ACE CAFE RADIO

    dimanche 17 mai 2015

    HOT ROD Goes Drifting With Vaughn Gittin Jr. 's RTR-X

    Mike Finnegan takes a ride with Vaughn Gittin Jr. in two of his badass Mustang drift cars! One of them is the 1969 Mustang Fastback caled RTR-X, an all-new Dynacorn body powered by a Motec-injected Boss 302 Coyote.




    Top Truck Challenge 2015: A Sneak Peek At The Tow Test


    Top Truck Challenge 2015: A Sneak Peek At The Tow Test

    It’s almost time for Top Truck Challenge 2015, so we figured it would be a good time to offer a sneak peek at each of the seven incredible events that comprise Top Truck Challenge (TTC). We’ll begin with the first event of TTC: the Tow Test.
    The Tow Test is typical in that it has a maximum length (approximately 150 feet) and a very heavy load to tow (usually a truck of some sort). What’s not normal about the Tow Test is that, unlike other pulling events that take place on flat ground, ours is on an uphill climb that gains approximately 13 feet in elevation over its length and has an approximate max angle of 16 degrees. The composition of the track is tightly packed dirt -- at least for the first few pulls.
    The Tow Test is the very first event in TTC and has the innate ability to weed out weak driveline components. Power and traction is key, and we’ve seen competitors utilize various tricks over the years to gain an advantage in both of the aforementioned areas. Each competitor is allowed one pull and there is no time limit. A pull is completed when forward momentum ceases or when the front axle of the towed vehicle crosses the finish line.
    Watch some Tow Test action from TTC 2014



    From: http://www.fourwheeler.com

    ELMS, 4H Imola : Première victoire de l’Oreca05-Nissan / maiden success for the Oreca05-Nissan


    Thiriet by TDS Racing (Badey/Gommendy/Thiriet) a offert la première victoire à l’Oreca05-Nissan LM P2 à l’occasion des 4 Heures d’Imola, deuxième manche des European Le Mans Series 2015. L’Oreca03-Nissan Murphy Prototypes (Patterson/Lyons/Berthon) et la Gibson-Nissan Jota Sport (Dolan/Tincknell/Albuquerque) complètent le podium.
    Après son succès en LM P2 aux 6 Heures de Spa, Jota Sport avait signé la pole position sur le circuit Enzo e Dino Ferrari grâce à Filipe Albuquerque. 
    La Gibson-Nissan N°38 s’est donc élancée en tête, sous le soleil d’Emilie-Romagne, après deux tours de formation (Oreca-Nissan N°44 en panne sur la piste), aux côtés de l’Oreca03-Nissan N°48 Murphy Prototypes.
    Mais c’est l’Oreca05-Nissan N°46 Thiriet by TDS Racing qui a pris un départ canon depuis la 5e ligne. Après 20 minutes de course, elle était remontée à la 2e place derrière la Gibson-Nissan N°38 qui a observé son premier pit-stop après 27 tours.
    La N°38 menait la course quand elle a dû repasser une 3e fois à son stand pour fixer un élément de carrosserie. Cet arrêt supplémentaire a sans doute privé Jota Sport d’un second succès d’affilée à Imola.
    A mi-course, l’Oreca05-Nissan N°46 (meilleur tour en 1min36s650) était leader avec 23 secondes d’avance sur la N°48, 24s sur la N°41 et 25s sur la N°38 !
    Tristan Gommendy a résisté à son compatriote Nathanaël Berthon (Oreca03-Nissan N°48 Murphy Prototypes) jusqu’au drapeau à damier pour offrir unepremière victoire ELMS à Thiriet by TDS Racing depuis plus d’un an (Silverstone 2014).
    Les teams Britanniques Jota Sport et Greaves Motorsport (Gibson-Nissan N°41) ont pris les 3e et 4eplaces, devant la Ligier JS P2/Michelin N°40 Krohn Racing, à la lutte avec la Morgan-Nissan N°29 Pegasus Racing jusqu’à un hors-piste de celle-ci à 40 minutes de l’arrivée.
    Pour leur première sortie officielle, les nouvelles BR01-Nissan SMP Racing manquaient de performance. La N°37 a pris la 8e place, et la N°27 a connu une fuite d’essence.
    En LM GTE, les trois premiers ont terminé en moins de 13 secondes, et sur les terres de Ferrari, Porsche a failli créer la surprise. La Ferrari 458 AT Racing (Talkanitsa/Talka/Pier Guidi) s’est finalement imposée avec 3 secondes d’avance sur la Porsche 911 RSR Proton Competition et la 12s7 sur la Ferrari Formula Racing. En GTC, AF Corse a signé un triplé avec ses Ferrari N°62, N°63 et N°64.
    Les prototypes LM P3 ont rencontré de nombreux soucis. La victoire est finalement revenue à la N°7 University of Bolton (Garofall/Dons) devant la N°15 SVK by Speed Factory. Ces deux prototypes se sont classés aux 20 et 21e rangs, loin derrière les premières GT.
    Thiriet by TDS Racing (Badey/Gommendy/Thiriet) earned the first victory for the Oreca05-Nissan LM P2 prototype at today’s 4 Hours of Imola, round two of the 2015 European Le Mans Series (ELMS). The Murphy Prototypes Oreca03-Nissan (Patterson/Lyons/Berthon) and Jota Sport’s Gibson-Nissan (Dolan/Tincknell/Albuquerque) joined it on the podium.
    MOTORSPORT : EUROPEAN LE MANS SERIES  - 4 HOURS OF IMOLA  (ITA) ROUND 2 05/16-17/2015
    After the team’s LM P2 victory at Spa (WEC), Filipe Albuquerque qualified the N°38 Gibson-Nissan on pole position at the Enzo e Dino Ferrari, and the Jota Sportcar consequently led the field away at the sunny start, alongside the N°48 Oreca03-Nissan (Murphy Prototypes). The N°44 Oreca-Nissan was side-lined during the formation laps.
    The N°46 Oreca05-Nissan (Thiriet by TDS Racing) got away to an excellent start from row five and, after 20 minutes, was up to second overall behind the N°38 Gibson-Nissan which made its first pit stop after 27 laps.
    The latter was still leading when it had to make an unscheduled halt for bodywork repairs, a halt which no doubt cost it a second consecutive victory at Imola.
    At the midpoint, the N°46 Oreca05-Nissan led (fastest lap: 1m36.650s), chased by the N°48, N°41 and N°38 cars which were covered by just two seconds!
    Tristan Gommendy managed to ward off the pressure of compatriot Nathanaël Berthon (N°48) to collect Thiriet by TDS Racing’s first ELMS victory since Silverstone in April 2014.
    British teams Jota Sport and Greaves Motorsport (N°41 Gibson-Nissan) were third and fourth, ahead of Krohn Racing’s N°40 Ligier JS P2/Michelin which battled hard with the N°29 Morgan-Nissan until the Pegasus Racing car left the track with 40 minutes remaining.
    SMP Racing’s new BR01-Nissans appeared to be down on performance for their debut. The N°37 prototype was eighth and the N°27 car suffered a fuel leak.
    The top three LM GTE finishers were covered by less than 13 seconds. Porsche nearly caused a surprise on Ferrari’s home turf, but the AT Racing Ferrari 458 (Talkanitsa/Talka/Pier Guidi) eventually won by three seconds over Proton Competition’s Porsche 911 RSRand by 12.7s over Formula Racing’s Ferrari. 
    AF Corse claimed a one-two-three finish in GTC with the N°62, N°63 et N°64 Ferraris.
    MOTORSPORT : EUROPEAN LE MANS SERIES  - 4 HOURS OF IMOLA  (ITA) ROUND 2 05/16-17/2015The new LM P3 prototypes were plagued by a number of problems and victory ended up in the hands of the University of Bolton car (N°7, Garofall/Dons),  ahead of the N°15 (SVK by Speed Factory). These two cars were 20th and 21st overall, a long way behind the fastest GTrunners.

    Rallye de Dieppe / le diaporama