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    mercredi 25 juin 2014

    Dakar Rally 2015: Former Winner Nasser al-Attiyah to switch to Toyota 2015.

    After Stéphane Peterhansel, now also the former Dakar-rally winner Nasser Saleh Al Attiyah from Qatar will leave the X-raid team and want to start with Toyota in the Dakar Rally 2015. This was reported by the [ GULF-TIMES.COM ] today (Tuesday).

    Al Attiyah won the Dakar Rally in 2011 with Volkswagen. Later he started projects with Robby Gordon and a Hummer Prototype and a US-buggy, together with his former Volkswagen team-mate Carlos Sainz - but both times he had to retire early. In the 2014 edition he became Third with a X-raid Mini All4 Racing.

    "I have been with Mini, a team that has won the Dakar. But Toyota has never won it. I want to become the first driver to win the Dakar for Toyota. That is the main reason why I came to Toyota," said al-Attiyah to Gulf-Times reporter Joe Koraith.

    Next to the Dakar-win he is also targeting the WRC2-title after he has won in Portugal and Argentina - and is leading the Middle East Rally Championship (MERC).

    About Toyota he said: "Toyota have been asking me for a long time but I was tied down to a different team. Now I feel it is the right time to switch to a Japanese brand because Toyota have a strong car." Al Attiyah want to start with the preparations for the Dakar asap: "It is important to begin my preparation early because I have changed my brand." 

    Moto GP : Rossi et Lorenzo en terrain favorable à Assen / Yamaha primed for Assen after Catalunya and Aragon tests


    Valentino Rossi, Movistar Yamaha MotoGP, CAT Test

    Les pilotes du team Movistar Yamaha MotoGP retrouvent ce week-end un de leurs circuits de prédilection et profiteront en plus du travail réalisé lors de leurs essais post-GP à Barcelone puis au MotorLand Aragón.


    Deuxième à Barcelone après s'être battu pour la victoire durant presque toute la course, Valentino Rossi retrouve ce week-end l'un des circuits où il a remporté le plus de victoires au long de sa carrière en Grand Prix. L'Italien compte un total de huit victoires à Assen, dont six en MotoGP™, en comptant celle de l'an dernier.
    « Assen est un excellent circuit et une bonne piste pour Yamaha, » a commenté Rossi. « La météo peut jouer un rôle important là-bas. On ne sait jamais s'il va faire chaud ou froid, sec ou humide. La course de l'an dernier avait été inoubliable pour moi mais cette année je me sens fort presque partout et nous devrons donc essayer de battre nos concurrents. »
    Lorenzo a lui aussi un bon palmarès à Assen, où il a gagné en 125cc, en 250cc et en MotoGP™. L'Espagnol cherchera une fois de plus à renouer avec la victoire ce week-end après avoir travaillé sur son YZR-M1 au test post-GP de Barcelone puis lors d'essais privés au MotorLand Aragón.
    « Après un week-end décevant à Barcelone, où j'avais fait de mon mieux malgré des circonstances qui ne nous aidaient pas, nous nous rendons aux Pays-Bas avec beaucoup d'optimisme, » a déclaré Lorenzo. « Nous avons manqué d'accélération à Barcelone, notamment sur la seconde partie du circuit, sur laquelle nous avions été plus performants par le passé. » 
    « Nous avons ensuite eu deux journées d'essais, nous avons trouvé des solutions pour résoudre ce problème et nous avons testé de nouvelles choses pour essayer de réduire l'écart sur nos rivaux. Je suis impatient de courir à Assen, c'est probablement mon circuit préféré. C'est un bon tracé, avec des virages rapides et une ligne droite assez courte, ce qui va bien à la Yamaha. Je n'ai pas pu avoir de bons résultats ces dernières années mais j'ai toujours trouvé de bons réglages et bien roulé là-bas. L'an dernier j'avais fini cinquième juste après m'être fait opérer de la clavicule, ça avait été très douloureux mais j'avais finalement pu terminer une course très spéciale. »
    Jorge Lorenzo, Movistar Yamaha MotoGP
    After another thrilling race in Catalunya and subsequent tests at the same circuit, plus a test visit to Aragon, Movistar Yamaha MotoGP arrive in Assen primed for action.
    The last round saw Valentino Rossi fight a hard battle for a well-deserved second place and Jorge Lorenzo come home fourth. Both riders are keen on another chance to show their fighting spirit at the TT Assen this Saturday.
    Rossi looks forward to continuing his battles during the eighth round of the championship staged at one of his most successful circuits. The Italian, who currently holds second place in the championship standings, has won at Assen a total of eight times, six of these victories being in the MotoGP class.
    “Assen is a great track and a good track for Yamaha,” comments Rossi. “The weather will be very important here. You never know if it will be hot or cold or dry or wet. Last year's race was unforgettable but honestly this year I feel I am strong almost everywhere so we have to try hard to beat the competition.”
    Rossi’s teammate Lorenzo also has a good track record at the TT circuit. The Spaniard has won there four times in total across all World Championship classes (125cc, 250cc and MotoGP). Lorenzo will try to push this total up to five with some help of the small set up changes made during the post-Catalunya IRTA Test and subsequent private Aragon test to improve the acceleration and the stability of his bike.
    “After a bit of a disappointing weekend in Barcelona where I gave my best even when some circumstances didn’t help us, we travel to Holland with plenty of optimism,” states Lorenzo. “In Barcelona we struggled a bit with the acceleration, especially in the last part of the track where we used to be so strong in the past. This year that issue didn’t allow me to fight in front for the victory.”
    “Afterwards during two test days we found some solutions to solve that problem and we tested new things to try to cut off the distance with our main rivals. I look forward to racing in Assen, it’s maybe my favorite circuit. It’s a nice layout defined by some quick corners and a short straight that looks good for us, and especially for the Yamaha. In recent years I couldn’t got so many good results but instead I always could find a good set up and ride in my best way. Last season I finished fifth after a surgery on my collarbone and I suffered a lot but finally I could conclude a very special race.”


    TT Assen : Une histoire de samedis


    Seule destination à avoir accueilli le Championnat du Monde chaque année depuis 1949, le circuit du TT Assen sera samedi prochain le théâtre de la huitième manche de la saison 2014.

    Valentino Rossi, Yamaha Factory Racing, Assen RAC

    Assen avait accueilli ses premières courses moto en 1925, lorsque le circuit empruntait les routes locales et mesurait 27.53 km de long. Le circuit avait été raccourci à 16.54 km entre 1926 et 1954 mais n’avait accueilli aucune course en 1939 et 1946 en raison de la Seconde Guerre Mondiale. Le tracé fut réduit de moitié en 1955 pour passer à 7.704 km puis de nouveau modifié en 2002.
    Aujourd’hui, la piste ne fait que 4.542 km de long mais conserve plusieurs virages du tracé originel. Par tradition, le TT Assen a toujours eu lieu le dernier samedi du mois de juin et demeure l’un des plus grands évènements sportifs de l’année aux Pays-Bas. Le week-end de course à Assen commence le jeudi, les qualifications ont lieu le vendredi et les courses le samedi, l’éventualité d’organiser des courses le dimanche ayant à l’origine été écartée pour des motifs religieux.
    Deux pilotes ont remporté trois Grands Prix le même jour à Assen. En 1964, Jim Redman s’était imposé en 125cc, 250cc et 350cc, à chaque fois sur Honda, et avait couvert 259 miles (417 km) sur l’ensemble des trois courses. Trois ans plus tard, Mike Hailwood s’imposant en 250cc, 350cc et 500c.
    En 1975, Barry Sheene et Giacomo Agostini n’avaient pas pu être départagés à l’arrivée, ayant tous les deux enregistré un temps de 40’01.00s sur une course de 16 tours, avec une vitesse moyenne de 155.64 km/h. Les juges de ligne avaient décerné la victoire à Sheene. Il s’agissait de la première de ses 19 victoires en 500cc.
    Les chiffres du Circuit du TT Assen
    - 253 courses de Grand Prix en catégorie individuelle ont eu lieu au circuit d’Assen.
    - Yamaha est le constructeur qui compte le plus de victoires au TT Assen depuis le début de l’ère MotoGP™ 4-temps, avec un total de sept. Sur la même période, Honda a remporté quatre victoires et Ducati une seule, en 2008.
    - La victoire de Ben Spies au TT Assen de 2011 est la dernière victoire MotoGP™ remportée par un pilote qui ne soit pas Casey Stoner, Valentino Rossi, Dani Pedrosa, Marc Márquez ou Jorge Lorenzo.
    - Angel Nieto est le pilote qui a remporté le plus de victoires à Assen, avec un total de 15 sur les catégories 125cc et 50cc. Il est suivi de Giacomo Agostini, avec 14 victories en 500cc et 350cc.
    - Parmi les pilotes actuels, Valentino Rossi est celui qui a le plus de victoires à Assen, avec un total de huit : six en MotoGP™, une en 250cc et une en 125cc.
    - Quatre Néerlandais ont gagné à Assen : Paul Lodewijkx en 50cc en 1968, Wil Hartog en 500cc en 1977, Jack Middelburg en 500cc en 1980 et Hans Spaan en 125cc en 1989.
    - Le dernier Néerlandais à être monté sur le podium d’Assen est Wilco Zeelenberg, désormais team manager de Movistar Yamaha MotoGP. Il avait fini troisième en 250cc en 1994.

    Rally Poland : Retour en Europe Centrale / a return to central Europe


    Le Championnat du monde des Rallyes FIA n’était plus revenu en Europe Centrale depuis 2010, et en Pologne depuis 2009. Le parcours - terre - de la septième manche WRC 2014 s’étalera sur deux pays, la Pologne et la Lituanie. Sébastien Ogier (VW/Michelin) ouvrira la piste le premier jour. Il devrait être battu par Robert Kubica à l’applaudimètre.
    Le Rally Poland est de retour en WRC après cinq d’absence et nous avons logiquement demandé à Robert Kubica ce qu’il pensait du parcours : « Je crois qu’il y a 1,5 km en commun avec le tracé 2013 en Championnat d’Europe, alors je ne suis pas le mieux placé pour répondre à cette question, » nous a gentiment expliqué l’ancien pilote de F1 à l’arrivée du Rally Italia-Sardegna.
    Parmi les pilotes ayant disputé cette épreuve en 2009, Sébastien Ogier se souvient que « c’est très rapide sur des pistes sablonneuses. Donc le balayage sera encore important et je vais ouvrir la piste. Mais je ne veux pas y penser, je préfère profiter de ma victoire », déclarait celui qui s’est imposé en Sardaigne avec près d’une minute et demie d’avance alors qu’il balayait la piste le 1erjour.
    On n’a pas osé poser la question à Jari-Matti Latvala, leader du Rallye de Pologne 2009 jusqu’à sa sortie de route mémorable dans la dernière spéciale, une Superspéciale. « Le pire rallye de ma carrière. » Mikko Hirvonen avait hérité de la victoire alors que Mads Ostberg était sorti de la route lui aussi. Tous ont confirmé le profil rapide des spéciales. Il y en aura 24 à parcourir (362,48 km), dont la plus longue (Goldap) mesure 35,17 km. La 1ère étape, en Lituanie, comprend sept spéciales avec un seul « remote service » de 15 minutes à mi-journée.
    71 équipages sont engagés sur cette 71e édition du Rally Poland, une des plus anciennes épreuves sur route européennes. Parmi les WRC, on retrouve les pilotes officiels et semi-pro habituels plus les Polonais Michal Solovow etKrzysztof Hołowczyc sur des Ford Fiesta RS WRC.
    En WRC-2, le nouveau leader du championnat Lorenzo Bertelli fait l’impasse, ainsi que Nasser Al-Attiyah. C’est donc une belle opportunité qui s’offre aux autres prétendants au titre comme Yazeed Al-Rahji, Nicolas Fuchs, Jari Ketomaa, Ott Tanak… A suivre également, hors championnat, le triple champion de Pologne Bryan Bouffier sur une Ford Fiesta R5.
    Trois mois après le Portugal, le Championnat du monde Junior reprend également ce week-end. Stéphane Lefebvre s’était imposé en Algarve. Le Français arrive en Pologne fort d’une 2e place Junior au Rallye d’Ypres le week-end dernier. 12 Citroën DS3 R3/Michelin sont engagées. Ce sera l’heure de la reprise aussi pour les concurrents du Fiesta DMack Trophy où 12 équipages sont également attendus au départ.
    Le Rally Poland s’élancera jeudi après-midi (26 juin) avec trois spéciales dont une Superspéciale à Mikolajki, ville-hôte de cette 71e édition.
     a five-year absence, Rally Poland is back on the WRC calendar, so we asked Kubica what he thought of the stages: “I think only 1.5km are the same as last year’s European Championship round here, so I’m not sure I’m the ideal person to answer,” the ex-F1 driver politely sidestepped during Rally Italia-Sardegna.
    Ogier is one of the drivers who were here in 2009, and he recalls that the stages were fast and sandy. “Road sweeping will play a big role and I’ll be first on the road. I prefer not to think about that right now. I just want to savour my victory,” he commented after winning in Italy, almost 1½ minutes clear after sweeping the stages on Day 1…
    We didn’t dare to put the question to Jari-Matti Latvala who led in Poland in 2009 until his memorable accident on the closing super-special: “The worst rally of my career…”
    His mishap handed a surprise win to Mikko Hirvonen, while Mads Ostberg crashed out that time, too. All these drivers confirm that the Polish roads are very fast, and this year’s menu features 24 stages (362.48km), the longest of which is ‘Goldap’ (35.17km). Day 1’s action will take competitors into Lithuania for seven stages split by a remote 15-minute lunchtime service halt.
    Fittingly, the 71st Rally Poland – one of the sport’s oldest fixtures – has attracted 71 entries, including the usual professional and privateer WRC runners, joined by Poles Michal Solovow and Krzysztof Hołowczyc (Ford Fiesta RS WRC).
    Neither the WRC-2’s new leader Lorenzo Bertelli nor Nasser Al-Attiyah are making the trip, which will give Yazeed Al-Rahji, Nicolas Fuchs, Jari Ketomaa and Ott Tanak a chance to score useful points. … Also in a Ford Fiesta R5 will be Bryan Bouffier, the three-time Polish champion.
    Three months after Portugal, the Junior championship resumes this week. After winning in the Algarve, Stéphane Lefebvre will arrive directly from Ypres, Belgium, where he was second in the ERC round’s Junior contest. The field will feature 12 Michelin-equipped Citroën DS3 R3s. Also back in action will be a dozen runners in the Fiesta DMack Trophy.
    The 2014 Rally Poland will start on the afternoon of Thursday, June 26, with three stages in the vicinity of the host town Mikolajki.

    Top temptations from Artcurial’s 2014 Le Mans Classic auction


    Artcurial auction at the 2014 Le Mans Classic
    Held every two years, the Le Mans Classic not only plays host to some stunning nostalgic racing, but also an Artcurial auction. Many of the cars to be found in this year’s lotlist would be in contention for a 2016 grid spot – here we choose our favourites…
    Nestled within the 105-car-strong lotlist of this year’s Artcurial sale are several racing machines with authentic Le Mans provenance, including the 1964 AC Cobra and a quirky Panhard which saw action at La Sarthe on no fewer than three occasions. But our selection not only includes those almost certain to warrant an invitation to the 2016 Classic; we’ve also chosen a few road racers to get you there that have the style to match their speed.
    Photos: Artcurial
    EUR 1 300 000 - 1 700 000
    EUR 800 000 - 1 000 000
    EUR 280 000 - 320 000
    EUR 400 000 - 600 000
    EUR 450 000 - 550 000
    EUR 150 000 - 200 000
    EUR 120 000 - 160 000
    EUR 180 000 - 200 000
    EUR 450 000 - 500 000
    EUR 300 000 - 400 000
    EUR 250 000 - 300 000
    EUR 80 000 - 100 000

    TOP 5 2-STROKE MOTORCYCLES


    The Top 5 2-stroke motorcycles
    There’s nothing quite like the smell of two-stroke oil. Or the sound of a swarm of two-strokes hurtling down the track at full tilt. Then there’s that power band—a trait that earned some larger-capacity bikes the title of ‘widow maker’.
    Whatever the reason, there’s a certain romanticism associated with two-stroke engines. They’ve powered some of the most legendary motorcycles of all time, dominating track and off-road racing. I’ll never forget the time my dad took me to Kyalami in ’92 to watch the likes of Wayne Rainey, Kevin Schwantz and Mick Doohan duke it out. (John Kocinski ended up winning that race.)
    Sadly, modern emissions laws have seen a drastic decline in the use of two-strokes. There are ways to make them compliant but, as Kevin Cameron explains in this piece forCycle World, few manufacturers are willing to invest in the R&D required. So most two-stroke engines are now found in scooters and dirt bikes.
    So it was time we asked the question: is a vintage two-stroke a good choice for a custom build? After scouring the archives, the answer is a resounding yes. We decided to exclude restored and replica race-bikes, and focus instead on rare and exotic machines, and here are our top five picks.
    Let us know in the comments if they inspire you to take up smoking.
    Custom Kawasaki 2-stroke motorcycle by Valtoron
    Kawasaki H1 by Valtoron Kawasaki’s 498cc, triple-cylinder H1 was one of the first two-strokes to earn the ‘widow maker’ title. This one, a ’74 model dubbed La Bomba, was built by Spanish foundry Valtoron. The H1 was powerful enough in stock form, but it’s been boosted further with Wiseco high compression pistons, and reworked ports and expansion chamber—the result is 70 horses at the rear wheel.
    Valtoron also braced and reinforced the H1′s notoriously wobbly frame, dropped the front end and upgraded the rear shocks to Koni items, connected to a Kawasaki GPz550 swingarm. All the bodywork was cast from recycled aluminum, finished with some bronze bits and a leather saddle. The headlight’s particularly quirky—it’s a Zundapp unit, ‘floating’ in a custom bracket. [More about this bike]
    Photo by Kristina Fender.
    Customized SWM 320TL 2-stroke motorcycle
    SWM 320TL Trials Lorenzo Buratti wanted a bike for his 17-year-old daughter to learn to ride on that could double-up as a bike for ambling through the woods. So he refurbished this old SWM 320TL—an Italian-made motorcycle powered by a reliable 280cc Rotax engine. Buratti kept things simple – mounting the tank from an old Motobecane enduro bike and electing not to paint the engine or frame. (“I like the idea of a bike that carries signs of the times.”)
    He polished the forks and painted the exhaust though, and trimmed and fitted a Kawasaki Z900 rear fender. The air filter’s protected by a tomato can, and most of the bike’s other parts were found at various swap meets. It’s a bike that didn’t cost Buratti much, or take him too long to build, but hits the mark with an effortless vintage charm. [More about this bike]
    Custom Suzuki 2-stroke motorcycle by Motohangar
    Suzuki GT550 “Honduki” by MotoHangar This ’75 GT550-powered custom fromMotoHangar in Virginia is mental—and downright desirable. It’s a bit of a parts-bin special, but in the best way possible. The subframe is custom, the tail unit is from a Kawasaki GPZ and the expansion chambers are from a Kawasaki H1. There’s also a Honda headlight, a Suzuki SV650 swingarm and Yamaha GSX-R forks and wheels. Naturally the air-cooled triple’s been bored out as well—to .50 over. Completed entirely in-house, including the paint and graphics, it’s straight out of the left field—but should make for an explosive ride. [More about this bike]
    Custom Ossa 2-stroke motorcycle by Cafe Racer Dreams
    Ossa Copa ‘Grand Prix’ by CRD Café Racer Dreams keep popping up in our Top 5s. It’s understandable though—the Spanish garage has a cohesive and pared-back style that’s hard to ignore. This classically-styled 1979 Ossa Copa 250 proves just how versatile they are. The Copa is a lightweight single known for it’s unusually low mixture ratio—3.5% as opposed to Ossa’s usual 5%.
    CRD rebuilt the motor, fitting a Mikuni 38 carb and a hand-made exhaust system. They also strengthened the frame, upgraded the forks and replaced the stock five-spoke wheels with 18” aluminum items. A race replica tank’s been fitted, paired with a Yamaha tail piece and custom seat, and finished in an eye-catching green and white scheme. [More about this bike]
    Photo by Kristina Fender.
    Custom Yamaha RD350 2-stroke motorcycle
    Yamaha RD350 by Analog A round-up of custom two-strokes wouldn’t be complete without a Yamaha RD350. This 1973-model was bought as an incomplete café-racer project, which sat around for a few years before its owner took it to Tony Prust of Analog Motorcycles to finish the work.
    The biggest change Prust made was cutting the neck tube off so that he could graft on a Ducati S2R front end. For the wheels, he laced the original RD rear rim to the front hub, choosing a Yamaha TZ250 GP rim and hub at the rear, and replaced the stock rear drum brake with a disc.
    Brembo rotors and calipers have been fitted all round—both linked to the right foot lever. The bars are super-clean, thanks to an internal throttle system and the lack of a front brake lever. A hydraulic clutch has been installed too, and the engine’s been treated to DG expansion chambers and Uni pod filters. The frame has been de-tabbed, and a custom leather and Alcantara seat fitted.
    Kiel Sawusch of Crown Auto Body was responsible for the paint—a slick black and white scheme that reinforces just how clean and tight this build is. [More about this bike]
    Photo by Timothy Prust. via BIKEexif

    BLANCPAIN ENDURANCE SERIES : Paul Ricard : Répétition générale en nocturne dans le Var !


    Blancpain Endurance Series 2013Paul Ricard
    Après Monza et Silverstone, la caravane Blancpain Endurance Series pose ses valises au Paul Ricard pour un meeting qui se tiendra le samedi en nocturne. Le plateau reste constant depuis le début de saison. On verra tout de même l’arrivée d’une seconde Ferrari 458 Italia GT3 (Pro-Am) pour la Scuderia Villorba Corse que se partageront François Perrodo et Cédric Mezard. L’autre nouveauté nous vient du Belgian Audi Club Team WRT avec une quatrième Audi R8 LMS ultra. Le team belge aura donc deux autos en Gentlemen Trophy en plus des deux en Pro-Cup. La #2 sera confiée à Stéphane Piourquie, Harry Teneketzian et Grégoire Chaix. Le Duqueine Engineering fera ses débuts dans le championnat afin de préparer les Total 24 Heures de Spa avec une Ferrari confiée à Gilles Duqueine, Leonardo Gorini et Paul Lanchère.
    Blancpain Endurance Series 2013 Paul RicardPour le reste, pas de changement dans les trois classes. Le team en forme est ART Grand Prix avec deux très belles performances à la clé. On notera l’arrivée de Nicolas Lapierre en remplacement d’Alex Prémat dans la McLaren MP4-12C #98. Le pilote Toyota Racing en FIA WEC fera cause commune avec Alvaro Parente et Grégoire Demoustier. Il faudra compter sur M-Sport Bentley, Saintéloc Racing, Belgian Audi Club Team WRT, Black Falcon, Oman Racing Team, Brothers Racing Team et HTP Motorsport pour jouer les premiers rôles. C’est au Paul Ricard que HTP Motorsport avait débuté sa saison en 2013 dans le championnat Blancpain avec la suite que l’on sait.
    Blancpain Endurance Series 2013 Paul RicardDu côté du Pro-Am, Chris van der Drift fait son arrivée chez Boutsen Ginion Racing. Marco Frezza trouve refuge sur la Ferrari 458 Italia GT3/Kessel Racing #11. Chez Graff, Lonni Martins et Roland Bervillé viendront épauler Eric Trouillet. En Gentlemen Trophy, le plateau mettra aux prises uniquement des Ferrari et Audi.
    A noter que la Camaro GT3 ne figure pas sur la liste. Aucune Lamborghini Gallardo inscrite, aussi bien chez Blancpain Racing que chez AF Racing International. L’équipe belge est attendue depuis le début de saison mais il y a peu de chance de la voir.
    PRO-CUP
    1Belgian Audi Club Team WRTAudi R8 LMS ultraVanthoor-Ramos-Basseng
    3Belgian Audi Club Team WRTAudi R8 LMS ultraStippler-Nash-Mies
    7M-Sport BentleyBentley Continental GT3Meyrick-Kane-Smith
    8M-Sport-BentleyBentley Continental GT3Leclerc-D’Ambrosio-Tappy
    19Black FalconMercedes SLS AMG GT3Haupt-Simonsen-Al Faisal
    26Saintéloc RacingAudi R8 LMS ultraGuilvert-Ortelli-Sandström
    44Oman Racing TeamAston Martin V12 Vantage GT3Al Harthy-Caine-Jelley
    55Brother Racing TeamAudi R8 LMS ultraZheng-Cheng-Couto
    84HTP MotorsportMercedes SLS AMG GT3Primat-Verdonck-Schneider
    85HTP MotorsportMercedes SLS AMG GT3Wolf-Afanasiev-Dusseldorp
    98ART Grand PrixMcLaren MP4-12C GT3Demoustier-Parente-Lapierre
    99ART Grand PrixMcLaren MP4-12C GT3Korjus-Estre-Soucek
    PRO-AM CUP
    10TDS RacingBMW Z4 GT3Clément-Lariche-Armindo
    11Kessel RacingFerrari 458 Italia GT3Broniszewski-Bonacini-Frezza
    12TDS RacingBMW Z4 GT3Hassid-Catsburg
    14Emil Frey RacingEmil Frey JaguarBarth-Frey-Gardel
    15Boutsen Ginion RacingMcLaren MP4-12C GT3Vervisch-Grotz-Ojjeh
    16Boutsen Ginion RacingMcLaren MP4-12C GT3Sarkissian-Demirdjan-van der Drift
    17Insight Racing with FlexboxFerrari 458 Italia GT3Andersen-Jensen
    18Black FalconMercedes SLS AMG GT3Loboda-Loboda-Lunkin
    35Nissan GT Academy Team RJNNissan GT-R Nismo GT3Faisca-Chiyo-Aksenov
    38MP Motorsport AMRAston Martin V12 Vantage GT3Abra-Poole-Osborne
    42Sport GarageFerrari 458 Italia GT3Vannelet-Lémeret-Albert
    43ROAL MotorsportBMW Z4 GT3Cerruti-Comandini-Amos
    50AF CorseFerrari 458 Italia GT3Danyliw-Sovinco-Knap
    70Graff RacingPorsche 911 GT3-RTrouillet-Martins-Bervillé
    79Ecurie EcosseBMW Z4 GT3Bryant-Smith-McCaig
    80Nissan GT Academy Team RJNNissan GT-R Nismo GT3Strauss-McMillen-Buncombe
    90Scuderia Villorba CorseFerrari 458 Italia GT3Castellacci-Gai-Rizzoli
    93Pro GT by AlmérasPorsche 911 GT3-RPerera-Dermont
    333GT Corse by Rinaldi RacingFerrari 458 Italia GT3Seefried-Kogay-Solikhov
    GENTLEMEN TROPHY
    2Belgian Audi Club Team WRTAudi R8 LMS ultraChaix-Teneketzian-Piourquie
    4Belgian Audi Club Team WRTAudi R8 LMS ultraBlanchemain-Kelders-Hirschi
    22Team Parker RacingAudi R8 LMS ultraLoggie-Westwood-Jones
    25Saintéloc RacingAudi R8 LMS ultraGosselin-Lagniez-Sourd
    41Sport GarageFerrari 458 Italia GT3Brandela-Cabannes-Delhez
    49AF CorseFerrari 458 Italia GT3Blank-Bachelier-Mallegol
    51AF CorseFerrari 458 Italia GT3Mann-Barreiros-Guedes
    91Scuderia Villorba CorseFerrari 458 Italia GT3Mezard-Perrodo
    111Kessel RacingFerrari 458 Italia GT3 Earle-Kremer-TBA
    350Duqueine EngineeringFerrari 458 Italia GT3Duqueine-Lanchere-Gorini
    458GT Corse by Rinaldi RacingFerrari 458 Italia GT3Ehret-Matschull-Smickler