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    dimanche 26 octobre 2014

    WRC, Espagne : Victoire et titre pour Ogier / victory and the title for Ogier


    Sébastien Ogier et Julien Ingrassia (VW/Michelin) ont remporté leur second RallyRACC-Rally de Espana et leur second titre mondial consécutifs. Jari-Matti Latvala a offert un 8e doublé à Volkswagen cette saison et Mikko Hirvonen (Ford) a décroché le 68e podium de sa carrière.
    Après avoir sauvé une balle de match au Rallye de France-Alsace, Jari-Matti Latvala a dû s’incliner face à son équipier sur les pistes et routes catalanes, mais la fin de course fut intense entre les deux pilotes VW puisque Latvala a échoué à seulement 11.3 secondes. Cette 23evictoire mondiale permet à Sébastien Ogier de remporter le titre mondial 2014 avant le dernier rallye de la saison.
    Leader du championnat, le Français ouvrait et balayait les pistes lors de la première étape organisée sur terre. Une position a priori très handicapante, mais l’absence de vent a noyé ses poursuivants dans la poussière. Sébastien Ogier a roulé très fort pour conclure cette journée avec 36s6 d’avance sur son seul challenger au championnat, Jari-Matti Latvala.
    Ogier n’avait alors plus qu’à contrôler le Finlandais sur les deux étapes asphalte suivantes. La spéciale de 50 km, spécialement créée pour fêter la 50e édition de l’épreuve, a poussé pilotes, machines et pneumatiques à leurs limites, mais n’a pas bouleversé la hiérarchie établie entre les deux pilotes Volkswagen.
    En revanche, cette spéciale – une des trois plus longues de la saison – a décidé de la dernière place du podium. Mikko Hirvonen (Ford) a définitivement pris l’ascendant sur ses adversaires norvégiens Mads Ostberg (4e, Citroën) et Andreas Mikkelsen (7e, VW), premier leader du rallye après avoir remporté la magnifique Superspéciale de Barcelone jeudi soir.
    La fin de rallye a été marquée par deux superbes duels pour la 4e et la 6e place. Dani Sordo (5e, Hyundai) n’est pas venu à bout de Mads Ostberg, mais Thierry Neuville (6e, Hyundai) a gardé l’avantage sur Mikkelsen pour 1s9 !
    Les Hyundai i20 WRC/Michelin ont profité de leurs bonnes positions sur la route vendredi pour signer deux meilleurs temps, avec Thierry Neuville et Hayden Paddon ; un grand jour pour le Néo-Zélandais qui a remporté sa première spéciale mondiale. Hélas, les deux pilotes Hyundai ont ensuite effectué une touchette et ont dû changer de roue en spéciale.
    Même mésaventure pour le Britannique Kris Meeke (Citroën), vainqueur de l’ES2, avant de sortir de la route dans la suivante. Le pilote Citroën est reparti en Rally2. Son compatriote Elfyn Evans (Ford) s’était lui aussi illustré avant de devoir abandonner suite à une sortie. Le Polonais Robert Kubica (Ford) était en lice pour une place sur le podium avant la casse d’une transmission, puis une sortie de route samedi.
    En WRC-2, Nasser Al-Attiyah (Ford/Michelin) a remporté sa 4e victoire cette saison et prend les commandes du championnat avant la finale galloise. Sébastien Chardonnet (Citroën) est reparti deux fois en Rally2, Karl Kruuda a perdu de longues minutes dans une sortie de route et Stéphane Lefebvre (Citroën) est sorti pour le compte en début de rallye.
    En Fiesta Trophy, Tom Cave a perdu le titre dans l’ES14. Le Britannique était confortable leader avant d’effectuer une sortie de route. L’Estonien Sander Pärn, 5e, remporte donc le Trophy et pilotera une Ford Fiesta R5 en championnat WRC-2 2015.

    A second win for Sébastien Ogier and Julien Ingrassia (VW/Michelin) in Spain has earned them a second straight world title. Jari-Matti Latvala made it Volkswagen’s eight one-two finish of the year, while Mikko Hirvonen (Ford) claimed the 68th podium of his career.

    After maintaining the suspense in the Drivers’ championship thanks to his recent success in France, Latvala failed to beat his team-mate in Catalonia, although the gap at the end was only 11.3 seconds. Ogier’s 23rd world class victory consequently hands him the 2014 crown with one round remaining.
    As the championship leader, the Frenchman was forced to run first on the road and therefore serve as road-sweeper on the all-gravel first day. This handicap was outweighed, however, by a problem of hanging dust for his pursuers due to an absence of wind. Ogier pushed the advantage home to complete the leg 36.6s clear of his sole title rival Latvala.
    All the defending champion had to do then was to control the Finn from in front on the two days of asphalt, including two visits to a marathon 50km stage – one of the longest of the year. It pushed the crews, cars and tyres to the limit but failed to alter the very top of the leaderboard.
    It did influence the final podium, though, since it saw Hirvonen (Ford) pull out a decisive gap over Norwegians Mads Ostberg (4th, Citroën) and Andreas Mikkelsen (7th, VW). The latter was the event’s early leader thanks to his victory on Thursday evening’s magnificent super-special in Barcelona.
    The latter part of the rally was marked by exciting duels for fourth and sixth places. Dani Sordo (5th, Hyundai) did not succeed in catching Ostberg, while Thierry Neuville (Hyundai) held on to sixth spot from Mikkelsen by a mere 1.9s!
    The Hyundai i20 WRC/Michelin runners used their start order on Friday to claim two fastest times: one for Neuville and the other for Hayden Paddon – the first of the New Zealander’s career. Unfortunately, both drivers had to change wheels after incidents on a later stage.
    SS2 winner Kris Meeke (Citroën) suffered the same fate after crashing on SS3 and was forced to make use of the Rally2 ruling. Fellow Briton Elfyn Evans (Ford) also showed well before crashing. Meanwhile, Pole Robert Kubica (Ford) was challenging for a podium footing when he was slowed by transmission trouble before a crash on Saturday.
    In WRC-2, Nasser Al-Attiyah (Ford/Michelin) collected his fourth win of the season to take the championship lead with only Wales RallyGB to come. Sébastien Chardonnet (Citroën) re-started under the Rally2 ruling twice, Karl Kruuda lost a big chunk of time after going off and Stéphane Lefebvre (Citroën) went off for good very early on.
    Finally, Welshman Tom Cave lost the 2014 Fiesta Trophy title when he went off on SS14 while leading comfortably. The incident handed the series’ top prize to Estonian Sander Pärn (5th) who wins a WRC-2 programme in a Ford Fiesta R5 for 2015.

    POLA’S 750SS CAFE RACER


    Polas Duc 750ss 1
    Not too long ago Ducati’s Super Sport models languished in classified ads and were relisted on eBay awaiting a loving home. Restoration never seemed a worthy option and many of these fine motorcycles stood eagerly idle; like the fat, malcoordinated kid waiting to be picked for the school football team. Times have changed and now the coveted trellis frame and simple air cooled L-twin is back in vogue. Pola from Rosenheim, Bavaria, Germany is one such admirer of the Ducati’s middleweight outcast and has given his a well deserved makeover.
    Polas Duc 750ss 2
    Being a scooterist Pola is well versed in the requirement for performance upgrades, let’s face it, a Vespa is hardly going to lay down darkies when exiting roundabouts. He prides himself on dragging 30 horsepowers kicking and screaming out of Piaggio’s  ancient two stroke motors so extracting additionally enthusiasm from the trusty 904cc twin wouldn’t pose a problem. Yes, you read that correctly, the 750 motor was shelved and replaced with one from a 900 Monster; which was then expanded to 944cc by way of a Kämna big bore kit.
    Polas Duc 750ss 3
    As any racer will tell you, there’s no point adding power without shedding weight so Pola has fitted an aluminium clutch from a more modern 1098, which is nearly a whole kilo lighter. But it still clatters like Michael J Fox carrying a round of drinks. A stainless steel Sil-Moto exhaust bellows the Bolognan beat and looks shiny, very Italian.
    Polas Duc 750ss 4
    The frame didn’t escape Pola’s late night modification sessions, stripped bare and cleaned up before adding a rear hoop and re-powder coating in original Ducati blanco.
    Polas Duc 750ss 5
    Clocks are ugly, heavy and remind you that you’re probably doing something that you shouldn’t, like having fun! So here you’ll find the bare essential mini LCD speedo, complete with idiot lights, if you can be bothered to look.
    Polas Duc 750ss 6
    The seat and tail unit is handmade from fibreglass; in profile the hump perfectly mimics the fuel tank allowing Pola to sit in the bike rather than on it. A mini-LED tail light is set into the tail keeping the rear slick and clean.
    Polas Duc 750ss 8
    We’re glad that Pola has turned his attention to grown up motorcycles and hopefully he’ll leave the step-throughs alone and deliver us another build in the near future.
    via The Bike Shed

    Ace Café to Madras Café: A motorcycle voyage to India


    You can never travel too far to find a good cup of coffee – even if it’s an 11,000km trip from London to Chennai, the Indian city which now plays home to motorcycle manufacturer Royal Enfield…

    Video: Royal Enfield
    Further information can be found at royalenfield.com.

    Moto GP Malaysia: Márquez sur les traces de Doohan avec une douzième victoire / Fantastic Sepang contest won by Marquez


    De retour au sommet du podium à Sepang, Marc Márquez a égalé Mick Doohan (1997) avec une douzième victoire cette année, le record absolu pour la catégorie reine. A ses côtés sur le podium, Valentino Rossi et Jorge Lorenzo ont tenté mais n’ont pas pu s’opposer au Champion du Monde en titre.

    Marc Marquez, Repsol Honda Team, MAL RACE
    Malgré un départ manqué qui l’avait relégué à la sixième place, Marc Márquez (Repsol Honda), qualifié en pole position pour le Grand Prix Shell Advance de Malaisie, a réussi à renouer avec la victoire pour la première fois depuis l’épreuve de Silverstone (31 août) et depuis son second sacre de Champion du Monde MotoGP™.
    L’Espagnol a d’abord dû réaliser plusieurs dépassements avant de revenir sur les traces de Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), leader durant toute la première partie de la course, et Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), qui avait emboîté le pas de son coéquipier, tandis que Dani Pedrosa (Repsol Honda) est tombé dès le deuxième tour. 
    Sur un pneu avant dur alors que ses adversaires avaient opté pour la version medium, Lorenzo a été battu par Rossi dans le dixième tour et a, quelques virages plus tard, concédé la seconde place à Márquez avant de progressivement perdre du terrain sur ses deux adversaires et se retrouver isolé en troisième position. 
    Márquez s’est immédiatement lancé à la poursuite de Rossi et n’a mis qu’un tour à prendre le dessus sur le nonuple Champion du Monde. Ce dernier est resté dans la roue du pilote Repsol Honda durant un bon moment avec d’être distancé sur la fin de la course. De retour au sommet du podium, Márquez égalait le record établi par Mick Doohan en 1997, avec un total de douze victoires en une même saison de la catégorie reine. 
    Deuxième après sa victoire en Australie, Rossi confortait sa position dans la lutte pour le titre de vice-Champion avec désormais douze points d’avance sur Lorenzo et 45 sur Pedrosa, qui a fini par tomber une seconde fois alors qu’il était remonté en onzième position et abandonnait pour la seconde course consécutive. 
    A une quinzaine de secondes du podium, Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) a bien défendu sa quatrième place devant Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3), dont le coéquipier Pol Espargaró a été héroïque et a pris la sixième place après s’être fracturé le pied gauche 24h avant la course. 
    Yonny Hernández (Energy T.I. Pramac Racing) a lui aussi brillé en allant chercher la septième place devant Andrea Dovizioso (Ducati), son meilleur résultat en MotoGP™, tandis que Héctor Barberá (Avintia Blusens) et Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini) complétaient le Top 10.
    Mike Di Meglio (Avintia Racing) est quant à lui reparti de Sepang avec les points de la treizième place en finissant derrière Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar) et Michael Laverty (PBM).
    Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) et Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) ont abandonné dès le premier tour suite à une collision entre les deux. 
    Tombé dans la premier tour avec Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) suite à une collision avec son compatriote, Aleix Espargaró (NGM Forward Racing) a été contraint à l’abandon pour la seconde course consécutive. 
    Cal Crutchlow (Ducati), Nicky Hayden (Drive M7 Aspar), Karel Abraham (Cardion AB Motoracing), Danilo Petrucci (IodaRacing Project) et Alex de Angelis (NGM Forward Racing) n’ont eux non plus pas pu terminer.
    La saison 2014 du Championnat du Monde MotoGP™ rentre maintenant en Europe et se terminera en Espagne, au Grand Prix Generali de Valence (7 au 9 novembre).
    Cliquez ici pour accéder aux résultats
     Marc-Marquez-Repsol-Honda-Team-MAL-RACE-580480
     The MotoGP™ race at the Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix was won by MotoGP™ World Champion Marc Marquez in the scorching afternoon heat at Sepang, with Valentino Rossi and Jorge Lorenzo also on the podium.

    A huge crowd of more than 80,000 fans witnessed a great MotoGP race with Marquez (Repsol Honda Team) winning for the first time since Silverstone – riding superbly at round 17 and coming from behind after dropping back from pole on the first lap.
    Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) took the early initiative in the race after a first crash by Dani Pedrosa (Repsol Honda) who lost the front around Turn 15 while in second place. Pedrosa recovered to 11th before suffering a second crash.
    Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) took the lead at midrace stage as he got in front of Lorenzo and was followed through by Marquez. Two laps later Marquez pushed in front of the Italian and he built up a sufficient gap to defend his lead.
    Marquez’s victory is the 12th of his second season in MotoGP, equaling Mick Doohan’s record of most premier class victories in a single season. The result seals the premier class Constructor’s title for Honda and ends a run of four Yamaha victories.
    Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) beat Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) to the line for fourth as the Englishman closed in on the last lap, only to run long on the final corner.
    Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3) rode bravely to sixth place, having broken a bone in his foot in a big crash on Saturday.
    Yonny Hernandez (Energy T.I. Pramac Racing) crossed the line seventh, staying upright having almost collided with Pol Espargaro’s rear wheel midrace.
    Andrea Dovizioso (Ducati Team) was on course fourth again before he dropped several positions to eighth in the final laps, apparently suffering from a technical issue.
    The top ten was completed by Hector Barbera (Avintia Racing) and Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini).
    Aleix Espargaro (NGM Forward Racing) and Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) both fell at Turn 1 on the second lap. A mechanical problem forced an early retirement for Cal Crutchlow (Ducati Team), his third DNF in three races.
    Turn 9 saw Nicky Hayden (Drive M7 Aspar) lose the front as he chased his teammate Hiroshi Aoyama at the back of the top ten. Fellow Open Honda rider Karel Abraham (Cardio AB Motoracing) crashed some laps later.
    Danilo Petrucci (Octo IodaRacing Team) retired with five laps to go, having been in a point scoring position. Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar) also fell, but was able to remount and finish 11th. Alex De Angelis (NGM Forward Racing) retired on the final lap.

    MIROIR

    Photo : she may be a spy...
bomber pin up girls... 843-215-9511

    samedi 25 octobre 2014

    Video: leg 2 of Rally de Espana


    Archie Bronson Outfit- Two Doves on a lake

    Archie Bronson Outfit- Two Doves on a lake from Stevie Gee on Vimeo.

    Distinguished Gentleman's Ride PARIS 2014

    Distinguished Gentleman's Ride PARIS 2014 Official video from 4h10paris on Vimeo.

    Pure Motorcycles / Project # 15 " S'crew Driver ".















    WRC, Espagne, étape 2 : Ogier toujours en tête / Ogier still in command


    Jari-Matti Latvala a signé quatre meilleurs temps aujourd’hui, mais son équipier Sébastien Ogier (VW/Michelin) a stabilisé l’écart à une trentaine de secondes avant la dernière étape et son probable couronnement demain après-midi.
    L’étape asphalte proposée aujourd’hui par les organisateurs, avec une longue spéciale de 50 km pour fêter la 50e édition du RallyRACC-Rally de Espana, n’a pas modifié le classement entre les deux pilotes Volkswagen, Sébastien Ogier et Jari-Matti Latvala.
    Leader avec 36.6 secondes hier à l’issue de l’étape sur terre, le Français compte ce soir 27s3 d’avance sur Latvala et n’est plus qu’à 72,06 km d’un second titre mondial d’affilée.
    Comme il l’avait annoncé, Jari-Matti Latvala a attaqué fort aujourd’hui sur les spéciales asphalte catalanes qu’il affectionne tant. Le Finlandais a remporté les trois premières spéciales du jour, grappillant à chaque fois quelques maigres secondes que son équipier voulait bien lui accorder. Car Seb Ogier, qui partait derrière lui aujourd’hui, était calé sur les splits de Jari-Matti et contrôlait. Dans l’après-midi, le champion du monde a d’ailleurs mis un coup d’accélérateur dans le second passaged’Escaladei(ES11) pour repasser au-dessus des 30 secondes d’avance.
    S’il n’a pu se rapprocher du leader, Jari-Matti Latvala a au moins sécurisé la 2e place. Car hier soir, Latvala, Ostberg, Mikkelsen et Hirvonen étaient groupés en moins de 5 secondes. L’asphalte fut bénéfique à un autre Finlandais, Mikko Hirvonen (Ford) qui s’est installé sur le podium provisoire après un super chrono dans l’ES9. Mads Ostberg (4e, Citroën) est désormais à 28s4, sous la menace de Dani Sordo (5e, Hyundai) qui a réduit l’écart avec le Norvégien de 47.7 à 24 secondes.
    Journée difficile pour Andreas Mikkelsen, contraint de changer une roue dans l’ES11. Le pilote VW est désormais 7e, à seulement 12.1 secondes de Thierry Neuville (6e, Hyundai). La journée fut également délicate pour Kris Meeke (Citroën), qui a tapé une pierre dans le premier virage de l’ES9, et pour Robert Kubica (Ford), transmission cassée avant l’ES8 et roue arrachée dans l’ES11. Martin Prokop (Ford), Hayden Paddon (Hyundai) et Yuriy Protasov (Ford) complètent le top-ten provisoire devant Nasser Al-Attiyah (Ford/Michelin), toujours leader en WRC-2.
    Julien Maurin (2e, Ford) est à plus d’une minute du Qatari qui devrait réaliser une belle opération au championnat WRC-2 avant le Wales Rally GB. Après s’être retiré hier (capteur moteur), Sébastien Chardonnet (Citroën) a encore abandonné ce matin (amortisseurs).
    En Fiesta Trophy, Tom Cave est toujours en tête devant Nil Solans (+1min01s7) et Szymon Kornicki (+6min07s). Son challenger pour le titre, Sander Pärn, est 5e à plus de 7 minutes. Demain, le Britannique pourrait donc remporter une saison 2015 en WRC-2. Victime d’une sortie de route hier, Quentin Gilbert a remporté toutes les spéciales du jour.
    Demain, la dernière étape du RallyRACC-Rally de Espana débutera aux aurores - nouvelle heure d’hiver - avec deux spéciales à disputer deux fois.
    Four fastest times for Jari-Matti Latvala today were insufficient to worry team-mate Sébastien Ogier (VW/Michelin) who is still around half-a-minute clear in front. The Frenchman is looking good to secure the title on Sunday afternoon…
    Today’s asphalt action in Spain failed to change the order at the very top of the leaderboard, despite two visits to an awesome 50km stage to celebrate the RallyRACC-Rally de Espana’s fiftieth edition.
    Ogier’s overnight lead of 36.6s over Latvala has been whittled down to 27.3s this evening, but the Frenchman looks reasonably safe with 72 competitive kilometres remaining.
    Latvala kept his promise and pushed all day, winning all the morning’s stages to edge closer to his team-mate. But Ogier had the benefit of the Finn’s split times and was able to adjust his pace accordingly. Even so, the defending champion made a special effort on Escaladei 2 (SS11, 50km) to re-establish his cushion at more than 30 seconds.
    Although unable to pressurise his team-mate, Latvala seems to be heading for second place.
    This morning, Latvala, Mads Ostberg, Andreas Mikkelsen and Mikko Hirvonen were all covered by less than five seconds, but it’s the latter – another Finn – who has his foot on tonight’s provisional podium, helped by an assertive performance on Escaladei 1 (SS9). Ostberg (Citroën) follows in fourth spot (28.4s behind Hirvonen) but is under threat from local hero Dani Sordo (5th, Hyundai) who has closed the gap to the Norwegian from 47.7 to 24.0 seconds.
    It’s been a tough day for Mikkelsen who had to change a wheel on SS11. That has relegated VW’s Norwegian to seventh place, 12.1s short of sixth-placed Thierry Neuville (Hyundai).
    Kris Meeke (Citroën) encountered more woes when he hit a stone on the first corner of SS9, while Robert Kubica ripped a wheel off his Ford on SS11 after suffering rear transmission trouble all morning. Martin Prokop (Ford), Hayden Paddon (Hyundai) and Yuriy Protasov (Ford) round off the top 10, followed by the WRC-2 front-runner Nasser Al-Attiyah (Ford/Michelin).
    Julien Maurin (Ford) is second in WRC-2, more than a minute behind the Qatari who will be glad to score maximum points ahead of the class’s final clash in Wales. After retiring on Friday (engine sensor), Sébastien Chardonnet (Citroën) was eliminated again today (dampers).
    The Fiesta Trophy leader is still Tom Cave, ahead of Nil Solans (+1m1.7s) and Szymon Kornicki (+6m7s). Fellow title hopeful Sander Pärn is fifth, more than seven minutes adrift, which means Cave could have a WRC-2 programme for 2015 in his pocket by tomorrow afternoon… After crashing yesterday, Quentin Gilbert won all today’s stages in the competition.
    The final leg of the 2014 RallyRACC-Rally de Espana kicks off at dawn with a menu of two asphalt stages to be contested twice each.

    Moto GP Malaisie ; Une cinquantième pole position pour Márquez / Superb Sepang pole time from record breaker Marquez


    Marc Marquez, Repsol Honda Team, MAL Q2

    Le Champion du Monde MotoGP™ 2014 a une fois de plus brillé en qualifications au Grand Prix Shell Advance de Malaisie et est le tout premier pilote de l’histoire de la catégorie reine à remporter 13 pole positions en une saison. Son coéquipier Dani Pedrosa et Jorge Lorenzo complètent la première ligne.

    Bien qu’il soit tombé lors des derniers essais libres précédant les qualifications, Marc Márquez (Repsol Honda) a décroché une treizième pole position historique en signant un nouveau record du Circuit International de Sepang en 1’59.791. Le double Champion du Monde MotoGP™, sacré pour la deuxième année consécutive il y a une quinzaine de jours, est le premier pilote de l’histoire à amasser autant de pole positions au cours d’une saison et semble prêt à reconquérir la plus haute marche du podium, qu’il n’a plus occupée depuis la fin du mois d’août. 
    Vainqueur à Sepang ces deux dernières années, son coéquipier Dani Pedrosa a fini à 0.182s de la première place et était le seul autre pilote à passer sous la barre des deux minutes sur la piste malaisienne. Il partira en seconde position devant Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), classé troisième à 0.412s de la pole. 
    Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) mènera la première ligne devant les Italiens Andrea Dovizioso (Ducati) et Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), qui, comme Márquez, était tombé en séance FP4 et comptait au final près d’une seconde de retard sur ce dernier.
    Aleix Espargaró (NGM Forward Racing), Cal Crutchlow (Ducati) et Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) s’élanceront pour leur part de la troisième ligne, devant Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini), auteur du meilleur temps en Q1, et Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar), qui participait à la Q2 pour la deuxième fois de la saison et pour la seconde course consécutive. 
    Lourdement tombé samedi matin, lors de troisième séance d’essais libres, Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3) n’a pas participé aux qualifications en raison de sa fracture du deuxième métatarsien du pied gauche mais passera la visite médicale règlementaire dimanche matin pour éventuellement prendre le départ de la course. L’Espagnol serait alors douzième sur la grille de départ, en vertu de son meilleur chrono personnel sur le classement combiné des séances FP1, FP2 et FP3. 
    Souffrant de la hanche depuis sa chute à Phillip Island, Andrea Iannone (Pramac Racing) avait été victime d’une mauvaise chute suite à un contact avec Márquez vendredi et a été contraint à déclarer forfait pour le reste du week-end en raison de contusions au bras gauche.
    Marc Marquez, Repsol Honda Team, MAL Q2

    Auteur d’un nouveau record du tour au Circuit International de Sepang, le Champion du Monde en titre est le premier pilote à enregistrer 13 pole positions en une saison de la catégorie reine et en compte désormais un total de 50 sur l'ensemble des trois catégories.

    Marc Márquez (Repsol Honda) avait égalé les Australiens Casey Stoner et Mick Doohan avec douze pole positions remportées au cours d’une même saison de la catégorie reine mais vient de s’emparer du record absolu en solitaire avec un impressionnant total de treize en dix-sept Grands Prix depuis le début de l’année. 
    Malgré sa chute à la mi-journée, le double Champion du Monde MotoGP™ a pris la pole en battant son coéquipier Dani Pedrosa de 0.182s et a déclaré : « Je suis très heureux d’avoir la pole position ce week-end. En particulier parce que nous avions passé le vendredi à essayer beaucoup de choses pour préparer l’avenir. Ce matin, nous avions encore un peu de mal à trouver le meilleur set-up. Je suis tombé sur ma seconde moto en FP4 mais je me sentais bien après la chute et j’ai pu retrouver le feeling des essais hivernaux. Les temps étaient très rapides étant données les conditions. Nous allons avoir une belle course contre Dani parce qu’il a un bon rythme. Jorge sera là lui aussi au début mais Dani est très fort sur distance de course. Si jamais il pleut, tout pourra arriver. »
    « Je suis aussi content d’avoir battu le record. D’une certaine manière, les pole positions sont peut-être insignifiantes parce qu’elles ne donnent pas de point mais on les remporte en étant le plus rapide sur un tour unique. Ça ne signifie cependant pas que vous allez être le plus rapide en course et le plus important reste donc ce qui arrivera demain. »
    Pedrosa, qui a remporté l’épreuve de Sepang ces deux dernières années, a ajouté : « Ça a été une bonne séance de qualifications. Les chronos que nous avons faits étaient incroyables. Avec une chaleur aussi élevée, les motos ne vont d’habitude pas aussi vite et les pneus tendent à avoir moins de grip. Nous allons essayer de faire une bonne course parce que les deux dernières n’ont pas été terribles pour nous. Nous voulons décrocher un bon résultat et nous en avons besoin si nous voulons finir vice-Champions. Le plus important sera de pousser à 100% demain, quelle que soit la météo et même en cas de pluie. »
    Dani Pedrosa, Repsol Honda Team, MAL Q2
    MotoGP™ pole position at the Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix went to Marc Marquez, who notched a new premier class record 13th pole of the year. Dani Pedrosa and Jorge Lorenzo join him on the front row after the Q2 battle.
    Marquez (Repsol Honda) set a record-breaking time of 1’59.791s to secure pole ahead of teammate Pedrosa (Repsol Honda) who was 0.182s slower. The front row was completed by Lorenzo (Movistar Yamaha) who set a 2’00.203s best lap.
    Marquez is the first rider below the 2’00 mark on a race weekend at Sepang. This also marks his 50th career pole and 13th of the season, setting a new record.
    Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) and Andrea Dovizioso (Ducati Team) both qualified on the second row of the grid, both within a second of Marquez’ blistering lap.
    Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), Aleix Espargaro (NGM Forward Racing), Cal Crutchlow (Ducati Team), Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) and Alvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) completed the top ten.
    Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech3) qualified in 12th having advanced to Q2 but then being unfit to participate due to a big FP3 crash, which saw him break a bone in his left foot. His fitness to race will be assessed on Sunday morning.
    Hiroshi Aoyama (Drive M7 Aspar) fell early in the Q2 session having advanced from Q1. The Japanese rider still qualified in 11th due to Pol Espargaro not taking part.
    Andrea Iannone (Pramac Racing) was declared unfit to participate further in the Grand Prix earlier in the day due to left arm injuries after his Friday crash left him struggling for strength and power.


    A KTM WE’D RIDE ON ANY SUNDAY


    No, it's not a vintage dirtbike: It's a KTM 450 SX-F cleverly customized by Roland Sands Design.
    Call me old-fashioned, but I reckon dirt bikes have lost the plot in the styling stakes: give me an Elsinore over a CRF any day. And we could devote acres of pixels to the beautiful machines coming out of Spain in the 60s and 70s.
    So wouldn’t it be great if you could match the performance and reliability of a modern-day motocross weapon with the elegant, desert sled styling of yore? That’s the thinking behind this latest build from Roland Sands—a KTM 450 SX-F with the aesthetics of a long-gone bomb runner.
    No, it's not a vintage dirtbike: It's a KTM 450 SX-F cleverly customized by Roland Sands Design.
    “There’s just something great about the simplistic lines of vintage bikes,” says Roland. “And the cool thing about customizing modern day motocrossers is that underneath the plastics, the bones really haven’t strayed too far from the bikes of the past.”
    So Roland stripped the KTM back to the mechanical components, and sketched out a new, easy-on-the-eye design. Then fabricator Aaron Boss, mechanic Scott Dimick and project manager Cameron Brewer set to work.
    No, it's not a vintage dirtbike: It's a KTM 450 SX-F cleverly customized by Roland Sands Design.
    First up is a hand-fabricated aluminum gas tank—with matching side panels and number plates—and a chromoly subframe. If the fenders look familiar, that’s because they’re based on a 1974 Husqvarna design.
    The controls were chosen with one man in mind: off-road racer Kurt Caselli, who died during the 2013 Baja 1000. Why? Because the KTM will be auctioned off to raise funds for the Kurt Caselli Foundation—an organization promoting safety for off-road racers.
    No, it's not a vintage dirtbike: It's a KTM 450 SX-F cleverly customized by Roland Sands Design.
    The bike features Caselli’s preferred bars, grips, levers, pegs and wheels, using knowledge from his factory mechanic Anthony Di Basilio. “We think this bike would be set up just how Kurt would have liked it,” says Roland.
    Best of all, the core of the machine is unmodified, from the engine to the frame. “You could pretend you’re riding down cow trails alongside Steve McQueen one day—then return it back to a stock KTM 450 SX-F, and go race Anaheim 1 with it the next.”
    No, it's not a vintage dirtbike: It's a KTM 450 SX-F cleverly customized by Roland Sands Design.
    The Caselli bike is one of the stars of the upcoming blockbuster On Any Sunday, The Next Chapter. But there’s a shorter, more touching film about its significance, which you can see below.
    If you’d like to put this fine machine in your own garage, head over to the Compass Auctions site right now.
    Bike and performance parts donated by KTM USA.
    Other contributors include Airtrix (paint), FMF (custom titanium exhaust), Dunlop (tires), Taw Performance (Brembo race calipers), Bitchin Seat Company, Dubya (Talon hubs, spokes and nipples), RK Excel American (Excel A60 rims), Race Tech (suspension mods), Renthal USA (handlebars, grips and sprockets), D.I.D. (chain), K&N (air filter and breather), Enduro Engineering (skidplate), Spiegler USA (brake lines), IMS Products (footpegs), Lightspeed (carbon fiber fork guards and brake line guide), BRP (rear chain guide) and Matrix Concepts (Kurt Caselli Foundation bike stand).
    Images by Joseph Hitzelberger.
    No, it's not a vintage dirtbike: It's a KTM 450 SX-F cleverly customized by Roland Sands Design.
    via BIKEexif

    1985 BMW R80 ST by Fuel Motorcycles


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    Written by Martin Hodgson.
    As static pieces of motorcycle art the creations of Fuel Bespoke Motorcycles are perfectly at home amongst the best in the business. The fact that they also excel at the tough world of long distance trial riding is truly incredible. Inspired by the heyday of International Six Days Trials proprietor of Fuel Bespoke Motorcycles Karles Vives builds some of the most battle hardened customs on the planet, not built just to look like they can take on desserts, they can and do! So when Didier, a French customer saw Fuel’s own R80 STrial, he made the call and ordered one customised just to his liking.
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    The blank canvas is a 1985 BMW R80 ST thoroughly eliminated of everything Karles deems unworthy of his creations. Borrowing from the BMW parts catalogue is the more suitable K75 sport front end that required modifications to the axle and triple trees to work. Designed in house by Fuel and then built by a brake specialist is the front stopping power that includes a large 320mm disc, Brembo 4 piston caliper and Nissin master cylinder.
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    Didier’s brief included a seat capable of riding two up, a distinct difference from the original STrial which is strictly solo. With this in mind Karles developed an entirely new sub frame that is both shorter and narrower than stock and importantly much stronger for those long days off road. Ensuring the rear tyre is planted and handling all manner of terrain is a multi-adjustable Wilbers shock, while rider and potential passenger sit in style on the hand crafted Fuel seat.
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    With the rigors of trials riding reliability becomes hugely important if you don’t want to get stranded out in the wilderness. So the emphasis is on keeping things simple, but that didn’t stop Karles from fitting a 2 plus 2 exhaust arrangement with stunning Hoske mufflers. While the engine remains distinctively BMW the tank is in fact taken from a Kawasaki z900 and painted like the original STrial giving the otherwise boxy Bavarian some distinctly flowing lines.
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    Completing the form and function of this special trials machine are Tomasselli handlebars and SW-Motech on-Road/Off-Road Footpegs for controls while a Motogadget speedo relays the vitals. The headlight is taken from a classic Spanish trials bike mounted with Fuel brackets and Indicators from Moto Posh Japan. The front and rear guards, spoked rims and Continental TKC 80 tires complete the utilitarian trials look.
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    And if you still weren’t convinced of Karles trials credentials the crew at Fuel Bespoke Motorcycles organise the annual Scram Africa, a trip of more than 2000 km for classic trail and neoclassic bikes to the south of Morocco by road, trail and dune. And with everything from factory built adventure bikes from the big makers to one off Fuel customs it surely must be a sight to see.
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    via PIPEBURN

    La bonne série d’Andreas


    Pour sa première campagne complète en WRC, le Norvégien Andreas Mikkelsen (VW/Michelin) est le plus régulier de la saison 2014. Il semble assuré de finir sur le podium du championnat…
    Il y a presqu’un an, avant le Wales Rally GB 2013, Andreas Mikkelsen nous avait accordé une interview qu’il avait conclue par ces propos :
    « En 2014, je disputerai un championnat complet avec Volkswagen et l’objectif sera de signer de bons résultats. J’aimerais jouer le podium sur quelques manches, me rapprocher de mes équipiers.J’ai beaucoup progressé. Je pense avoir le potentiel, mais je manque encore de constance. C’est d’ailleurs ce qui m’impressionne le plus chez les top-pilotes : leur capacité à aller très vite et très longtemps »
    Au regard de sa saison 2014, le Norvégien a rempli tous ses objectifs avec une 3e place au championnat en vue, cinq podiums sur neige, terre, asphalte, 13 meilleurs temps et 9 fois en tête d’un rallye mondial. Et côté notoriété, Andreas a gagné plus de 100 000 fans sur Facebook…
    Avant de RallyRACC-Rally de Espana, Andreas Mikkelsen est le seul pilote du WRC sur une série de 3 podiums consécutifs depuis le Rallye Deutschland, et de 8 places dans les points depuis le Rallye du Portugal en avril dernier. En fait, depuis sa faute au Mexique, il n’a jamais terminé au-delà de la 4e place, ce qui en fait le pilote le plus constant de la saison. Sa progression est aussi impressionnante sur asphalte avec trois meilleurs temps réalisés en Alsace, dont un dans la plus longue spéciale.
    Quasiment assuré d’un podium au championnat Pilotes 2014 après avoir pris l’ascendant sur Mikko Hirvonen et Mads Ostberg, Andreas Mikkelsen n’a pas de pression particulière au départ de ce RallyRACC-Rally de Espana, hormis peut-être celle d’offrir une 3e place au championnat Copilotes à son navigateur Ola Floene qui l’a rejoint en cours d’année, au Rallye d’Argentine. Un retour avec le copilote de ses débuts – et à un système de notes en norvégien – qui lui fut visiblement très bénéfique.
    Après Thierry Neuville (26 ans) en Allemagne, qui d’Andreas Mikkelsen (25 ans) ou de Kris Meeke (35 ans) sera le prochain pilote à rejoindre le club des vainqueurs en WRC ? « La première victoire mondiale d’Andreas n’est qu’une question de temps », a déclaré Jost Capito à l’arrivée du Rallye de France-Alsace. Le patron de Volkswagen Motorsport devra peut-être gérer un match à trois pour le titre 2015.

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    vendredi 24 octobre 2014

    Distinguished Gentleman's Ride UK

    More than 1,500 ladies and gentlemen rode dapper in the UK, on 28th September 2014 to raise money for a good cause; to help find a cure for prostate cancer.