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    vendredi 30 mai 2014

    Maserati 450 S voted 'Best in Show' at Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2014


    The jury has voted: the title of 'Best in Show' at Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2014 has gone to the 1956 Maserati 450 S owned by Swiss collector Albert Spiess...
    The jury said the decision was not an easy one this year, with so many worthy cars in the competition. A 1957 Ferrari 250 GT Tour de France and the wedge-shaped Abarth 2000 Scorpione design study of 1969 were also in contention – but while the Abarth was commended for its influence on later cars such as the Lamborghini Countach, the Maserati was ultimately chosen for its purposeful elegance. Owner Albert Spiess is a regular at Villa d’Este, previously exhibiting several of his prized Lamborghinis; the Lamborghini 5-95 Zagato in the concept class this year was also created at his behest. Spiess was awarded a unique A. Lange & Söhne watch for the 'Best in Show' win, which supersedes that of Ralph Lauren’s Bugatti Type 57SC Atlantic at the 2013 Concorso.
    Meanwhile, the audience-voted Coppa d’Oro title went to the Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Corsa of Corrado Lopresto. Winning the concept category was the striking Maserati Alfieri, and a 1929 Opel Motoclub Supersport with torpedo sidecar clinched the Trofeo BMW Group for motorcycles.
    Photo: Rémi Dargegen for Classic Driver © 2014
    Classic Driver reports live from the Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2014 – and is kindly supported by Berenberg private bank. For the latest articles from Lake Como, click here.

    Moto GP : La pluie gâche la seconde séance d’essais au Mugello / Rain affects Friday afternoon practice


    Marc Marquez, Repsol Honda Team, ITA FP1

    Les quelques gouttes de pluie qui se sont abattues sur le Mugello vendredi après-midi ont contraint la plupart des pilotes MotoGP™ à rester aux stands pour la totalité de leur seconde séance d’essais. Le matin, Marc Márquez s’était chargé d’établir le meilleur temps.


    Face à une piste qui n’était pas entièrement sèche mais loin d’être suffisamment mouillée pour justifier l’usage des pneus pluie, la quasi-totalité des pilotes MotoGP™ ont choisi ne pas rouler vendredi après-midi au Mugello lors de la seconde séance d’essais du Grand Prix TIM d’Italie. 
    Si plusieurs pilotes ont fait une brève sortie pour jauger l’état de la piste et immédiatement rentrer au garage, seuls Michele Pirro (wildcard avec Ducati), Nicky Hayden (Drive M7 Aspar), Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) et Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar) se sont inscrits sur le classement de la séance.
    Le matin, lors d’une première séance d’essais qui avait eu lieu sur piste sèche, Marc Márquez (Repsol Honda) avait été le plus rapide et avait devancé Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) de trois dixièmes de seconde.
    Andrea Iannone (Pramac Racing), Andrea Dovizioso (Ducati) et Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) avaient complété le Top 5 tandis que Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3) avait échappé au pire dans une chute à haute vitesse au bout de la ligne droite du Mugello, dans le virage de San Donato.
    Cliquez ici pour accéder au classement combiné de la journée
    Valentino Rossi, Movistar Yamaha MotoGP, ITA FP1
    As the premier class action on the opening day of the 2014 Gran Premio d’Italia TIM concluded at Mugello, light rain restricted the riders’ activity – with Marc Marquez fastest on Friday courtesy of his FP1 best time.
    Some late timed laps in FP2 for the MotoGP™ riders saw Ducati Team’s test rider and wild card this weekend Michele Pirro top with a 2’05.435 in the mixed conditions, with only Nicky Hayden (Drive M7 Aspar), Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) and Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar) joining him on a relatively meaningless afternoon timesheet.
    If it rains again for FP3 the faster times from FP1 will dictate Q1 and Q2 participation and World Champion Marquez led the way in that morning session with a 1’48.004 best time, from Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) who was second by 0.382s.
    Andrea Iannone (Pramac Racing) and Andrea Dovizioso (Ducati Team) made it three Italians in the FP1 top five which was completed by Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP).
    The day’s top ten was completed Aleix Espargaro (NGM Forward Racing), Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), Cal Crutchlow (Ducati Team), the aforementioned Bautista and Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) courtesy of their respective FP1 times.
    Bautista and Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3) both escaped without serious injuries from big turn 1 crashes in FP1, Espargaro still learning his MotoGP lines at Mugello and Bautista high siding as he slowed to avoid contact with Karel Abraham.
    Jorge Lorenzo, Movistar Yamaha MotoGP, ITA FP1


    Une journée Test studieuse pour Signatech-Alpine et l’Alpine A450b


    MOTORSPORT : ELMS 4 HOURS OF IMOLA (ITA) - ROUND 2 - 05/17-18/2014
    En début d’année, Signatech-Alpine comptait sur la présence de deux Alpine aux 24 Heures du Mans mais finalement une seule a été retenue par le Comité de Sélection. Depuis juin 2013 où la marque dieppoise a fait son retour dans la Sarthe, l’Alpine A450 s’est assurée le titre European Le Mans Series grâce à Nelson Panciatici et Pierre Ragues.
     Pour cette deuxième campagne mancelle d’affilée, l’Alpine évolue pour prendre le nom de A450b, du fait de l’arrivée du nouveau kit aérodynamique prévu pour Le Mans. Troisième des 4 Heures d’Imola en ELMS il y a quelques semaines, Signatech-Alpine compte bien briller en terre sarthoise avec sa LM P2 équipée depuis le meeting italien de pneumatiques Dunlop.
     Bernard Ollivier, directeur d’Alpine, se réjouit de revenir au Mans :  « La compétition est l’une des raisons d’être d’Alpine. Il n’était pas concevable d’entamer la renaissance d’une marque aussi glorieuse sans un programme sportif ambitieux. L’équipe Signatech-Alpine a marqué les esprits en 2013, notamment par sa ténacité face à l’adversité. Mais nous avons toujours le souhait de progresser et d’aller plus haut. Le soutien inconditionnel du public, qui nous porte lors de chacune de nos apparitions, sera un autre atout sur la route du succès. »

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Philippe Sinault, Team Manager Signatech-Alpine, est prêt pour l’échéance : « Au soir d’Imola, nous avons entamé un véritable sprint afin d’être prêts pour les 24 Heures du Mans. Cette Journée Test sera très importante pour préparer notre Alpine A450b et nos trois pilotes. Elle marque aussi le départ officiel d’une course effrénée qui va durer plus de quinze jours. »


     Après avoir eu le rôle de pilote de réserve en 2013, Paul-Loup Chatin va enfin rouler en course : « Le podium acquis à Imola montre que nous avons la pointe de vitesse pour viser un bon résultat. Mais il nous reste encore beaucoup de travail avant le départ des 24 Heures du Mans. Le comportement des pneumatiques et l’apport du kit aérodynamique seront à évaluer. Il n’est pas question de se forger des certitudes, mais d’avoir un aperçu de ce que sera cette édition. On se doit d’être à la hauteur du mythe que représente ce circuit et des attentes placées en nous par les supporters d’Alpine. Ce sera une journée de travail mais aussi un vrai moment de plaisir de retrouver ce lieu et un tracé aussi exigeant, qui réclame un engagement total dans les virages rapides. »


    IMGP3719Nelson Panciatici : « L’objectif principal de cette journée d’essais est de passer en revue les réglages de l’Alpine A450b et de faire des tests d’endurance avec les trois types de pneumatiques mis à notre disposition. Nous allons avoir l’opportunité de travailler directement sur le circuit. Ce sera l’occasion de nous mettre en conditions de course, pour le rythme comme pour la gestion du trafic. J’ai vraiment hâte d’y être et de retrouver mes sensations dans des portions comme les virages Porsche. J’attends ça depuis bientôt un an ! »


     Oliver Webb devra pour sa part effectuer ses dix tours réglementaires : « Cette Journée Test est particulièrement importante pour moi et pour le reste de l’équipe. Je vais devoir compléter dix tours pour être qualifié. Ce sera une découverte de la piste même si j’ai déjà beaucoup travaillé sur le tracé dans notre simulateur ellip6. L’objectif est d’être à l’aise dans l’Alpine A450b. Ces quelques heures seront capitales, car il n’est pas possible de rouler sur ce circuit non permanent. Nous aurons également l’opportunité de nous perfectionner lors des arrêts. »

     Pour l’anecdote, Signatech-Alpine a terminé le montage de l’Alpine A450b à Dieppe au sein de l’usine Alpine.
    via http://www.endurance-info.com

    Simoncelli parmi les MotoGP™ Legends


    Marco Simoncelli MotoGP Legend
    Le pilote italien Marco Simoncelli a été nommé MotoGP™ Legend à titre posthume vendredi au Grand Prix TIM d'Italie.
    Le Champion du Monde 250cc 2008 s'était éteint le 23 octobre 2011 suite à un tragique accident survenu dans le deuxième tour de la course MotoGP™ à Sepang, en Malaisie.
    Le pilote italien comptait d'inombrables fans à travers le monde et avait remporté, en dehors de son titre de Champion du Monde 250cc, 15 pole positions, 31 podiums et 14 victoires
    Carmelo Ezpeleta, le CEO de Dorna Sports, a annoncé l'entrée de Simoncelli dans le Hall of Famedu MotoGP™ vendredi au Mugello, en présence du père du pilote, Paolo Simoncelli.
    Le dernier pilote ayant reçu le titre de MotoGP™ Legend était Casey Stoner, honoré l'an dernier à Phillip Island. Simoncelli est le 21e pilote à prendre le titre de MotoGP™ Legend et rejoint un club aussi fermé que prestigieux qui comprend aussi ses compatriotes Giacomo Agostini et Carlo Ubbiali.

    Legendary Glemseck 101 – The No.1 Cafe Racer Event in Europe

    Every year the wildest bikers meet in Leonberg. Have fun with the amazing documentary from this year's legendary Glemseck 101. Meet Nina Prinz, Guy Martin, Connor Cummins and many many others!

    Legendary Glemseck 101 – The No.1 Cafe Racer Event in Europe from Oliver Lozano on Vimeo.

    Atlanta’s ‘Dream Cars’ exhibition is an automotive fountain of youth


    This summer, the High Museum of Art in Atlanta will throw open its doors for the ‘Dream Cars’ exhibition, showcasing 17 of the most innovative and imaginative concept cars the world has ever seen…
    ‘Innovative Design, Visionary Ideas’ is the tagline, neatly summarising the concept behind the exhibition. Conceptual drawings, patents and scale models will be paired with the actual realised cars, which range from the early 1930s right through to the 21st Century. The idea is to show the development process behind each car, demonstrating how the designers pushed the technological envelope, not only to showcase their audacity, imagination and talent, but also to influence the future of car design.

    A beautiful Bug and a mind-blowing Modulo

    Of the 17 concepts on show, our favourites include Marcello Gandini’s outrageously styled Stratos HF Zero (which measures in at just 33-inches tall), Christopher Bangle’s BMW GINA Light Visionary Model, and Jean Bugatti’s simply stunning 1935 Aerolithe Coupe. Paolo Martin’s Ferrari 512S Modulo is also worthy of a mention, simply for the fact that almost every feature defied convention, making it look more spaceship than supercar as a result.
    It is thanks to the experimentation and dreams of these designers, challenging the notion of what was possible, that we ended up with some of the most iconic cars ever built. ‘Dream Cars’ follows theHigh Museum’s successful ‘Allure of the Automobile’ exhibition, and will run from May 21 to September 7 2014.  
    You can find hundreds of dream cars for sale in the Classic Driver Market.

    Dovizioso et Crutchlow avec Pirro en Italie


    Cal Crutchlow, Ducati Team


    Le team Ducati comptera trois pilotes ce week-end au Mugello pour son rendez-vous annuel avec les Ducatisti.


    Pour le clan Ducati, le Grand Prix TIM d’Italie est une course à part du fait qu’il s’agisse de la course à domicile du constructeur de Borgo Panigale mais aussi parce que c’est le rendez-vous que privilégient les Ducatisti pour soutenir la marque italienne.
    Andrea Dovizioso et Cal Crutchlow peuvent d’ores et déjà s’attendre à un soutien sans faille de la part des nombreux fans qui seront réunis dans la tribune Ducati du virage de Correntaio et seront accompagnés ce week-end du pilote d'essais Michele Pirro.
    Ce dernier a été engagé en wildcard pour la deuxième fois de la saison afin de travailler en contexte de compétition sur une version expérimentale de la GP14.
    Dovizioso, qui avait fait ses débuts en 125cc au Mugello en 2001, a affirmé : « Le Mugello est un circuit qui convient un peu mieux aux caractéristiques de notre GP14 et je pense que nous pouvons donc faire un bon week-end. Notre approche consistera à tirer le meilleur de notre moto. J’avais eu une belle cinquième place l’an dernier et j’espère à nouveau faire une bonne course cette année. Nous avions fait un test privé là-bas avant d'aller au Mans et ça avait été positif. Maintenant je suis impatient d’arriver au Mugello pour notre course nationale, qui a toujours une ambiance particulière. »
    Crutchlow a ajouté : « Je pense que courir en Italie, chez Ducati, au Mugello, va être une sacrée expérience. La piste m’avait bien réussi l’an dernier, je m’étais qualifié quatrième et j’avais fini sur le podium en prenant la troisième place. Andrea et moi allons pousser à 100% afin d’être compétitifs, même si ce ne sera pas facile. J’ai déjà hâte de voir tous les fans de Ducati et je suis sûr que ce sera la folie ! »

    Trial : Adam Raga au pouvoir / Adam Raga leads the world


    Accueillant pour la première fois une épreuve du championnat du Monde de trial, la Corse aura marqué le Mondial de son histoire ! Après que la compétition soit interrompue au cours de la première journée, l’épreuve a été marquée par la prise de pouvoir d’Adam Raga (Gas Gas) vainqueur de sa troisième course de rang.
    Scénario improbable samedi, quand à l’issue du premier tour les pilotes Pro remirent en cause les temps accordés pour boucler les deux derniers tours de course. Le jury décida alors d’interrompre l’épreuve et d’apporter des modifications au tracé en vue de la seconde journée de course.
    Débutant comme souvent par une prise de pouvoir de Toni Bou (Montesa Michelin), l’épreuve changea de physionomie quand le champion du Monde sortant, commit deux échecs lors du second tour. Raga n’en demandait pas tant et s’emparait du commandement, signant deux excellents tours pour s’imposer pour la troisième fois consécutive à Bou, Albert Cabestany (Sherco Michelin) prenant la troisième place.
    L’Espagnol Jorge Casales (Gas Gas) et l’Italien Matteo Grattarola (Gas Gas) complètent le top cinq, repoussant Takahisa Fujinami (Montesa Michelin) et Jeroni Fajardo (Beta Michelin) aux sixièmes et neuvièmes places.
    For the first time in its history the French island of Corsica met a Trial World Championship round, and for sure this race will stay in the memories! At first the race was stopped during the first day, and then the event saw Adam Raga (Gas Gas) beating the reigning World Champion to lead the series.
    It was a strange Saturday, as after the first of the three laps program the Pro riders refused to compete the course within the allotted time. The jury decided to stop the race and to make modifications to several sections, as well as extending the overall time allowance for the second day of racing.
    As usual Toni Bou (Montesa Michelin) was the first leader of the race, but when the reigning World Champion failed twice during the second lap Raga was there to take the lead, posting two incredible laps to secure his third win in a row. Bou ended the race in second position, followed by Albert Cabestany (Sherco Michelin). Spaniard Jorge Casales (Gas Gas) and Italian Matteo Grattarola (Gas Gas) finished fourth and fifth, relegating usual top contenders Takahisa Fujinami (Montesa Michelin) and Jeroni Fajardo (Beta Michelin) in sixth and ninth positions.

    Classement de l’épreuve
    Seconde journée : 1.Raga (ESP, Gas Gas) ; 2.Bou (ESP, Montesa Michelin) ; 3.Cabestany (ESP, Sherco Michelin) ; 4.Casales (ESP, Gas Gas) ; 5.Grattarolo (ITA, Gas Gas); 6.Fujinami (JAP, Montesa Michelin) ; etc…
    Positions au championnat : 1.Raga, 90 ; 2.Bou, 88 ; 3.Fujinami, 68 ; 4.Cabestany, 66 ; 5.Fajardo, 59 ; etc…

    résilles

    jeudi 29 mai 2014

    CB500 Four "Kobra" by Nils Jan K








    The spirit of adventure 1992 - Yamaha xtz 660 3yf

    Crazy June ! / The crazy month of June!


    Deux rallyes WRC et un ERC, deux courses d’Endurance de 24 heures, le Festival of Speed de Goodwood, de la vitesse moto… Cette année encore, le mois de juin est très chargé pour les hommes de Michelin Motorsport qui sont prêts à relever le défi.
    Depuis quelques semaines, de nombreux Correspondants Techniques d’Ecurie (CTE) – les techniciens – suivent un programme d’entraînement physique et diététique appelé Oxygène concocté par les préparateurs physiques de l’équipe de l'ASM Omnisports.
    Il faudra bien ça pour affronter ce mois de juin hyper chargé qui débute dimanche 1er par la Journée Test des 24 Heures du Mans. Une cinquantaine de techniciens, autant de monteurs, des ingénieurs, développeurs ou encore chimistes de Michelin Motorsport seront dans la Sarthe pour une journée de roulage très attendue par les équipes d’usine et « privées » partenaires de Michelin.
    Puis, quelques-uns se rendront directement en Sardaigne pour la 6e manche du Championnat du monde des Rallyes FIA où Michelin équipera toutes les World Rally Cars officielles et de nombreux véhicules en catégorie WRC-2 dont les nouvelles Peugeot 208 T16 et Citroën DS3 R5. La manche italienne du WRC s’annonce difficile avec un parcours très étendu sur l’île méditerranéenne et de longues spéciales.
    La cérémonie du podium ne sera pas terminée quand la « semaine des 24 Heures » débutera au Mans avec le Pesage des 1ers véhicules en centre-ville. Les 1ers essais sont programmés mercredi, mais avant cela, les 17 semi-remorques seront arrivés au circuit et les milliers de pneus auront été soigneusement répertoriés, enregistrés et entreposés dans un « workshop » de 800 m2. Michelin équipe cette année 43 des 56 véhicules (75%). Le montage des pneus sur jante débute généralement le mardi, et ne s’arrête que… dimanche après-midi !
    Les hommes de Michelin Motorsport n’auront que peu de temps pour souffler car la semaine suivante, ils seront une dizaine en Allemagne pour les 24 Heures du Nürburgring, le grand rendez-vous de l’Endurance outre-Rhin. Michelin équipera huit GT de pointe en pneumatiques dits « confidentiels » (Porsche 911, Audi R8 LMS, Mercedes AMG SLS, Aston Martin Vantage, BMW Z4…)
    Pendant ce temps, d’autres techniciens Michelin seront en Belgique pour le Geko Rally d’Ypres, 6e manche du championnat d’Europe des Rallyes FIA, où chaque année, de nombreux teams choisissent le manufacturier français pour son expertise et les performances de ses pneus « Compétition-Client » sur asphalte et sur le revêtement si particulier des Flandres.
    Juin se terminera par le Rallye de Pologne, 7e manche du Championnat du monde des Rallyes FIA, où l’on attend des milliers de supporters pour encourager le héros local, Robert Kubica, au volant de sa Ford Fiesta RS WRC équipée par Michelin. Outre les World Rally Cars, les WRC-2, Michelin équipera également tous les concurrents du championnat Junior sur ce rallye que les hommes de Michelin Motorsport vont découvrir. Les CTE vont donc prendre le temps de parcourir toutes les épreuves spéciales avant le départ pour mieux conseiller les partenaires sur l’utilisation des pneus Michelin Latitude Cross S2 et H2.
    Du 1er au 30 juin, les bureaux de Michelin Motorsport seront donc bien vides à Clermont-Ferrand…
    Once again, the men and women at Michelin Motorsport face an exceptionally busy month of June, with two WRC rounds and one ERC fixture on their job-list, as well as two major 24-hour endurance races, the Goodwood Festival of Speed and top motorcycle racing action!
    For a number of weeks already, a number of Michelin technical team advisors have been following a tailored fitness programme and diet concocted by specialists from the successful ASM Omnisports team.
    The timing couldn’t be better since the incredibly busy month of June kicks off next Sunday with the official pre-Le Mans 24 Hours Test Day where 50 or so technicians and as many fitters, plus engineers, developers and chemists from Michelin Motorsport will be in attendance at this key practice run for the French brand’s factory and privateer partners.
    Next on the calendar comes a trip to Sardinia for round six of the World Rally Championship where Michelin rubber will be seen on all the factory WRC cars, as well as on numerous WRC-2 machines, including the new Peugeot 208 T16 and Citroën DS3 R5. The Mediterranean island’s long route and stages promise to be particularly challenging.
    The podium ceremony in Italy will coincide with the beginning of scrutineering for Le Mans, followed by the week’s first practice session on Wednesday, June 11. Before then, 17 semi-trailers will have hauled the thousands of tyres required for the French endurance race. Once at the circuit, they will be stored in a vast 800 sq. metre marquee workshop. This year, 43 of the 56 prototype and GT cars (75 percent) will contest the race on Michelins. Fitting the tyres generally begins on the Tuesday and continues non-stop until after the race’s finish on Sunday afternoon!
    Barely will that all have ended than Michelin’s staff will head for Germany’s Eifel Mountains, home of the Nürburgring 24 Hours where Michelin will supply ‘confidential’ tyres to eight top GT cars (Porsche 911, Audi R8 LMS, Mercedes AMG SLS, Aston Martin Vantage, BMW Z4, etc.).
    Meanwhile, other technicians will travel to Belgium for the Ypres Rally, round six of the European Rally Championship, where a high number of teams have chosen to take advantage of Michelin’s expertise and asphalt range for the unique stages of the country’s Flanders region.
    The month will conclude with Rally Poland, seventh round of the WRC, where a huge turnout is expected to cheer on the local hero Robert Kubica in his Michelin-equipped Ford Fiesta RS WRC. In addition to the WRC and WRC-2 crews, Michelin will also provide tyres for competitors in the FIA’s Junior Championship. Before the start, Michelin’s technicians will take time to recce the stages in order to be able to advise partner teams on the ideal choice between the S2 (soft) and H2 (hard) versions of the Michelin Latitude Cross.

    BAJA DEUTSCHLAND ; The rally before the first briefing


    The technical scrutineering is nearly finished and actually the participants are preparing themselves and their equipment – and are waiting for the first briefing, which should be held at 21:00 today evening. Due to the heavy rainfalls in the past days eventually the organization had to made some changes in the stage… more news after the briefing.

    KTM TRACKER BY ROLAND SANDS


    KTM 690-based tracker by Roland Sands Design
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    308 teams at the start of the off road rally “BAJA DEUTSCHLAND”


    From May 29th to 31st, the European amateur off-road motorsport community will get together to race and celebrate the “BAJA DEUTSCHLAND”, the biggest licence-free weekend off-road rally in Europe. 131 rally cars, 114 motobikes, 26 racing trucks, 28 side-by-side buggies and 9 quads are registered in the race – including some well known vehicles and participants from the legendary “Dakar Rally”.
    The rally will take place in one of Germany´s biggest coal-mine, near Leipzig in the middle of Germany. The wide open area is always surprises the competitors with new challenges, year by year. The versatile rallyroute offers fast-speed tracks, narrow forests, sand, dust – and because of the heavy rain of the recent days numerous mud- and water-passages.
    With the BAJA DEUTSCHLAND a historical name is revived. More than 10 years ago, some off-road fans founded the event. The idea: To add a German round into the FIA Cross Country World Cup. Off-road stars like former Volkswagen-factory driver and Dakar-winner Jutta Kleinschmidt, the French ski-champion Luc Alphand (X-raid BMW X5CC) or Mitsubishi-lady Andrea Mayer participated in the rally. But the idea didn´t become accepted and so the rally was cancelled after only some years.
    Ín 2008 the “Baja Saxonia” based on this idea and in 2012 the “Baja 300 Mitteldeutschland” was born. This race grew over the years to Europe’s largest licence-free Baja with more than 350 starters. Although it was first launched as a pure amateur event, more and more professional teams participated, so that the race turned into a top-class international motorsport event. That’s why it now deserves to be called BAJA DEUTSCHLAND again.
    From the very beginning the “4×4 Club Leipzig” and its members contributed decisively to the development of this sport and were responsible for the Baja 300 Mitteldeutschland in 2012 and 2013. In order to further maintain the high level of this event, the club will enter into cooperation with the “RALLYE BRESLAU”, the biggest off-road marathonrally in Europe.
    “For the off-road motorsports this means, that from now on the two biggest events will be carried out by a single organiser,” said Alexander Kovatchev, organizer of the rally. “Equipment and know-how can be better utilised as well as the quality level will be increased.”
    “THINK OFF-ROAD” is the new slogan of the rally. Beginning with the scrutineering on Wednesday, May 28th. The main days will be Friday and Saturday May 30th-21st), when the participants will race for two days and six hours each. Due to security reasons, the classes are split into two groups “bikes and quads” (driving from 06:00 – 12:00 CET) and “cars, trucks, ssv” (driving from 13:00 – 19:00 CET).
     
    BAJA DEUTSCHLAND 2014 ITINERARY
    Thursday, 29/05/14
    10:00 – 17:00 CET: Scrutineering (via roadbook)
    21:00 – 21:30 CET: Drivers meeting (event tent)
    Friday, 5/30/14
    06:00 – 12:00 CET: Start WP01 Bike / Quad (via roadbook)
    13:00 – 19:00 CET: Start WP01 Car / SSV / Truck (via roadbook)
    21:00 – 21:30 CET: Drivers meeting (event tent)
    Saturday, 5/31/14
    06:00 – 12:00 CET: Start WP02 Bike / Quad (via roadbook)
    13:00 – 19:00 CET: Start WP02 Car / SSV / Truck (via roadbook)
    22:00 – XX:00 CET: Prize giving ceremony (event tent)
    Sunday, 02/06/14
    00:00 – 11:00 CET: Departure of participants (Camp)

    Getting Started: Every epic story has a great start


    Ignition. It’s an emotional moment. That strained whirring and ticking, induced by the twist of a key or the push of a button, that divides the still silence from the eruption of the engine. This video, aptly named ‘Getting Started’, shows 33 exotics, both old and new, roaring into life…

    So what’s your favourite? It’s a truly difficult question considering the mouth-watering selection. Will it be the romantic purr of the Ferrari 250 Lusso’s 3-litre V12, the lazy, thrumming idle of thePorsche 901’s boxer-six, or perhaps the angry, fuel-spitting V8 in the Jaguar F-type?
    While the more modern machines’ engine notes are arguably louder and more in-your-face, we can’t help but feel that, in comparison to the characterful, more mechanical song of the classics, they feel a little synthesised and artificial. Just listen to the distorted and hurried idle of the 1957 Jaguar XK-SS (Steve McQueen’s car, no less), interrupted with short, sharp stabs of throttle – it’s heavenly, and inimitable. Nothing can detract from the sheer diversity in sound, with each and every car offering a distinct tone that perfectly defines its individual looks and personality, be it an American V8, a British inline six, or an Italian V12. Listening to them one after another is a real aural feast. 
    Whatever your preferred sound, you can find thousands of classic and modern luxury cars for sale in the Classic Driver Market.

    Rossi : « Gagner au Mugello est avant tout une question d’honneur »/ Rossi: ‘Victory at Mugello is a matter of honour’

    Valentino Rossi, Movistar Yamaha MotoGP
    Le nonuple Champion du Monde Valentino Rossi participera ce week-end au Mugello au 300e Grand Prix de sa carrière, sur l’un de ses circuits fétiches.

    Valentino Rossi sera à domicile ce week-end pour le Grand Prix TIM d’Italie, tout comme le team Movistar Yamaha MotoGP qui est basé à côté du circuit de Monza, à Gerno di Lesmo.
    Deuxième des deux dernières courses, le pilote italien espère se battre pour la victoire ce week-end sur une piste où il s’était imposé sept fois de suite en catégorie reine de 2002 à 2008. Rossi avait aussi triomphé en Toscane en 1997, en 125cc, puis en 1999, en 250cc. Il avait abandonné l’an dernier après une collision avec un autre pilote dans le premier tour.
    « Je suis très heureux d’aller au Mugello », a commenté The Doctor. « C’est une piste magnifique, que j’aime beaucoup. Il y a toujours 25 points en jeu, comme sur les autres courses, mais au Mugello c’est avant tout une question d’honneur. Jorge (Lorenzo) a gagné là-bas ces trois dernières années avec Yamaha, en faisant de fantastiques courses, et ça signifie que la M1 est très compétitive sur cette piste. »
    « Ce sera mon 300e GP ce week-end et ça ne me plaît pas vraiment parce que ça veut dire que je suis vieux ! Mais je suis quand même content parce que je suis en forme et que je peux encore être rapide. »
    Andrea-Dovizioso-Valentino-Rossi-Ducati-Team-Movistar-Yamaha-MotoGP-FRA-RACE-570920
    MotoGP™ heads to Tuscany this weekend for Valentino Rossi’s first home race of the year and the 300th of his career, at the Gran Premio d'Italia TIM.
     race is also a home Grand Prix for the Movistar Yamaha MotoGP team itself, being based in Italy at the historic Monza circuit in Gerno di Lesmo.
    Rossi prepares to entertain his home fans in good form having been at the sharp end of recent races and having taken a well earned second place on the podium at the last round in France.
    The local hero remains the only Grand Prix rider ever to take seven straight wins at his home race, scoring consecutive premier class victories at Mugello from 2002 to 2008.
    Prior to this he also had a 125cc win in 1997 and a 250cc win in 1999. He will be determined to forget last year’s unfortunate DNF after crashing on the first lap.
    “I am very happy to go to Mugello,” comments The Doctor. “This is a beautiful track and I like it so much. There are always 25 points as the other races, but Mugello is a matter of honour. Jorge (Lorenzo) has won the last three years on the Yamaha, doing fantastic races, and this means that the M1 is very competitive on this track.”
    “It will be my 300th GP this weekend and for that I am not very happy because it means that I'm old! But I'm happy because I am in good shape and I can still be very fast.”

    jeun's

    mercredi 28 mai 2014

    1979 BMW R 100/7 – Kingston Customs


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    One of our favourite bike builders in Europe is the super talented Dirk Oehlerking from Kingston Customs in Germany. Dirk is a self-proclaimed perfectionist and motorcycle fanatic. Not only was he the German Enduro Champion as a kid, but has owned 36 racing machines over the years. Now he spends his time building unique customs and pioneering the scene in Germany. After finishing his stunning red R75/6 bobber last year, he decided it was time for a new BMW project. “I really wanted to build a BMW café racer build” says Dirk. “A BMW café racer is nothing new, but I wanted it to look very different in the Kingston style.” Well, amongst other things, we think he has definitely nailed the ‘Kingston’ style.
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    To keep with that Kingston style, Dirk has ditched the rather large stock tank for a smaller and leaner Yamaha RD50 tank which was customized to fit. The frame has also been altered to achieve a lower stance which helps gives this café racer its beautiful proportions.
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    Like most of Dirks builds, the engine has been completely rebuilt and brought back to ‘out-of-the-factory’ condition. The engine is breathing through a Norton Universal ‘Dunstall’ style replica silencer. He has chosen classic Metzeler tires 19” on the front and 18” on the back. The café racer bump seat has been custom-built by Kingston and covered in brown leather.
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    Because of Dirk’s racing background he has added some modern features like disc brakes for better braking power. He has redone the electrics and hidden the battery in a custom-made box. There’s also new handlebar controls from Domino and switch gear made from CNC’d aluminum. The lovely little rear tail light was created from an old school BMW exhaust pipe nut. The bike was then finished off in a deep BMW Ocean Blue Metallic paint.
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    Kingston Customs have shown us again that their level of craftsmanship is second to none. But as we all know, it’s not just about the design but how it makes you feel. “It’s not very convenient and it is not great for touring.” says Dirk. “But when you ride the bike, it gives you that incredible feeling of happiness. It puts a smile in your face.” What more could you ask for?
    via PIPEBURN

    RCZ-R Le FILM Clara Automobiles LE MANS


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    Concessionnaire Peugeot au Mans, Clara Automobiles fête la sortie de la Peugeot RCZ-R en faisant un bon dans le temps. Grand passionné d’automobile et des 24 Heures du Mans, Philippe Beaugé a souhaité mettre en avant le modèle routier de la marque au lion le plus puissant jamais sorti.
    Plutôt que de faire un vulgaire film présentant la RCZ-R, Philippe Beaugé a eu l’idée de remettre au goût du jour les quatre premières minutes du film Le Mans avec Steve McQueen. Point de Porsche 911 dans les rues du Mans mais bien la Peugeot RCZ-R. Pour cela, il fallu retracer l’itinéraire emprunté par Steve McQueen et sa Porsche. La vidéo revient également sur l’épopée Peugeot 905 et 908. Une bien belle initiative !

    Relive the (troubled) early days of the Concorso d'Eleganza Villa d'Este


    Even the name sparkles with Italian magic. In September 1929, the Coppa d’Oro Villa d’Este (or ‘cup of gold’) was held for the first time: a concours for the world’s most beautiful cars, in one of the most beautiful places on Earth. But the timing could hardly have been worse…
    It was held just two months before Black Tuesday and the Wall Street Crash, when such extravagant automotive icons as Isotta Fraschini (which scooped the top prize at the inaugural Concorso di Villa d’Este) become anachronisms, almost overnight. Yet, strangely, out of the darkest days of the Great Depression came some of the most gloriously indulgent automotive creations in history, and Villa d’Este played host to the best of the best.

    Experts and public disagree

    Then, as now, it is the geographical setting which gave the event its unique character. The cars gathered in the large and generously planted gardens of Villa d’Este, on the shores of Lake Como – the third largest lake in Italy.
    Although the Concorso was not held every year – some events were skipped for reasons that ranged from WW2 to internal wranglings – it struggled through to 1949, which was a very strange event in itself. By this time, Ville d’Este awarded prizes voted for, separately, by a panel of experts and by the public. In 1949, the panel chose a worthy but fairly dull saloon by Ghia, while the public showed vastly far more flair by voting for Touring’s stunning version of the Alfa 6C 2500 SS – a car that would ever after be known as the ‘Villa d’Este’.

    Postponed... for 40 years

    But despite public enthusiasm for the elaborate beauty of such icons, the coachbuilding industry was in crisis. The planned 1951 Villa d’Este never took place, and it was soon announced that the concours event had been ‘indefinitely postponed’.
    Postponed, in fact, for 40-odd years. The once great event launched itself back onto the world scene in 1995 as the Concorso d’Eleganza Villa d’Este – and even then, its path was not smooth. It was held sporadically until the BMW Group came to the rescue in 1999. Happily, for the last 14 years, the concours has been jointly supported by BMW and the Grand Hotel Villa d’Este, in whose magnificent grounds (as well as at the Villa Erba) the now world-leading concours is still held.
    Photos: Villa d'Este Concours d'Elegance
    Classic Driver reports live from the Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2014 – and is kindly supported by Berenberg private bank. For the latest articles from Lake Como, click here.