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    dimanche 27 avril 2014

    SUPERSPORT ASSEN : Michael van der Mark takes first WSS win at home / Florian Marino quitte Assen en tête du Championnat


    dimanche, 27 avril 2014 10:15


    Michael van der Mark (Pata Honda World Supersport Team) a décroché sa première victoire en catégorie Supersport sur son tracé national avec plus de neuf secondes d'avance sur le Français Florian Marino (Kawasaki Intermoto PonyExpres), auteur de la pole.   Le pilote néerlandais a été porté par l'ardeur d'une foule conquise, les tribunes l'applaudissant à chaque tour alors qu'il creusait l'écart sur son poursuivant, doublé dans les premiers virages. Il s'est au passage octroyé le nouveau record du tour d'Assen.   Déçu de ne pas avoir pu tenir le rythme imposé par son leader, Marino a tout de même fait la bonne opération du jour en prenant la tête du Championnat grâce à un deuxième podium consécutif.   Le triple Champion Kenan Sofuoglu (Mahi Team India Kawasaki), après avoir mené quelques tours en début de course, a commis une erreur qui l'a repoussé à la troisième place. Alors qu'il remontait sur Marino, le Turc a finalement été contraint d'abandonner du fait d'un problème mécanique dans le 13ème tour.   La troisième place sur le podium est alors logiquement revenue au deuxième Français, Jules Cluzel (MV Agusta RC - Yakhnich Motorsport), qui a pris le meilleur sur Kev Coghlan (DMC-Panavto Yamaha) et Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport Team), en bagarre jusque dans le dernier tour. Au drapeau à damier, ils terminaient respectivement quatrième et cinquième devant Roberto Rolfo (Go Eleven Kawasaki), qui complètait le Top 6.
    Michael Vd Mark, PATA Honda World Supersport Team, Aragon FP2


    Jules Cluzel, MV Agusta RC- Yakhnich Motorsport, Aragon FP2

    Michael van der Mark (Pata Honda World Supersport Team) has won his first World Supersport race after an enthralling early race fight with pole-sitter Florian Marino (Kawasaki Intermoto Ponyexpres).

    The Dutch rider had the packed grandstands on their feet as lap by lap he edged away claiming victory by over 9 seconds with the added bonus of a new lap record.
    Early leader and former champion Kenan Sofuoglu (Mahi Team India Kawasaki) regrouped after a mistake early in the race only to be forced into retirement with a technical problem on lap 13.

    Sofuoglu’s departure resulted in a three rider dice for the final few laps with Jules Cluzel (MV Agusta RC – Yakhnich Motorsport), Kev Coghlan (DMC-Panavto Yamaha) and Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport Team) to sort out the final place on the podium.

    At the flag Marino secured 2nd as Cluzel was classified 3rd ahead of Coghlan and Zanetti. Roberto Rolfo (Go Eleven Kawasaki) finished 6th.
    Florian Marino, Kawasaki Intermoto Ponyexpes, Aragon RAC


    supersport championnat

    1.F. MARINOKAWASAKI49
    2.M. VD MARKHONDA45
    3.K. COGHLANYAMAHA44
    4.J. CLUZELMV AGUSTA41
    5.R. DE ROSAHONDA34
    6.R. TAMBURINIKAWASAKI29
    7.K. SOFUOGLUKAWASAKI25
    8.L. ZANETTIHONDA24
    9.R. ROLFOKAWASAKI19
    10.K. WAHRYAMAHA16
    11.C. GAMARINOKAWASAKI13
    12.V. LEONOVMV AGUSTA12
    13.R. RUSSOHONDA10
    14.G. GOWLANDTRIUMPH9
    15.P. JACOBSENKAWASAKI9
    16.F. MENGHIYAMAHA9
    17.R. WILAIROTHONDA9
    18.M. BUSSOLOTTIHONDA7
    19.J. KENNEDYHONDA5
    20.T. COVEÑAKAWASAKI4
    21.D. SCHMITTERYAMAHA3
    22.N. CALEROHONDA3
    23.F. ROGERSHONDA1

    Bol d’Or: News of pole-vaulting champion Renaud Lavillenie / le point de Renaud Lavillenie


    This morning, we spoke with Renaud Lavillenie on the telephone. The pole vaulting world record holder is in the United States where he won Saturday evening’s Drake Relays with a jump of 5.70m.
    A prior commitment prevented Renaud Lavillenie from taking part in this year’s Bol d’Or with AZ Moto (N°63 Suzuki-Michelin) where he has been replaced by Loïc Napoléone. He will be back for September’s 24 Heures Moto at Le Mans, however. We called him this morning in Iowa.
    “The Bol d’Or looks like it’s a tough race, with difficult conditions. Honestly, I think I’m better off where I am at the moment,” he laughed. “Hats off, though, to all the guys who are racing at Magny-Cours and who have had to contend with some pretty dreadful weather. I’ve been following the race thanks to the social media. It’s a big shame for SERT. I hope Vincent Philippe isn’t too badly hurt. The N°111 Honda is having a great run, and GMT 94 seem to be holding on well to second place. Kawasaki SRC has fought back well, too. There’s been an incredible number of falls. I’ve never seen so many before.”
    “As for AZ Motos, I’m glad to see they’re still running, despite a fall early on and a few mechanical problems. They fell to 41st place at one stage but they’re up to 17th now and seventh in the Superstock class. Their objective before the start was fifth in class. There are still five hours to go, so why not? Tell them I’m following them, even though I’m not at Magny-Cours!”
    Nous avons joint Renaud Lavillenie par téléphone pour faire un point sur la course. Le recordman du monde de saut à la perche est actuellement aux Etats-Unis où il a remporté samedi soir les Drake Relays avec un saut à 5m70.
    Retenu par une compétition, Renaud Lavillenie a dû céder sa place à Loïc Napoléone sur la Suzuki-Michelin n°63 pour la 78ème édition du Bol d’Or, la dernière à Magny-Cours. Il sera de retour aux 24 Heures Moto. Nous l’avons joint il y a quelques minutes par téléphone.
    « C’est une course difficile avec des conditions de piste délicates. Honnêtement, je suis mieux là où je suis. Je tire mon chapeau à tous les concurrents qui ont affronté ces conditions dantesques. Je suis la course via les réseaux sociaux. C’est vraiment dommage pour le SERT, j’espère que ce n’est pas trop grave pour Vincent Philippe. L’équipe de la Honda n°111 fait une superbe course. Le GMT 94 tient bon à la deuxième place alors que Kawasaki SRC a effectué une belle remonté. C’est incroyable toutes ces chutes, je n’avais jamais vu cela auparavant. »
    « Concernant AZ Motos, je suis content qu’ils soient encore en piste malgré la chute en début de course et quelques soucis mécaniques. Après avoir plongé à la 41ème place, ils sont actuellement 17ème au général et septième en Superstock. Ils vont tenter d’accrocher un Top 5 qui était l’objectif que l’on s’était fixé au départ. Mais, il reste encore cinq heures avant le drapeau à damier. Je pense bien à eux ! Gaz les gars ! »

    WSBK ASSEN : Victoire de Guintoli en première course / Masterful display by Guintoli as he wins opening race




    dimanche, 27 avril 2014 08:33


    Le Français dominateur relègue Sykes à la seconde place

    Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) a remporté la première course de la journée sur piste séchante au circuit d'Assen, aux Pays-Bas.   La course avait été déclarée sèche avant l'extinction des feux et c'est Guintoli qui a pris le meilleur départ devant Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team) et l'autre Français Loris Baz (Kawasaki Racing Team), poursuivi par son coéquipier Tom Sykes (Kawasaki Racing Team).   Plusieurs dépassements entre Rea et Baz ont laissé l'opportunité à Guintoli de s'échapper à plus de 4 secondes à la mi-course, tandis que Sykes donnait son maximum pour se débarrasser de son coéquipier et de Rea, luttant pour la deuxième place sur le podium.   Alors qu'il remontait à seulement 1,2 seconde du leader, une interruption de course par drapeau rouge à quatre tours de la fin a écourté la course, offrant la troisième place à Rea.   Loris Baz a terminé quatrième, suivi par Toni Elias (Red Devils Roma Aprilia) et Marco Melandri (Aprilia Racing Team), respectivement cinquième et sixième après une superbe bagarre qui a duré toute la course.   Niccolò Canepa (Althea Racing Ducati) termine dixième, une fois de plus meilleur EVO en course.   Christian Iddon (Team Bimota Alstare), Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki), Davide Giugliano (Ducati Superbike Team) et Fabien Foret (Mahi Team India Kawasaki) ont tous chuté mais devraient pouvoir prendre le départ de la deuxième course.
    Sylvain Guintoli, Aprilia Racing Team, Assen FP2
    Guintoli dominates as Sykes fights for 2nd.


    Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) has taken victory in the first race of the day at a drying Assen circuit in the Netherlands.

    The race was classified dry and as the lights went out it was Guintoli who took the hole-shot with Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team) and the Kawasaki Racing Team duo of Loris Baz and Tom Sykes giving chase.

    A red flag in the closing laps as Sykes was closing in on the leading Aprilia riders meant the result would stand with Rea finishing 3rd.

    Baz took 4th with Toni Elias (Red Devils Roma Aprilia) and Marco Melandri (Aprilia Racing Team) eventually classified  5th and 6th respectively a great race long battle.

    Niccolo Canepa (Althea Racing Ducati) finished a superb 10th position to end the race as the highest EVO category rider.

    Christian Iddon (Team Bimota Alstare), Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki), Davide Giugliano (Ducati Superbike Team) and Fabien Foret (Mahi Team India Kawasaki) all fell but should be able to take part in race two.
    Fabien Foret, MAHI Racing Team India, FP1

    Bol d’Or : Honda Racing garde le cap en tête après 20 heures / Honda Racing still in control after 20 hours


    Il reste quatre heures de course jusqu’au drapeau à damier et la 78ème édition du Bol d’Or a connu de nouveaux rebondissement en tête de la course suite à un changement des conditions de piste.
    Si Honda Racing poursuit la course en tête, de nouvelles chutes ont affecté ses poursuivants. Installé à la deuxième place depuis plus de six heures, le GMT 94 a chuté à 10H42. Kenny Foray s’est fait surprendre par un changement soudain d’adhérence. La Yamaha n°94 est restée immobilisée 15 minutes au box avant de reprendre la piste en troisième position accusant un retard de 10 tours sur les leaders.
    Kawasaki SRC a bénéficié de la chute de la Yamaha n°94 pour s’emparer de la deuxième place. Elle compte cinq tours de retard sur la machine de tête.
    National Motos a connu la même mésaventure quelques secondes plutôt que le GMT 94. Après un passage par le stand pour une remise en état, la Honda n°55 est de retour en piste en huitième position.  
    Le Junior Team a gagné une place et pointe désormais à la quatrième place au général et mène toujours la catégorie Superstock. Motors Events est sixième devant le Team R2CL et National Motos.
    Le team Viltaïs Experience, neuvième au général, est actuellement deuxième en Superstock. La seule machine engagée en Open, la Metiss 45, complète le Top 10.
    Honda viendra-t-il à bout de ce Bol d’Or 2014 en remportant une 17ème victoire pour son retour officiel en endurance ? Réponse dans quatre heures.
    With four hours remaining, there has been further drama at Magny-Cours where the Bol d’Or’s provisional top three changed after a short shower mid-morning.
    Honda Racing is still in front, but more falls have changed the order in the chasing pack which is now led by the N°11 Kawasaki. After running in second place for six hours, the GMT 94 Yamaha suffered a fall at 10:42am when Kenny Foray was caught out by an unexpected change in grip. The N°94 bike spent 15 minutes in its pits for repairs and is now running 10 laps adrift of the leader.
    The incident allowed Kawasaki SRC to ease past into second spot, five laps down on the N°111 Honda.
    The National Motos Honda suffered the same fate as the Yamaha one lap earlier, at exactly the same spot, and also had to stop to have damage repaired. It returned to the track in eighth place. 
    Junior Team Suzuki has consequently moved up a place to fourth and continues to dominate the Superstock battle. Motors Events is sixth, ahead of Team R2CL and National Motos.
    Viltaïs Experience follows in ninth place (second in Superstock), while the only team entered in the Open class – Metiss 45 – rounds off the provisional top 10.
    Will Honda celebrate its return to the Bol d’Or with a 17th win in the French classic? We’ll know in less than four hours…

    Bol d’Or : Honda Racing de retour en tête après 16 heures / Honda Racing back on top after 16 hours


    Il s’est passé pas mal de choses depuis notre dernier point samedi à 23 heures. Honda Racing occupe de nouveau la tête du Bol d’Or alors que la nuit a été fatale au SERT. Le GMT 94 (Michelin) est deuxième à seulement 53 secondes après 491 tours parcourus. Kawasaki SRC, troisième, a réduit l’écart à cinq tours sur le leader.
    Peu avant minuit, Julien Da Costa, deuxième au guidon de la Honda n°111, est parti à la faute dans son 254ème tour. Après sept minutes d’immobilisation, Sébastien Gimbert reprend la piste en troisième position handicapé de cinq tours sur la Suzuki n°1, leader de la course. Le GMT 94 en a profité pour se hisser à la deuxième place.
    Vincent Philippe, en tête, a lourdement chuté après la mi-course. Très endommagée, la Suzuki n°1 a été ramenée à son stand mais l’équipe n’a pu que constater les importants dégâts  et a été contrainte à l’abandon. Le GMT 94 a donc hérité de la tête pour la première fois depuis le départ mais n’a pas réussi à distancer Honda Racing. La Honda n°111 a repris les rênes lors du 14èmeravitaillement du GMT 94.
    Grégory Leblanc a cravaché une bonne partie de la nuit pour ramener la Kawasaki n°11 à la troisième place à seulement cinq tours des machines de tête. National Motos occupe la quatrième place.
    Le Junior Team est de nouveau leader de la catégorie Superstock et pointe à la cinquième position au général  devant Motors Events (EWC). Septième et huitième, Penz 13 et Viltaïs Expérience (Michelin) complètent le podium provisoire Superstock. Le Team 18 et le team R2CL sont respectivement neuvième et dixième.
    Les dix premières équipes de chaque catégorie après 16 heures de course sont de nouveau récompensées de 10 à 1 points. Le SERT, en tête après huit heures de course, avait marqué les 10 premiers points. Il reste un tiers de la course à parcourir avant de rallier l’arrivée. On compte 14 abandons. La pluie est  de nouveau annoncée en début d’après-midi.
    There’s been a fair amount of drama since our last report at 11pm Saturday. Honda Racing is back in the lead of the 2014 Bol d’Or, but the hours of darkness proved fatal to SERT. GMT 94 (Michelin) is second, just 53 seconds adrift after 491 laps. Kawasaki SRC is third, five laps off the lead.
    It was just before midnight when Julien Da Costa made a mistake on the N°111 Honda and fell on Lap 254. After spending seven minutes in its pits for repairs, it re-joined the race in third place in the hands of Sébastien Gimbert, five laps behind the front-running N°1 Suzuki. The incident promoted the GMT 94 Yamaha to second place.
    Then, shortly after the halfway point, Vincent Philippe fell on the N°1 Suzuki, seriously damaging the bike. He was able to nurse it back to the pits but the team was forced to announce its retirement after inspection of the harm done. Suddenly, GMT 94 was in front for the first time since the start, but it was unable to shake off the pressure of the chasing Honda. The N°111 bike reappeared in front when the GMT 94 machine made its 14th refuelling stop.
    Meanwhile, a solid run by Grégory Leblanc has brought the N°11 Kawasaki up to third place, but still five laps behind the leaders. National Motos is fourth.
    Junior Team Suzuki has recovered the lead in the Superstock class and is fifth overall, ahead of Motors Events (EWC). Penz 13 and Viltaïs Expérience (Michelin) are second and third respectively in the Superstock order and seventh and eighth overall. Team 18 and R2CL round off the provisional top 10.
    These ten teams once again benefited from a distribution of championship points after 16 hours and SERT will at least have salvaged 10 points for having been in front after the first eight hours. There is still a third of the race to come and further rain is forecast for early this afternoon. There have been 14 retirements.


    Bol d'Or Classic 2012

    Bol d'Or Classic 2012 - La moto Classic vous ne connaissez pas ? Le Bol d'Or oui et bien revivez les courses des années 80 dons cette 10e édition du Bol d'Or Classic qui s'est déroulée sur le circuit de Magny-cours, par un temps assez clément, surtout pour la région. Plus de 20 degrés, presque du soleil sur la durée des manches, et juste une petite ondée avant chaque départ pour rebattre les cartes. En effet le Bol d'Or Classic se court en deux manches de 2 heures, une de nuit et une de jour, avec des motos de course construites avant 1983. C'est aussi animé, rapide et aussi passionnant que sa grande sœur d'aujourd'hui. Départ !


    GARB: ON MARITIME

    Garb: On Maritime


    When large bodies of water are involved, you're on your own schedule.
    This edition of Garb is presented by our friends at Land's End.

    vert !!

    samedi 26 avril 2014

    Bol d’Or :SERT pulls out a gap at the top / le SERT s’installe en tête


    After trading the lead several times with Honda Racing in the course of the evening, SERT earned itself a handy cushion at the top of the Bol d’Or leaderboard thanks to some swift thinking when a shower broke out. The N°111 Honda is only 28 seconds adrift, however, while GMT 94 (Michelin) is still third, three laps down.
    SERT and Honda Racing had been swapping first place since the start of the race, but the N°111 Honda appeared to have the edge after its fifth pit stop thanks to some longer stints when a shower broke out at 9:30pm, throwing the whole situation wide open again, however.
    When the Honda stopped for the sixth time, it re-joined on slick tyres, just minutes before the rain arrived. When the first drops appeared, SERT immediately called the N°1 Suzuki in for an unscheduled stop to switch to rain tyres, imitating GMT 94’s tactic barely seconds previously. The N°1 Suzuki then posted a sequence of extremely quick laps which enabled it to gain 40 seconds on the leading Honda in the space of just three laps. Next time round (Lap 193), SERT passed in front and proceeded to pull out a useful gap.
    As the rain worsened, the N°111 Honda finally pitted for rain tyres on Lap 200 after losing around 1m20s. With a third of the race completed, the Honda Racing is 28 seconds adrift.
    Meanwhile, GMT 94 has been running unthreatened in third place, three laps short of the leaders. At the same time, the N°11 Kawasaki has fought its way back up to fourth spot (+8 laps), but without succeeding in bridging the gap to the race’s front-runners.
    Bolliger Team Switzerland is fifth, ahead of the best-placed Superstock team, Penz 13, which moved to the top of the class when Starteam suffered a fall. The N°13 BMW is currently being chased by the Hall Motos 02 Kawasaki which is just 23 seconds behind.
    Motor Events is eighth overall, ahead of National Motos and Qatar Endurance Racing Team. Thanks to the new EWC regulations, these 10 teams have already made sure of championship points, while seven of the 46 starters have officially retired.
    Après avoir échangé la première position avec Honda Racing, le SERT s’est installé en tête de la 78ème édition du Bol d’Or grâce sa vitesse de réaction lors d’une averse. La Honda n°111 a glissé à la deuxième place, reléguée à 28 secondes. Le GMT 94 (Michelin) se maintient à la troisième place à trois tours du leader.
    Alors que le SERT et Honda Racing s’échangeaient la tête de la course depuis le premier ravitaillement, la Honda n°111 semblait avoir pris l’avantage à l’issue du cinquième pit stop grâce à des relais plus longs mais c’était sans compter sur le retour de la pluie après 6h30 de course.
    Reparti en slick à l’issue de son sixième ravitaillement Honda Racing a souffert de l’apparition de la pluie quelques minutes plus tard.  Réactif, le SERT a anticipé son arrêt au stand pour chausser les pneus pluie alors que le GMT 94 avait opté pour le même choix quelques tours plus tôt. Le SERT a alors enchaîné une série de tours rapides en reprenant 40 secondes à la Honda n°111 en seulement trois tours. La Suzuki n°1 a logiquement viré en tête au 193ème tour et a continué à creuser l’écart.
    La pluie redoublant, la Honda n°111 est finalement rentrée au stand pour monter des pneus pluie au 200ème tour après avoir perdu environ 1min20 sur le SERT. Après 8 heures de course, la Honda n°111 compte 28 secondes de retard.
    Derrière, le GMT 94 se maintient à la troisième place avec un handicap de trois tours. Profitant des nombreuses chutes et des ennuis mécaniques touchant les équipes qui le devançaient, Kawasaki SRC est revenu à quatrième place mais n’a pas réussi à réduire l’écart sur les leaders. La Kawasaki n°11 pointe à huit tours.
    Bolliger Team Switzerland occupe la cinquième place devant la première équipe de la catégorie Superstock, Penz 13 qui a pris la tête suite à la chute de Starteam. La BMW n°13 est chassée par Hall Motos 02 où 23 secondes les séparent.
    Motor Events est  huitième devant National Motos  et le Qatar Endurance Racing Team. Compte tenu du nouveau règlement en vigueur, ces dix premières équipes marquent de 10 à 1 points. Nous avons franchi le tiers de la course. On compte d’ores et déjà sept abondons.

    Marquez dominates second practice in Argentina / Márquez survole de nouveau les essais libres en Argentine


    Marc-Marquez-Repsol-Honda-Team-ARG-FP2-568845
    MotoGP™ World Champion Marc Marquez was in dominant form on Friday at the Gran Premio Red Bull de la Republica Argentina, leading FP2 by 1.083s from teammate Dani Pedrosa, with Aleix Espargaro in third.
    As the riders learned their way around the new Termas de Rio Hondo track Marquez demonstrated his ability to go quickly at unfamiliar venues once again, recording a 1’39.313 best lap to put him clear of nearest rival Pedrosa.
    Espargaro once again showed his pace and the potential of his ‘Open’ NGM Forward Racing package, placing himself third on the timesheet with a 1’40.566 best effort on the Forward Yamaha.
    In fourth place was LCR Honda’s Stefan Bradl, the German rider who was one of a select group to test at this venue last year. He ended the day 1.578s behind Marquez.
    Completing the top five was Andrea Dovizioso (Ducati Team) who ended the session riding his second bike after the engine on his first machine blew up early in the practice. The Italian lapped within 1.729s of P1.
    Valentino-Rossi-Movistar-Yamaha-MotoGP-ARG-FP2-568884

    FUNNY : Hanni El Khatib - Family !!!

    MOTO GP :Dominant Marquez secures Argentina pole / Márquez s’empare de la pole qui lui était promise en Argentine


    Marc Marquez, Repsol Honda Team, ARG Q2
    Repsol Honda’s MotoGP™ World Champion Marc Marquez continued his dominance of the Gran Premio Red Bull de la Republica Argentina weekend to take pole, ahead of Jorge Lorenzo and Dani Pedrosa.
    Full results from an enthralling Argentina Q2 session can be reviewed here.
    Marquez appears to be enjoying every moment of the first World Championship visit to the new Termas de Rio Hondo track and he set a superb 1'37.683s late in the 15 minute showdown to maintain his 100% 2014 pole record.
    Movistar Yamaha MotoGP’s 2010 and 2012 MotoGP title winner Lorenzo improved his best time significantly in the final stages to qualify second, a 0.742s margin from pole.
    Pedrosa, meanwhile, was not far behind Lorenzo in third, his best time of 1’38.651s leaving him a second off the pole pace.
    Another good performance from Aleix Espargaro (NGM Forward Racing) on the ‘Open’ Forward-Yamaha puts him at the head on the second row, with Italians Andrea Dovizioso (Ducati Team) and Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) qualifying just behind him.
    After making it through from Q1 Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) will shoot for another top five race result from the front of row three, with Andrea Iannone (Pramac Racing) and Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) behind him. Bradl walked away from a big highside but looked somewhat shaken by the crash.
    Alvaro Baustista (GO&FUN Honda Gresini), Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3) and the other rider to make it through from Q1, Nicky Hayden (Drive M7 Aspar), will get away from the fourth row.
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    WSBK : Baz grabs career first pole after stunning Dutch qualifying / Baz s'offre la première pole position de sa carrière à Assen


    samedi, 26 avril 2014 13:47

    Loris Baz smashes circuit best.

    Loris Baz (Kawasaki Racing Team) will start both of tomorrow’s 21-lap races from pole position after securing the first Tissot-Superpole of his career today at Assen, courtesy of his 1'34.357 lap time (a new outright best lap of the circuit) set moments before the arrival of the rain.

    As we have seen already this season under the new format, the 15 minute shootout is proving to be a close and exciting addition to the Tissot-Superpole and in today’s shootout it was the turn of Baz to shine.

    Joining Baz on the front row tomorrow will be fellow Frenchman Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) and Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), with Marco Melandri (Aprilia Racing Team), Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team) and Davide Giugliano (Ducati Superbike Team) forming the second row.

    In the EVO category Niccolò Canepa (Althea Racing Ducati) was the fastest qualifier in 7th position overall, improving over a second on his morning time.
    Superpole 1 saw Chaz Davies (Ducati Superbike Team) and Marco progress into the final fifteen minute shootout with the other ten already seeded riders following Free Practice.
    Loris Baz, Kawasaki Racing Team, Assen SP2
    Le Français a signé un nouveau record pour le circuit néerlandais

    L'impressionnant Loris Baz (Kawasaki Racing Team) s'élancera depuis la première place sur la grille de départ pour les deux courses de 21 tours de dimanche à Assen après s'être assuré la première pole position de sa carrière cet après-midi lors de la Tissot-Superpole.
    En Superpole 1, Chaz Davies (Ducati Superbike Team) et Marco Melandri (Aprilia Racing Team) s'étaient vu repêchés après s'être échangés le meilleur temps durant 15 minutes, rejoignant en Superpole 2 les dix pilotes déjà qualifiés à l'issue de la troisième séance libre.
    Rejoindront le Français en première ligne son compatriote Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team), qui a fini à moins de cinq dixièmes, puis son coéquipier et Champion en titre Tom Sykes (Kawasaki Racing Team). Marco Melandri, Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team) et Davide Giugliano (Ducati Racing Team) se retrouveront sur la deuxième ligne.
    Dans la catégorie EVO, Niccolò Canepa (Althea Racing Ducati) a été le plus rapide et a pris la septième position, améliorant de plus d'une seconde son chrono de ce matin. Jérémy Guarnoni (MRS Kawasaki), quatrième pilote EVO, sera dix-huitième sur la grille de départ.
    WSBK Aragon Grid Girls

    Moto Guzzi Le Mans 3 by Kaffee Maschine


    25_04_2014_red_guzzi_01
    Written by Ian Lee.
    Custom bikes, bringing the world together one build at a time. Who would think that building a beautiful motorcycle would be of such a benefit to multiculturalism? Today’s feature bike is an Italian machine, modified in the style of the British, built by a German company for an American. With so many nationalities putting a bit into this bike, this Moto Guzzi Le Mans 3 went through a Hamburger maker to produce the smooth racer you see here today. In true Kaffee Maschine style, the workshop has come up with a bike featuring dynamic lines and a strong sporting stance – it’s just the sort of thing you could ride into a UN meeting.
    The brief for the build was to produce a style that wouldn’t look out of place in the 60s, with modifications that are more current age. ‘Some muscles’ were also asked to be added to the bike during the process. The transmission and rear drive were assessed and modified accordingly, then it was time to work the engine.
    25_04_2014_red_guzzi_02
    The engine was stripped down and fully rebuilt, with the original capacity being blown out to 1040cc using bigger pistons and cylinders. The crank was balanced, and a lightweight flywheel fitted. Dual spark heads were utilised in the build, along with a cam with a more sporting profile and valves to suit. Finally, electronic ignition was wired up, and a new set of modified carburettors mounted.
    25_04_2014_red_guzzi_03
    In relation to looks, this is where Kaffee Maschine’s work really stands out. The frame has been cut down and modified, with the factory airbox being ditched allowing for a more dietary conscious look for the bike. The fuel tank is a handmade WBO replica, finished in a paintjob so deep it looks like you could dive into it. That alluring seat is a genuine Kaffee Maschine fibreglass hump, trimmed in genuine leather. Dotted all over the bike are various Kaffee Maschine alloy parts, produced especially for this build.
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    With all the extra muscle built into the 90 degree V twin, the brakes on the Italian machine needed some beefing up as well. New brake cylinders were sourced, and mounted along with stainless hoses. To help with the bike’s roadholding ability, the suspension has been touched up to suit. The forks have been overhauled, and fitted with FAC dampers. The rear of the bike now sports KM Ikon shock absorbers, along with a KM torque support unit.
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    Affected by a whole world of influences, Axel from Kaffee Maschine has again produced another stunning Guzzi café racer. An ocean-deep paint job, reduction in superfluous componentry and an awesome sense of taste has made this motorcycle what it is today. Multiculturalism, don’t you just love it?
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    via PIPEBURN

    A Monaco elle triompha, à Monaco elle restera…


    Citroën Racing a offert la DS3 WRC victorieuse des Rallye Monte-Carlo 2012 & 2013 à S. A. S. le Prince Albert II. La voiture rejoindra la Collection de Voitures Anciennes de S. A. S. le Prince de Monaco ouverte au public.
    Lors du meeting FIA WTCC sur le circuit Paul Ricard le week-end dernier, Citroën Racing avait invité S. A. S. le Prince Albert II à monter à bord de la Citroën C-Elysée, au côté de Sébastien Loeb
    A cette occasion, S. A. S. le Prince Albert II s’est vu remettre les clés de la Citroën DS3 WRC victorieuse des Rallye Monte-Carlo 2012 & 2013 avec Sébastien Loeb et Daniel Elena. Cette voiture rejoindra la Collection de Voitures Anciennes de S. A. S. le Prince de Monaco, une collection créée par S. A. S. le Prince Rainier II de Monaco et ouverte au public sur 4000 m2 dans le quartier de Fontvieille.
    Cette Citroën DS3 WRC, châssis n°17, a une histoire très particulière car elle a remporté 9 rallyes WRC, ce qui en fait la voiture la plus victorieuse de Citroën. A son volant, Sébastien Loeb a remporté le Rallye Monte-Carlo 2012, puis le Rallye du Mexique, le Rallye de l’Acropole, le Rallye d’Allemagne, le Rallye de France-Alsace où Seb et Daniel ont remporté leur 9e et dernier titre mondial, le Rallye d’Espagne 2012.
    En 2013, elle a gagné le Rallye Monte-Carlo (7e et dernier succès de Seb et « Danos » en Principauté), puis le Rallye d’Argentine (leur 78e et dernière victoire en WRC). Enfin, c’est avec cette auto que Sébastien Loeb et Daniel Elena ont conclu leur exceptionnelle carrière en WRC au Rallye de France-Alsace.
    A son volant, Dani Sordo a décroché sa 1ère victoire mondiale au Rallye d’Allemagne 2013, puis Kris Meeke a signé son 1er podium WRC au Rallye Monte-Carlo 2014. Hélas, la fin de cette voiture fut moins heureuse avec une roue arrachée dans la dernière spéciale du Rallye du Mexique…
    Après 14 rallyes WRC et 5240,54 km chronométrés parcourus, 62 spéciales et 9 victoires remportées, la Citroën DS3 WRC/Michelin « BN-404-MV » méritait bien une retraite dorée sur la Côte d’Azur aux côtés de Rolls-Royce, Jaguar, Cadillac, Maserati…

    VARIATIONS SUR DELTAWINGS by PETER ALIASGUY












    Jo Bonnier, Gentleman Driver


    What is a ‘gentleman driver’? Someone, perhaps, with the wealth to pay for his own drives but the talent to mix it with professionals at the highest levels of the sport? In which case, the heroic Swede, Joakim ‘Jo’ Bonnier, undoubtedly fulfils the criteria.
    As Patrick McNally wrote in Autosport magazine, Bonnier ‘enjoyed the gentle art of living gracefully without extravagance’. Tragically, these words were written in 1972, following Bonnier’s death in the Le Mans 24 Hours. He was killed by a slower driver’s error, in a race the Swede had led early on. What made it even harder to take was that Bonnier had been close to retirement after 24 successful years of racing.
    The son of a professor of genetics at Stockholm University, Jo was born in 1930. Well-heeled, well-educated and cosmopolitan, he spoke six languages like a local. The world was at his feet when his passion for motor sport blossomed in 1948. Beginning as an amateur rally driver and ice racer, his ability to mix it with the world’s best racing drivers soon emerged. By 1956, in a rapidly changing world, Bonnier turned professional – that being the best way to get good drives.

    Of Maseratis and broken bones

    His pro career began with Maserati in 1956, but at Imola he tangled with a backmarker in a race that very nearly cost him his life. After a poor start, he was gaining on the race leader at two seconds per lap when the slower driver pulled in front of him. Unable to avoid a high-speed collision, Bonnier was upside down in the air when his crash helmet struck the helmet of the other driver. As his Maserati hurtled towards destruction Bonnier was thrown out. Several bones, including vertebrae, were broken but he was alive and, as ever, keen. In 1957 GPs, he drove a Maserati 250F for the private Scuderia Centro Sud.
    The greatest moment of his F1 racing career came in 1959, when Bonnier’s BRM P25 took a convincing victory over Jack Brabham’s Cooper-Climax in the Dutch GP at Zandvoort. After 10 years, it was the BRM team’s first World Championship win and the first by a Swedish driver. Jo Bonnier’s F1 career seemed on the brink of stardom but it was not to be – his remaining two years with BRM were marked by retirements.

    The impeccable manners of a true gentleman

    Stuck on the fringe of F1, Jo sometimes appeared as a reliable substitute driver for the works teams but he usually drove privately entered cars. From 1966 to 1971 he was a genuine F1 private entrant in his own right, occasionally getting good results with uncompetitive cars including an unwieldy Cooper-Maserati. Bonnier deserved better and he found it in sportscar racing, where he scored countless major victories, including the Targa Florio twice, in 1960 and 1963, with the Porsche works team. With Phil Hill, sharing a Chaparral, he won the 1966 Nürburgring 1000Km. There were many more.
    Jo Bonnier had the impeccable manners of a true gentleman, formal yet with an almost alarming tendency to speak directly. That was countered by an extraordinary charm. Such qualities made him an extremely effective Chairman of the Grand Prix Drivers’ Association from 1963 to 1971. He campaigned tirelessly for improved track safety – right up to his shocking death in that 180mph accident in 1972. It was a terrible loss.
    Photos: Getty Images / Rex Features
    Jo Bonnier's autobiography, 'Fast. Faster! The Fastest?' was republished in 2012, coinciding with Le Mans Classic. It was published, as a tribute to his memory, by Albert Bonniers Förlag in collaboration with Keith Gapp, EFG International, and Stéphane Gutzwiller.
    This article is part of the 'Gentleman Drivers' feature series that is presented and supported by EFG Bank.

    Tuareg Rallye 2014


    GARB: SPRING FLING

    Garb: Spring Fling


    When the weather breaks, take the chance to get away.
    This edition of Garb is presented by our friends at Converse.