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    mardi 9 septembre 2014

    Fiat 127 und 850 - Tuning

    Fiat 127 und 850 - Tuning from MotoringConspiracy on Vimeo.

    WRC, Australie : 25 ans de Mondial / Celebrating 25 years since Australia’s first WRC inclusion


    Le Rallye d’Australie a intégré le Championnat du monde des Rallyes FIA il y a 25 ans, en 1989. Cinq constructeurs y ont triomphé à trois reprises (Ford, Lancia, Mitsubishi, Subaru [4] et Peugeot) et quatre y ont été titrés (Lancia, Subaru, Toyota, Peugeot). Cette année, Volkswagen pourrait y décrocher son second titre mondial.
    Organisé seconde moitié de saison mondiale, le Rallye d’Australie a souvent consacré des Constructeurs avant terme. En 1992, la victoire de Didier Auriol a assuré Lancia/Michelin d’un 6etitre consécutif – son dernier en WRC - face à Toyota dès le mois de septembre, le constructeur italien ayant déjà scoré ses sept résultats pleins.
    En 1997, le succès de Colin McRae à Perth a permis à Subaru de décrocher le premier titre mondial de l’ère des World Rally Cars. Néanmoins, le constructeur japonais avait fait un grand pas vers son 3e titre consécutif lors de la manche précédente, le Rallye Sanremo, avec le doublé McRae/Liatti.
    Deux ans plus tard, la 2e place de Carlos Sainz dans le Western Australia a suffi pour que Toyota remporte son 3e titre mondial en rallye dans une ambiance très douce-amère: après des ennuis mécaniques, Didier Auriol et Carlos Sainz ont laissé filer le titre Pilotes à Tommi Mäkinen (son 4ed’affilée, un record) et Toyota avait annoncé quelques mois plus tôt son retrait du WRC pour la F1.
    L’année suivante, la fête d’après-rallye fut nettement plus joviale dans les rues de Perth pour les hommes de Peugeot Sport. Après la disqualification du vainqueur Mäkinen, Marcus Grönholm a hérité de la victoire australienne et offert le titre Constructeurs 2000 à Peugeot, le premier depuis le retour du Lion en WRC.
    Contrairement à 2013 où le titre Pilotes pouvait être attribué à l’issue du Rallye d’Australie, il ne sera pas question de titre Pilotes en Australie, mais bien de titre Constructeurs.
    Volkswagen Motorsport possède 167 points d’avance sur Citroën-Total Abu Dhabi WRT. Si le constructeur allemand repart d’Australie avec une marge de 129 points, il ne pourra être rejoint. Pour prolonger (encore) le suspense, Citroën devrait donc inscrire 38 points de plus que VW. Par exemple, en cas de double abandon pour Volkswagen (comme en Allemagne), les deux Citroën DS3 WRC officielles doivent être sur le podium final…
    Après sa cruelle désillusion en Allemagne, Volkswagen devrait logiquement réagir et coiffer sa seconde couronne mondiale en Australie, en attendant qu’un de ses trois pilotes – Ogier, Latvala, Mikkelsen – le soit d’ici à la fin de saison, puisque le titre Pilotes 2014 ne peut échapper aux représentants de la marque.
     Australia first counted towards the FIA World Rally Championship in 1989. Five makes have won the event three times (Ford, Lancia, Mitsubishi, Subaru [4], Peugeot) and four have actually sewn up the title there (Lancia, Subaru, Toyota, Peugeot). This year, it could be Volkswagen’s turn…

    Australia’s round has frequently decided the Manufacturers’ world title. In September 1992, success for Didier Auriol secured Lancia’s sixth consecutive crown (its last in the WRC) against Toyota thanks to the Italian team’s score of seven victories.
    Five years later, Colin McRae’s victory in Perth, Western Australia, earned Subaru’s first title of the World Rally Car era after a one-two for McRae and Liatti in Sanremo had nicely set up the Japanese firm’s third consecutive championship honours.
    In 1999, second place for Carlos Sainz was sufficient for Toyota to claim its third world title, although mechanical problems for the Spaniard and Auriol allowed Tommi Mäkinen to collect a record-breaking fourth consecutive Drivers’ crown. A few months earlier, Toyota had announced its decision to switch from the WRC to F1…
    The following year’s post-event party in the streets of Perth was a far merrier affair. The winner Mäkinen was disqualified, handing victory to Marcus Grönholm which was enough to deliver the 2000 Manufacturers’ title to Peugeot, the first since the French make’s return to the WRC.
    This year, the Manufacturers’ top prize might be decided once again in Australia, since Volkswagen Motorsport has a 167-point lead over Citroën-Total Abu Dhabi WRT. If the German brand completes the event with a gap of 129 points over its chaser, the outcome will be settled for 2014. In other words, to prolong the suspense, Citroën will need to score 38 points more than VW. For example, if both German cars fail to finish (as they did in Germany) both factory Citroën DS3 WRCs will need to be on the podium.
    After its cruel setback on home soil, however, Volkswagen has a strong chance of wrapping up the championship, while the 2014 Drivers’ crown is now sure to end up on the head of Ogier, Latvala or Mikkelsen.

    Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato officially unveiled


     Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato officially unveiled

    Commissioned by an European customer

    Zagato Atelier has officially revealed the Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato.
    The second world premiere for Zagato in 2014, after the Lamborghini 5-95 Zagato, will be held at the Chantilly Arts & Elegance 2014 event and will mark the company’s 95th anniversary. The one-of-a-kind model was commissioned by an European customer who desired “an atelier-level, collectible modern car”.
    Zagato explains the exclusive vehicle is “a modern interpretation with design cues of the Aston Martin V8 Vantage and Volante of the mid 80s” that “creates surprise and fascination with a new shape while maintaining Zagato and Aston Martin’s core design values”.
    Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato
    In terms of design, the Virage Shooting Brake Zagato features a sleek roofline with a shooting brake-style rear end, while at the back we find double exhaust pipes and stylish lights.
    According to the company, this car completes the “Aston Martin-Zagato centennial trilogy”, which started in 2013 with the DBS Coupé Zagato Centennial and the DB9 Spider Zagato Centennial, developed to celebrate Aston Martin's 100th anniversary.
    Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato
    Source: Zagato

    "PENTON: The John Penton Story"


    Penton: The John Penton Story is an upcoming film due to be screened at the NYC Motorcycle Film Festival (September 24th to the 27th in Brooklyn), the story of John Penton is a remarkable one but up until now it’s only really been known to motorcycle geeks and well informed KTM owners.

    The full story of John Penton and his staggering ability to both ride and develop world-beating motorcycles is fascinating, realistically he’s a man who should be far more famous as one of America’s most successful sportsman/businessmen – he created a multi-million dollar motorcycle marque, a multi-million dollar apparel company and he travelled around the United States winning races and breaking records.
    Click to visit the official Penton Movie website.