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    samedi 12 octobre 2013

    MOTONOMAD - 7000km, 7 countries, one big Adventure!

    Screen shot 2013 10 11 at 08.51.04 MOTONOMAD   7000km, 7 countries, one big Adventure!

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    From the Alps to the Deserts, Join Motology Film's Adam Riemann on a motorcycle adventure of a lifetime - Austria to Egypt on KTM 500EXC's! No film crew, no support vehicles, you've never seen a journey like this before!


    ERC :A third Sanremo victory for Basso / « Hat-trick » de Basso à Sanremo


    Italy’s Giandomenico Basso (Peugeot 207 S2000/Michelin) picked up his third Rallye Sanremo win today, ahead of Finn Esapekka Lappi (Skoda) and compatriot Alessandro Perico (Peugeot). Bryan Bouffier and Paolo Andreucci both led at one point.
    L’Italien Giandomenico Basso (Peugeot 207 S2000/Michelin) a remporté sa troisième victoire au Rallye Sanremo, devant le Finlandais Esapekka Lappi (Skoda) et l’Italien Alessandro Perico (Peugeot). Bryan Bouffier et Paolo Andreucci se sont succédé en tête avant d’être retardés.
    Giandomenico Basso earned an early 40th birthday gift in his Michelin-equipped Peugeot 207 S2000 when he provided the French make with its 10th victory on the celebrated Italian event.
    He figured among the top three on all Day 1’s stages before inheriting the lead when compatriot Paolo Andreucci (Peugeot) lost time with an ‘off’ on today’s SS8. Basso only scored one stage win SS8, yet he led Bryan Bouffier (Peugeot/Michelin) by seven seconds going into the final stage (Colle d’Oggia, 20.73km).
    Bouffier had led on Friday afternoon, but an ‘off’ on SS3 relegated him to eighth spot. The Frenchman driver bounced back to challenge for first place, however, thanks to a score of five fastest times. On the last test, though, he was forced to stop and change a wheel, which dropped him to fourth overall, 5.8s shy of the podium.
    Like Markku Alèn, Miki Biasion, Didier Auriol and Gilles Panizzi before him, Basso secured his third Sanremo success. Second place went to Esapekka Lappi who was in Italy to gain experience on asphalt. The Skoda/Michelin factory driver clinched runner-up spot by winning the last stage. Italy’s Alessandro Perico (Peugeot) was third.
    Peugeot 207 S2000 drivers Albertini and Andreucci came fifth and sixth, ahead of the Production class victor Federico Gasperetti (Renault Mégane RS) and the best-placed two-wheel driver runner Alex Vittalini (Citroën DS3 R3). The 2013 Italian champion Umberto Scandola (Skoda) was eliminated by an overheating engine, as were Peugeot’s Jérémi Ancian and Jean-Matthieu Léandri. Craig Breen was side-lined by an ‘off’ on SS4 but restarted today under the Rally2 ruling.
    Austria’s Andreas Aigner (Subaru Impreza R4) and Hungarian driver Zoltan Bessenyey (Honda Civic) wrapped up the European Production Cup and Two-Wheel Drive titles in Sanremo.
    A quelques jours de son 40e anniversaire, Giandomenico Basso s’est offert un 3e succès au Rallye Sanremo au volant d’une Peugeot 207 S2000 équipée de pneus Michelin. Peugeot a remporté sa 10e victoire sur ce rallye mythique.
    Présent dans le top-3 de chaque spéciale au cours de la 1ère étape, le pilote italien s’est retrouvé en tête du rallye après une touchette du leader Paolo Andreucci (Peugeot) dans l’ES7. Basso a ensuite remporté l’ES8 (sa seule victoire) avant de se présenter au départ de l’ultime spéciale, Colle d’Oggia (20,73 km), avec sept petites secondes d’avance sur Bryan Bouffier.
    Premier leader, le Français avait perdu plus d’une minute dans une touchette (ES3). Relégué en 8e position au général, le pilote Peugeot/Michelin est revenu dans la course à la victoire grâce à cinq meilleurs temps. Mais dans l’ultime spéciale, Bryan a dû s’arrêter pour changer une roue et échoue au pied du podium pour 5s8.
    La victoire revient donc à Giandomenico Basso - triple vainqueur à Sanremo comme Markku Alèn, Miki Biasion, Didier Auriol et Gilles Panizzi avant lui -, devant le pilote officiel Skoda/Michelin Esapekka Lappi, venu avant tout prendre de l’expérience sur asphalte, qui a arraché la 2e place grâce un meilleur temps dans la dernière spéciale. L’Italien Alessandro Perico (Peugeot) complète le podium.
    Les Peugeot 207 S2000 d’Albertini (5e) et d’Andreucci (6e) devancent le vainqueur de la catégorie Production Federico Gasperetti (Renault Mégane RS) et celui de la catégorie 2-roues motrices Alex Vittalini (Citroën DS3 R3). Le Champion d’Italie 2013 Umberto Scandola a dû abandonner (surchauffe moteur sur sa Skoda), tout comme Jérémi Ancian et Jean-Matthieu Léandri (Peugeot). Après une touchette dans l’ES4, l’Irlandais Craig Breen est reparti en Rally2 le lendemain.
    Après Jan Kopecky et Molly Taylor titrés à l’issue du Rally Croatia, l’Autrichien Andreas Aigner (Subaru Impreza R4) et le Hongrois Zoltan Bessenyey (Honda Civic) ont décroché les titres européens Production Cup et 2-roues motrices ce week-end.

    The title to be decided in Morocco / Titre en jeu au rallye du Maroc


    The rally raid World Championship will end next week in Morocco, last race of the season as the Pharaons rally have been cancelled. The title will be decided during the six stages of the Oilibya rally of Morocco, between Marc Coma (KTM Michelin) and Paulo Gonçalves (Speedbrain Honda) who are tight within three points!
    Le championnat du Monde des rallyes tout terrain se terminera la semaine prochaine au Maroc, épreuve finale qui remplace le rallye des Pharaons. Le titre mondial se jouera sur les six étapes du Oilibya du Maroc, entre Marc Coma (KTM Michelin) et Paulo Gonçalves (Speedbrain Honda) qui ne sont séparés que par trois petits points !
    The title has never been so undecided, and after five rally raids the Spaniard and the Portuguese are really closed even if Coma won three races (Abu Dhabi, Qatar and Sardinia) while Gonçalves won only the last one in Brazil. But Gonçalves has been regular all season long, and scored ten points more than Coma in Brazil to reduce the gap.
    In Morocco, they will have six stages to end the season and to prepare the next Dakar, and except Cyril Despres all the favourites of the Dakar will be there; KTM Michelin lines up five riders (Marc Coma, Jakub Przygonski, Chaleco Lopez, Rubens Faria, Kurt Caselli), Honda HRC comes with his factory team (Helder Rodrigues, Sam Sunderland, Javier Pizzolito) while Speedbrain Honda will have Joan Barreda alongside Paolo Gonçalves. The first stage will start next Monday, and the rally will end on Saturday.
    Rarement titre n’aura été aussi indécis, puisqu’après cinq épreuves l’Espagnol et le Portugais n’ont pas réellement pu se départager. Coma a beau avoir gagné trois épreuves (Abu Dhabi, Qatar, Sardaigne) contre une seule à Gonçalves (Brésil), l’écart reste minime avant cette ultime épreuve qui se disputera en six étapes comportant chacune entre 200 et 300 km de spéciale.
    Cet ultime rallye raid avant le Dakar 2014 verra, à l’exception de Cyril Despres, tous les hommes forts de la discipline s’aligner au départ ; KTM Michelin aligne son équipe officielle (Marc Coma, Jakub Przygonski, Chaleco Lopez, Rubens Faria, Kurt Caselli), tout comme Honda HRC (Helder Rodrigues, Sam Sunderland, Javier Pizzolito) alors que le team Speedbrain Honda pourra compter sur Joan Barreda aux côtés de Paolo Gonçalves. La première spéciale se disputera lundi, et le rallye se terminera samedi.
    Positions au championnat : 1.Coma (ESP, KTM Michelin), 107 ; 2.Gonçalves (POR, Speedbrain Honda), 104 ; 3.Przygonski (POL, KTM Michelin), 55 ; 4.Despres (FRA, Yamaha), 47 ; 5.Lopez (CHI, KTM Michelin), 33 ; etc…

    Way of The DTRA

    Way of The DTRA from dael on Vimeo.

    For information about how to get started or watch the races dirttrackriders.co.uk