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    mardi 12 novembre 2013

    Dall’Igna to create closer factory-race track connection / Dall’Igna veut un lien plus fort entre le team et Borgo Panigale


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    With Cal Crutchlow also joining Ducati on Monday and bringing Italian technician Daniele Romagnoli with him from Tech 3, there were plenty of new faces in the Ducati box at Valencia and Dall’Igna believes greater communication between all parties is the way forward.
     
    The Italian explained, “It’s really important the connection between the people at the track and the people ‘at home’. We develop the bike at home and at the moment it seems like this connection is not the best. I would like to improve that area.”
     
    Going on to describe his first steps with Ducati at the circuit, he continued, “Monday was my first day at the track as General Manager of Ducati Corse, and I’m getting to know and appreciate the working situation here. I already had an idea from the few days I spent in Borgo Panigale, because there, too, I found the technical level to be very high and the staff to have a lot of potential.”
     
    “Now we have begun the practical part that will help us to begin working on the bike and define a strategy that will enable Ducati to improve and return to a competitive level. It’s still early to say anything about time scales and preparing more detailed plans, but I think we’re starting on the right foot.”
     
    Dall’Igna also revealed that Ducati’s new machinery for 2014 will be introduced at the Sepang tests in February next year, once the winter testing ban concludes, but the pace of development progress the Italian manufacturer can make before and after that remains to be seen.
    Ducati Corse General Manager Luigi Dall’Igna, MotoGP Valencia Test

    Le team Ducati a accueilli lundi plusieurs nouveaux membres dont Cal Crutchlow et son chef mécanicien Daniele Romagnoli mais aussi Gigi Dall’Igna, le nouveau directeur général de Ducati Corse.
    L’Italien commence tout juste sa nouvelle mission mais a déjà identifié des domaines dans lesquels Ducati devra revoir sa stratégie pour se relancer, dont la connexion entre son team MotoGP™ et les ingénieurs basés à Borgo Panigale.
    « La connexion entre les gens que nous avons au circuit et ceux qui sont à l’usine est très importante, » a commenté Dall’Igna. « Nous développons une moto là-bas et il semble que le lien avec le team ne soit pas optimal en ce moment. C’est quelque chose que je veux améliorer. »
    « Lundi, j’ai eu ma première journée en tant que directeur général de Ducati Corse et je commence à évaluer la situation ici. J’avais déjà pu me faire une idée après avoir passé quelque séjours à Borgo Panigale, où j’avais aussi trouvé le niveau technique très élevé et un staff avec beaucoup de potentiel. »
    « Maintenant nous devons aborder le côté pratique pour commencer à travailler sur la moto et définir une stratégie qui permettra à Ducati de progresser et de retrouver un niveau compétitif. Il est encore tôt pour parler d’échéances et discuter de détails mais je pense que nous partons du bon pied. »
    Dall’Igna a par ailleurs confirmé que Ducati dévoilerait son prototype de 2014 en février prochain, à Sepang, lors du prochain Test Officiel de la pré-saison.
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    At home with Elliott Banks-Browne

    Screen shot 2013 11 12 at 11.57.35 At home with Elliott Banks Browne

    Short video about Elliott Banks-Browne, two-times British Motocross Champion and MX2 World Championship rider and his grandfather John Banks, who collected a fair few British titles of his own, and their passion for riding. -


    Mon dieu! Five French goddesses to die for


    France is famous for many things. Fine cuisine, hydropneumatic suspension, and last but not least - French women. Mon dieu...

    Brigitte Bardot: And God created woman

    The name most likely to leap to mind when asked to name a sexy French actress (or any sexy woman at all, come to think of it), Brigitte Bardot's high cheekbones and parted lips are instantly recognisable the world over. 

    Catherine Deneuve: Belle de jour

    Some will find Deneuve’s aloof appeal more attractive than Bardot’s direct, kohl-lined gaze. Interestingly, her role as a bisexual vampire in the 1983 film ‘The Hunger’ brought her quite a following among the lesbian community.

    Isabelle Adjani: Possession

    Another French beauty (though actually the daughter of a German mother and an Algerian father) to star in a horror film, Adjani gained critical acclaim for her role in 'Possession', just one of her many successes. Though less of a household name than the likes of Bardot and Deneuve, she clearly has major appeal, as the LA Times named her 'The Most Beautiful Woman in Film' in 2011.

    Sophie Marceau: Beautiful nights

    As well as starring in 39 films, including 'My Nights Are More Beautiful Than Your Days' and 'Braveheart', Marceau is also highly accomplished as a director, screenwriter and author.

    Laetitia Casta: Cover girl

    Casta's film roles have included playing Brigitte Bardot, no less, in 'Gainsbourg (Vie Héroïque)', but her main career has been as a model. She has appeared on more than 100 magazine covers, including Victoria's Secret catalogues, Elle and Vogue, as well as featuring as the face of such brands as L'Oreal, Chanel, Givenchy, Bulgari and Ralph Lauren.
    Photos: Rex Features

    Honda wins 20th premier class Constructors' title / Honda remporte son 20ème titre Constructeur dans la catégorie reine


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    The success was Honda's third consecutive constructors' title in the  MotoGP class and brings the company's total of constructors' prizes  in the elite category to a record-breaking 20.
    "This has been a very exciting season for our HRC Factory outfit, the Repsol Honda Team, with both Marc Marquez and Dani Pedrosa fighting for the title and challenging in every race possible," commented Tetsuo Suzuki, HRC President and Senior Managing Officer and Director of Honda R&D co.,ltd. "We, as Honda, celebrate our third successive Constructors Championship and 62nd in our history which I am very proud of, this is a wonderful accomplishment."
    "My congratulations go to our rookie Marc on an outstanding performance and his achievement in winning the MotoGP World Championship in his maiden season, breaking many records along the way. Dani was unfortunate to sustain an injury in Sachsenring and thus making the remainder of his season very hard to close the gap I&r squo;m sure he will be ready to fight again in 2014!"
    "I would like to thank everyone at Honda and HRC and all our sponsors and technical partners for their valuable support and input this season, also to all our fans around the World, we appreciate all your support!"
    Those 20 successes encompass a whole range of Honda machinery, starting out with the mighty air-cooled four-cylinder RC181 that beat MV Agusta to the constructors' crown in 1966.
    Following Honda's long absence from Grand Prix racing, it didn't take long for the company to get back on top with its new range of two-stroke race bikes during the 1980s. In 1983 Honda took the prize with its superb three-cylinder NS500 and followed that by winning the 1984 title with the NS500 and the all-new NSR500 V4. In 1985 Honda secured its first premier-class constructors' hat-trick with a new version of the NSR500.
    The NSR500 went on to become the most successful racing machine in the history of Grand Prix racing, also taking the constructors' championship in 1989, 1992, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999 and 2001.
    When motorcycle Grand Prix racing began its new four-stroke era in 2002, Honda was immediately successful with its fabulous 990cc RC211V. The V5 took a hat-trick of titles in 2002, 2003 and 2004 andfollowed that with a fourth success in 2006, before MotoGP was reduced to 800cc machinery.
    Honda won its first 800cc constructors' championship in 2011, with the four-cylinder RC212V. The following year, when MotoGP went to full 1000cc machines, Honda was once again on top and repeated the success this year with the RC213V thanks to brilliant riding by Marquez and team-mate Dani Pedrosa (Repsol Honda RC213V).
    Across all classes, Honda have won a total of 62 constructors' crowns and 667 Grand Prix victories, including 249 wins in the premier category. All three of these numbers are records in the sport.
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    Honda remporte cette année son troisième titre constructeur consécutif dans la catégorie MotoGP™, portant son total de titres de Constructeur Champion du Monde à un impressionnant record de vingt.
    « La saison a été très excitante pour notre team HRC Factory, le team Repsol Honda, puisque Marc Márquez et Dani Pedrosa se sont tous les deux battus pour le titre et pour la victoire à chaque fois qu’ils en ont eu la possibilité, » a commenté Tetsuo Suzuki, le Président du HRC, Senior Managing Officer et Directeur de Honda R&D co.,ltd. « Nous, Honda, célébrons notre troisième titre constructeur consécutif et 62 ans d’histoire dont je suis très fier, c’est une très belle réussite. »
    « Félicitations à notre rookie, Marc, pour ses excellentes performances et sa victoire dans le Championnat du Monde MotoGP™ dès sa première saison, au cours de laquelle il a battu beaucoup de records. Dani a été malchanceux de se blesser au Sachsenring et d’ensuite avoir un retard à rattraper pour le reste de la saison. Je suis cependant sûr qu’il sera prêt à se battre à nouveau en 2014. »
    « Je tiens à remercier tout le monde chez Honda, au HRC, tous nos sponsors et nos partenaires techniques pour leur inestimable soutien cette saison, ainsi que tous nos fans à travers le monde, nous apprécions tout votre soutien ! »
    Honda a remporté ses vingt titres de Constructeur Champion du Monde avec des machines très différentes, en commençant avec la RC181 quatre-cylindres qui avait permis à la marque japonaise de s’imposer devant MV Agusta en 1966.
    Après une longue absence des Grands Prix, Honda ne mit pas longtemps à retrouver les sommets dans les années 1980, avec une toute nouvelle gamme de moto de course à moteur 2-temps. En 1983, Honda remporta le titre avec la NS500 trois-cylindres et confirma en 1984 avec la NS500 et la toute nouvelle NSR500 V4, puis s’offrit un troisième titre consécutif pour la première fois en 1985 avec la nouvelle version de la NSR500.
    La NSR500 connut bien d’autres succès au long de son histoire en Grand Prix, avec notamment les titres Constructeur en 1989, 1992, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999 et 2001.
    Suite à l’introduction des 4-temps en 2002, Honda s’imposa immédiatement avec la RC211V 990cc. Le V5 remporta trois titres consécutifs de 2002 à 2004 et connut un dernier succès en 2006, avant que le MotoGP™ n’adopte les 800cc.
    Honda remporta le premier titre 800cc en 2011, avec la RC212V quatre-cylindres. L’année suivante, lorsque le MotoGP™ passa aux 1000cc, Honda s’imposa de nouveau, avant que Márquez et son coéquipier Dani Pedrosa ne signent le 20ème titre du constructeur cette année.
    Toutes catégories confondues, Honda a remporté un total de 62 titres de Constructeur Champion du Monde et 667 victoires en Grand Prix, dont 249 dans la catégorie reine. Les trois chiffres sont tous les trois les records pour un constructeur en Grand Prix.