphill hairpins. The day’s start list showed that Jari-Matti Latvala should have been first to show after re-starting under the Rally2 ruling. Instead, it was Novikov’s Ford Fiesta which appeared after the Finn chose to check in late in order not to have to sweep the road.
    The excitement mounted a notched when Benito Guerra passed, followed by the highly spectacular Ken Block. Next to arrive were Thierry Neuville and Mikko Hirvonen, but there was a three-minute gap when Mads Ostberg failed to show. Next was therefore the Polo R WRC/Michelin of Ogier whose lines and style seemed perfect, while his car benefitted from excellent traction on the uphill portion. It came as no surprise to learn that the stage had brought the Frenchmen his second stage win of the morning...
    Mads Ostberg trailed Ogier by 41.4s after ‘Ibarrilla’ (SS14) but was then halted by an alternator problem on the road section from SS14 to SS15: “Mads first told us he had abnormal clutch pedal travel,” said Qatar M-Sport WRT. “He stopped to cure that and was able to re-start. A few minutes later, though, he called us again to say he had an electrical problem and that he couldn’t get his car to fire up…”

    Pour rejoindre le km 7,3 d’«Otates », spéciale n°15, la plus longue du jour (42,17 km), nous avons emprunté un chemin en terre qui grimpe dans les montagnes entourant Leon sur une quinzaine de kilomètres.
    Les premières voitures de spectateurs étaient garées à environ un kilomètre de l’accès et, sur les conseils avisés d’un photographe, nous avons opté pour stationner notre imposant Pick-up là, sur le côté. Heureuse décision : une dizaine de bus se sont engouffrés entre les voitures et ont bloqué l’accès – un itinéraire d’évacuation du rallye en cas d’accident – toute la journée !
    Le passage était plutôt sympa avec une enfilade de virages plus ou moins lents en descente avec de belles cordes, puis deux larges épingles en montée. La liste de départ du jour indiquait l’arrivée imminente de Jari-Matti Latvala, mais c’est la Ford Fiesta de Novikov qui est apparue au loin. Le Finlandais, reparti en Rally2 ce matin, a préféré pointé en retard pour ne pas balayer la piste.
    L’ambiance est montée d’un cran avec l’arrivée de Benito Guerra, puis de Ken Block, très spectaculaire. Puis les choses sérieuses ont commencé avec Thierry Neuville, Mikko Hirvonen et… Trois minutes ont passé, pas de Mads Ostberg. La VW Polo R WRC/Michelin de « Seb » Ogier est apparue au loin ; trajectoires précises, enchaînements parfaits, motricité en montée… Sans surprise, le leader du rallye a signé un second temps scratch ce matin.
    Mads Ostberg, pointé à 41s4 d’Ogier après « Ibarrilla » (ES14), a connu un problème d’alternateur sur la liaison entre l’ES14 et l’ES15 : « Mads nous a d’abord dit que sa pédale d’embrayage s’enfonçait anormalement », racontait-on chez Qatar M-Sport WRT. « Il s’est arrêté pour réparer cela, puisil est reparti. Quelques minutes plus tard, Mads nous a appelés de nouveau pour nous dire qu’il y avait un problème électrique, que la voiture s’était arrêtée et qu’elle ne démarrait plus. »
    from best-of-rallylive.