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    samedi 25 avril 2015

    WRC, Argentine : Meeke tient bon / glory in sight for Meeke


    Kris Meeke (Citroën/Michelin) est en passe de remporter sa première victoire mondiale. Le Britannique compte 38.6 secondes d’avance sur son propre équipier Mads Ostberg et Jari-Matti Latvala est à 1min03s7. Il reste 32,64 kilomètres à parcourir dimanche.
    Après une pause-déjeuner au parc d’assistance, les équipages ont repris le chemin des spéciales pour deux ES (56 km) à parcourir entre La Cumbre et La Falda, au nord de Villa Carlos Paz.
    A peine sortie de l’assistance, la DS3 WRC de Kris Meeke a été vue au bord de la route, sur cric. Kris et son copilote Paul Nagle inspectaient une suspension arrière. Quand les photos ont inondé Twitter, Citroën Racing a tweeté que c’était juste un « check » de l’équipage.
    Sébastien Ogier a parcouru l’ES9 sans direction assistée, déclarant vouloir arrêter s’il ne parvenait pas à résoudre le problème. Il n’y est pas parvenu, mais le champion du monde a tout de même disputé l’ES10… et fait une bonne séance de muscu !
    Son équipier Andreas Mikkelsen avait signé le meilleur temps de l’ES9 quand la spéciale fut interrompue, puis annulée après la sortie de route d’Hayden Paddon, surpris à la réception d’un jump près du départ. Le Néo-Zélandais et son copilote sont indemnes, mais des spectateurs ont été touchés et immédiatement pris en charge par les services de secours.
    Les concurrents se sont directement rendus au départ de l’ES10 (42,50 km). Tout près de l’arrivée, une alarme s’est allumée dans la DS3 WRC du leader au passage d’un gué. « J’ai paniqué et éteint et rallumé tous les interrupteurs », racontait le Britannique. « Et c’est reparti. On a bien géré cette journée. Il reste 32 km et ça va être une balade du dimanche pour moi ! »
    Il reste en effet deux passages dans El Condor (16,32 km) et le pilote Citroën Racing compte près de 40 secondes d’avance sur son propre équipier Mads Ostberg, toujours souffrant, qui a perdu 10 secondes sur son challenger Latvala dans l’ES10. Le Finlandais est désormais à 25s1 du Norvégien et a promis de maintenir la pression demain.
    Excellent 4e et menaçant Latvala pour la 3e place, l’Espagnol Dani Sordo (Hyundai) a hélas dû abandonner dans l’ES10. L’équipe Hyundai attend de récupérer l’i20 WRC pour poser un diagnostic sur ce problème technique.
    Cette infortune permet à Elfyn Evans (Ford) de pointer à la 4e place devant Thierry Neuville (5e, Hyundai).
    Abdulaziz Al-Kuwari (Ford Fiesta RRC) est toujours leader en WRC-2 devant Diego Dominguez. Stéphane Lefebvre (Citroën) a abandonné (moteur).


    The penultimate leg of the 2015 Rally Argentina has finished with Kris Meeke staring at a potential maiden WRC victory if all goes well on Sunday. The Citroën/Michelin driver has an enviable lead of 38.6s over team-mate Mads Ostberg (2nd). Jari-Matti Latvala (VW, +1m3.7s) is still in contention but Dani Sordo (Hyundai) has retired from fourth place. Abdulaziz Al-Kuwari leads in WRC 2.
    After a break at midday for servicing, crews returned to tackle the same loop of two stages (56km) this afternoon near La Cumbre and La Falda, north of Villa Carlos Paz.
    With the conditions sure to have deteriorated since this morning’s pass, it was a tense time once again amongst the teams at service. It wasn’t alleviated when, shortly after leaving the park, the leader Kris Meeke was spotted with the rear of his DS3 WRC jacked up, inspecting his suspension. When pictures appeared on Twitter, Citroën Racing swiftly reassured the Ulsterman’s fans: “He was just double checking a technical detail…”
    Sébastien Ogier (21st) completed SS9 (Capilla del Monte-San Marcos 2) with a power steering problem and said he would stop if he couldn’t cure it in time for SS10. He couldn’t but he continued even so.
    Running next on the road, VW team-mate Andreas Mikkelsen had time to post the fastest time (an improvement of 18s compared with this morning’s best) before the stage was cancelled as a result of Hayden Paddon’s scary accident at a well-known hazard shortly after the start.
    Hyundai’s New Zealander and his co-driver John Kennard escaped unharmed after a series of high-speed, end-over-end rolls, but some spectators were hurt and the organisers’ emergency services were dispatched to provide assistance.
    On SS10, Kris Meeke hard a heart-stopping moment shortly before the finish when a warning light appeared on his dashboard after a water splash. Eye witnesses thought he had stalled his DS3 WRC. That wasn’t quite the case… “When I saw the alarm I panicked. I switched everything off and then back on,” he related. In the end he lost hardly any time at all. “I’m really happy with the way today went. There are only 32km to come tomorrow and it’s definitely going to be a ‘Sunday drive’ from me!”
    Effectively, with only two attempts at El Condor (16.32km) to come, the Citroën driver takes a lead of almost 40 seconds into the last day – perhaps the most important of his career to date…
    Ostberg is still second but was exactly 10s slower than third-placed Latvala on SS10. The Finn has apparently recovered the confidence he lost this morning and is now 25.1s short of the Norwegian. He promises he will try to keep up the pressure and his situation has been alleviated by the cruel elimination of Sordo from fourth just after the beginning of SS10. Hyundai is waiting to retrieve his car to understand the incident which it is simply describing as “technical” for the moment.
    The Spaniard’s retirement has promoted Elfyn Evans (Ford) and his Hyundai team-mate Thierry Neuville to fourth and fifth respectively.
    The WRC2 order is still topped by Qatar’s Abdulaziz Al-Kuwari (Ford) who is almost three minutes clear of second-placed Diego Dominguez (Ford). 

    WRC, Argentine : La Volanta nourrit le rallye / food, wine and good times!


    Depuis des années, le restaurant La Volanta de Villa Carlos Paz réunit les affamés du rallye autour de grillades arrosées de Malbec. Après l’arrivée, teams et pilotes s’y retrouvent en de grandes tablées avant d’aller danser au Zebra.
    En arrivant de Cordoba, descendez le grand boulevard en direction du centre-ville de Villa Carlos Paz. La Volanta se trouve à droite. De nuit, impossible de rater ce restaurant surmonté d’une calèche (una volanta) illuminée. A l’entrée, on annonce la couleur : Aqui…se come bien (ici on mange bien). On est d’accord.
    A peine installés, de délicieux empanadas vous mettent en appétit. Et puisqu’on est en Argentine, on vous recommande une viande - Bife de Chorizo (700 grs !), Bife de Lomo, Cabrito servis sur une planche – accompagnée d’un Malbec.
    La Volanta est laparrilla préférée du Rallye d’Argentine depuis 25 ans et sur ces chaises en bois se sont assis les plus grands pilotes de rallye du monde. A l’époque, quand le timing n’était pas aussi serré, vous étiez sûrs de rencontrer des stars du rallye pendant les reconnaissances, ou après l’arrivée pour célébrer victoires… ou défaites.
    Pour satisfaire à la tradition, nous sommes allés diner à La Volanta hier soir. Pas d’équipes, ni d’équipages WRC qui étaient sagement à leur hôtel, au lit ou occupés à visionner les vidéos pour dimanche. Sauf le plus expérimenté des copilotes actuels, Stéphane Prévot, qui était là, fidèle au poste…
    Un autre illustre copilote était là lui aussi, Luis Moya, au milieu d’une grande tablée d’invités de Castrol. Double champion du monde, Luis est un fidèle de La Volanta et un grand ami des tenanciers, Quanchi et Ana. « J’ai vécu de mémorables soirées ici, même si je ne me souviens pas toujours de la fin ! » nous a avoué l’Espagnol. « J’ai gagné deux fois le Rallye d’Argentine avec Carlos (Sainz) et terminé six autres fois sur le podium, et nous sommes toujours venus ici fêter ces résultats.»
    Certains y ont également noyé leur chagrin, dans le Malbec. En 2003, après son terrifiant accident près de Mina Clavero, Tommi Mäkinen était attablé à La Volanta avec trois amis, son visage était encore ecchymosé et tuméfié par le choc, mais sa plus grande douleur était sans doute à l’intérieur…
    Après l’arrivée du rallye – et un diner à La Volanta -, la tradition veut que les équipages et membres des teams se retrouvent au Zebra, l’une des discothèques de Villa Carlos Paz… Mais là, on ne vous racontera pas ce qu’il s’y passe…


    For years, the La Volonta restaurant in Villa Carlos Paz has been a draw for the world rally community looking to enjoy Argentina’s acclaimed meat and wine. Especially once the rally is over, it’s a melting pot of crews and teams of all nationalities, before the entertainment switches to the nearby Zebra Club…
    If you arrive from Cordoba, drive down Villa Carlos Paz’s main boulevard and you can’t miss the La Volonta on the right, especially at night when the roof-mounted yellow cart (una ‘volonta’) is illuminated.
    Outside, there’s a carved wooden sign that promises: “Aqui… se come bien” (good food here). We won’t argue with that!
    This being Argentina, we recommend the meat: a Bife de Chorizo, for example, or a Lomo La Volonta, preceded by a couple of their savoury Empanadas, helped down by a glass or two of red. Little wonder it’s been a favourite spot with rally folk for a quarter of a century, and its wooden chairs have been worn by the bums of many, many world class drivers.
    In the days when schedules weren’t so tight, you could be sure of finding the stars here of an evening during recce, or after the rally to either celebrate a win or seek comfort after a defeat. Everyone mixing together.
    Out of respect for tradition, we felt compelled to visit the hostelry yesterday evening. There were no crews, of course. They were all sagely in bed or viewing stage videos. However, heading a big table of Castrol guests was none other than Luis Moya, long-time co-driver of multiple world champion Carlos Sainz (Senior). Today, he is entrusted with chaperoning Volkswagen Motorsport VIPs at WRC events.
    The Spaniard has long been a regular at La Volonta. He obviously shares the same language as owners Quanchi and Ana and he’s practically at home there. “I’ve had some incredible evenings here, although I can’t remember the end of them all,” he winked. “I won Argentina twice with Carlos, plus six other podium finishes, so I’ve got fond memories of this place. You could really let your hair down before. Now, there’s always a chance someone will make a film or take a photo and post it on the internet!”
    On the subject of lamenting defeats, a Best-of-RallyLive team member vividly recalls eating close to a battered Tommi Mäkinen after his frightening accident near Mina Clavero in 2003: “Even his face was bruised, but that didn’t deter him from drowning his sorrows as only the Finns know how!”
    Once the competitive action is over, and after dining and wining, another long-standing tradition is to move on to one of Villa Carlos Paz’s nightclubs. The favoured spot used to be ‘Chez Ami’ but now it’s more the Zebra Club. And what happens at the Zebra most certainly stays at the Zebra…

    Motorcycle vs. Car Drift Battle 3



    After 3 long years of incarceration in High Plains County Penitentiary Monster Energy's Ernie Vigil and Nick Brocha are released back into the wild. Upon discovering they started a chain reaction of drift mayhem, the two having sworn off motorcycle drifting didn't take long to relapse into a life of sideways crime. This time they're on freshly built 204HP Turbo Triumph Daytona sportbikes.

    In this new absolutely no apologies given land of Driftpocalypse the HPPD has taken drastic measures to put an end to needless wasting of tires. Introducing Officer Buck, a new lawman armed to the teeth in a 850hp X2R go anywhere, annihilate anything, long travel buggy. And back again not content with his forced retirement, Officer Dan Brockett on permanent sabbatical from the HPPD finds a way to join the chase in his personal build 575HP undercover pursuit vehicle.


    2015 RSD Product Round Up

    Enjoy this mash up of motorcycle porn meets folk story telling jammed between tire smoking, dirt sliding, wheelie riding, drift making. The boys and girls had a hoot making this one, so please enjoy and share with your friends. Visit www.rolandsands.com!