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    dimanche 28 avril 2013

    Erwin SR500 by BCM


    Kim Boyle's personal SR500 lit up the innerweb last year after its debut at the Chop Meet. A year later he's built another one, this time for a customer. Broad-stroke basics like the stance are obvious, but under closer scrutiny lots of hand-made details emerge. Here's what Kim has to say about it:
    ERWINSR500_2.jpg
    Bike name: Erwin SR500

    Year and make, model, modifications:  1978 Yamaha SR 500. Top-end rebuild with a little head work, Mikuni VM36 carb, stainless header pipe with a an open reverse megaphone

    Frame: Stock SR

    Fork: Stock SR shaved legs, lowered 2.5" Progressive springs

    Chassis mods: Rear shortened 8" all unnecessary brackets removed and cleaned up, new fender mounts, hack the stock fender to fit. Progressive 1200 series shocks 1" lower than stock
    ERWINSR500_details2.jpg
    Tire/wheel size and style: Stock Yamaha Mags 19" front 18" rear.  400-19" front- 450-18" rear, Firestone Deluxe Champion tires

    Favorite thing about this bike: Probably the rear brake set up, My buddy Pat machined the rotor turning the center holes from rectangle to round and then drilled the rotor surface. then machined a brake stay, I cut down the caliper hanger by a lot, added a braided stainless line, trimmed the pedal down to a circle. It all cleaned up real well.
    Next modification: Modifying it out of my garage and into the owner's hands

    ERWINSR500_4.jpg
    Other mods, accessories, cool parts, etc: two-piece headlight mount, Ductati monster front caliper & rotor w/ a Honda CR125 master cyclinder, SS brake line, hand-made brake line guide. Chain side case cover cut way down and a guard added. I fabricated the license plate/taillight bracket; Pat and I worked out the taillight, Biltwell supplied the reg tube. The tank is a Yamaha GT80 tank painted by Jaymes at Blue Moon Kustoms. Duane Ballard did the seat to the owner's specs. A ton of cleaning and polishing.
    ERWINSR500_details1.jpg

    Thanks to:
     
    Frances Bernal for the support and putting up with too much garage time.
    Pat McCormick at Cutting Edge CNC, for the work & helping keep my head
    on straight.
    Rob Warren for being a garage mate & putting aside his own project to help
    Paul Wisniewski--badge art
    Duane Ballard--leather work
    Blue Moon Kustom--Tank paint
    Wes Drelleshack--wiring/photos
    Olympic powder coating, Escondido, Ca
    Thumperstuff, your SR headquarters

    ERWINSR500_3.jpg
    You can download a desktop background of The Erwin SR500, shot by Wes Drelleshak by clicking the photo above.
    from chopcult.com

    Buell XBRR Racer - Weltweit limitiert auf 50 Stück (ohne Straßenzulassung)

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    colourYellow
    driveLHD
    typeMotorbike
    seats1
    Power (kW/HP)110 / 148
    year2006
    Chassis No.A2LGX05DC73090038
    price49.540 USD
    VATNo
    city50169 Kerpen
    countryGermany
    Buell XBRR...

    Absolut einmalige Sammler Rarität.
    Bei dieser Buell XBRR handelt es sich um eine von weltweit 50 gebauten Werks- Rennmaschienen.
    Es ist ein reines Wettbewerbs- Bike ohne Straßenzulassung.
    Laut Recherche sollen drei dieser Rennmaschienen damals nach Deutschland gekommen sein.
    Diese Buell ist aus Sammler Besitz und wurde noch nie gestartet, oder gefahren...!!!
    Das Bike wurde noch nie mit Öl, oder anderen Flüssigkeiten befüllt.

    Eine sensationelle Wertanlage im nicht gefahrenen Zustand...!!!

    Erik Buell hatte schon immer Rennbenzin im Blut...
    Er kehrte zu seinen Wurzeln zurück und präsentierte dieses mit einer limitierten Produktion von weltweit 50 echten Production Racer.
    Mit der 2006er Buell XBRR wurde somit die Tradition der reinrassigen Rennmaschiene RW 750 ( 1984 / 1984 ) fort gesetzt.
    Die 2006er XBRR verbindet den aktuellen Stand der Buell Fahrwerkstechnologie und die jüngste Evolutionsstufe der luftgekühlten Harley-Davidson V-Twins in einer neuen Plattform, die exklusiv von Rennfahrern für Rennfahrer entworfen wurde.
    Das Herzstück der XBRR bildet ein modifizierter, luftgekühlter Buell Thunderstorm V-Twin, dessen Hubraum auf 1.340 cm³ erhöht wurde.
    Er entwickelt rund 150 PS und ein maximales Drehmoment von circa 130 Nm.
    Über eine Staudruckaufladung und zwei große Ansaugtrichter gelangt das Gemisch im Fallstrom in seine beiden Zylinder-Brennräume.
    Die Schächte für Staudruckaufladung, Ölkühler und Motorkühlluft sind Bestandteil der extrem leichten und strömungsgünstigen Vollverkleidung, die Buell in aufwändigen Windkanalversuchen entwickelte.
    Wie das Monocoque besteht sie aus Kohlefaser.

    XB-typisch, integrierten die Ingenieure den Kraftstofftank in den Rahmen und das Motorölreservoir in die Schwinge.
    Die Hinterachse kann justiert werden, denn die XBRR wird von einer Kette angetrieben, um eine schnelle Angleichung der Sekundärübersetzung an den jeweiligen Einsatz zu ermöglichen.
    Upside-Down-Gabel und Federbein steuert der Fahrwerksspezialist Öhlins bei, für die Verzögerung des Vorderrads zeichnet eine leichte ZTL2 Scheibenbremse mit neuer Achtkolben-Bremszange verantwortlich.
    Die Räder der Buell XBRR bestehen aus Magnesium und wiegen rund 33 Prozent weniger als ihre Serienpendants.



    Das Motorrad steht in unserer Ausstellung und kann dort zu jeder Zeit gerne besichtigt werden.
    Gerne bieten wir Ihnen auch die Möglichkeit, Ihr gebrauchtes Fahrzeug bei uns in Zahlung zu geben.




    Alle Angaben gemessen nach US Formaten



    1340ccm ( 81.7 cid ) Thunderstorm Powertrain
    4.079 inch (103.6 mm ) bore - 3.1 inch ( 79mm ) stroke
    12.5:1 compression ratio ( Verdichtung )
    Dual 62 mm down-draft fuel-injection throttle bodies ( Einspritzung )
    WAVE-analyzed header and mass-centralized muffler
    150+ peak engine horsepower at 8000 rpm ( per SAE J607 nach US )
    130 Nm peak engine torque at 6500 rpm ( per SAE J607 nach US )
    Black 6-Spoke Cast Magnesium Racing wheels
    Front Wheels 3.5 inch ( 88.9mm ) x 17 inch ( 431.8mm ) wheel with 120/70R-17 tire
    Rear Wheels 5.5 inch ( 139.7mm ) x 17 inch ( 431.8mm ) wheel with 190/55R-17 tire
    Buell ZTL2 reversed rotor front brake with eight-piston Nissin caliper
    Ram Air system integrated with full racing fairing ( Ram Air System in Verkleidung integriert )
    Carbon fiber bodywork ( Carbonverkleidung )
    Komplette Öhnlins Federelemente: 43mm Ohlins adjustable front suspension with inverted forks &Ohlins fully-adjustable rear suspension with coil-over monoshock with remote reservoir
    55-degree lean angle ( hard contact )
    30.5-inch ( 775 mm ) seat height
    21-degree rake and 3.4-inch ( 86 mm ) trail
    Cast-aluminum swingarm with billet axle adjustment system
    Center position wheelbase 52.8 inches ( 1341 mm )
    Range wheelbase 51.8 – 53.8 inches ( 1315 mm – 1367 mm )
    Buell Racing paint
     Petrol original condition Matching Numbers

    DC SHOES: BLOCK VS PASTRANA: LIVERY AND SCHEDULE

    Travis Pastrana and Ken Block have long enjoyed one-upping each other. Travis's latest video parody of Ken's 2011 Livery and Schedule video was no exception.

    Smokey Joe

     

     


    We here a Deus love building bikes, but we really dig building a bike for one of the boys. One they can load up and pillage the island’s on. And that’s what we did for Ellis Ericson.
    Now a year ago when Ellis first got to the island he picked up this cruisy little clunker of a 76 CB100. Nothing flash, just something to get him around town and to the surf. A bike one sees on the street all the time, but would never notice as it rolled by- until now.
    Ellis always new he was going to do something with his bike but was never quite sure how to go about it, well, we do. Ellis left us for a few months on a surf and shaping bonanza, and while he was gone we rolled it in the Benkel and went to work. Now I could go down the list of modifications we’ve preformed like, Ventura flat track bars, refurbished Honda S90 tank, Yamaha S SX front shocks and triple trees, SR400 rear shock, Swallow 18’ tires sitting on alloy rims and a Deus custom seat for comfortable long hauls. But why, take a gander for your self. If a picture is worth a thousand words, then what more do you need. Better yet when you see this mean machine rolling hard with a guy looking like Suzie Quarto in board shorts, followed by a trail of foam dust, that would be Ellis on “Smokey Joe” no longer rolling un-noticed…

    patience !!!