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    samedi 11 avril 2015

    The Bike Shed à Paris (ambiance )




















    The Bike Shed à Paris













    Márquez s’assure la pole après un moment de doute à Austin / Marquez takes pole at CoTA after dramatic Q2


    Le Champion du Monde en titre est en pole pour la première fois de l’année suite à une performance exceptionnelle.
    Marc Márquez semblait parfaitement dominer son sujet en qualifications mais a soudainement décidé d'arrêter sa RC213V sur la longue ligne droite du Circuit des Amériques à la vue de drapeaux jaunes et a dû l'abandonner contre le pit-wall, sauter par dessus ce dernier et réaliser un sprint en combinaison pour rejoindre le box Repsol Honda et tenter de repartir sur sa seconde moto. 
    Relégué à la septième position suite à cet épisode invraisemblable, le Champion du Monde en titre n’a eu le temps de faire qu’un seul tour lancé sur sa seconde moto en fin de séance mais a une fois de plus brillé pour s’emparer de la pole avec un nouveau record du circuit et trois dixièmes de seconde d’avance sur Andrea Dovizioso (Ducati) et Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP).
    Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), Cal Crutchlow (CWM LCR Honda) seront en deuxième ligne, en compagnie d’un excellent Scott Redding (EG 0,0 Marc VDS).
    Cliquez ici pour accéder aux résultats.7
    Repsol Honda’s Marc Marquez claimed his 23rd MotoGP™ pole position in Austin, after stopping on track with just 3 minutes to go on Austin.
    The reigning MotoGP™ World Champion had to run down pit lane to retrieve his second bike with only seconds to spare as the clock ticked down on Q2.  Not even this could stop the Spaniard as he went on to set the fastest ever time on two-wheels around CoTA, a 2’02.135, over sixth-tenths quicker than his previous lap record set in Qualifying last year.
    Marquez finished ahead of Andrea Dovizioso (+0.339s ) on the Ducati Team GP15, and Movistar Yamaha’s Jorge Lorenzo (+0.405s) who completed the front row.
    Lorenzo teammate Valentino Rossi (+0.428s) will start from the front of the second row, with the Brits Cal Crutchlow (+0.478s) and Scott Redding (+0.539s) on their Factory spec Honda’s in 5th and 6th respectively.
    The second factory Ducati of Andrea Iannone will start from 7th, with the Team Suzuki Ecstar of Aleix Espargaro (8th) finishing ahead of his brother Pol (Monster Tech 3 Yamaha) in 9th.
    Bradley Smith, Danilo Petrucci and Maverick Viñales will form the 4th row of the grid for Sundays race.
    Earlier on, it was the Factory Ducati GP15 of Andrea Iannone and Team Suzuki Ecstar’s Maverick Viñales who made it through from Q1.
    Click here for the full results from Q2, Sunday’s MotoGP™ race is due to start at 14:00 local time in Austin.


    Silverstone (WEC),Domination des Aston Martin/Michelin en LM GTE / GTE qualifying: domination for Aston Martin/Michelin


    Basé à Banbury, près de Silverstone, Aston Martin Racing a signé les pole positions en LM GTE Pro et LM GTE Am. En « Pro », la Vantage N°95 (Nygaard/Sorensen/Thiim) a devancé les autres Aston Martin officielles. En « Am », la pole est revenue à la N°98 (Dalla Lana/Lamy/Lauda).
    Les LM GTE ont lancé la première séance qualifs de la saison 2015, des qualifs qui sont désormais établie avec la moyenne de deux meilleurs chronos (au lieu de quatre l’an passé), un par pilote.
    Aston Martin a rapidement signé les premiers temps de référence en « Pro » et en «Am » grâce à Nicki Thiim (N°95, 1min59s861) et Pedro Lamy (N°98, 2min00s956). Après le premier run, les seconds pilotes nominés se sont installés au volant de machines équipées de pneus neufs.
    Marco Sorensen fut un peu moins rapide que son équipier, mais son chrono fut suffisant pour placer la N°95 en pole à Silverstone. Ses équipiers Fernando Rees (Aston Martin N°99) et Daren Turner (N°97) ont offert un triplé inédit à la marque britannique, pour le grand bonheur des fans massé autour du circuit. Les deux Ferrari AF Corse et les deux Porsche Team Manthey s’élanceront derrière les trois Vantage.
    En « Am », Paul Dalla Lana fut lui aussi un poil moins rapide que Lamy, mais le pilote Canadien a maintenu la N°98 en pole position, devant la Corvette C7.R N°50 Larbre Competition, à près d’une seconde, mais qui signe un beau retour en Championnat du monde d’Endurance FIA WRC.
    Aston Martin Racing, which is based in nearby Banbury, ruled the roost in both classes during GTE qualifying at Silverstone. All three Vantage V8s finished at the top of the timesheet in LM GTE Pro, led by the N°95 car of Nygaard/Sorensen/Thiim, while the N°98 Aston of Dalla Lana/Lamy/Lauda won the LM GTE Am battle.
    First to perform in FIA WEC qualifying were the LM GTE Pro and Am cars, with a revised system based on an average of the single fastest laps each car’s two nominated drivers, with tyre changes now authorised during the session.
    Aston Martin posted the early benchmark times in both the Pro and Am categories thanks to Nicki Thiim (N°95, 1m59.861s) and Pedro Lamy (N°98, 2m0.956s) respectively.
    After their flying laps, the ‘Phase 1’ drivers handed over to their colleagues who fitted fresh rubber before re-joining the track in a bid to knock Thiim and Lamy off their pedestals.
    Marco Sorensen was slightly slower than his team-mate in the all-Danish N°95 Aston Martin but his effort was sufficient to keep the all-Danish car at the top of the ‘Pro’ order. Meanwhile, Fernando Rees promoted the N°99 Aston to second spot and Darren Turner then made it three Aston Martin Racing cars on top. The two Ferraris and two Porsches had to settle for the last four places.
    Paul Dalla Lana was slower than Lamy in the late ‘Am’ laps but the Canadian managed to keep the N°98 Vantage V8 on top. Its biggest threat, the N°50 Chevrolet Corvette C7 (Larbre Compétition) was almost a second down in terms of the average of its two drivers.