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    samedi 28 mars 2015

    Moto GP; Dovizioso s’empare de la pole position au Qatar / Dovizioso grabs sensational pole for Ducati


    L’Italien a devancé Dani Pedrosa et Marc Márquez en qualifications au Circuit International de Losail.
    Andrea Dovizioso (Ducati) a remporté la première pole position de la saison MotoGP™ 2015 au Grand Prix Commercial Bank du Qatar, démontrant de nouveau l’excellent potentiel de la nouvelle Desmosedici GP15, qui sera donc en tête de la grille pour sa première course.
    En pole pour la troisième fois de sa carrière en MotoGP™, l'Italien a battu Dani Pedrosa (Repsol Honda) de deux bons dixièmes de seconde tandis que ce dernier a lui-même devancé son coéquipier Marc Márquez, le Champion du Monde en titre, qui avait dominé les trois premières séances d’essais du week-end.
    Andrea Iannone (Ducati), Yonny Hernández (Pramac Racing), le premier pilote satellite sur la grille, et Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) se sont qualifiés en deuxième ligne, devant Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3), rescapé de la Q1, Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) et Danilo Petrucci (Pramac Racing).
    Deuxième du classement combiné vendredi soir, Cal Crutchlow (CWM LCR Honda) est tombé en qualifications et sera douzième sur la grille, derrière Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3) et Aleix Espargaró (Team SUZUKI ECSTAR).
    Les Français Mike Di Meglio (Avintia Racing) et Loris Baz (Athinà Forward Racing) partiront des seizième et vingt-troisième positions.
    Cliquez ici pour accéder aux résultats.

    Andrea Dovizioso takes pole position for his Ducati Team on the Desmosedici GP15, ahead of Dani Pedrosa and Marc Marquez in Qatar.
    It was always going to be close in QP2, and the first qualifying session of the season did not disappoint as Dovizioso took a sensational pole position for the factory Ducati Team ahead of the Repsol Honda’s of Marquez (+0.324s) and Pedrosa (+0.217s).
    At the end of the session you could see how much this pole meant to Luigi Dall’Igna (Ducati Team General Manager) who oversaw the development of the new GP15 from scratch. Reigning MotoGP™ Champion Marquez had no response to Dovizioso’s pace on the softer option tyre and had to settle for 3rd on the grid behind his teammate Pedrosa.
     
    Andrea Iannone will start from the front of the second row in 4th on the other factory Ducati, with Pramac Racing’s Yonny Hernandez (+0.562s) making it three Ducati’s in the top five, in 5th place. Jorge Lorenzo (+0.598s) is in 6th, with Bradley Smith (+0.618s) heading the 3rd row on the satellite Monster Tech 3 Yamaha finishing ahead of the Factory YZR-M1 of Valentino Rossi (+0.738s), who will start from 8th.
    CWM LCR Honda’s Cal Crutchlow, who had shown impressive pace during practice, crashed out at turn 14 and had to settle for 12th place.
    Earlier in Q1 Pramac Racing’s Danilo Petrucci led right from the start, setting a time seven-tenths quicker than his best from practice and claiming top spot. The battle for the second automatic qualifying spot was won by Monster Tech 3 Yamaha’s Bradley Smith in dramatic fashion. The British rider pinching 2nd place from Maverick Viñales on the Team Suzuki Ecstar GSX-RR right at the end of the session, after the checkered flag had been shown.
    The MotoGP™ race will take place on Sunday at 21:00 local time.
    Click here for the full qaulifying results.

    WEC prologue ; PORSCHE TOUJOURS AU TOP AU TERME DU PROLOGUE / PORSCHE ON TOP AGAIN AS PROLOGUE CONCLUDES



    Photo : Nick Dungan - AdrenalMedia.com
     Le Prologue, séance d’essais officiels de cette nouvelle saison 2015 du WEC, s’est conclu cet après-midi avec les Porsche en haut des feuilles de temps. 
    Le peloton du WEC reprendra la piste dans seulement deux semaines, à Silverstone, pour enfin établir une première hiérarchie en compétition.
    La journée commençait par une session de quatre heures disputée par des températures fraiches, sous un ciel ensoleillé et, par bonheur, moins de vent qu’hier. 
    Timo Bernhard signait le meilleur temps en 1’39’’157, tandis que les écuries choisissaient de partir pour de longs relais. L’Allemand devançait Andre Lotterer (Audi Sport Team Joest) de 0,356 seconde.
    En LMP2, la Ligier JS P2-Nissan G-Drive #26 établissait le temps de référence grâce à Julien Canal qui bouclait son tour le plus rapide en 1’47’’760. L’équipe tenante du titre en European Le Mans Series pointait en deuxième position. Nelson Panciatici et Signatech Alpine-Nissan terminaient la séance en 1’47’’950.
    Fernando Rees se portait en tête du LMGTE Pro. Il plaçait l’Aston Martin Vantage qu’il partage avec Alex MacDowell et Richie Stanaway au premier rang en 1’57’’331.
    Le meilleur temps du LMGTE Am était à mettre à l’actif de Stuart Hall avec l’Aston Martin Racing Vantage V8 #96. Le pilote britannique établissait le meilleur temps en 1’57’’116.
    Après une pause rythmée par le son de The Avener, la plupart des voitures étaient de retour en piste dans l’après-midi.
    L’équipe Porsche plaçait de nouveau deux prototypes aux deux premières places. La Porsche 919 Hybrid #18 pilotée par Neel Jani devançait la #17 de Timo Bernhard de seulement 0,041 seconde.
    Les deux nouvelles Audi R18 e-tron quattro complétaient le quarté de tête avec Marcel Fassler à 0,407 seconde de la première Porsche. Lucas di Grassi signait le quatrième temps en 1’40’’153 pour Audi Sport Team Joest et sa #8.
    La session était écourtée de quinze minutes lorsque Mike Conway immobilisait la Toyota TS 040 HYBRID #2 en piste après un incident avec la Ferrari 458 Italia AF Corse #51 de Toni Vilander.
    G-Drive était à nouveau en tête des LMP2. Mais, cette fois, c’était la Ligier-Nissan G-Drive Racing #28 qui était la plus rapide. Le pilote colombien Gustavo Yacaman, qui partage son cockpit avec Pipo Derani et Ricardo Gonzalez, bouclait son meilleur tour en 1’48’’588 devançant la voiture #43 du Team SARD Morand, pilotée par Tristan Vautier, de moins de 0,3 seconde.
    Aston Martin Racing était une fois encore au premier rang du LMGTE. Marco Sørensen continuait d’aligner les tours pour ses débuts en endurance. Le Danois signait le meilleur temps en 1’57’’675 dans la #95.
    Dempsey-Proton Racing terminait ces très encourageants tests sur le Circuit Paul Ricard en tête du LMGTE Am. En 1’58’’473, Klaud Bachler était près d’une seconde plus rapide que la Ferrari 458 Italia AF Corse #83.
    L’appétit des pilotes, des teams, des journalistes accrédités et des fans était rassasié par deux belles journées d’action. Désormais trois mots reviennent dans toutes les bouches : rendez-vous à Silverstone !

    The track action came to an end this afternoon at The Prologue, the official pre-season test days at Circuit Paul Ricard in the south of France, with Porsche laying down an initial marker for its rivals in the 2015 WEC.
    © John Rourke - AdrenalMedia.com
    The next time the WEC field will be in action will be at Silverstone in two weeks’ time where the true pace and performance hierarchy will be seen for the first time.
    Today’s running began with a four-hour session held in cool, sunny and thankfully less windy conditions than yesterday.
    Timo Bernhard set the fastest time with a 1m39.157s lap as the teams elected for longer runs this morning. The German slightly outpaced Audi Sport Team Joest’s André Lotterer by 0.356s.
    In LMP2 it was the #26 G-Drive Racing Ligier JS P2-Nissan at the top of the times, as Julien Canal turned in a 1m47.760s lap. Canal’s time just beat reigning ELMS champion Nelson Panciatici’s 1m47. 950s time in the Signatech Alpine-Nissan.
    Fernando Rees claimed the top spot in LMGTE Pro, taking the Aston Martin Vantage he shares with Alex MacDowell and Richie Stanaway this season to P1 in class with a 1m57.331s.
    The LMGTE Am best was set by Stuart Hall in the #96 Aston Martin Racing Vantage V8. The British racer peaked on a 1m57.116, which was his best lap of the test so far.
    © John Rourke - AdrenalMedia.com
    After ‘The Avener’s’ beat-thumping lunchtime festivities concluded most the cars returned to the track.  
    Porsche Team again enjoyed a 1-2 at the top of the screens with the #18 Porsche 919 Hybrid driven by Neel Jani outpacing the #17 sister car, with Timo Bernhard in the cockpit, by just 0.041s.
    The two new-look Audi R18 e-tron quattros again placed third and fourth with Marcel Fässler setting a time just 0.407s adrift of the leading Porsche. Lucas Di Grassi set the fourth best time – 1m40.153s - for  the #8 Audi Sport Team Joest entry.
    The session was shortened by 15 minutes after Mike Conway stopped the #2 Toyota TS 040 HYBRID out on the track after an incident with the #51 AF Corse Ferrari 458 Italia driven by Toni Vilander.
    © John Rourke - AdrenalMedia.com
    G-Drive again led the way in LMP2 but this time it was the #28 G-Drive Racing Ligier-Nissan which was quickest. Colombian driver Gustavo Yacaman, who shares the cockpit with Pipo Derani and Ricardo Gonzalez, set the time of 1m48.588 to lead the # 43 Team SARD Morand car, driven by Tristan Vautier, by just under 0.3s.
    © John Rourke - AdrenalMedia.com
    Aston Martin Racing again claimed the best time in the LMGTE class with Marco Sørensen continuing to accrue valuable testing miles as he gets ready for his endurance racing debut. The Dane set a best time of 1m57.675 in the #95 car.
    Dempsey-Proton Racing finished a very encouraging test at Circuit Paul Ricard to lead the field in LMGTE Am. A 1m58.473 set by Klaus Bachler was just under a second quicker than the #83 AF Corse Ferrari 458 Italia.
    The appetites of WEC drivers, teams, media and fans alike has been well and truly whetted by two days of track action. All that is left to be said are three very special words. Bring on Silverstone!

    GP Moto3 ; Première pole position pour Alexis Masbou / Masbou claims career first Moto3™ pole in Qatar


    Le Français a décroché la pole pour la première course du Championnat du Monde Moto3™ 2015 au Qatar.
    Septième à l’issue des essais libres, Alexis Masbou (SAXOPRINT RTG) a parfaitement réussi sa séance de qualifications samedi au Circuit International de Losail et a remporté la première pole position de sa carrière en Grand Prix. 
    Le Français, qui avait établi le record du circuit en 2014, a tourné en 2’06.170 pour sortir gagnant d’une séance de qualifications extrêmement serrée puisque quatre pilotes ont fini à moins d’un dixième de seconde de la pole.
    Isaac Viñales (Husqvarna Factory Laglisse) et Niccolò Antonelli (Ongetta-Rivacold) complèteront la première ligne tandis que Francesco Bagnaia (MAPFRE Team Mahindra), John McPhee (SAXOPRINT RTG) et le rookie français Fabio Quartararo (Estrella Galicia 0,0), sixième à 0.123s de Masbou, partiront de la deuxième. 
    Danny Kent et Hiroki Ono, du team Leopard Racing, menaient le classement à l'issue des essais libres mais se sont respectivement qualifiés aux neuvième et quinzième positions.
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    SAXOPRINT RTG’s Alexis Masbou claimed the first pole position of the 2015 Moto3™ season, and the first of his career, in Qatar.
    The first Moto3™ qualifying session of the season did not disappoint with three-tenths of a second the difference between pole and 10th place, and just 0.929s separating the top 17. In an incredible final ten minutes, as riders took advantage of fresh tyres, the lead was constantly being swapped.
    Most teams used “formation riding”, where teammates lap in groups around the circuit to allow them to take advantage of each others slipstream to set faster times, and it almost seemed like a race as riders chopped and changed position out on track trying to take advantage of the racing line.
    Masbou finished with a 2’06.170 ahead of the Husqvarna Factory Laglisse of Isaac Vinales (+0.067s), with Niccolo Antonelli (+0.075s) completing the front row on his Oncetta-Rivacold Honda. Francesco Bagnaia (+0.083s) was the leading Mahindra in 4th, in front of Masbou’s teammate, Scottish Rider John McPhee (+0.084s), in 5th. The man who set the fastest time in practice, Leopard Racing’s Danny Kent (+0.256s) will start from the 3rd row in 9th.
    The Moto3™ race takes place on Sunday in Qatar at 18:00 local time.
    Click here for the QP results in full.

    FIA WEC ; Une Audi R18 e-tron quattro revisitée / A revised Audi R18 e-tron quattro


    Audi Sport attaque la saison FIA WEC 2015 avec une R18 de 5e génération améliorée et avec pour objectifs de reconquérir le titre mondial et de rester invaincu au Mans depuis 2010.
    Pas de présentation officielle chez Audi Sport aujourd’hui, veille du Prologue du championnat FIA WEC sur le circuit du Castellet. Mais le constructeur d’Ingolstadt est bien présent dans le Var avec deux R18 e-tron quattro spec 2015 largement modifiées.
    La silhouette du prototype LM P1 a changé, avec de nouvelles entrées d’air à l’avant et à l’arrière, un nouveau design des optiques Matrix LED et Audi Laserlight. Autour du châssis monocoque, la carrosserie a évolué avec un capot et des passages de roues avant modifiés, qui cachent une nouvelle crash-box. L’aérodynamique a été améliorée avec deux packages développés pour la saison.
    L’environnement moteur a aussi été revu avec un nouveau positionnement du radiateur et l’amélioration du circuit de refroidissement. Ce moteur, toujours un V6 TDi 4.0L, est encore plus sobre et permet de compenser la perte d’énergie en carburant (2,5%) alloué due au changement de catégorie.
    En effet, Audi passe de 2 à 4 MJ d’énergie récupérée par tour au Mans. Grâce à ses deux systèmes KERS (avant/arrière) et le système de stockage par volant d’inertie amélioré (700 KJ, 17% par rapport à 2014), la puissance électrique passe à 272 ch, qui s’ajoute aux 558 ch du moteur thermique. Le poids annoncé par Audi est au minimum de la catégorie, soit 870 kg.
    4, 6, 8 MJ… En attendant de connaître la catégorie choisie par Nissan Motorsport (on parle de 2 MJ), trois constructeurs vont concourir dans des classes de récupération d’énergie différentes.
    Sur un tour du circuit du Mans (13,629 km), la catégorie 4 MJ a droit à 4,94 litres d’essence/3,84 litres de diesel, la catégorie 6 MJ à 4,81 litres d’essence/3,74 litres de diesel et la catégorie 8 MJ à 4,76 litres d’essence/3,65 litres de diesel. Sur les autres circuits de la saison, les valeurs sont calculées au prorata de la longueur du circuit manceau.
    Audi Sport will contest the 2015 FIA WEC with an improved, fifth-generation R18 in its bid to retrieve the title and maintain its unbeaten record at Le Mans since 2010.
    Unlike rivals Toyota and Porsche, Audi Sport didn’t organise a formal presentation at Le Castellet today (Thursday), but the Ingolstadt-based carmaker does have two 2015-spec R18 e-tron quattros at the French test.
    Its LM P1 prototype features revised front air intakes, new rear vents and new LED/Audi Laserlight head lights. The body has been modified, too, with a revised bonnet and front wheel arches which conceal a new ‘crash box’. Aerodynamic performance has been enhanced thanks to two new packages which have been developed for the season.
    The engine’s immediate environment hasn’t escaped attention, either, with a new radiator position and improved cooling. The powerplant is still a four-litre V6 TDi (558hp) but it has been made even more fuel-efficient to compensate for the 2.5% reduction in permissible fuel-sourced energy due to its category change.
    Indeed, Audi has switched from 2 to 4MJ of energy that can be recovered per lap at Le Mans. Thanks to separate KERS front and rear, plus an improved flywheel-based energy storage system (700KJ, a gain of 17%), the electric motor output has been upped to 272hp. Audi also says that the car’s weight is down to the minimum of 870kg.
    With the three current teams running in the 4, 6 and 8MJ categories, it will be interesting to see which one Nissan Motorsport choses. The rumours say 2MJ, which would mean different solutions for each of 2015’s hybrid prototypes.
    At Le Mans (13.629km), 4MJ cars can use up to 4.94 litres of petrol or 3.84 litres of diesel. In the 6MJ category, the equivalent figures are 4.81 and 3.74 litres, and for 8MJ cars they are 4.76 and 3.65 litres. For other circuits, the allowance is calculated on a pro rata basis compared with Le Mans.

    FIA WEC ;Toyota lève le voile sur la N°1 / Toyota shows off its ‘number one’ car


    Avant le Prologue sur le circuit du Castellet, Toyota Racing a présenté la TS040 Hybrid flanquée du N°1 qui évoluera en Championnat du monde d’Endurance FIA WEC 2015. Le prototype LM P1 sera toujours dans la catégorie 6 MJ.
    « On a beaucoup hésité », a commenté le Directeur technique de Toyota Racing, Pascal Vasselon. « On aurait pu aller en 8 MJ. Et puis on a décidé de rester et d’exploiter au maximum les 6 MJ. En 2014, nous étions entre 4 et 6, en fait. Notre système hybride a été modifié avec un nouveau Supercondensateur Nisshinbo, de meilleure capacité, plus puissant, et plus léger que le précédent. »
    La Toyota TS040 Hybrid championne du monde a beaucoup évolué cet hiver. Elle a même été modifiée à 80%. « Le châssis est identique à 2014, à quelques points d’ancrage près. Nous avons travaillé sur le poids – nous sommes à la limite des 870 kg – sur l’aérodynamique et la suspension pour améliorer le travail avec des pneumatiques. Nous sommes très, très satisfaits des nouveaux pneus développés par Michelin.»
    Deux packages aéro seront disponibles en fonction des courses qui seront testés lors du Prologue. La Toyota TS040 Hybrid spec 2015 a déjà parcouru 26 000 km d’essais lors de quatre séances d’endurance. Toyota Racing s’est aussi doté d’un nouveau simulateur avec un « vrai » châssis LM P1 et non plus une coque de monoplace.
    Les objectifs de Toyota Racing sont de conserver le titre mondial et de gagner les 24 Heures du Mans, après une édition 2014 où les TS040 Hybrid ont dominé plus de la moitié de la course. « Cette année encore, nous n’engagerons que deux prototypes. On aurait pu aligner trois TS040 Hybrid, mais avec le même budget. Alors on a préféré avoir deux autos et deux équipages au top », poursuit Pascal.
    La Toyota N°1 sera partagée par Anthony Davidson, Sébastien Buemi et Kazuki Nakajima. La N°2 sera confiée à Alex Wurz, Stéphane Sarrazin et Mike Conway. « Nous avons composé nos équipages afin qu’ils soient le plus homogène possible. On est également heureux d’accueillir Kamui Kobayashi comme pilote d’essais et de réserve. Il fait partie de la famille Toyota depuis longtemps. »
    Autre changement important au sein de Toyota Racing, le départ de Yoshiaki Kinoshita, le président du team, remplacé par Toshio Sato, ancien ingénieur moteur chez Toyota F1. Un nouvel ingénieur-voiture, Juan Pablo Ramirez (ex F1 Caterham), aura en charge la N°2.
    Après la conférence de presse dans la salle media, Toyota Racing avait donné rendez-vous aux journalistes sur la piste pour la présentation officielle de la nouvelle TS040 Hybrid/Michelin
    Toyota Racing chose the day before the pre-season Prologue at Le Castellet, France, to reveal the TS040 Hybrid with ‘N°1’ proudly on its bodywork. The Japanese LM P1 prototype will continue to race in the 6MJ ERC category.
    “We hesitated,” admits Toyota Racing technical boss Pascal Vasselon. “We could have switched to 8MJ but we decided not to change and try to derive maximum benefit from the 6MJ category. In 2014, we were actually between 4 and 6MJ. Our hybrid system has been modified and features a new, bigger-capacity, more powerful and lighter Nisshinbo supercapacitor.”
    The Toyota TS040 Hybrid has evolved significantly since winning the 2014 WEC and 80 percent of parts have been redesigned. “The chassis is the same apart from a few mounting points, but we have worked on the car’s weight – we’re at the 870kg limit – as well as its aerodynamics and suspension in order to improve how its functions with the tyres. We are very, very pleased with the new tyres Michelin has developed.”
    A choice of two aero packages will be available as a function of the different races. The 2015-specification Toyota TS040 Hybrid has already completed 26,000km in the course of four endurance sessions. Toyota Racing has also acquired a new simulator based on a ‘real’ LM P1 chassis and not a single-seater tub.
    Toyota Racing’s objectives are to defend its world title and win the Le Mans 24 Hours after the TS040 Hybrid dominated for more than half the distance last June. “We will only have two cars again this year,” notes Vasselon. “We could have entered three but the budget wasn’t the same! So we decided to settle for two cars with two teams of top drivers.”
    The N°1 Toyota will be shared by Anthony Davidson, Sébastien Buemi and Kazuki Nakajima, with Alex Wurz, Stéphane Sarrazin and Mike Conway in the N°2 prototype. “We wanted the driver teams to be as balanced as possible. We’re also glad to have Kamui Kobayashi on board as test and reserve driver. He’s been part of the Toyota family for some time.”
    Meanwhile, Toyota Racing’s former president Yoshiaki Kinoshita has been replaced by Toshio Sato, former engine engineer at Toyota F1. The engineer for the N°2 car will be former Caterham staff member Juan Pablo Ramirez.

    Walter Gotschke was Porsche’s 1988 calendar genius


    The Porsche Calendar of 1988 contained specially commissioned motor-racing illustrations by brilliant artist, the late Walter Gotschke…

    'Simply the best'

    Born in what is now the Czech Republic, in 1912, Gotschke spent much of his early years in Germany and was drafted into military service during WWII, illustrating German cars for advertisements, often accompanied by wartime aircraft. Displaying the easily recognisable strokes of pure genius and once described by top American artist Peter Helck (known for his dramatic depictions of Edwardian chain-driven monsters) as ‘simply the best’, it is no wonder the German marque chose Gotschke for its promotional calendar.
    Produced in 55cm x 60cm format, the factory calendars were commissioned by Porsche shortly before the end of the car-maker’s seven-year reign of consecutive victories at Le Mans. Stunning gouache illustrations of Richard von Frankenberg and Wolfgang von Trips in a 550 Spyder at Le Mans, the 917/30 Can-Am of Mark Donohue at Laguna Seca and Dan Gurney at the wheel of Type 801 at the 1962 French Grand Prix delighted Porsche collectors and motorsport art aficionados alike. Many of the monthly calendar pages were torn from their ring-bound spines by owners to be framed as individual prints. Intact calendars turn up from time to time, and to our eyes make enjoyable collector items. Original paintings by Gotschke are in a different league, often selling for more than £5,000 at auction.
    For more information and to buy prints, visit gotschke-art.com or view all collectables in theClassic Driver Market.

    ‘79 Honda CB750K – Faisal Malik


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    Go on, admit it. At some point in your riding history, you’ve probably fantasised about your bike being able to fly. Any why wouldn’t you? Given the right set of curves, weather, and traffic (or lack there of) it’s probably the closest thing you can get to flying without getting all John Denver with things. And if Hollywood is anything to go by, it’s not just us bikers who dream of going one better than a wheelie, either. But why stop there? Why stop with air? This is exactly what Faisal Malik did when looking for some inspiration for his latest build, this very sleek-looking CB750K.
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    “Christopher Nolan’s ‘Interstellar’ was the main inspiration for me,” says Faisal while speaking to us direct from his Karachi launchpad. “That, and the bikes coming out of Hookie Co. in Germany.” Faisal was looking to create something which looked like it could not only hop from one country to another, but from one star to another. His hunt for a decent frame and engine started in October, 2014. “A good friend named Anas Khan, who is also an encyclopaedia of motorcycle knowledge, helped me identify a near match. I agreed to his choice but only under one condition; that he himself would supervise the build in terms of quality and performance.” Naturally, he agreed and the project took off from there.
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    The motorcycle they uncovered was a fairly stock ‘79 Honda CB750K. Stock, except for one small addition. It was powered by an ‘82 CB900F motor. “It hadn’t been on the road for about 3 years and it was sadly leaning against a wall in a local workshop.”
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    “We stripped it down until only the frame was left, and started the long process to build it up again.” The two then selected a workshop – in this case the locally based Zeeshan Motor Services. Familiar with Zeehan’s work, they knew he was always ready to take on new challenges and was full to overflowing with passion for custom bikes.
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    “Anas and Zeeshan got really excited when I discussed my idea about building a café racer. ‘Yes! It’s time for me to build something like that!’ Anas said, after I gave him the brief.” Then, after about 200 hours of solid work and even some dreaded reworks, Faisal finally got what he was wishing for. What you see before you is the first custom bike we’ve ever featured from Pakistan, and if the feedback it’s been getting is anything to go by, it’s got quite a few other international fans, too.
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    “It took a lot of research and effort to source the various parts from around the globe. We made no compromises on quality and reliability of the machine, which is in accordance with our guiding principle that “out in space, a rider shouldn’t have to worry about break downs and reliability.” So true – last time we checked there was a distinct lack of breakdown services willing to venture into a 2.7 degree Kelvin vacuum.
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    “This is my third transformed café racer and easily the most expensive build. In Pakistan there aren’t many cafe racers around. So, apart from my passion, this is also a humble attempt to promote the culture of café racers and customized motorcycles in our country.” Gotta love that.
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    [Photos by Saqib Malik]
    via PIPEBURN

    1975 CB500T by Hot Sake Cycles



    Photography by Sveinn Photography

     



    Moto GP ;Casey Stoner reprend la compétition pour les 8H de Suzuka/ Stoner to make sensational return to racing in Suzuka 8hr


    Le double Champion du Monde MotoGP™ participera à la prestigieuse épreuve d’endurance pour Honda avec le team MuSASHi RT HARC-PRO.
    Honda Racing Corporation a le plaisir d’annoncer le retour à la compétition de Casey Stoner. Le Champion du Monde MotoGP™ 2007 et 2011 sera l’un des trois pilotes du team MuSASHi RT HARC-PRO de Honda pour l’édition 2015 des 8 Heures de Suzuka, qui auront lieu le 26 juillet.
    L’Australien, qui fera équipe avec Michael van der Mark, pilote Honda en World Superbike, et le pilote d’essais du HRC Takumi Takahashi, qui court dans le championnat MFJ All Japan Road Race JSB1000, visera une sixième victoire consécutive pour Honda à Suzuka.
    Après avoir récemment prolongé son contrat de pilote d’essais pour le HRC, Stoner avait testé la CBR1000RR utilisée à Suzuka au mois de janvier, à Sepang, et avait pu faire un bilan positif de ses essais avec les ingénieurs de la marque japonaise.
    L’Australien aura à nouveau l’opportunité de rouler avec la Superbike de Honda les 7 et 8 puis les 14 et 15 juillet.
    Casey Stoner :
    « Après avoir testé la moto à Sepang il y a quelque temps, j’ai discuté avec Honda de la possibilité de courir à Suzuka. Ça a toujours été un évènement auquel je voulais participer et c’est quelque chose que je ne pouvais pas faire quand je courais en MotoGP parce que le calendrier était trop chargé. Je suis maintenant impatient de courir là-bas ! La moto est très différente d’un prototype MotoGP mais ce sera un nouveau challenge et l’opportunité d’essayer quelque chose de nouveau et que je n’ai pas connu durant ma carrière. Michael van der Mark m’a impressionné cette année et Takumi Takahashi connaît très bien cette moto. Je suis donc impatient d’écouter ce qu’ils pourront m’en dire et de travailler avec eux pour préparer la course du mois de juillet. Je dois maintenant me concentrer sur mon entraînement afin d’être prêt pour la course ! »
    Shuhei Nakamoto – Vice-président exécutif du HRC :
    « Nous sommes très heureux que Casey ait accepté de participer aux 8 Heures avec Honda. Ce sera fantastique de le revoir dans un contexte de compétition et je suis sûr que ce sera une très bonne expérience pour lui. Avec van der Mark et Takahashi, ils formeront une très bonne équipe pour cette course d’endurance et je suis impatient de les voir courir. »
    Honda Racing Corporation are pleased to announce Casey Stoner’s return to racing in the 2015 Suzuka 8hr.
    The two-time MotoGP Champion (2007 and 2011) will form part of Honda’s MuSASHi RT HARC-PRO three person team at this year’s Suzuka 8hr race, taking place on Sunday 26th July.
    Casey, will be teammates with Honda’s World Superbike rider Michael van der Mark and fellow HRC test rider Takumi Takahashi, as they aim to claim the Honda's 6th consecutive win in the endurance event.
     
    Casey Stoner:

    “After riding the bike in Sepang a few months ago, I’ve been speaking closely with Honda about the possibility to take part in Suzuka. It’s always been an event I wanted to do and something I was never able to consider when I was racing in MotoGP, due to our busy schedules, so I’m really looking forward to taking part! The bike is very different to a MotoGP machine, but it will be a new challenge and a chance for me to try something new and unlike what I’ve been used to in my racing to this point. I’ve been impressed with Michael van der Mark this season and Takumi Takahashi has a lot of experience on this machine, so I’m looking forward to hearing their comments and working together with them in preparation for the July race. Now I need to concentrate on my training to be ready for the race!”
     
    Shuhei Nakamoto – HRC Executive Vice President:
    “We are very happy that Casey agreed to take part in the 8hr with Honda. It will be great to see him back on a bike in a racing environment and I’m sure he will enjoy it. Together with van der Mark and Takahashi they form a strong team to compete in this endurance race – I’m excited to see how they will do.”

    lustrage ........


    Prologue WEC ; PORSCHE CONCLUT UNE JOURNÉE PASSÉE AUX AVANT-POSTES / PORSCHE MAKE IT A CLEAN SWEEP AT TOP OF TIMES


    © Nick Dungan - AdrenalMedia.com
    Porsche a réalisé une performance de choix ce vendredi en terminant en tête des LMP1 à l’issue de la séance nocturne du Prologue du WEC, sur le Circuit Paul Ricard.
    Alors que le soleil couchant donnait un relief doré aux environs du Circuit Paul Ricard, la Porsche 919 Hybrid n°18 pilotée par Neel Jani a terminé en haut de la feuille des temps, en 1:37.220.
    Comme dans la session de l’après-midi, Porsche réalise un doublé avec ses LMP1-H, la n°17 suivant à bonne distance la voiture sœur, en 1:38.635.
    Audi a poursuivi sa stratégie initiale en roulant peu mais a tout de même placé ses LMP1 aux troisième et quatrième places. La R18 e-tron quattro n°7 a devancé la n°8, grâce respectivement à Loïc Duval et Benoît Tréluyer.
    Toyota a suivi dans la nuit varoise avec ses TS 040 Hybrid n°1 et n°2. Anthony Davidson a roulé en 1:40.378, quand Stéphane Sarrazin a terminé la session en 1:41.309.
    KCMG a mis un terme à cette première séance sur une note encourageante en dominant la catégorie en 1:47.456.
    Les catégories LMGTE ont vu se placer en tête une Ferrari AF Corse et Aston Martin Racing. En LMGTE Pro, James Calado s’est hissé en pole en 1:59.009, quand la catégorie Am a été dominée par Stuart Hall, le plus rapide au volant de l’Aston Martin Vantage V8 en 2:00.582.
    Cette première journée de roulage a parfaitement lancé cette nouvelle saison du Championnat du Monde d’Endurance. Ce samedi, les équipes pourront confirmer leurs bonnes dispositions, devant un public attendu de 8000 passionnés, qui pourront entrer gratuitement et assister aux premières joutes d’une saison du WEC qui promet d’être disputée.
    La première séance d’essais de 4 heures débutera à 9h00 CET. 

    Porsche made it a clean sweep of leading the session times after the night-time running of the official Prologue WEC test at Circuit Paul Ricard today.
    As the sun set creating a beautiful golden haze around the atmospheric Provencal track, the #18 Porsche 919 Hybrid driven by Neel Jani completed the fastest lap of the day on 1m37.220s.
    Just like the afternoon session the Porsche LMP1-H team locked out the top two positions as the #17 Porsche 919 Hybrid placed second on 1m38.635s.
    Audi continued to put limited laps on their new LMP1 cars but they still set third and fourth best times this evening. The #7 Audi R18 e-tron quattro slightly outpacing the #8 R18 e-tron quattro. Loic Duval and Benoit Treluyer set the respective best times tonight.
    Toyota ran in to the night time with both the newly numbered #1 and #2 Toyota TS 040 HYRID LMP1-H designs. Anthony Davidson set the fifth fastest lap this evening with a 1m40.378s lap, while Stephane Sarrazin was just behind on 1m41.309s.
    KCMG finished off a very encouraging first public day of testing as Matthew Howson topped the LMP2 category times in the electric-blue ORECA 05-Nissan with a 1m47.456s.
    The LMGTE spoils fell to AF Corse Ferrari and Aston Martin Racing respectively. The Pro category saw James Calado complete a best of 1m59.009s, while Stuart Hall crossed the line to set a 2m00.582s best in the Aston Martin Vantage V8.
    The first track action of the year burst in to life today and perfectly set-up more anticipation for great action on Saturday when over 8,000 spectators will visit the circuit, free of charge, to witness the birth of a great new WEC season.
    The first of the two 4-hour sessions will begin at 09.00cet.


    WEC Prologue2015, Day 1 at Circuit Paul Ricard... par fiawec
    © John Rourke - AdrenalMedia.com

    vendredi 27 mars 2015

    Supermoto : Jerez ouvre la saison 2015 / Jerez gets the ball rolling


    Le coup d’envoi de la saison 2015 du Championnat du monde FIM Supermoto sera donné ce week-end à Jerez en Espagne.
    Plus habitué à recevoir des courses de vitesse, Jerez accueille ce week-end la première épreuve du Championnat du monde FIM SuperMoto.
    Champion du monde 2014, Thomas Chareyre (TM-Michelin) aura à cœur de défendre son troisième titre mondial acquis à l’issue d’une intense saison où il a dû batailler dur avec Mauno Hermunen (SHR – TM). Le  pilote finlandais, champion du monde en 2013, a laissé échapper le titre pour seulement quatre points.
    Troisième du classement général en 2014, Ivan Lazzarini (L30 Racing – Honda) sera également un candidat sérieux à la victoire et au titre.
    A noter l’absence d’Adrien Chareyre, quadruple champion du monde de la discipline (2011 (S1) – 2009 (S2) – 2008 (S2) – 2007 (S1)), qui a terminé quatrième au général la saison passée.
    Michelin est de nouveau partenaire du Championnat du monde FIM SuperMoto cette année avec comme objectif d’ajouter une nouvelle couronne mondiale à son palmarès. Le manufacturier français équipe, entre autre, Thomas Chareyre, Christian Ravaglia (Assomotor – Honda), Jevon Vermeulen (MTR Team – KTM), Asseri Kingelin (Gazza Racing – Honda).
    Outre l’objectif sportif, Michelin poursuit également son travail de développement comme le rappelle Piero Taramasso, responsable 2 roues Michelin Motorsport « Nous allons continuer de travailler sur le pneumatique avant désormais disponible en 16 pouces depuis 2014. Des nouvelles solutions seront également proposées au niveau des mélanges afin d’améliorer le grip et le comportement des pneus. »
    Très peu de changements au niveau du règlement cette année. La Superpole (Super Chronos) va désormais réunir les six meilleurs pilotes à l’issue des qualifications au lieu de huit la saison précédente.
    The 2015 FIM Supermoto World Championship kicks off this weekend at Jerez, Spain.
    Although famed as a home of conventional circuit racing, Jerez is hosting the opening round of the 2015 FIM Supermoto World Championship this weekend.
    Last year’s champ Thomas Chareyre (TM-Michelin) will be out to defend the third title he collected in 2014 after a thrilling fight that saw him finish just four points clear of Finland’s Mauno Hermunen (SHR-TM), the 2013 champion.
    Ivan Lazzarini (L30 Racing-Honda), who took bronze in 2014, is another chief title contender this season.
    The four-time SuperMoto world champion Adrien Chareyre (2011/S1, 2009/S2, 2008/S2, 2007/S1) will not be competing in this year’s series after coming fourth in 2014.
    Michelin is once again a partner of the championship and is hoping to add another title to its record. Riders competing on its tyres include Thomas Chareyre, Christian Ravaglia (Assomotor-Honda), Jevon Vermeulen (MTR Team-KTM) and Asseri Kingelin (Gazza Racing-Honda).
    In addition to its sporting goals, Michelin also plans to pursue its development work in the series. “We will carry on working on the 16-inch front tyre we introduced in 2014,” notes Piero Taramasso, the manager of Michelin Motorsport’s two-wheel programmes. “We will also have new compounds in order to deliver improved grip and handling.”
    Among the few changes that have been made to the regulations since last year, the Superpole (Super Chronos) will now feature the six fastest riders from qualifying instead of eight in 2014.

    Programme :
    Samedi 28 mars :
    11H30 : Essais libres 
    13H00 : Essais libres 
    15H45 : Essais chronométrés         
    16H20 : super chronos (6 premiers)       
    Dimanche 29 mars :
    11H00 : warm-up        
    13H45 : course 1 
    16H30 : Course 2

    WRC ; Testing time for the teams


    After a few days’ rest, the WRC teams got back to work to prepare for the upcoming WRC clashes. M-Sport, Michelin and Hyundai Motorsport notably ran important development tests.
    After its dramatic adventures in Mexico, M-Sport was in Wales last week to test the new evolutions it plans to introduce in Portugal (engine, transmission, hydraulics). Ott Tanak and Elfyn Evans took turns in the Ford Fiesta RS WRC to sign off the solutions proposed by the team’s engineers.
    Meanwhile, the Fiesta RS WRC which sank in Mexico has been entirely stripped at M-Sport’s workshops to be rebuilt for Argentina. Tanak was classified in Leon, so the team will have to keep the same engine and mechanical assemblies (transmission, sub frames, etc.) for the South American event. Other parts off the N°6 Fiesta were auctioned…
    Hyundai Motorsport has also been busy working on the new i20 WRC which is expected to make its debut this summer. Kevin Abbring put it through its pace on (snowy) asphalt roads near Almeria, Spain.
    Michelin did some development testing last week, too, in association with recent retiree Mikko Hirvonen who tried the new asphalt tyres the French firm plans to introduce later this season.
    This week, Citroën Racing is in the Algarve, Portugal, to prepare for Argentina with Mads Ostberg and Kris Meeke. Volkswagen Motorsport’s three drivers, freshly back from holiday, have been doing similar work in Spain.